Diskusije : Trudnice i mamice

 Komentar
Odvikavanje od pelena 100 put
Milica83
(raspevana)
19. jun 2012. u 06.05
Moje dete je poseban slučaj. Ne prica, pa ne zna da mi kaže kad mu se piski/ kaki. Već par dana je u gacicama, nanosu neće ni slučajno to je dranje kad samo pokisam da ga stavim, neće da piski ni na solju ili napolju. Sve sto radi u pelenama sad radi u gacicama. Mislila sam da će da mu zasmeta kad vidi da je mokar, ali ne, onumesto sto trazi da piski trazi pelene. Mislila sam da ga odviknem do polaska u vrtic u septembru jer vaspitacice mu neće menjati pelene, ali izgleda da je uzalud. Dajte neki savet
resistance
(xxxxoooxxo)
19. jun 2012. u 06.16
Ne znam koliko bese ima meseci/godina, možda ispod dve godine pa još nije zreo ili je možda tvrdoglav kao moj koji se slično ponasao sa dve godine. Nama je pomoglo lepljenje nalepnica kao nagrada kad piski na nosu. Možda pali knjigu da ponudis da sedne i gleda, šta znam, svako dete je drugacije. Inače ni moj u početku nije tražio da piski već sam morla da ga nudim na sat, dva.
Snezana
19. jun 2012. u 06.24
Milice ja mislim da su nasa deca tu negde, moj sin ima 2,5 godine. Mi isto planiramo da se resimo pelena do avgusta kad on prelazi u veću grupu. Vaspitacice neće praviti problem ni ako bude u pelenama ali ja mislim da bi bilo dobro iskoristiti ovo leto za to. Imam 3 nedelje slobodno kad on ne ide u vrtic tako da ćemo se posvetiti tome. On za hoće da sedne i na nosu i na wc solju ali ne zna da kaže pre nego sto treba, već kad je već kasno. Imam prijateljice da malo starijom decom i one mi kažu da su probale ono odmah sa gacicama, i nosa i wc u blizini. I tako obično prva 3 dana nema nekog rezultata, ali uglavnom posle koji dan dete pocne da trazi samo. Ulglavnom savet im je izdrzljivost. Ali ako tvoje dete ne želi i vristi možda nije spreman. Ali do septembra ima vremena, to brzo može da se preokrene.
Milica83
(raspevana)
19. jun 2012. u 06.31
ima 2god i 5 mes, ma ne konta ništa te negrade i to. Mislim da nije rano, mislim kad će ako neće sad?! moracemo nekako da ga privolimo da sedne na nosu
Snezana
19. jun 2012. u 06.51
Jedna zenska sa kojom radim ima sina tačno 9 meseci starijeg od mog i kad je on u februaru napunio 3 godine on je i dalje bio u pelenama. Pre toga su probali, ali nikako nije islo. Sad pre mesec dana je probala opet i za 5 dana ostavio i dnevnu i nocnu pelenu odjednom bez ikakvih problema. Ja verujem da on ranije jednostavno nije bio spreman. Ali ne kažem da nije moguće. Ni sama ne znam kako će nama poći za rukom, sigurno će biti zanimljivo :)
Puppi
((mama))
19. jun 2012. u 07.09
Najveca greška roditelja, prisilno odvikavanje od pelena. Vjekovima ista tema..citala sam o tome i čak sam nasla clanak gdje piše, da prisilno odvikavanje od pelena, u 90% ostavi psihicke posljedice na dijete, koje se odrazi kada bude starije.

Dijete kada osjeca potrebu da ne treba da to obavlja u gace, tada će prestati da nosi pelene!

Moje je odviklo sa punih 3 godine. Probala sam sa 2.5 da objasnim, vodila nju sa mnom u wc, međutim nije imala interes. Ne pada mi na pamet da se dernjam ili silim dijete, naročito ako place da je prisiljavam ko manijak. Pustila sam je. Upiskila se i ukakila u gace, pa sam opet stavila pelenu! I tako je cesce vodila sa mnom u wc, i rekla mama sada radi to i to..ona je gledala i vjerovatno ucila!

I poslje jedno pola godine, kaže meni, mama gotovo pampels. I tako je i bilo..Nocu mi se upiskila dva puta, pa sam pocela nocu da stavljam pelenu, ali ona je odbila i rekla da će me zvati kad mora da piski. Ne može da zaspi ako ne popije kakao, nisam to nikad htjela da njoj uskratim, a kažu navecer nedaj da pije, pa ti neće piskiti. Ja to smatram pogresno. Naucila je kad treba po noćida ode u wc, dodje i zove me. Rijetko piski po noći ali eto kada treba, zove me.

Znaci, to dodje samo po sebi..a vaspitacica koja nije spremna da dijete sa 2.5-3 godine previje, onda nemoj tamo ni da vodis svoje dijete..ta ne znam koju skolu je ucila, ali potrebe i razvoj malisana sigurno nije njena jača strana.

Srećno!
Puppi
((mama))
19. jun 2012. u 07.22
I još da dodam, kod nas pedijatar kaže da ako ne odvikne do 4 godine, treba doći na razgovor. Sve do 4 godine je još uvjek normalno. Kada sam otisla u Srbiju, napale me neke žene koje tvrde da je njihovo dijete sa godinu dana izaslo iz pelena, a moje skoro 3 pa još nosi.

Vidjela sam mamu kako tuce dijete koje se upiskilo. Dijete je bilo 1.5 godina staro. Sigurno kada mu je ulila strah u vene, da to vise nije radilo. Mama je sigurno bilna ponosna i srećna sto je dijete napokon naucilo.
efferalgan
(volim kokoske)
19. jun 2012. u 07.23
Puppi šta je po tebi prisilno odvikavanje od pelena?

Po meni to nije za dijete Milicinog uzrasta...2 god i 5 mjeseci je i vise nego dovoljno za odvikavanje. Ja se „nahorozim” kad vidim dijete od 3 godine u parku sa pelenama. Te majke koje ispoljavaju politiku da neće ništa da forsiraju, da će dijete to shvatiti samo od sebe, ustvari samo opravdavaju svoju lijenost da pristupe procesu odvikavanja i samoinicijativno rijese taj problem. Lijene žene pa se brane rijecima...ništa vise.

Ali isto tako smatram da je dijete ispod 2 godine...recimo od 12 do 20 mjeseci još uvijek nezrelo i da ne treba da se forsira odvikavanje.

Milice, moj ti je savjet da istrajes i budes uporna. Sad je ljeto i pravo je vrijeme za odvikaanje od pelena. Zima nije bas prikladna za to...i ako to sad ne učinis, ostade ti još do sljedeces ljeta u pelenama, a sto će ti ta muka?
Budi strpljiva...moji su kakili u gacice 10-ak dana dok nisu ukapirali. Probaj za to vrijeme da je stavljas odmah na solju, možda se plasi nose. Moji nisu voljeli nosu nikako. Srećno !
blondinka
(ekspert za sve)
19. jun 2012. u 07.56
Milice, po meni, ako to ne uradis ovo leto, cekaces do sledećeg jer muskarci su inače malo „sporiji” u svemu što se tiče „nauke”:) Isto tako, ja ne bih vracala stvari na staro jer to mu je onda signal da svaki put može tako da uradi - da se vrati u pelene.

Prvo, kupila bih mu pull-up pelene. Drugo, odvela bih ga u prodavnicu da sam izabere onaj dodatak za wc solju, čini mi se da mali muskarci (bar koliko sam upratila u vreme kad su se moji odvikavali od pelena)vise vole taj dodatak nego nosu. Moji su poceli sa dodatkom a posle se vratili na nosu. Treće, trebala bi da ga nudis na 15 minuta do pola sata. Cetvrto - prica: nisi ti mali kao bata V., on je beba pa nosi pelene a ti si veliki decak, bla, bla...U svakom slučaju, probaj da ostanes dosledna.

Ovo sve ti govorim iz razloga sto će on u septembru verovatno da krene u mladju grupu u vrticu a ne u jasle. Mislim da je u našim vrticima svuda isto pravilo (ispravite me ako gresim) da nema pelena u vrtickim grupama ni duda. Onda će ti vaspitaci verovatno sedeti na glavi da ga naucis na nosu a to će se poklopiti sa polaskom u vrtic koji je velika promena i da te ne traumiram dalje:)

Po meni, ne odustaj.

Kad se kaže „prisilno odvikavanje od pelena” misli se na to da dete neće na nosu pa ga roditelj krvnicki istuce, izvice se na njega, uskracuje mu nešto zbog toga, maltretira ga, ukratko.

