Diskusije : Emigracija

 Komentar
Emigracija - kako to cudno zvuci..
zlatiborac
27. novembar 2020. u 14.34

Da cudne li reci?

Potrosio sam prilično vremena da skontam znacenje pomenute reci,
al` ne i u potunosti. Ocekujem da će neko svojim prilogom moći da
pojasni,jer narodna kaže: „svi ljudi sve znaju, a covek kao jedinka se uci dok je ziv, pa jopet premine u neznanju”.

Moji prvi pojmovi ove reci su bili tajnoviti i nejasni,pa utoliko
vise privlacili paznju. Uglavnom što se ta reč tumacila uglavnom
u negativnom kontekstu. Naročito sr odnosilo na one sto su otisli
sto dalje od rodne grude;'preko sedam gora i mora'. Utoliko sto je tamo bilo najviše 'izdajnika' koji nisu ni pomišljali da se vrate
oklen su stigli. Ali već polovinom 60-ih saznadoh i za reč migranti što se (kako kažu) odnosilo na one 'na privremenom radu' od kojih je procvetala i krenula 'mala privreda'i gradnja,posebno.
Vikendice,kuce, kucerine pa čak i dvorci da nam ceo svet zavidi. A privatne kafane nicale duz drumova i magistrala 'ko pecurke posle kise'. I to sve sa kitnjastim nazivima: Lipovacka Suma, Lipovacka Noć,Ciganska Noć,Razvod Braka, Kod Race u Bolecu (pod Avalom), Kod Ere sa motelom - sobama rezervisane za beogradske budzovane i poslovne banket-vecere sa orkestrom do zore...

p.s. dajem reč mojem sogoru Simi-Simeunu djaku koji je poloziJo
nekoliko zakletvi za ljepse,bolje i sretnije sutra:
;-)
Seeb-VN1700
27. novembar 2020. u 18.26
„Uglavnom što se ta reč tumacila uglavnom u negativnom kontekstu.”
-

U mladosti nije me uopce interesovalo ali „Emigrant” je tada za mene imao znacenje nekog ko je ilegalno pobjegao preko granice. Pobjegao od sistema.
Dakle kao sto kažeš u negativnom znacenju.
Nama „iseljenicima” ili gastarbaterima ocigledno taj naziv se ne svidja, jer između sebe tako se ne oslovljavamo.

-
Stari__Gost
27. novembar 2020. u 18.30
kad se kaže emigrant, obično se misli na nekog jadnika koga je neka muka naterala da pobegne iz svoje rođene zemlje.
Sasha-Mudrijash
(kreativni lik)
27. novembar 2020. u 18.35
dobro, ovi sto su otisli u cemeriku, nisu jadni - za njih su neki već oteli parce sunca od indijaca, koji uopste nisu ni bili indijci, nego amerikanci, iako ih tad niko nije ni zvao amerikanci.

evo recimo onaj santa - ajde, zašto nije bio mister pi ajc di 'vamo u vojvodini?

:) :)
Marko_011
(Buongiorno a tutti)
27. novembar 2020. u 18.43
To Ameri koriste reč Immigrant, onako bas u

prevodu teski slepac, otprilike.
zlatiborac
27. novembar 2020. u 19.14
Saleta za poglavicu Siux, još samo da smislim`o ime,cek cek cek...

jel` može: poglavica Zuto Dupe - iz plemena Mokre Gace ?
;-)
santa
27. novembar 2020. u 19.27
„bas u prevodu teski slepac, otprilike.”

Ee moj Markane, prevodjenja ti bas nije neka jača strana,ha?
santa
27. novembar 2020. u 19.41
Emgracija je prevedena reč od Emigration sto u nacelu znaci po lalinskom; - Dodjosi!

Zašto se odlazi u emigraciju; najcesce se može sazeta u jednoj reci; - OPPORTUNITY!
zlatiborac
27. novembar 2020. u 19.47
„U mladosti nije me uopce interesovalo ali ”Emigrant„ je tada za mene imao znacenje nekog ko je ilegalno pobjegao preko granice.”

Upravo tako. I još bi dodao; taj sto je ilegalno pobjegao,zigosan
kao izdajnik. Svojevremeno sam bio granicar u SLO. Kada sam
polazio za preko'bare', dobronamerno me upozoravali i savetovali
da niposto ne odlazim u naše hramove. 'Tamo će te vrbovati onako slatkorecivo da se uclanis,pa čak potruditi i zaposlenje naći'.
Ko na to nasedne, pod obavezno bar 10% prihoda tj. clanarine mora njima davati. U protivnom slede pretnje,ne samo tebi,već i celoj porodici. Ako ti šta ustreba,ima tamo nas konzulat.

duga je to prica...
zlatiborac
27. novembar 2020. u 20.04
„Zašto se odlazi u emigraciju; najcesce se može sazeta u jednoj reci; - OPPORTUNITY!”

Čega bracela? taj pojam je nešto siri - iz vise razloga, kao recimo:
neko iz ekonomskih potreba,tj razloga, neko avanturisticki, neko da
utekne od progona; bilo kriminalne proslosti,pronevere,politickog
progona i još koje čega.
Ta bogme imade i onih sto su dosli iz besa i svaki boz`ji dan vracaju
ali nikad da otidedu.
;-)

Salje Lala Sosi SMS iz Amerike: Soso,ovdeka su velike poplave.
Posaljider mi jednu tvoju sliku, da Amerikanci videdu da ima i većih
katastofa.
Simo
27. novembar 2020. u 20.38
Emgracija je prevedena reč od Emigration sto u nacelu znaci po lalinskom; - Dodjosi!