Ne verujem u to da dete sa godinu dana svesno može da vrsi nuzdu u nosu ali verujem da postoje deca sa dve godine koja su spremna za to.
Puppi
((mama))
19. jun 2012. u 07.58
efferalgan, ja podržavam te majke sto kažu da neće da forsiraju. I ja sam jedna od tih majki. Ako još dijece budem imala, neću ni sljedece forsirati. Ne, nije ljenost u pitanju, nego stav.
sharlota
(bez zanimanja)
19. jun 2012. u 08.42
mi smo negdje oko druge godine poceli samo da se igramo da idemo na tutu.

kupili smo tutu i djecije sjedalo za wc solju,i ja sam ga,po savjetu vaspitacice, sam ostavljala na wc bez ikakvog forsiranja da piski ili kaki.

uglavnom važno ih je navici da se ide na wc,recimo kada se ujutro probudite stavi ga na wc solju,pa poslije dorucka isl,pa pred dnevno spavanje,,poslije spavanja itd.
ja mu ne bih stavljala pelene u kuci, već bi mu obukla gacice,pa ako ima i incident piskenja u gace to će samo da mu pomogne da brze pocne da trazi tutu.

ja sam takođe stavljala i plisane mede i cuke na tutu i objašnjavala sam mu da svi piske u tutu.

ja sma se vodila onim što mi je vaspitacica rekla da radim ,poslije igre od nekoliko mjeseci on je bez problema nauci oda piski u tuti.

ne bi bilo loše ako imate neke djece u blizini da recimo on vidi kako sva djeca idu u wc, jer djeca brzo uce od druge djece.

mi nismo imali problema sa odlaskom u wc,jer prakticno to nauce u obdanistu,a mi kod kuce samo pratimo ono što se u obdanistu radi.

nemoj ga forsisraiti, niti prisiljavati da piski u tutu po svaku cijenu,pokusaj da mu sve to predstavis kroz igru,jednom kada se ustali navika odlaska u wc,on će bez preoblema za buklvano 10 max dana da nauci da piski u wc

tako je bilo kod nas

srećno

Komunikativna
(($))
19. jun 2012. u 09.36
Bas nešto ovih dana razmišljam da pocnem sa navikavanjem na wc solju/ 20 meseci/ ali me cisto zanima na koji način?? Molim mame decaka da mi pojasne kako da decak sedne i piski! Mora da raširi noge i ja moram da ga držim na dole /puzu, mislim :0)/ ??

Inacee, cerka je krenula sa 2 godine i 8 meseci u jaslice. Ja sam kuci pokusavala i pokusavala i pokusavala i već mi je postalo frustracija, dok su u vrticu to obavili za 7 dana. Samo mi jedan dan vratili pelene :0)) Sa nocnim je potrajalo a često je tražila pelenu da bi kakila jer je dete bilo naviklo da se negde sakrije dok kaki. Meni to ne predstavlja nikakav problem pa me cisto zabole sto to nekome smeta :p

Uzgred receno, koristim samo vegetu u svojoj reziji ;0)))
Puppi
((mama))
19. jun 2012. u 09.44
„a često je tražila pelenu da bi kakila jer je dete bilo naviklo da se negde sakrije dok kaki”

Jooojj, meni ovo taaaako slatko i simpaticno ;o) Znaš, i moja cerkica je to radila, ali ne dugo, neke dve tri nedelje, hoće da se sakrije, većinom negdje u kuhinju ode i kaki..sada nekada me pita a gde je pampels, ja odemi pokazem da imamo rezervu, a ona kaže, ne, ne, kaki wc piski wc gotovo pampels :o)

Ja mislim da se nije odmah mogla opustiti na wc, kasnije islo bez problema. Jedino sto sam radila, pitala je, jel hoćeš u wc ili u pampers? I tako tražila prvo pampers, pa se onda ona ko fol ohrabrila i kaže, mama hoću wc :o))

Puppi
((mama))
19. jun 2012. u 10.21
blondikna hm, pa znaš kako. Ovdje gdje ja živim, kažu da dijete može ako hoće da nosi pelenu do 4. godine i čak imaju jako ubjedljiva objašnjenja zašto ne treba pelene skidati pre rano.
Moje je sa 3 god. skinulo i to je ok. One postove sto sam stavila, nije razlog što se to desilo u Srbiju, nego su postovi na Srpski jezik.

Mislim, kako da stavim nešto iz stranih novina na stranom jeziku, nije mi imalo smisla.

Nisi potpuno shvatila moj motiv, ili sam ja izgleda loše objasnila. Zelja mi je bila da kažem, da je dobro da postoje obe varijante porodjaja..
Ne znam jesi li citala, ja sam opisala i poslje carskog reza kakve rizike može žena da nosi i za razliku od prirodnog porodjaja, poslje carskog rizik ostaje trajan, a prirodan porodjaj ne nosi trajan rizik. Problem je samo ako se iskomplikuje.
blondinka
(ekspert za sve)
19. jun 2012. u 10.51
Puppi, ako verujes, uopste mi se ne raspravlja sad o porodjaju, ja sam imala oba pa mi nije stran niti prirodan niti carski. Ne moras da gubis vreme sa mnom, zaista, ja nemam nameru vise da radjam ali se ne bih ugodno osecala da sam pred porodjajem i da čitam onaj tvoj link. Na stranu sto je to jedan u milion slučajeva i nema veze sa Srbijom konkrentno nego sa tom zenom, njenim zdravstvenim stanjem.

Ono sto je meni „zapelo za oko” a tebi promaklo na ovoj temi je - vrtic. Kod nas su vrtici uglavnom državni i mi tu ne biramo nikakva pravila, nego se prilagodjavamo onima koja su nam nametnuta a to je da deca u mladjoj grupi (prva grupa posle jasli) ne mogu da nose pelene. Tako je u par gradova za koje ja znam, pretpostavljam da je i u Milicinom. Nema opcije da dete piski u pelenu do 4. godine ako želi da ide u državni vrtic. U Beogradu čak i u ovim privatnim obdanistima cija su mi pravila poznata, takođe nije dozovljeno da se pelene nose nakon treće godine. Zato se kod nas sve majke odlucuju da nauce decu na nosu do treće godine.

Ja sam svoju ucila na nosu oko treće godine ali Milicu ceka septembar i polazak u obdaniste, pa recimo i da ide u privatno i da tamo dozvoljavaju da nosi pelenu, to nije dobar trenutak da dete pocinje da uci na nosu, bas u mesecu kad krene u obdaniste. Tu bi opet usledilo odgadjanje pa je onda ceka surova srpska zima gde su joj sanse smanjenje da ga uopste uci na nosu. O tome je effi govorila, na sebi svojstven način, ali to je poenta. Isto tako, za gotovo pola majki u Srbiji pampers pelene su ogroman izdatak, tako da ta cinjenica bitno menja razliku od godinu dana.

Takođe, i ono o lenjosti stoji, u manjem procentu slučajeva ali ima i toga. Ucenje na nosu je proces, mnogi nemaju vremena za to ili im se prosto ne da. Kod Milice nije taj slučaj, pa je u nedoumici.

Meni se nije svideo tvoj komentar o Turcima i ta generalizacija ali kako se moderatoru takođe nije svideo moj komentar, neću da sirim temu jer je moderator na istoj prisutan pa da je ne nerviram dodatno:)

Kps.omunikativna, moj mali decak koristi nosu već skoro dve godine i sam zna da gurne pišu u nosu i da tako piski. Raširi noge, pristicem dizi pišu dok piski i gotovo. Kad su manji, čak ni to nije potrebno ali eto, pokazes im par puta i nauce.
Dana727
19. jun 2012. u 12.23
Moja majka je odvikla nas troje dok smo prohodali I nemamo nikakve psihicke posljedice. Nisam sigurna kako je to učinila Ali Znam da ću uzelo njenju pomoć I savjet da uradim isto sa mojim djetetom kad dodje to vrjeme.
Tina
(Nema)
19. jun 2012. u 13.10
Ni meni nije jasno šta znaci to odvikavanje „na silu”. Niko od nas neće uzeti kais i stajati kraj tute. Meni je to jedini „nasilni” vid odvikavanja. Sve ostalo, mislim da vrijedi pokusati na finjaka. Dijete od 2-3g nikada neće reci samo „mama ja sam spreman” :-) Ne mislim da treba dijete prerano trenirati, mada ima majki koje su svoju djecu istrenirale prije 18mjeseci. Isto tako znam par majki koje su praktikovale „diaper free” od rođenja. Takvim se definitvno divim i nisam jedna od njih :-). Mislim da je ipak lakse kada dijete to uradi prije 3g, jer sve kako vrijeme prolazi postane teze. Djeca stvore neke navike i onda im to postane neki vid igre.
S_Girl
19. jun 2012. u 14.21
Milice evo kako smo mi to resili. Kad je napunila 2 godine ja sam joj kupila knjigu, vise kao slikovnicu u kojoj imaju slike devojcica kako idu na nosu i na solju. Evo to je ta knjiga, ovo je za devojcice a imaju i za decake slične knjige

http://www.amazon.com/Girls-Potty-Time-Dk/dp/1405352566/ref=sr_1_39?s=books&ie=UTF8&qid=1340128907&sr=1-39&... words=potty

Tako gledajuci kroz knjigu tražila je da i ona piski u nosu. Nosa za nju nije strana, ona zna za nocu još od prve godine, jer smo tada napravili grešku i poceli je puno rano stavljati (zbog pritiska sa strane roditelja). Znaci ona je sa 2 znala za šta nosa sluzi ali ni tada nije htela stalno da ide na nju. Nekad bi sela kad joj se ponudi a većinu puta je odbijala. Još jedan problem je bio to što ja nisam bila sa njom po ceo dan pa da budem uporna. E kad je napunila 2 godine i 2 meseca tada sam ja otisla na porodiljsko i prvi dan kod kuce sam uradila isto sto i ti obukla joj gacice, i opet izvadila onu knjigu. Objasnila joj da sad ne sme da piski u gace da mora da ide na solju da piski. Pomenula joj par njenih drugova i rekla joj da i oni svi idu da piske na solju. Taj prvi dan sam je konstantno opominjala i pitala je ako treba da piski. Promenila sam joj par puta gacice jer se upiskila. Drugi dan je već pocela da sama trazi da ide da piski na solju. Znaci u roku od 2 dana se to sve sredilo, i piskila je na solju ali se još uvjek kakila u gace, sve do juče. Skuzila sam je kad će da kaki, jer obično ode i negde se sakrije kad kaki. Juče sam joj u tom monmentu kad sam videla da će da kaki, rekla da idemo u wc da kaki i ona nije htela, ja je digla odnjela u wc i stavila na wc solju. Ujedno je i piskila i kakila. Toliko se obradovala kada je videla sve to u wc solji da je danas sama rekla da oce da kaki na solju.

Ja ti predlazem da ne odustajes, skuzice on sam šta i kako nije nimalo rano. Sad posto je lepo vreme ja bih ti predlozila da ga pustis gologuzog tako da nema ni gace na koje može da se osloni. Pokazi mu neki video ili možda neku knjigu sa slikom dece kako idu na nosu, i on će sam skontati. Opominji ga sto cesce i pitaj ga stalno da li treba da piski. Ako jednom piski nagradi ga sa necim sto najviše voli. Ja sam svojoj na početku znala nekad i da kažem da ako piski u nosu da će dobiti cokolade, ona iste sekunde ide skida gace i seda da piski :) Pa možeš i to pokusati.

Mi do duse još nismo skinuli nocnu pelenu, jer to se još bojim. Za to ću još sacekati neko vreme.
Milica83
(raspevana)
19. jun 2012. u 14.27
Moj trenutno najveci problem je sto ne mogu tome da se posvetim bas 100 posto, bebac trazi svije njega ne zanima sto bata treba da se idvikne od pelena. Blondi je upravu on kreće u mladju grupu neke vaspitacice tolerisu pelene ali vrlo kratko i one odmah krecu sa odvikavanjem mislim da će to biti isuvise stresno za njega da kreme u vrtic i odmah odvikavanje plus sto će biti najmladji u grupi jer je rođen u januaru. Ja njega oduvek vodim sa mnom u wc sad ću da probam da ga stavim na modu dok samja na solji možda će upaliti
blondinka
(ekspert za sve)
19. jun 2012. u 14.33
Serb, slobodno skini nocnu pelenu, čim je ona svesna danju, verovatno će to ići lako i nocu. Ja sam mojima odmah skinula i nocnu i nikada se nisu upiskili (niko ne kaki u snu). Važno je samo da pokusate neko vreme da smanjis tecnost pre spavanja i najvaznije je da obavezno piski pre nego legne u krevet. Ja svoju decu nikada nisam budila nocu i zaista se nikada nisu upiskili.
Stavi musemicu u njen krevet i pokusaj dve-tri noći možda se bas ugodno iznenadis. Isto tako, možeš sve ovo uraditi i voditi je da piski pre spavanja ali da joj ostavis pelenu, sa time da čim se probudi, odmah je vodis na nosu. Ako je ostavis samo par minuta ujutro u krevetu da lenjskari, bas tada će se popiskiti.

Devojcice su mnogo „mudrije” što se tih stvari tiče, tako da sam uverena da se neće upiskiti nocu.

Komunikativna
(($))
19. jun 2012. u 15.11
Ne mora da znaci, blondinka. Svako dete je prica za sebe a ja iz našeg iskustva mogu samo da kažem da je u cerkinom slučaju nocno mokrenje jako dugo trajalo. Ona je dosta pila tecnosti i dugo imala problema sa ponovnim uspavljivanjem tako da je tek pocela bolje da spava sa 4+ dok je nocnu pelenu skinula sa 4,5. Inače, nebi ni tada pocela bolje da spava da se nisam preselila kod nje u krevet. Faza treninga nocnog spavanja bez pelena je bas dugo trajala i nije bilo noćida se nije upiskila. Po svemu tome, ona uopste nije bila spremna za ukidanje nocne pelene. Pomirila sam se, bila, sa time dok nije pocela sama da oseca kada joj se piski i pocela da ustaje u wc.
Komunikativna
(($))
19. jun 2012. u 15.15
Zaboravih da dodam primedbu... Kakvi su vam to vrtici kada ne dozvoljavaju pelene i varalice ali primaju decu zarazenu vaskama?? Mislim, ništa nikome ne guram pod nos, ali se iskreno nadam da će se desiti bitnija reformacija u pedagoskim redovima.
sharlota
(bez zanimanja)
19. jun 2012. u 15.23
što se tiče nocne pelene ne treba davati djetetu tecnost nekih sat vremena pred spavanej otprilike,i pred samo spavanje ga odvesti da piski.
ujutro ga odmah kada se probudi odvesti da piski.

napraviti kalendar i pratiti koliko se jutara budi suvo, ako premasi sedam jutara djete je spremno za skidanje nocne pelene,pretpostavljam da se nezgode piskenja u gace oept mogu desiti,jer je dijete je još uvijek malo.

Isidora_C
(U,u,u - sapuce mrak...)
19. jun 2012. u 15.32
Mi smo probali sa 3 godine i nije htio. Bilo mi je glupo da dijete prisiljavam na nešto tako da smo sacekali još 2 mjeseca.

Kad je tad poceo sa nosom samo jednom mu se desilo da se upiski u vrticu i odmah smo skinuli i dnevne i nocne pelene.

Cijela moja generacija je naucila na nosu čim smo poceli sjediti jer u to vrijeme nije bilo pampersa. Znaci, sve je moguće ali ne vidim razloga da se dijete maltretira ako se ne mora. Steta sto u vrticima u Srbiji nisu malo fleksibilniji pa prave stres i djeci i roditeljima.
S_Girl
19. jun 2012. u 15.40
Epa onda će mo da vidimo da pokusamo par noćipa ako bude islo super ako ne onda će mo sacekati malo. Najgore je sto ona pije mleko skoro pred spavanje jer tako najviše voli. Pokusacu da joj dam mleko sat vremena pre spavanja pa da vidimo kako će to ići.
Rozmari
(Voli samog sebe da bi i druge)
19. jun 2012. u 15.43
Dobro vam vece zenice!

Ja bih da se nadovezem na temu, da ne bi bilo i 101.
Slazem se da na silu nema ništa. Ja sam sa MIlanom isprobavala od druge godine i nikakav uspeh. Sa Milicom sam to obavila u najkracem roku, i dnevne i nocne odjednom. Desilo se par mokrih noći ali boze moj, isli smo dalje. KAda je zagustilo preko noći stavila sam joj pelenu nazad , ali tada se ona već toliko odvikla od nje da joj se gadilo to pa smo se opet doveli red bez muka i to i dan danas super funkcionise. E, ali tu je i Milan. Oboje su sada tri godine. On je tek pre mesec dana prihvatio da piski u WC, za nosu neće ni da cuje, to je BLJAK. E sada, upiskio se dva puta i vise ni jednom. Kakio je na WC isto tako par puta bez ikakvog napora, placa, nagovaranja i onda STOP! Neće vise da kaki na WC ni za zivu glavu. Ne pomaze nagrada, ucenjivanje, moljenje, ama ništa. Pogleda me u oci i kaže„ MAMA KAKA NEćE DA IDE U WC” i tu je kraj diskusiji. Popustila sam i dala mu pelenu kada treba kakiti. Recite vi meni sada, kako dalje i dokle da pustam to sa pelenama? Ima li taktika ili neka fora koja pali? On kreće u avgustu u zabaviste, ali pelena je OK iako nije poželjno, ali presvlace ih redovno. Jedino bih ja volela da kaki opusteno.
Imate li savet kako dalje da radim?
Cmokic od potrosaca Pampersa
Milica83
(raspevana)
19. jun 2012. u 15.43
Komunikativna ne primaju ni decu sa vaskama bar kod nas, čim ustanove da dete ima ne primaju ga dok ga ne otrebis, a inače to se odnosi na mladju gupicu od 3+ gosine a s obzirom da moj sin kao najmladji kreće u tu grupicu imace 2god i 7 meseci
Avlija
19. jun 2012. u 16.06
Svako dete je prica za sebe.
Ja sam pratila svoju decu i skidanje pelena nisam forsirala. Sa cerkom smo bez ikakvog problema na prvi pokusaj uspeli kad joj je bilo 2 godine i 9 meseci a sa sinom kad mu je bilo 3 godine i 4 meseca. Pokusali smo nekoliko puta pre toga ali on jednostavno nije bio spreman. Nocna pelena mu je uvek bila suva izjutra tako da sam znala da ćemo nocnu pelenu lako skinuti i tako i bi...
Oboje su odmah skunuli i dnevnu i nocnu pelenu.

Apsolutno me nisu doticali komentari i mišljenja okoline, jer meni su moja deca pokazitelj a ne okolina.
Moj savet: prati dete. Kakav je to vrtic gde vaspitacice ne menjaju pelene deci? Ja bih sigurno nasla ili drugi vrtic ili neku drugu opciju dok mi dete ne izadje iz pelena.