Znaci Santa, Ministry of immigration Canada u prevodu znaci
Ministarstvo dodjosa. a meni rekli da je to ministarstvo za useljenje.

Ovo sto Seeb kaže slično je i moje iskustvo, emigrant, to je onaj sto nije domoljub već otiso trbuhom za kruhom da se smuca po belom svetu.
Da ne pricamo o steti koju je napravio nasoj samupravnoj zajednici jer tamo se druzi sa proverenim neprijateljem naše zemlje.
E sada drugo su bili posteni ljudi od njih smo kupovali marke.

Samo ja sam već pisao o tome kako sam kao mladi 25g samoupravljac otisao prvi put u Trst da radoznale oci malo vide i nešto da se pazari. Međutim bila je to katastrofalna greška SUPa sto mi je dao pasos jer momentalno sam se inficirao te okrenuo curak naopako i postao dozivotni zestoki kriticar našeg samoupravljanja, partije i svega ostalog samo ne Druga Tite, e u njega nisam nikad dirao i zato sam svuda dobro prolazio. A kako i nebi kad sam se sreo sa njim pre puta u Trst.

Moja zemlja je bila od Vardara pa do Triglava i ostala najlepsa zemlja na svetu, kada je tutnjalo u Vukovaru i kada su mi avioni iz Batajnice nadletali Petrovaradinski krov nad glavom, a u isto vreme Dunavskom ulicom u Novom Sadu nisi mogao proćiod prepunih kafica, i kada sam na Baniji video da se gadja u prazno, poceo sam razmišljati a ubrzo realizovati emigrantsku mastu pitajuci se i onda i sada, dali je herojstvo ostati ili otici, Danas ne zalim sto sam otisao, ali neizmerno zalim sto me moja domovina nije nadzivela, čestitao bi joj sutra rođendan ali ...svinjokolj je i dalje u vreme velikog posta.
Stari__Gost
27. novembar 2020. u 20.59
interesantno je da vecina Amerikanaca ne pravi razliku između ilegalnih i legalnih imigranata i sve to trpaju u isti kos.
santa
27. novembar 2020. u 21.13
Nego, gde nam je Novak, da ga nije uhvatila Corona (Mexico) pa se nasao od njegove sose/sogorice u karantinu?
Simo
27. novembar 2020. u 21.25
Santa nisi procitao, nema vise Novak, zaglavio na Golom zbog politicke nepodobnosti.
santa
27. novembar 2020. u 21.35
„taj pojam je nešto siri...”

Narodski receno; - nije sija nego vrat: Pojam opportunity je slozen pod kojim se podrazumeva sve to što si nabrojao, bracela, jer ishod poduhvata zašto se neko odluci za emigraciju je vise nego neizvestan.
zlatiborac
27. novembar 2020. u 21.39
„Nego, gde nam je Novak, da ga nije uhvatila Corona (Mexico) pa se nasao od njegove sose/sogorice u karantinu?”

Ta šta će ti Novak bracela? Imadedu ih trojica.

Jedan sto kuje sablje,klepa asove,pijuke i lopate, onaj drugi
Starina sto utek`o u goru Romaniju i tera Turke na buljuke, a ovaj potonji i najmladji prebacuje lpotice preko mreze i ubira poene.

Neg` jes` čuo za tamo nekog Simeuna - Simu Dubajica ili Solaju?
E to su ti nasi `eroji koji sve vreme rata nisu jednog Svabu
videli, ali jesu njihove saradnike u cije se domove uselili.

Oooo sogore iz ljute Krajneee, imali ti gdje god;'majku mu boz`ju'.
;-)
santa
27. novembar 2020. u 21.40
Uff, Simo, bas mi ga je zao a kako i ne bi kad je bio 'od naše gore list', tj. nas ponosni Vojvodjanin.

PS (da malo rasclanimo): - Jel to; Novak=Simo kao Nikola = Nick?
zlatiborac
27. novembar 2020. u 21.49
Ta Nick je na svapksom = spitzname, koliko me secanje opsuzije.

Simo je poznato ribarsko naselje na plavom Jadranu, a cita naopacke
Omis, 'da se Vlasi ne dosete'.

p.s. drugim rečima lozinka.
Simo
27. novembar 2020. u 22.48
Santa I kao Edward ili S kao Novak. Tako nekako.

A ovo veseli vojvođan. To mi je bio drugi veseli emigrantski pohod. Došao sam sa malim koferčićem u ruci, velikim planovima i željama u glavi, sa čistim zagrebačkim akcentom a napuštenim banijskim i kao takav imigrant pravo među naše Mađare koji me lepo priučiše njihovom jeziku da bi usput sa svojim purgerstvom bio zabavan srpskim i ostalim pripadnicima naših naroda i narodnosti u SAPV. Valjalo je mnogo putovati po ravnoj Vojvodini i ostatku prelepe naše, sretati drugove i drugarice a neretko izaći i mnogo dalje od Trsta. Razni jezici i kulture bili su svakodnevnica. Onda je usledilo ono, pa nakon tačno 365 dana obigravanja Knez Mihajlov 75 usledilo je regularn dođoškl ausvajs i eto mene u Serbian Cafeu da pišem memoare.

Šogore simo na jednom od mojih ranijih dijalekata znači „ovamo” i imam još nekoliko razloga za tako lepo ime, ali o tome ima vremena Međutim svaka asocijacija na druga Simu ne smeta, tako su me učili a nisam se smeo odupirati niti sam imao koga ko bi bio bolji učitelj.
zlatiborac
28. novembar 2020. u 06.44
Dapace tako sogore,

Simo Matavulj jedan od (mojih) omiljenih pripovedaca ciju lektiru
posedujem u skromnoj 'knjiznici', te Simo Sarajlija ucitelj našeg
Vladike Rada Tomova - Njegosa, pa čak jedan od mojih striceva i jedan od ujaka nose takOva imena. Kakve li slučajnosti - sogore moj...

Jedna anegdota u prilog:

Elem bio neki ucitelj Sima - zakleti nezenja, što ne znači da nije
vol`o žene,p akad se priblizio zlatnom dobu,resio da 'stane na ludi kamen',a djaci ko djaci poceli da se zabavljaju: „Kad se ženi cika
Sima biće nama *i*ke svima!. U tom će uca Sima: ”kad je bio momak
Sima, he*o vam je mater svima, te vas zato tol`ko ima, pi*ka li
vam materina„

Kužiš?”
Marko_011
(Buongiorno a tutti)
28. novembar 2020. u 06.45

0  

Stari__Gost

27. novembar 2020. u 20.59

interesantno je da vecina Amerikanaca ne pravi razliku između ilegalnih i legalnih imigranata i sve to trpaju u isti kos.

@

To je za njih isto, dodjosi...

Oni sebe ne smatraju dodjosima.

Marko_011
(Buongiorno a tutti)
28. novembar 2020. u 07.01
;-)

+1  

santa

27. novembar 2020. u 19.27

„bas u prevodu teski slepac, otprilike.”

Ee moj Markane, prevodjenja ti bas nije neka jača strana,ha?

@

Zavisi u kome delu Amerike, nisam živeo u

Juti među Mormonima ili nekim drugim

sredinama.

Midwest je otprilike ta prica.

Imaš tu nedodjiju tamo, ravnice, njive pod

tim tamo kukuruz i šta li već sade kulturama

i onda kada nema perspektive po tim Palankama

hajd' bolan za Cikago.

Tamo ih ceka masa imigranata, dolazi do te

mrznje, uzimaju nam poslove i slično.

Najgora Amerikanka neće otici sa najboljim

imigrantom, zapamti ovo.

Pre će sa najgorim od njih, nego sa najboljim

od istih.

Ovde u Italiji toga nema, tj. ima svuda, ali

ne u tolikoj sadistickoj verziji.

Ja sam na pumpi mogao da skinem neku, meni

su se nudile, ali ih ja nisam hteo.

Florida je još gora ili ono sto te ceka ako

izadjes iz Cikaga među Amere.

Tamo recimo ne moras da se iznenadis ako ti

neki white trash kaže da te ne razume.

Nisu svi takvi da ne generalizujemo, ali ima

ih.

Sve to od Dzotdzije do Orlanda, plus od

Orlanda do West Palm Beach, kaznije stranci.

Amerika je dosta podeljena, nije lako biti

dosljak, sto bi otprilike po meni bilo da se

biraju modernije sredine, izbegavaju

zatucane sredine.

zlatiborac
28. novembar 2020. u 07.01
„To je za njih isto, dodjosi...

Oni sebe ne smatraju dodjosima.”

Opste pravilo trojno. Ne samo u AmriKi već svuda gde god se okrenes.
Čak i kod zivotinjki svih vrsta, a koje poseduju i brane svoj kutak
teritorije po cenu zivota. U AmeriKi obicajno pravo i tradicija da svako poseduje neku vrstu pucaljke,a po neko i kolekciju - ako nisi znao Markane...

Ne kaže se u prazno i za badava:„svaki pas je na svom koritu jači”!
zoxthegreat
28. novembar 2020. u 07.03
oni samo vole jeftinu radnu snagu ovi koji igrom slučaja
zaradjuju vise smetaju im
sve je skoro isto ka i pre 300 g
naravno ima i jedan deo dobrih

skoro ista g su i imigranti koji su malo „stariji”
pogotovu nasi serboamerdzosi

svi boluju od sindroma uspeha a uspesni ne mogu biti svi
čak ni u americi. uspesni su uvek mala manjina u svakome drustvu
Simo
28. novembar 2020. u 08.23
Šogore hteo sam ti dati plus za učitelja Simu ali ispade minus sorry treba potrefiti u ovim godinama.
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 09.09
kada te recepcionarka u motelu i „dama” nazovu:
„mali gradjevinski radnik”. u istom danuu roku od 20 minuta.

ako niste znali

to nikad neću da zaboravim, smejao sam se.

toga ima svugde po tim vuko... da se americke seljacine pretvaraju da ne razumeju kako pricas.

veliko ciscenje pocinje uskoro!

zlatiborac
28. novembar 2020. u 09.10
Nema frke sogore,

Nije stvar u ocenama,bitno je ucestvovati, pa šta bidne. Neko je
is`o u osnovnu ,neko gimnaziju ali ništa bRez kumrovacke skole.