Artemis
19. jun 2012. u 16.16
Ovo je možda glupo pitanje, ali posto i mi planiramo da skinemo pelene ovo ljeto, molim majke koje su to prošle da mi kažu šta ste radili kad ste isli vani? Recimo prvih par dana, skinete pelenu po kuci, i šta onda kad idete vani, recimo u park, da li ste opet oblacili pelenu? Kako se ponasati na moru?! Plaza i to?
sharlota
(bez zanimanja)
19. jun 2012. u 16.22
ja sam mu u početku stavljala pelenu,poslije se on poceo da buni,jer je ne nosi ni u obdanistu.
sada ga stavim da psiki prije nego izadjemo u parkic i ponesem extra odjecu i vlazne maramice sa sobom u slučaju da nam se desi nezgoda.
doduse,ovdje u nasem parkicu imamo wc ili odemo tamo ili se sakrijemo iza zbuna da piskimo.

do sada smo imali jedan incident.
saadet
19. jun 2012. u 16.25
Moja je skinula pelene sa 22 meseca. Ona je inače u svemu bila jako napredna i brza tako da mi se cinila spremnom. Svako dete je drugacije, ali ja mislim da bi dete do 3 godine već trebalo da zna da ide u wc.
Moja cera nije volela nosu nikako pa smo zato kupili ono cudo ( zaboravila sam kako se zove ) što se stavlja na solju. I tako sedeci u wc- u dala sam joj da lepi slicice na plocice wc-a svaki put kada piski ili kaki. Takođe sam koristila jedne specijalne gacice koje su sa unutrasnje strane bile od onog materijala kao peskiri a sa spoljasnje kao musama. Tih gacica nisam vise nigde vidjala po prodavnicama, a i tada ih je bilo samo u jednoj radnji. Inače, nama je trebalo nedelju dana da ostavimo pelene, dnevnu i nocnu. Pod posteljom sam takođe stavljala onaj najlon za krevete i desilo se samo par puta od tada da se upiskila u krevet, jednom je lubenica bila kriva :-)
Moras biti uporna i budi strpljiva! Nagradi ga svaki put ako uspe i nemoj puno da se ljutis ako ti se slučajno ukaki na pod na putu ka wc-u :-))))
blondinka
(ekspert za sve)
19. jun 2012. u 16.27
Šta da radim, bas moram da elaboriram:)

Ne znam da li ste upratile, pomenula sam da je takav stav u državnim obdanistima. Primera radi, ja to obdaniste placam 25 eura a dete mi tamo dobija dorucak, uzinu, spavanje, rucak i još jednu popodnevnu uzinu, fenomenalan edukativan program, i još trebam da za te pare ja postavljam svoja pravila? Malo bi mnogo bilo:) Takođe, po „propisima” vrtickog podizanja dece, kod nas svi moraju u mladjoj grupi da nauce da idu na nosu. Smatra se da jedno dete koje ide na nosu ili dvoje naspram cele grupe koja je to već savladala (gore sam objašnjavala razloge, od mentaliteta do finansija), onda to dete remeti grupu. Prostim rečima receno - moje nosi pelene, tvoje ne nosi i kad vidi moje da nosi, hoće i ono da nosi, sto bi da se maltretira na nosu i onda cela grupa ode u nazad. Kod nas je demokratija drugacije shvacena:)

U svakom slučaju, ni ja, ni Milica, ni peti, ni deseti to ne možemo da promenimo, osim da nađemoobdaniste za 200 eura i vise, ako uopste ima i privatno koje to dozvoljava, i da trazimo poseban tretman za svoje dete. Naravno, da niko neće izbaciti dete iz grupe zato što ne ide na nosu ali će to biti traumaticnije nego da ide jer će ga voditi na posebno mesto da piski, biće jedini sa pelenama verovatno itd.

MOja su deca naucila na nosu oko treće godine, tako da razumem o cemu govorite ali ništa ne pomazete Milici time sto pitate „kakvo vam je to obdaniste”. Prosto, pravila su takva. Isto tako, ova opaska sa vaskama je van konteksta totalno.

Komunikativna, ja nisam ni rekla da sva deca trebaju da skinu odmah nocnu pelenu, ja sam se samo obracala Serb_girl, na osnovu njenog posta o njenoj devojcici. Iz iskustva dvoje dece koja su sa vecernjom flasicom uspela da savladaju nocnu pelenu u isto vreme kad i dnevnu, mislim da je njena mala spremna jer razume proces vrsenja nuzde i zato što je jako brzo savladala dnevno koriscenje nose kao i moji, u dva-tri dana. To je najbitnije od svega.
kia
19. jun 2012. u 16.29
milice, moj mali u tom uzrastu je bio bas ko tvoj malisa.
nije pricao, sem mama tata i mm aa drugo ništa govorio nije.
tačno je isto tako imao 2g i par meseci i stiglo leto.

pikala sam da bude period kad nam ne svetli nikakav god.odmor, znaci samo regularne svakodnevne aktivnosti.
bio je već upoznat sa konceptom nose iz vrtica, nije imao doduse nikakvu averziju na nju.

ono sto sam ja uradila je da sam ga pustala od pojasa na dole golog po kuci. otprilike je imao ritam kad šta obavlja, tipa piskenje odmah ujutro, kakenje posle prvog dorucka itd. trudila sam se da to ulovim i da ga stavim na nosu i naglasavam šta treba da uradi i zašto je uopste tu.
sve ostalo - bili su promasaji po kuci koje bi on video, skapirao da se tu sad nešto novo desava i pelene nema, i koje bi mu ja objasnila da su fuj i da treba da ih uradi u nosi a ne tu gde se igra ili gde bi se već zatekao.
to je trajalo dal mi verujes ma ni 5-7 dana. ja sam mislila da će trajati mnogo duže.
kad bi isao nocu na spavanje vracala sam mu pelenu, i kad bi izlazili napolje stavljala sam mu pelenu samo u tom periodu kad je još bio svez u toj prici o odvikavanju. čim je poceo da daje signale i kad sam shvatila da kapira al se nekad desi da ne stizemo, ukinula sam pelenu komplet.

za svaki slučaj ja sam sa sobom uvek imala onaj potty portable, sa sobom uvek imam obične kesice, međutim to nam ni jednom nije ustrebalo. mada cinjenica je da smo u tom periodu i smanjili izlazenje napolje ali je i bilo jako toplo pa su izlasci ionako bili ograniceni.
blondinka
(ekspert za sve)
19. jun 2012. u 16.32
Artemis, ja sam isto radila kao i sharlota, sa tim sto sam koristila za tu priliku pull-up pelene, moj mladji je stvarno mislio da su to gacice:) Mi smo to resili za par dana svega, bas pre mora. Godinu pre toga je na moru nosio za kupanje one pelene-gacice, nepromocive, nama su DMove (marka Babylove) bile fenomenalne.
Milica83
(raspevana)
19. jun 2012. u 16.46
sela ja na solju on se naravno vrzma oko mene vrata otvorena usao muž i kao stavio nosu pored mene a dete se dade u ciku i otrca uplakan iz wc, no dobro reko probacemo nešto drugo, skinem ga za tusiranje i ajde da ga stavim na solju ne mora na nosu ali ista stvar cicanje i bezanje jedva ga istusirah. Od kako je već par dana u gacicama primetila sam da ne piski često svega 4-5 puta dnevno. i dalje teram po svom nek piski u gace šta ću valjda će mu zasmetati skoro, imamo dva meseca do septembra valjda će se do tad odvici.
saadet
19. jun 2012. u 16.51
Ja sam par puta nosila nosu sa sobom, ali uglavnom je bilo parola snadji se. Ulazila bih u radnje da tražim wc.Jao jednom se mojoj maloj islo u wc a bile smo u radnji igracaka i nikako nisam smela da rizikujem da joj kažem da se strpi, a i bila je mala tada. I tako odemo u wc i kad je ona pocela da prducka a tek da smrducka, a radnja mala prodavacica je sve mogla da cuje, jao neću to nikada da zaboravim :-))
Inače, piskili smo i puno puta u parku kod drveta, kad te muka natera nemas izbora. Jednom mi se jedna holandjanka naljutila sto mi dete piski u sumici a njihovi kucici seru ( da prostite ) po trotoarima i ja joj to kažem i ona meni odgovori : „ pa ja za moje kuce placam porez! ” Mislim šta reci ... :-)))
out_of_control
(desno pomoćno smetalo)
19. jun 2012. u 17.21
Ništa na silu, mada ima još vremena do septembra, ako pokusate još par puta, može sve iznenada da se okrene na pozitivu.
Ako vidite da ne ide, odustanete par nedelja pa opet.
Evo ja da se prijavim u klub onih sto su problem WC-a rijesili jako kasno i to sa pune 4 godine. :)
Kod nas je bio mix svega, curica se ranije rodila pa je kod nje sve isto zbrkanim putem, govor kasnio, itd., nisam je još htjela i s tim pritiskati na silu. Jednostavno, bila sam malo opustenija, možda i previse s obzirom da je iz pelena u gace presla u roku od par dana. Nismo se ni bakcali sa pull-ups i sl. Nismo koristili ni nosu. Direkt na WC.
Radili smo kao i kia, znala sam odprilike kad joj je vreme za koju nuzdu i stavljana je na Wc sa objašnjenjem zašto. Ne 100 put dnevno niti u vreme kad znamo da ne može fizicki ništa da uradi.
Najveci problem s njom je sto nije bila dovoljno strpljiva na solji i nije bilo sanse da sjedi duže od 10 sekundi, to smo rijesili sa Nintendo DS-om i Pokemonima hehe, e kasnije je sve za par dana islo glatko. :P
Kod nas je bilo ljeto tako da smo je pustali da se setka u gacicama. Kupovali smo svakakve sa dezenima Barbie, Dora itd, da joj budu zanimljive. ;)
Desilo se samo jednom da se smokri i ne stigne na WC, na kaucu, zagledala se u Tv i to je bilo odmah nekako kad smo je poceli stavljati u gacice. Kasnije vise nikad.
Barilli
(bez_izuvanja)
19. jun 2012. u 19.01
Moj sin je kasno progovorio i bio u nekom svom svetu, tako da mi ni na kraj pameti nije bilo da mu skidam pelenu. Jednostavno sam videla da nema sanse.