Ko je to pohadao,taj je avanzov`o do neslucenih visina, ziv mi ti.

p.s. jedna kineska:„nije bitno koje je boje macka, već dali lovi
miseve”.
zlatiborac
28. novembar 2020. u 09.25
„toga ima svugde po tim vuko... da se americke seljacine pretvaraju da ne razumeju kako pricas.”

Nemo` da mesas pojmove,

Kod Amera nema seljaka a kamoli seljacina, već farmera. A to je
i te kako bitna razlika.
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 09.35
inače, u njihovom drustvu se sve vrti oko nekakvog porobljavanja, vezivanja, sado&mazo, izivljavanja, vracanja kusura za ropstvo i sl.

amerika je prepuna pedera (prikrivenih i otvorenih), loše hrane i ljudi sa uvecanim egom sa mental health problemima

ne samo sto su svi izolovani i usamljeni, maltretiraju ih i na poslu
i onda se drogiraju, masovno

evropejci su po kulturi mnogo ispred njih ali ne i po infrastrukturu.
ameri su po mentalitetu,još uvek, kao neki pionir, istrazivac, kauboj.

ali to ne može doveka, tako da se ne radi i da se živi hedonisticki.

jmislio sam da je Kanada bolja po tome ali Kanada je trenutno gora od SAD

kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 09.39
i još da dodam ima puno inbreed-ovanja po tim vuko...
jer nema dovoljno žena

ono, prave decu sa sestrama od tetke (1st cousin)

i onda lepo po faci možeš da prepoznas inbreeda a ti su najgori
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 09.43
jednom, kad sam im rekao u firmi da su „peasants' oni su se smejali

posle kad su mi sipali secer u rezervoar od auta

pa sam morao da nalupam

odredjenog ”krivca„

zlatiborac
28. novembar 2020. u 09.51
„jmislio sam da je Kanada bolja po tome ali Kanada je trenutno gora od SAD”

Svako misli svojom glavom, reklo bi se. A što se tiče mišljenja, ona mogu biti trenutna,na duzi rok pa čak i trajna. A to što tamo neki međusobno prave decu, nisi zbog toga mor`o doći u US da se uveris, ima to i tamo oklen si dos`o kod Miku i Milevu - bre! ;-)
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 09.58
Možda ima i kod Miku i Milevu

ali kod nekog ima i

fratara sto diraju

crkvene djecake
santa
28. novembar 2020. u 10.15
„jednom, kad sam im rekao u firmi da su ”peasants' oni su se smejali„

kt61, pa šta si mogao ocekivati drugo jer te nisu razumeli, a da si ih nazvao; - redneck, hillbillys, plowboys, geezers, etc. siguran sam fa se nebi 'smejali' (dobro je da nisi)!”
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 10.28
Da ali posle sam ih nazivao inbreeds sto je

fakticki gora uvreda nego

n-word. 😷😬.

Potreban je određeni mentalni sklop da bi covek mogao da
pregrmi sve to. Dosta mi je pomogao trening iz vojske jer sam bio u
specijalnim jedinicama.

Prosecan lik-turista ne može to, moras da budes jak unutra
Seeb-VN1700
28. novembar 2020. u 10.39
„Emigracija - kako to cudno zvuci”
-

Pa i ne zvuci naški.
Obično se emigraciju smatra kao neke koji su radi nekih problema morali napustit vlastitu državu.
Takove bih ja nazvao izbjeglicama ili uteklicama.
Nisu bili u stanju ili nisu htjeli da se bore sa problemima vlastite države, već jednostavno napuste problematičan teritorij i nastane se drugdje.

Razumijem takove, ali ne postujem i ne cijenim kod takovih tkz. rodoljublje, domoljublje, patriotizam.. i kako se već sve naziva.

-

kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 10.41
izvan Atlante ima ono kamenje na kome su 1979. uklesali

kolika svetska populacija im je potrebna

a kako izgleda, oni su vrlo ozbiljni u vezi toga

pametnom dosta
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 10.45
ko ima pameti bolje mu je vratiti se nazad dok se još može

nego da vas ubijaju vakcinama na odlozeno dejsto

ili bacaju u kampove
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 10.56
sa ovim ljudima odavde neće moći da odrade to što su zacrtali,

mentalitet ovih ljudi nije podesan za uvodnje tehnokratije
sa ovim individualistima to neće lako ići

određen broj ljudi će moći pre-edukuju

ali vecini sledi „nos u knjigu”

ne samo to, čak će i ime morati da promene

zvace se Amazonija ;)
santa
28. novembar 2020. u 10.58
kt61, jel si ti placen da siris kojekakve zavere u ovom bircuzu, ili je to tvoj besplatan'dobronameran' prilog svojim zemljacima (iz čula/kazala izvora informacija)?

Bezsmislenost na kvadrat!
sirchulle
(CAD Designer)
28. novembar 2020. u 11.04
A da li si ti?
santa
28. novembar 2020. u 11.09
Ja nisam čak ni za 'pametnnije' priloga, a kamoli poput nekog palamudjenja iz praznog.
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 11.12
ne ja samo hoću da obavestim i sacuvam svoj narod.

sve je vrlo jasno.

mislim, daj Boze da sam u krivu.

mi možda i jesmo podobni za re-education jer smo odrasli u socijalizmu

ali sa amerima neće moći da rade, zbog drugacijeg mentalnog sklopa

imena SAD država neće postojati vise takođe

čitaj knjigu 1984 sve je tu objašnjeno

santa
28. novembar 2020. u 11.17
Zao mi je da se oslanjas na izvore informacije bez 'pokrica', jer papir trpi sve i svja.
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 11.17
evo ti break down, korak po korak:

necete moći da tuzite nikoga kad vam roknu vakcinu pa imate side effects

zato što
država neće vise zvati tako.

a neće moći ni da traže reparations za slavery zato

što se država neće vise tako zvati.

neće moći da tuze nikoga za pare .

porodice neće moći da tuce city kad pandur rokne nekoga

zato što će se država drugacije zvati sa drugim sudijama.

reci će e mi se više ne zovemo tako, ne vazi se vise
santa
28. novembar 2020. u 11.25
Wow, sto je mnogo, mnogo je,, tj. - total cooked up nonsense!
sirchulle
(CAD Designer)
28. novembar 2020. u 11.27
Mislim da santa mnogo umišlja o sopstvenoj vaznosti a to se zove ego. On misli da samo on ima pravo na istinu (kao i zlatiborac, mada se i njih dvojica često uhvate u kostac). Nekako mi su ta dvojica najgadniji likovi u ovoj prici. Ja postujem Saleta (mada se retko slazemo, naročito oko gitara), Stari_Gost mi je OK iako se pola pola slazemo ali OK. To je zivot. Međutim ovu dvojicu metuzalema ne mogu da smislim. Nemaju ništa od svojega pa nas poceli da uredjuju. zlatiborac i santa su klasicni komunisti. Imaju na pretek vremena i jednostavno pobedjuju na upornost. Zamisli metuzalema koji se raspravlja sa likovima koje ne zna i na svaku jednu njihovu daju sto svojih. Brate nisi vise ono sto si bio nabijem te na racku.
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 11.29
samo još da udarim icing on the cake:

zato će i prica da će biti velika legalizacija ilegalnih emigranata

a i biće!

cela ta ekipa koja je trenutno će biti legalizivana

mislim, ti koji prezive

samo što se država neće vise zvati SAD..

Ja ne mogu da budim ljude koji spavaju otvorenih ociju ovde vise ovde na diskusiji
santa
28. novembar 2020. u 11.34
„ne mogu da smislim”

The feeling is mutual!
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 11.34
zato su i rusili te spomenike Kolumbu i generalima a tek će da ih ruse
i da menjaju sve.

zato što oni žele da te nove generacije koje će živetio ovde ne znaju svoju istoriju i ko su bili preci i robovlasnici
zlatiborac
28. novembar 2020. u 11.38
„Obično se emigraciju smatra kao neke koji su radi nekih problema morali napustit vlastitu državu.
Takove bih ja nazvao izbjeglicama ili uteklicama.
Nisu bili u stanju ili nisu htjeli da se bore sa problemima vlastite države, već jednostavno napuste problematičan teritorij i nastane se drugdje.”

Konacno da si i sebe pronasao u takOvim kombinacijama.

Kad malo bolje razmislim bolje i tako nego iz bijesa. TakOvih se
treba pripaziti i drzat` na odstojanju...

p.s. ništa osobno - samo zamjecujem.
;-)
sirchulle
(CAD Designer)
28. novembar 2020. u 11.41
„The feeling is mutual!”

Brate, napisi na srpskom, hrvatskom ili bosanskom jeziku. Može i na makedonskom ili slovenackom. Zamisli samo kad bih ja ovde poceo da litam (kakim) na nemackom, odmah bi morao na google translate da vidis šta piše. Mnogo ste se bre vi preko bare uobrazili.
santa
28. novembar 2020. u 11.46
Ma daleko smo mi od 'braca' kako ga god okrenes, sinovce.
zlatiborac
28. novembar 2020. u 11.50
Ta nemo tako bracela, već:'pa šta ako smo braca? nisu nam kese
(dzepovi) sestre'.
sirchulle
(CAD Designer)
28. novembar 2020. u 12.08
„Ma daleko smo mi od 'braca' kako ga god okrenes, sinovce.”

Nisam ti ja sinovac kao sto ni ti meni nisi brat ali ti ovde siris opasne frekvencije. Neka tako i ostane...

Petar Bozovic objasnio.

https://www.youtube.com/watch?v=QN9UoPB1wvA

Stari__Gost
28. novembar 2020. u 12.28
Dotakli smo se još jednog pojma: patriota

Patriota je u direktnoj suprotnosti sa emigrantom. Jer pravi patriota ne bi nikada emigrirao i napustio svoju otadzbinu.

Ja nemam problem ni sa jednima ni sa drugima. Samo sto su mi emigranti pametniji i prakticniji od patriota. Patriota je neko ko je spreman da da svoj zivot za državu i ideale, znaci budala, jer ko sto Bora Corba lepo rece: „za ideale ginu budale”.

:)
santa
28. novembar 2020. u 12.30
„Nisam ti ja sinovac ...”

Eh, bar da jesi, nebi bar bio to što si danas, već sto bi nas dear leader reko; - it is what it is!

Sorry...
Seeb-VN1700
28. novembar 2020. u 12.40
Zlatiborac
„TakOvih se treba pripaziti i drzat` na odstojanju”
-

A sto bi se ti od mene trebao drzat na odstojanju?
Zato sto sam iskren i kažem u lice tkz. patriotima sa ih sleduje?
Kažem još jednom, ko nije bio kadar da se bori za svoja prava i ideale u svojoj dražavi već je pobjegao je izbjeglica, a ne emigrant.