Negde oko 3 godine smo probali da piskimo stojeci u wc solju i tako nekoliko puta se ništa nije desilo i jednom ujutro, kad sam znala da mu je puna besika, njemu je samom nesvesno krenuo mlaz. On se tu malo strecnuo, iznenadio, ali onda mu se upalila lampica da on to može da kontrolise i vise nikad se nije upiskio u pelenu. Posle nedelju dana je naucio i da kaki u solju (sa adapterom. Nosu nikad nije koristio, sluzila nam je kao sesir. Mislim da je veliku stvar odigralo sto je on to sam,s tojeci naucio da obavlja, nekako mu je dalo veću kontrolu nad tim procesom.

Ja mislim da imaš dve opcije: da mu skines pelenu i treniras ga tih 5-7-10 dana i cekas da ukapira, ili da sacekas da bude spreman i tada ga istreniras za 1-2 dana. Ja sam ovu drugu opciju izabrala.

Kažeš da ne govori- kako izrazava šta želi, da li vas razume kad pricate? Da li kaže mama, tata? Možda ne bi bilo loše da ga odvedes kod logopeda. Znam da si zauzeta s bebom, ali mislim da treba pobuditi taj početak govora ako se on ne javi spontano, a to mogu logopedi relativno brzo i efikasno da urade. Može da dodje do frustracija kod decaka koji ne govore dugo i da im jednostavno te frustraciije ostanu i kasniije, iako se govor naknadno pojavi.
detlic2
20. jun 2012. u 02.20
Milice, moja devojcica je rođena u januaru, a u julu smo, kad je napunila 2.5 skinuli pelene, dnevne, nocu još uvek nosi, sad će imati skoro 3.5. Bili smo u selu, bogami piskila je i vise od deset dana po bezbroj puta dnevno u gace, i već sam bila na ivici zivaca, a onda je odjednom prestala i pocela da trazi nosu, wc solju ili napolje. Ukakila se samo jednom, zimus u gostima, valjda od sreće sto je bilo puno dece. Nemojte ga siliti, ako place (i moja je ponekad tako), nego probaš drugi put, makar se upiskio i posle dva minuta (sto je moja radila) Ako to potraje duže od dve nedelje, onda verovatno nije spreman. Ne obracajte paznju na 'stetu', nego ga pohvalite kad piski/kaki gde treba i jednom će taj sistem nagrada upaliti. Kod nas u Bgd deca sa pune tri ili nešto manje prelaze u vrtic (iz jasli) i bogami rekli su nam bili da u vrticu nema pelena. Vaspitacice u vrticu, za razliku od jasli, neće da ih prate u wc, neće da ih hrane, neće mnogo toga, tj. ne mogu ni da stignu, malo ih je na puno dece. Zato je bolje, kad predje u vrtic da zna sam da jede, da skine dnevnu pelenu (možda, ako ih zamolis budu htele da mu stave pelenu dok spava preko dana). Eto, to je naše iskustvo. Puno sreće, a ti budi uporna, neka ga neka piski i kaki u gace, prestace jednom, samo bi bilo dobro da ne vracas pelenu, jedino ako bas moras.
Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 03.05
Avlija, gdje ti živis?
Ja sam isto pratila svoje dijete i moja malena je bukvalno sama od sebe prestala da nosi pelene. Moj doprinos je, sto sam njoj objašnjavala šta se tamo radi, da bi bilo super da skine pelenu, da će sada vrucine jake itd. Cekala sam strpljivo momenat, jer mi je receno da je ne forsiram.
Takodjer mi je receno da u prosjeku sa tri godine dijete skida pelenu samo od sebe. Sve do 4 godine se još uvjek smatra „normalno” tj. ne treba da se panici, ma da je rijetkost da dijete od 3.5 još nosi pelenu. Meni su objasnili, da je to jedna od prvih vaznijih odluka koje dijete u tako ranim godinama treba samo da donese. (poželjno je da samo odluci) Radi toga se ovamo postuje dijecija odluka i kod nas u jaslice tolerisu dijete od 3 god. da ima pelene.

Ali vidis, kako sam shvatila u neke jaslce ne dozvoljavaju da nosi pelenu sa tri godine! Onda je to bas nezgodna situacija za majke.

Milice, šta mislis da je vodis i pokazes neko drugo dijete kako ide na wc? Ako poznajes nekoga sa istim uzrastom. Možda je smijesan predlog, ali čini mi se, da kada dijeca vide jedno od drugih, hoće onda i oni tako.
jelr
(student)
20. jun 2012. u 03.24
Nemam vremena da procitam sve odgovre ali evo da napisem naše iskustvo. Javljala sam se zimus sa sličnim pitanjima
Moja cerka u julu puni 3 godine.
Probali smo kad je napunila dve godine, bilo je sutanje nose, izbacivanje iste u hodnik, piskenje u gace , i još nogom lupka po barici od piše. Nije tada znala bas dobro da prica. Islala je tada u vrtic i uspevala je da piski u vrticu ali možda je to sve bilo zbog truda vaspitacice da je stavlja svaki cas na nosu.
Sve obustavili i u januaru krenuli ponovo u akciju.RTada je sedela na nosi po pola sata i nije uspevala da piski. i onds kad ustane upiski se u gace. Ili je bilo da trazi nosu ali kada se već upiskila. Imala je par uspenih pokusaja.
Obustavili smo ponovo i rekli probacemo na leto.
U maju mesecu slučajno sam joj ponudila nosu i krenulo je jako brzo. U roku od 2 dana je pocela da govori hoće da piskim i bez iakavih pikenja u gace i onih dosadjivanaja sa moje strane hoćeš da piskis po 10 puta na dan. Posle 10 dana je prestala da piski i nocu, a i kad smo napolju piski u nekom wc u nekog kafica tako što je držimo iznad wc solje. Nisam verovala da to može tako brzo da se desi. Sad mi je zao sto sam je forsirala kad je imala dve godine.
tamara
20. jun 2012. u 03.32
decaci su malo usporeni sa skidanjem pelena.moja cerka je sama sa 2,5 rekla:ja sam veika i neću vise pelene-mi bili malo skepticni ali taj dan je skinula i nikad vise,kontrolu je imala 100%.a sin,ljubi ga majka jedva sa 3,5,on je godinu stariji od seste pa je verovatno njeno skidanje uticalo i na njega.ovaj mali ima 2,5 pa će mo probati na odmoru i to da resimo.
ovde nema problema u vricu i svi kažu da ih neteramo ako nisu spremni.mada ja mislim da je stvarno vreme sa 2,5 god,još moja deca krupna pa ovaj mali izgleda kao da mu je 3-4.kakvih će kom.u srbiji biti to će biti zanimljivo cuti :-))
dijana-bl
(boginja lova)
20. jun 2012. u 03.32
Artemis, ja svojoj devojcici napolju nosim nosu u rancu, ali samo zato što ona neće da cucne i piski napolju kao druga deca. Jednim delom mi se i dopada sto neće da zapisava parkice i drvece, ali s druge strane, ili trcimo kuci iz parkica, ili ako ne želim da trcimo kuci, onda nosim nosu.
U principu obavezno piski pre odlaska napolje, ali nekad jednostavno nije piskila 2 sata i neće da piski, i tako možemo satima još, i onda ne vredi, nego ponesem nosu i vlazne maramice da obrisem nosu i vratim u ranac. Tako i kad idemo u kupovinu ili na put, pa piski u kolima na sedistu na nosi.

Ja imam drugi problem. Moja malena ima 20 meseci i već je 4 meseca bez dnevnih pelana, u potpunosti, a negde sa 14 meseci je pocela da skida pelene tu i tamo. E sad, problem mi je nocna pelena, koje nikako da se resimo. U par navrata mala nije popila uopste mleko pred spavanje i piskila je pre spavanja, pa je ujutro pelena suva. I kapiram da je to formula uspeha za izbacivanje nocne pelene u nasem slučaju. Međutim, problem je sto ona nekad neće satima da piski uvece, jednostavno neće ni da pokusa, ni da sedne na nosu, a neću da je prisiljavam, a takođe i mleko jednostavno neće da popije uz veceru ili neposredno posle vecere, nego jednostavno tek pred spavanje. Malo mi je bedak da joj ovo mleko uopste ne dam, jer je to jedini termin kad pije mleko u toku 24h, u drugo doba dana, jednostavno ga neće. Pije jogurte i ostale mlecne proizvode, ali mleko hoće samo pred spavanje.
Ima li nekih saveta?
Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 03.33
„Kod nas u Bgd deca sa pune tri ili nešto manje prelaze u vrtic (iz jasli) i bogami rekli su nam bili da u vrticu nema pelena. Vaspitacice u vrticu, za razliku od jasli, neće da ih prate u wc, neće da ih hrane, neće mnogo toga, tj. ne mogu ni da stignu, malo ih je na puno dece. ”

detlic, procitala sam tvoj komentar, pa me sada nešto zanima. Ako vaspitacice neće da prate dijete u wc, kako onda dijete od 3 godine da se obrise poslije velike nuzde? Da li se to podrazumijeva da isto odmah nauci ili je drugacije uredjeno?
Pošto moja mala ide na wc, ali ne zna još sama da se obrise. Ja njoj dozvolim da se prvo sama brise, ali iskrena da budem, ona zamaze prstice, pa je moje pristustvo važno kada vrsi veliku nuzdu.

Što se tiče toga da neće da ih hrane, kod nas je isto tako. Kod nas sa time pocinju već sa punih godinu dana, da puste dijecu da jedu sami, prstima, kasikom-nebitno. Uglavnom smatraju da treba sa time dosta rano da pocnu. Kažu da se tako uci rano boriti, a sa hranom je to kao najlakse da se postigne. Dijeci već od 1 god. stave pred njih i onda oni bukvalno grabe sami..bome na početku moja mala nije znala da se izbori, a vremenom pocela da grabi čim se stavi na stol ;-)
Zanimljivo da je to svugdje drugacije.
Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 03.43
„još moja deca krupna pa ovaj mali izgleda kao da mu je 3-4.kakvih će kom.u srbiji biti to će biti zanimljivo cuti :-)).”

Tamara, šta da ti kažem, hehe, kod mene je bilo svakakvih komentara, bukvalno me pojedine osudile, a moja mala je bila 2.5 god. Od toga da sam losa mama, preko toga kako su pelene skupe, pa onda da je lijenjost u pitanju, nevaspitanje..ma šta da ti kažem, bas su mi svasta rekle kada smo bili na odmor. Te iste su tvrdile da su njihova dijeca već od godinu dana ucili gdje se piski i kaki.

Sa druge strane, bilo je i onih sto su pitale kako je to kod nas i nisu bile uopste bezobrazne kao ove prve, nego su jednostavno to shvatile da nije svugdje isto. A bilo je i onih koje nisu ni pitale zašto i kako.

tamara
20. jun 2012. u 03.49
he,prošle godine su me ubili u pojam jer mali nije pricao,a imao 1,5(ali je visok) kad sam dosla kuci vodila ga kod lekara i ljudi se smejali na sve kom.koje sam im ispricala.sad sam odlucila da ću samo reci MRS!
Gala06
(......)
20. jun 2012. u 04.00
Milice, mi smo prošlog leta iskoristili lepo vreme i skinuli pelene.

Pelene ja vrlo lako skinula, ali nosa je bila problem, to nije htela nikako.
U početku sam stavljala nosu u moje krilo, pa nju, pa pustala crtani... to je nekako islo. Ti možeš kupiti i adapter, ili probaj u nosu ili solju da piski stojeci.

Kada smo se odvikavali od pelena, ja sam detetu prvih nekoliko dana, bez obzira da li trazi li ne, stavljala na nosu svakih pola sata,da se navikne.

Zatim sam je pustila sama da trazi nosu, racunala sam na to da će se ko zna koliko puta upiskiti dok se sasvim ne istrenira. Kad bi se upiskila u gace, ja tome nisam pridavala značaj. Poljubim je i kažem joj : nema veze, drugi put reci mami kad hoćeš da piskis.

A kad je suva, odnosno kada bi sama dosla i tražila nosu, davala sam joj do znanja da sam odusevljena.

Milice, čitam šta pišes i sticem utisak da je tvoje dete veoma tvrdoglavo i da će kod vas možda malo teze ići.

Prvo morate da ga zainteresujete da nuzdu vrsi na drugom mestu a ne u gacama. To mozete na razlicite nacine, pusti mu muziku, pusti mu crtani na lap topu dok sedi na nosi ili adapteru, možeš da mu das plastelin da se igra (ovo je vrlo korisno) čitaj mu, pricaj mu price, daj mu neku igracku da se igra, itd...Ti znaš šta tvoje dete najviše voli i šta ga interesuje...

E sad, mene zanima isto sto i Barili, koliko tvoje dete razume govor? Da li razume kratka objašnjena?

U svakom slučaju, ako ti nema druge ako vrtic to zahteva , skoristi lepo vreme, često mu daj da pije tecnost da bi mu se piskilo, skloni sve tepihe iz kuce, stavljaj ga na adapter na 20, 30 minuta, ili neka proba da piski u nosu ili solju stojeci, možda će mu to biti zanimljivo.

Budi uporna i istrajna.

Gala06
(......)
20. jun 2012. u 04.11
Dijana-bl, pa ako je uglavnom suva, ja bih skinula nocne pelene.
A to sa mlekom... ako se samo povremeno desava a ne stalno, ja bih ga davala pred spavanje, kada ste već navikli na vecernju dozu mleka.

Moja samo ujutru pije mleko.
Milica83
(raspevana)
20. jun 2012. u 04.18
oo razume on sve i vise nego dobro, Sergej hoćeš da piskis kao veliki na solju/nosu ili napolje a on odmah vrti glavom i vice neeee, vidim ja brblja on dogodimu se da kaže neku pravu reč ali samo jednom, juče mi pokazuje prstom na pticicu u kavezu i kažem mu ja da pticica spava i on je bez problema ponovio pticica tad samo jednom i to je to. Par puta je ponovio on tako neke komplikovanije reci sasvim spontano bez teranja ja čim mu kažem da ponovi nema sanse to da uradi. Inače sve sto mu kažem me razume a neki put mu i ne kažem al zna šta treba da radi :) recimo čim cuje bepca da place donosi mu cuclu, vazda ga brise kad mu cure balice i sl, uglavnom poslusa to što mu kažeš, da donese, baci u kantu, drzi itd samo sto neće da prica
Gala06
(......)
20. jun 2012. u 04.34
E, pa onda super! Znaci, moći ćeš da mu objasnis osnovno u vezi odvikavanja...

Možeš da ga nagradis ako bude hteo na nosu/solju, a ako ne bude hteo nemoj da ga kaznjavas, probaj opet...budi uporna.
megi35
(Eurokrem +Plazma=Palačinka)
20. jun 2012. u 04.57
Ovo sve ti govorim iz razloga sto će on u septembru verovatno da krene u mladju grupu u vrticu a ne u jasle. Mislim da je u našim vrticima svuda isto pravilo (ispravite me ako gresim) da nema pelena u vrtickim grupama ni duda. Onda će ti vaspitaci verovatno sedeti na glavi da ga naucis na nosu a to će se poklopiti sa polaskom u vrtic koji je velika promena i da te ne traumiram dalje:)

------------------------------------------------------------------

Da se ne bi vazda raspravljale evo odgovora mame čije dete ide u jaslenu grupu a od Septembar u najmlađu stariju grupu-vrtić.

DA, Blondika je u pravu što se tiče jaslica-vrtića u Srbiji. U jaslenoj grupi su do 3 godina i do tada se zahteva da dete skine pelene, izuzev ako dete ima nekih zdravstvenih problema ali je to onda druga priča koju roditelji moraju da dokumentuju.

Kada se prvi put upisuje dete u tu najmlađu a stariju grupu preko 3 godine neće primiti dete u vrtić ako nosi pelene.

Najsvežiji događaj mojih prijatelja. Upisali su sina u vrtić (oboje rade što je prednost pri upisu) ali je dete odbijeno za upis jer nosi pelene. Kada su ga u Maju prošle godine upisivali, rečeno im je da do polaska u Septembru neće krenuti ako ne skine pelene. Nije skinuo i nije ni krenuo u vrtić. Ovog proleća, sa 3.5 godine je ostavio pelene i sada u Septembru kreće kada napuni 4 godine.

Meni su još prošle godine u Junu na kraju ,,školske godine,, jaslene grupe, kada je moje dete imalo 20 meseci rečeno da do septembra gledam da je naučim na nonu !!! na čega sam im dala odgovor: naravno da ću POKUŠATI jer je meni u interesu zbog finansijske strane, ali ako ne bude išlo neći je siliti!!! I nismo ih skinuli do septebra heheheheh ali smo ih skinuli u sred Januara za 2 dana, kada je sazrela i shvatila šta i kako. Do tada sam pokušavala jednom mesečno, par dana, vidim ne ide, teraj dalje. Ali da smo došli do ovog predstojećeg Septembra u pelenama, odbili bi je za stariju grupu. Takvo im je pravilo.

Tako da, eto :-)
megi35
(Eurokrem +Plazma=Palačinka)
20. jun 2012. u 05.04
Ja sam svoju ucila na nosu oko treće godine ali Milicu ceka septembar i polazak u obdaniste, pa recimo i da ide u privatno i da tamo dozvoljavaju da nosi pelenu, to nije dobar trenutak da dete pocinje da uci na nosu, bas u mesecu kad krene u obdaniste. Tu bi opet usledilo odgadjanje pa je onda ceka surova srpska zima gde su joj sanse smanjenje da ga uopste uci na nosu. O tome je effi govorila, na sebi svojstven način, ali to je poenta. Isto tako, za gotovo pola majki u Srbiji pampers pelene su ogroman izdatak, tako da ta cinjenica bitno menja razliku od godinu dana.

-----------------------------------------------

I ovo je tačno !!!