-
sirchulle
(CAD Designer)
28. novembar 2020. u 12.45
Ne vredi ti santa. Nisam ti sinovac i to je tako. Moj stric kojem sam ja bio sinovac je bio neko mudo u SFRJ i to u vrhu te vlasti pre raspada SFRJ. Moj otac njegova suprotnost ali ni njega nisam gotivio. Ne znam ko je od njih dvojice bio gori. Ja sam samo tražio svoj put ali i to ne može, izgleda. Izgleda da sam ja problem.
santa
28. novembar 2020. u 12.49
„Izgleda da sam ja problem”

You're right on (hallelujah)!
Simo
28. novembar 2020. u 13.27


Seeb slazem se porukum koju imaš.
Emigrant je engleska reč koja u prevodu znaci iseljenik a
imigrant je useljenik. Pesnicki u narodu receno ništa drugo do pobegulja.

Izbeglica je svako onaj ko je izmakao opasnosti i useljava se
u novu sredinu bez regularnih emigrantskih dokumenta.

Moj slučaj jasan kao dan, regularni kanadski imigrant
po vazecim propisima zemlje iselenja i uselenja.
Sustinski razlog pokretanja, možeš da pretpostavis, šta drugo do obična pobegulja, to sam priznao već sto puta.
zlatiborac
28. novembar 2020. u 13.38
„A sto bi se ti od mene trebao drzat na odstojanju?”

Seeb, to se odnosilo na sve one pomenute kategorije,a koje si
uvrstio sve koji napistise rodnu grudu - pa i sebe.

Već sam na početku napomenuo pojam i znacenje naslovne teme.
Svojevremeno pre odlaska u neizvesnost u 'zemlju nedodjiju',
stekao sam osnovno ali ne i pravo znacenje reci 'emigrant',
sto u prevodu znaci iseljenik, dok sam za domaćine ovde imigrant,tj.
useljenik. Čak šta vise ,reč i 'izbeglica' je imala negativan prizvuk, što ne znaci (pod obavezno)da je neko kriminalac, već bezi od nepravde,samovolje i neodgovornosti onih koji ga proganjaju.

p.s. jer sad još i ocekujes da ih imenujem koji?

poz
Stari__Gost
28. novembar 2020. u 13.46
mene samo zanima koliko bi ovih emigranata sto su zahvalni svojim novim domovinama bilo spremno da da svoj zivot za te iste domovine? naravno kad bi hteli iskreno da kažu. ja mislim nijedan. profil emigranta nije neko ko se žrtvuje za ideale i vise ciljeve.
Stari__Gost
28. novembar 2020. u 13.48
profil emigranta je u sustini: sitni šićardžija
Seeb-VN1700
28. novembar 2020. u 14.12
Dobro države kao Amerika, Kanada, Australija.. u nekom vremenu su htjeli da imaju veću naseljenost pa su vjerovatno poticali i stimulisali strance koji bi se uselili. Takovi bi se mogli nazvat emigrantima.

Ali izbjeglice (među kojima sam im ja), da sam na mjestu Njemacke, Austrije, Madjarske, Svedske.. nebih primio na osnovu nepravde, siromastva, diktature, ova ili ona prava.. imaš da ostanes u „tvoj” državi i da se boris za pravnu državu.
Za razlog bih naveo:
Ako si nelojalan prema svojoj državi, onda ćeš takav biti i prema ovoj.
Ili čim zagusti ćao :))

-
Stari__Gost
28. novembar 2020. u 14.27
„Ako si nelojalan prema svojoj državi, onda ćeš takav biti i prema ovoj.
Ili čim zagusti ćao :))”

pa fala Bogu! ne vidim šta je loše u tome? čim zagusti: tutanj! tako se treba postavljati prema svakoj državi. svako pametan bi tako uradio. cuj, lojalan državi...hahaahahah... pa što ne osta ti u Ljepoj Vasoj ako si joj toliko „lojalan”? uostalom, po kom si ti osnovu izbegao iz Hrvatske, kad mrzis Srbe? ne kapiram stvarno... cudo da se nisi prikljucio Zengama ili HDZ-u i postao pocasni gradjanin za ucesce u Oluji.
zlatiborac
28. novembar 2020. u 14.29
„Ako si nelojalan prema svojoj državi, onda ćeš takav biti i prema ovoj.
Ili čim zagusti ćao :))”

Nešto u smislu loše bracne zajedice gde svako gleda samo licni,
umesto zajednicki interes. Ako su bez dece i nije bolno, pa se
sve brzo zaboravi. U suprotnom; eto belaja kojem nikad kraja.

p.s. nešto ko bivša nam 'bratska zajedica'.
Stari__Gost
28. novembar 2020. u 14.31
p.s. uostalom, čak i ako jesi Srbin iz HR (u šta sumnjam) sto nisi lepo prihvatio Katolicanstvo i presao u Hrvate? Pa to isto je učinila i cela hrvatska nacija kojoj se toliko divis. da si to uradio, ne bi „morao” biti izbeglica. znaci ti si zbunjen covek, koji je postao izbeglica po sopstvenom izboru.
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 14.37
Ima serija „WW2 in HD” na netflix

U jednoj od epizoda kažu da je 20% americke pesadije na Evropskom ratistu bilo sacinjeno od emigranata.

Pricao neki Austrijac da su ga odmah poslali na Pacifik
A tek je dosao u SAD
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 14.47
Zato sto su ih namerno izbacili iz HR da bi im oteli imovinu
Seeb-VN1700
28. novembar 2020. u 14.50
„po kom si ti osnovu izbegao iz Hrvatske”
-

Nisam htio da mi uvale oruzije u ruke pa da moram pucat, il po komsijma, il po rodjacima il po Srbima..
Bio sam do momenta dok sam mogao da izbjegavam da uzmem oruzije. U ratu ne možeš vjecno biti po strani.
Radije sam sve ostavio i rekao ćao.

Inače meni se svi oni tamo na Balkanu gade, svi osim Slovenaca.
Nisam bio svjestan da sam među opasno lošim i pokvarenim ljudima živio.

Covjek ne može da bira kad i gdje će bit rođen, ali neki imaju tu sreću da mogu da izaberu gdje će zivjeti.

-

kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 14.53
Ne znam zašto je santa toliko popizdeo posle mog izlaganja gore.

Nikad pre nije toliko
kt61
(*BCM)
28. novembar 2020. u 14.54
Imam još materijala da obrazlozim ali ako je problem onda ću da cutim
Seeb-VN1700
28. novembar 2020. u 15.01
Inače Balkan je divan kraj, meni jedan od najljepsih.
Gdje god da bacis neko sjeme nešto će niknut. Mnogi koji svakodnevno nepustaju najljepsi kraj na svijetu, ne odlaze radi gladi i siromastva,
odlaze radi loših i pokvarenih ljudi. A jako mnogo ih je tamo.

-
santa
28. novembar 2020. u 16.17
„...ako je problem onda ću da cutim”

Pa sve zavisi kako hoćeš da ispadnes u ocima drugih?!
Stari__Gost
28. novembar 2020. u 16.51
„Inače meni se svi oni tamo na Balkanu gade, svi osim Slovenaca.
Nisam bio svjestan da sam među opasno lošim i pokvarenim ljudima živio.”

interesantno. a meni su to najgori ljudi. Janezi. ustvari to mi nisu ni ljudi. to su ljigave sline, cicije i grebatori. čak su mi i Hrvati bolji od Janeza. secam se u vojsci, kada mi je lepo jedan hrvat objasnio mentalitet Slovenca, sa kojim je zajedno radio u intendantskom servisu i delio koru hleba. kaže Hrvat, sto je moje to je i njegovo (slovencevo), a sto je njegovo, to je samo njegovo. tako su se ponasali kad stigne nekom paket. uvek se tu prvi nacrtaju da se ogrebu, a kad njima stigne onda to sakrivaju i krisom otvaraju da niko ne vidi i da im slučajno neko nešto ne trazi. Slovenci su sebični, shrkti, manipulativni i namazani. U principu prevaranti, ali kao u rukavicama, furaju se na pricu da imaju eUropejsku kulturu, ali zato mnogo vole srpske psovke i humor. smesan narod.

ne zaboravimo da su ti isti Slovenci zapravo pokrenuli raspad Jugoslavije. oni su huskali siptare gore sa severa i pomagali im na sve nacine da se dignu protiv Srbije, a svi znamo da je upravo sve i pocelo oko Kosova. to su Janezi izveli ko pice kakve jesu, nalozili siptare sa drugog kraja Jugoslavije, sa velike i sigurne udaljenosti, i iskoristili guzvu da pobegnu i izvuku se iz Jugoslavije, ne plativsi ni dolara inostranog duga za ciji su deo i oni i te kako odgovorni. tako da za*ebi me sa pricom o Slovencima kao o nekom „dobrom”, „postenom” i „moralnom” narodu...ista su to balkanska go*vna ko i svi drugi, ako ne i gori.
Stari__Gost
28. novembar 2020. u 16.58
takođe, ne zaboravimo da su Slovenci ubijali golobrade gustere JNA kada je JNA pokusavala da se povuce iz SLO. redovna vojska JNA u puno slučajeva nije imala ni bojevu municiju, ali ovi su ih ubijali iako im nisu bili nikakava pretnja, i nisu nikoga napadali. samo su hteli da se povuku i izadju iz Slovenije. ma divni ljudi ti Slovenci.

znam nekoliko 18-ogodisnjaka iz Srbije koji su poginuli u Sloveniji na početku rata, ni krivi ni duzni, bili na odsluženju vojnog roka ko i svi drugi...i ovi ih ubili.
Seeb-VN1700
28. novembar 2020. u 17.02
„Zato sto su ih namerno izbacili iz HR da bi im oteli imovinu”
-

Odluku o istjerivanju Srba iz Hrvatske donijeli su Amerikanci i Milosevic.
Milosevic tako što je sa Amerikancima imao dil.

-
Seeb-VN1700
28. novembar 2020. u 17.09
„redovna vojska JNA u puno slučajeva nije imala ni bojevu municiju”
-

Pa sto nisu imali bojevu municiju?

-
Profesor-Kanada
(Profesor)
28. novembar 2020. u 17.47

'Tax-loss selling' može da se oduzme od Kapitalne dobit/Capital gains
(Toronto Stock Exchange) ako je prodaja Decembra 28,2020 ili pre,
to je moj predlog radi sigurnosti. TV i medija objavljuju da je i
Dec. 29 priznat.
Profesor-Kanada
(Profesor)
28. novembar 2020. u 18.03
Zlatiborac, izvinite sto je objavljeno pod Vasom temom.
Stari__Gost
28. novembar 2020. u 18.50
slazem se da se Oluja desila zbog Slobe, a verovatno i to što ovi nisu imali bojevu municiju. to je bila kompletna izdaja na svim nivoima.