Biće mu prevelika promena u isto vreme: vrtić kao ustanova, pa vaspitačica, pa gomila nepoznate dece, pa odvaja nje od kuće,pa odvajanje od majke/oca/babe... i još učenje na nonu !!! Mnogo je to za njihovu malenu glavu. Koliko sam razumela, rekla si i da ne priča ? Eto, još i savlađivanje reči na sve to!!! (mada ja mislim da će on samo jedan dan da počne da melje kao navijen :-))) sada samo prikuplja ,,podatke,, a i nema primedbe :-)))
detlic2
20. jun 2012. u 05.23
Puppi, naravno da su mali i da ne umeju da se obrisu. Ne znam, šta rade roditelji, ali znam da vaspitacice ne idu sa decom u wc u vrticu nego idu sama. Pa kako se snadju. Kad je kaka lepo formirana ne treba tu posebnog brisanja, ionako se kupaju svako vece. Eto, malo je nesrecno rešenje, ali malo ih je (jedna) na recimo oko 30toro dece.
Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 05.25
megi35, kada su takva pravila, onda jasno da to postaje problem.
Mene sada jedino interesuje, da li moraju dijeca kod vas da se obrisu sama poslije velike nuzde? Možda malo glupo pitanje, ali prosto me to buni. Ako već ne pomazu oko „obavljanja” nuzde, ili eto odbiju upis, kako je to regulisano, nema pelene ali ne zna da se dobro obrise.
Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 05.30
detlic, preduhitrila si me. Hm, pa to je bas nezgodno. Moja mala je par puta imala kaku na prstima, ucim je sama da se brise, ali mislim trebat će još dosta vremena da ona to nauci kako treba...meni bi teško bilo da se pomirim sa time, da nju niko ne kontrolise. Valjda je normalno, bojis se da će staviti prstice u usta, dobiti bakteriju i slično. Kod nas se dijeca tek sa pet godina upisuju u zabaviste, sada zakonski uveli od 4. U zabaviste isto ocekuju da dijeca to sama obavljaju. Naravno, bas je to postavljeno pitanje, jer ima još roditelja koji traže da se dijete iz higjenskih razloga kontrolise poslije wc'a. Ako su uveli zakon, onda mora da obezbijede „nezgode” koje su za ocekivati.
megi35
(Eurokrem +Plazma=Palačinka)
20. jun 2012. u 09.08
megi35, kada su takva pravila, onda jasno da to postaje problem.
Mene sada jedino interesuje, da li moraju dijeca kod vas da se obrisu sama poslije velike nuzde? Možda malo glupo pitanje, ali prosto me to buni. Ako već ne pomazu oko „obavljanja” nuzde, ili eto odbiju upis, kako je to regulisano, nema pelene ali ne zna da se dobro obrise..

-------------------------------------------------------------------
Pitanje nije uopšte glupo .-)
Brišu im guze, naravno. To brisanje posle nužde inače dolazi kasnije u njihovom razvoju i ne povezuju sa skidanjem pelena.

Obavezni smo da donosimo/dopunimo vlažne maramice kao i velika pakovanja (10 kom) papirnih maramica. Sa vlažnim maramica ih brišu posle nužde (male-velike) a sa papirnim rukice posle pranja.

Nisam sigurna da li baš imaju sprovedeno kroz njihov zakon ili neki pravilnik o tome da ne primaju decu iznad 3 godine sa pelenom, ali definitivno tako rade. S obzirom da je to ,,rašireno,, po svim vrtićima sigurno imaju nešto za čega se ,,zakače,, pa to onda tako i sprovode.
blondinka
(ekspert za sve)
20. jun 2012. u 10.01
KOd nas je ovako - kad neko ide u wc, gotovo po pravilu uvek ide još jedno dete sa njim. Ako to dete kaki, ovo drugo zove vaspitaca da pomogne onom ko je kakilo. Ako je čak samo otislo u wc, nas wc je odmah do sobe tako da se ono obuce pa samo zove vaspitaca da sredi stvar ukoliko ne ume samo. Wc solje su male i niske, lavaboi na njihovom nivou, sapun pri ruci i sve ostalo. Prosto, to je kod nas neko pravilo osamostaljivanja, ni meni se ne dopada previse ali takva je procedura. Reč je o državnim obdanistima i tako je u bivšoj Jugi oduvek.

Što se tiče pranja ruku, nekako kod nas je normalno da dete sa 3 ili bar 3.5 godine zna samo da opere ruke posle wc-a, to se ostavlja roditeljima da ih nauce kod kuce ali i u vrticu ih salju na pranje ruku pre svakog obroka, posle igre napolju itd. Ovo Puppi za kaku me zaprepastilo, kako je moguće da je vaspitac dozvolio da detetu ostanu prljave ruke posle vrsenja nuzde? Iskreno sam zaprepastena, pogotoo sto u inostranstvu vaspitac ima manje dece za cuvanje nego kod nas.

Isto tako, kad se vrate iz wc-a, pita ih vaspitac da li je oprao ruke, da li je kakio, piskio ali se to radi usput. Kod nas je malo vaspitaca na mnogo dece i ta samostalnost je prioritet - ne samo u vrsenju nuzde nego i u oblacenju, obuvanju, hranjenju. Što se hranjenja tiče, niti jedno dete neće ostati gladno ali vaspitac se radije odlucuje na to da dete jede sporo ali samostalno, nego brzo i da ga on hrani. Takođe, deca pomazu i kod postavljanja stola, svako sklanja svoj pribor posle jela itd.

Moji sinovi nikada nisu kakili u vrticu, ne znam zašto ali obojica imaju taj otklon prema kakenju izvan kuce i prosto su se disciplinovali da obavljaju veliku nuzdu čim se probude, obojica. Ništa nisam radila po tom pitanju, verovatno je mladji video od starijeg, šta li.

Izvinite, ja govorim uporno vaspitac jer mi imamo vaspitaca (i vaspitacicu):)

Milice, trebala bi da poradis na aktivaciji njegovog govora. Moja deca su kasnije progovorila,netom posle drugog rođendana (moja je teorija da nisu mogli doći do reci od mene)ali dve godine su, otprilike, granica kod koje treba reagovati.
blondinka
(ekspert za sve)
20. jun 2012. u 10.05
Što se nocne pelene tiče, po mom iskustvu, važne su dve stvari - da je dete svesno svakog svog odlaska u wc (samo trazi nosu, najavljuje da mu se piski/kaki, kontrolise vrsenje nuzde u smislu da može da odgodi za minut-dva dok ne dodje do wc-a itd) i da obavezno piski pre spavanja. Tecnost ima manju ulogu u početku ali moja oba deteta su pila neverovatne kolicine tecnosti tokom dana, pri tome obojica po punu flasicu mleka pre spavanja i nisu piskila u pelenu. Piske, popiju flasicu i spavanjac. Ujutro odmah dizanje iz kreveta i piskenje u nosu, bez sekunde odlaganja. Mislim da starija deca prosto ne žele da napuste komfort pelene jer znaju da su sa njom sigurni, opusteni.

Opet, kažem, nisu sva deca spremna za to, samo delim uopstene savete iz sopstvenog iskustva.

Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 10.09
blondinka, nije vaspitac ostavio detetu rukice prljave. Mislim da nisam to napisala, ili moj Srpski los.
Ja kažem da ja moram sa njom i da kontrolisem ruke. Nekada moja cerka ne zna bas dobr da opere ruke. Opere ona, ali ja gledam da ne ostane pod noktice da se zavuce, na to sam mislila. Moje dijete nema još 4 godine, pa ide u jaslice. Kod nas u jaslice kao sto sam rekla tolerisu pelene do 4 godine. Inače njoj oni sada „pomazu” da brise guzu i uce kako treba.

A po novom zakonu, krecu djeca od 4 godine u zabaviste. Možda je tu bio nesporazum. Pošto su kod nas do prošle godine krecali sa 5 godina, djecama nisu vaspitaci brisali guze, jer sa 5 to mogu sami. A sada kada je uveden novi zakon, pobunili se roditelji radi higjenskih razloga da se to ocekuje..sto će vjerovatno biti uvedeno. Zakon je izisao tek nedavno, pa nije još sve regulisano, ali sigurno jeste, da ovamo jako prilagodjavaju sistem i program djeci.
Gala06
(......)
20. jun 2012. u 10.17
Pupi, a u kojoj zemlji si ti?
Kako jaslice do 4 godine?
Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 10.23
Gala ja živim u CH. Jaslice nisu obavezne, moja cerka ide, jer ja radim. Mi nemamo drugdje da damo dijecu, nego u jaslice dok ne krene u zabaviste. Tako je kod nas regulisano. E sad, ne znam kako se kod nas to zove. U sustini kod nas se te jaslice dijele na Kinderkrippe i Kinderhort, ne znam na nas jezik kako bi se to nazvalo ja poznajem samo izraz: jaslice. Kinderkrippe je za bebe i malu dijecu a Kinderhort je za veću dijecu. Uglavnom tu gdje je moja cerka, to je i jedno i drugo. Kada krene u zabaviste, ako nemaju nastavu posljepodne, a ja radim, onda iz zabaviste dijete opet ide tamo u jaslice dok ja ne dodjem po nju.

blondinka
(ekspert za sve)
20. jun 2012. u 10.34
Puppi, tebe promice na svim temama na koje si se do sada javljala jedna stvar - svako je dete posebna prica za sebe. Ja ih imam dvoje, razlika je 8.5 godina. Razlika su kao nebo i zemlja u vecini faza svog razvoja. Takođe, od vremena rođenja prvog sina do sada pravila o hranjenju, pojenju, dojenju, piskenju, kakenju, povijanju, vakcinisanju, plakanju, cmakanju, nosenju, voznji, polasku u vrtic, polasku u skolu, navlacenju i nenavlacenju piše i svemu ostalom su se promenila otprilike pet puta.

Tako da slobodno racunaj da će do tvog sledećeg deteta granica za odlazak na nosu biti ili 3 godine ili 7 godina ali će se svakako pomerati jer tako funkcionise pedijatrijski svet:) Svako novo istrazivanje donese novo pravilo a za ovih mojih 13.5 godina na radnom zadatku mama dozivela sam da se neka, kao u zutoj stampi,jedne godine objave a druge odmah demantuju.