čuo sam price, da kad ih je napala slovenacka Teritorijalna Odbrana, ovi otvore sanduke sa municijom, ono corci, tj. skolska municija.

u HR slična prica, rodjak moj bio desetar u Zagrebu, i 2 njegova vojnika gustera, ubile ustaše snajperima u sred kasarne u ZG. a to sve bila redovna vojska JNA na odsluženju. Tu se zatekli jadni, ni krivi ni duzni, vrv nisu bili ni Srbi.
zlatiborac
28. novembar 2020. u 19.34
Profesore, uvek ste dobrodosli,

Po svakoj pa i na ovoj temi. Makar i da se niste prilagodili u ovoj
'tudjini'- tj. emigraciji.
;-)

Marko_011
(Buongiorno a tutti)
28. novembar 2020. u 20.58
interesantno. a meni su to najgori ljudi. Janezi. ustvari to mi nisu ni ljudi. to su ljigave sline, cicije i grebatori. čak su mi i Hrvati bolji od Janeza. 

@

Sedim ja na Aerodromu u Bergamu, let bio

rano ujutro, zadesio se neki Slovenac i neka

sa Juga, prozivaju ljude, tj.ona, vuce

komplekse, jer ih ovi sa Severa loše gledaju.

Ništa, bio i neki Ukrajinac pijan, plasira

neke nebuloze, zabarka takođe sa moje

strane.

Čuo je da sam iz Bgd, pita Ukrajinac, ništa

nije rekao Slovenac, kasnije shvati da mene

bas zabole ona stvar za sve kompletno, vidim

ga kasnije sa nekih 20 metara me gleda, samo

sto nije zaplakao.

Valjda mislio sada ću da se odusevim, Juga,

Slovenija, gleda mene bas zabole.

Mislim da se nekima previse paznje dalo a

ovde kao da ne postoje.

Možda imaju vise kontakt sa Austrijancima,

generalno Italijanima Istocno od Trsta ne

postoji.

Ako hoće da idu, neka idu, generalno ljude

bas briga i za Jugu, ali sto su palili dole

sa bananama zatrovane, govori vise o njima.

Seeb-VN1700
29. novembar 2020. u 08.11
„sa nekih 20 metara me gleda, samo sto nije zaplakao”
-

Ne razumijem u cemu je tvoj problem sa tim Slovencem?
Sto ti se nije obratio ili šta?

-
santa
29. novembar 2020. u 10.03
„sa nekih 20 metara me gleda, samo sto nije zaplakao.”

Markane, dobro je sto te nije video iz bliza, možda bi - naricao :)
zlatiborac
29. novembar 2020. u 11.16
Nešto o Janezima - sto iz licnog iskustva sto po kazivanju.

Moja uciteljca iz 'osnovne' Slovenka - ime Branka. Uzorna,stroga
ali izgovot-akcent neuobicajen za nas ekavsko-ijekavsko podrucje.
Preseljenjem u Bg upoznao nekolicinu koji su udlavnom bili neki
pisari, tj. administratori. Pedantni, tj. odgovorni. U ljubljanskoj banci obavite posao za pet do deset minuta na par saltera, dok u ostalim pola sata minimum, i setate od jednog do 3-4 saltera. Ako menjate devize,po sat dva dok iz neke duge(glavne filijale) dodje inspektor da proveri eventualni falsifikat.

Po kazivanju:i za vreme okupacije,nekih 40.000 Slovenaca izbeglo
u Srbiju. Uglavnom iz jedne polovine podrucja koje su okupiralli
Nemci (istok) dok je drugo bilo pod Talijanima. Čak šta vise jedan
od njihovih buducih predsenika (M.Kucan) rođen u Bg-u.
Toliko o nekadsnjim Slovencima. Ovi koji su stasali u vreme tkzv. samopupravljanja, prošli su kroz sasvim drugi spalir vrednosti.

p.s. sluzio sam 2/3 vojnog roka (60-ih)u SLO,stekao i poneo sasvim dobre utiske.
p.s.s. narod koji uglavnom i pretezno gleda svoja posla.
Stari__Gost
29. novembar 2020. u 11.31
„p.s.s. narod koji uglavnom i pretezno gleda svoja posla.”

Da, gledaju svoja posla ali na racun i stetu drugih. I gledaju uvek kako da te za*ebu.
Marko_011
(Buongiorno a tutti)
01. decembar 2020. u 00.17

0  

Seeb-VN1700

29. novembar 2020. u 08.11

„sa nekih 20 metara me gleda, samo sto nije zaplakao” 


Ne razumijem u cemu je tvoj problem sa tim Slovencem? 
Sto ti se nije obratio ili šta? 

@

Verovatno mislio covek, sad će neko da padne

Euforija odusevljenja, Slovenija, Juga, kad

ono ništa bolji od ostalih.

Slovenci su mislili da treba da im se

klanjaju iz bivše Juge.

Sada su na nivou Friuliana, tamo negde i

realno nebitan faktor.
 Komentar Zapamti ovu temu!

Looking for Tassel Keychain ?
.