I još nešto. MOzda je iz tvoje perspektive cena pelena sitnica ili razlog cudjenju ali u Srbiji to je izuzetno opterecujuca stavka za budzet, tako da to nije dobar primer za podsmejavanje stavu majki iz Srbije. Neko mora da bira između cipela za dete i pelena, meni to nije smesno. No, dobro ti ne pitas kako i zašto, nego prosto ne možeš da verujes kako su neke majke u Srbiji neobavestene o svetskim trendovima što se kake tiče. Šta ćeš, nemamo internet, nasi pedijatri su iz 17.veka teleportovani u 21.vek pa jedva cekamo da nam dodje neko iz Svajcarske i objasni o cemu se radi.

Republica
(®)
20. jun 2012. u 11.02
Ja sam se ovde najvishe indEtifikovala sa postom od KIA. ;0)))
Takav je bio pristup i prema nashem sinu.
Bilo gotova isto tako za nedelju dana.
Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 12.22
blondikna, ja ne razumijem sto si se ti tako rasrdila na mene. Pa ako se neko ovdje smeje, onda to nisam ja. Zar nisi se ti meni podrugivala sto dijeca kod nas mogu do četiri godine u pelene? Ja cijelo vrijeme sa tobom pišem kulturno, a ti meni kao nešto ostro uzvracas, evo sada se i rugas kako mi iz Svajcarske treba vama da pametujemo itd. Mislim, čemu to uopste, takve provokacije? Uopste ne shvatam, ali ipak, ostat ću dostojna i kulturna. Nije mi lijepo ponasanje da sada idem provocirati.

Ja sam bas sam napisala da razumijem Milicu i majke koje žive tamo gdje je to drugacije regulisano, jer vidim da nemaju izbor. Vrati se nazad i procitaj, gdje sam to i napisala.

Jedino sto ja ne razumijem, a to je, sto su me u Srbiju PONEKE mame napale zašto moja mala ima pelene i rekle mi pogrdne rijeci. Tvrde da ja tako ne treba da radim!

Meni je jedino to smijesno, jer ja nikoga nisam tamo napadala ili govorila kako one treba da rade. Kasnije mi je jedna druga žena rekla, ma pusti njih, one su samo ljubomorne.
Ja stvarno ne znam šta je u svemu tome istina..ali je neprijatno dodjes sa dalekog puta, želiš popiti sa nekime kafu, a taj neko te napadne da ti ništa ne znaš, da mi u Svajcarsku nemamo pojma itd. Meni je to malo cudno, zar ne?

Znaci ja sam se vise cudila tom ponasanju, a ne sto imaju drugaciji stav ili sto nemaju novca ili sto imaju drgua pravila. Procitaj gore, nisam jedina mama, još je jedna napisala da ne zna šta i kakvi komentari nju cekaju kada ode u Srbiju, jer njeno dijete ima preko tri godine i nosi pelene.

Pa ja samo pišem kako je to ovamo i ono sto ja znam. Ja onda volim da čujem druga mišljenja. Ovo su diskusije za sve, a ja sam obična mama i diskutujem kao i ti i druge žene ovdije. Volim da procitam kako je to na drugim mjestima i onda ja to akceptiram. Meni je to ok i volim da se informisem..stvarno ne vidim problem.
dft7272
20. jun 2012. u 12.26
Ako je meni loše, neka je loše i drugima ljubomora je cudo!!!! Neko će se sada osecati pogodjen :-)))))))))))))
Nikonita
20. jun 2012. u 12.48
Blondika.. A što se tiče pravila kad dete treba da progovori nije se menjalo? Samo pitam posto mi koji živimo van Srbije nismo uvek bas najbolje upuceni u stanje stvari. Pih
blondinka
(ekspert za sve)
20. jun 2012. u 13.05
Puppi, nisam se rasrdila na tebe, meni su takvi likovi onako bas neshvatljivi. Dolaze u Srbiju i onda posle imaju neke price tipa jao, da vidis kako je tamo, strava i uzas, nemaju pojma, bla bla. Prosto, nekakav neshvatljiv svet. Sto je još bolje, taj svet uporno misli da smo mi na nekoj drugoj planeti, van svih informacija pa nam onda saopštavaju važno „ovde deca...”. Ma i ovde deca isto, Puppi, isto, sve isto lekari govore kao i kod vas. Samo su pravila obdanista takva, nema demokratije niti menjanja istih.

Nisu sva deca ista, to je bila moja poenta. Niko ume nešto da savlada ranije, neko kasnije.Niti se ovde radi o prisilnom odvikavanju niti o bilo cemu sličnom, razgovaramo o realnoj situaciji koja ceka Micu i koju, usput, i pomalo poznajemo pa se malo licnije možda udubljujemo u problematiku. Možemo mi filozofirati do sutra ali ona zna šta je ceka u septembru i zato se i javila ovde.

Što se slobode govora tiče, kulture i dostojanstva - nemoj, molim te:) Na petom si se javljanju pokacila sa efferalgan, držiš rekord diskusije u vremenu prvog pojavljivanja i vremenu brisanja komentara od strane moderatora(na valjda trecem ikada napisanom postu već si bila obrisana, to se čak ni meni nije desilo:)) i sad odjednom ti se držiš nekog nivoa. Ma, brate, sestro, ovo, ono,pisi šta hoćeš i kako hoćeš, ko ti brani, ako ti se psuje, psuj:)Jaka stvar:)Bas nekome ovde nešto znaci nečiji nivo:)
blondinka
(ekspert za sve)
20. jun 2012. u 13.14
Nikonita, odgovorila bih ti ali ne umem, tako si to pametno rekla da sam ostala bez teksta.

U pravu si, bas ništa se nije promenilo u logopediji ni u defektologiji. Tu tek stvari cupkaju u mestu.

Nema veze, samo ti pihuj, svako piše kako najbolje ume:)
Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 13.20
Opet tvrdis da ja pricam kako vi nemate pojma, a cijelo vrijeme ustvari mene ubjedjujes da mi van Srbije nemamo pojma..toliko se trudis da nam objasnis kako stoje stvari i mi treba da cutimo..

Od cijelog tvog teksta, ovo mi je onako sve objasnilo..mislim da je svaki komentar suvisan:

Citat: „Ma, brate, sestro, ovo, ono,”
Nikonita
20. jun 2012. u 13.21
Nije bitno što ne umes, bitno je da si ti meni odgovorila.
Gala06
(......)
20. jun 2012. u 13.25
Pa ako se neko ovdje smeje, onda to nisam ja.

------------------
heheheh, jesi, ne vadi se sada.
Pokazala bih ti ja gde, ali eto moderator je obrisao tvoje postove, pa i one o Turcima :P

Kasnije mi je jedna druga žena rekla, ma pusti njih, one su samo ljubomorne.
--------------

Jel zbog pelena ili zato što si lepaaa? :PP
blondinka
(ekspert za sve)
20. jun 2012. u 13.25
Hhahahahah, Puppi, jeste, provalila si me - osim sto mrzim dijasporu, ja sam i nepisemena. Ma šta nepismena, družim se sa lokalnim krimosima, pa govorim zargonski. Munze, tebra:))) I još nešto, glasala sam za Tomu Nikolica, takoreci, prezirem demokratiju. Uz sve to, gosti se ne izuvaju kad mi dodju u posetu. Bljak!

Jao, obozavam ove diskusije, simptomaticno je kako na svakih godinu dana se pojave gotovo isti likovi:) A lepo sam vam govorila da će se zaželeti drumovi mamaelene ali mamalene neće biti:))))

I, šta kažeš, veliki problemi sa tim dijecama?:)
blondinka
(ekspert za sve)
20. jun 2012. u 13.28
Ma jok, Nikonita, ja sam samo skruseno priznala poraz ali vaznije je da si ti meni prva rekla:) Onako, bas si mi smestila, kao zeki Rogeru:)Dobro, razumem te, teško je odoleti, mada moglo je to i bolje da se provezba:)

Mada, bila sam ubeđena da ne čitaš moje duge postove i da nemas vremena da često svracas ovde (imaš stvaran zivot) ali eto, prevari se covek u proceni, pa to ti je:PpP
Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 13.35
Hehe, Gala bas si me slatko nasmejala, svaka cast :o)

Blondinka, ako ovo nije bila neka zezancija, onda moguće da su frustracije u pitanju
blondinka
(ekspert za sve)
20. jun 2012. u 13.45
Puppi, u sledećem javljanju ocekujem ozbiljniju dijagnozu sa potkrepljujucim dokazima, valjda umes bolje od frustracije:)

Ah,ima li ista gore od žene koja dodje na diskusije i već u sedmom ukupnom javljanju kaže drugoj ženi da je frustrirana?:)Malo jadno ali dobro, moras da držiš nivo, razumem:)

Ah, da, ima - ona sto u trecem Srbe zove poturicama:)

Sjajan score, Puppi, biće zanimljivo citati te i dalje:pPp

Nikonita
20. jun 2012. u 13.45
Blondi, mLogo si kul.. samo si se malo upljuvala. Sledeći put polako..
A to za ne citanje tvojih postova.. su verovatno popratni efekti, u obliku halucinacija, droga na kojima si?!
Puppi
((mama))
20. jun 2012. u 13.47
Mi na zapadu nemamo vremena kao vi tamo..zato samo ti pisi..neko će možda i da procita..
Republica
(®)
20. jun 2012. u 14.03
A jojj Milice vrci Sergeja u pelene , pocela shorka opet na Sc-u. ;0))))

Eto Cunce ili Curice me na temi dole podseti na percepciju i ugao iz koga posmatramo problem.Uvek naravno iz svog iskustva.

E sad, da nash sin nije isto to brzinski prihvatio a verujte mi bake ( nashe majke) su nekako zakon za te pelene.

Nama se zalomilo kao i Kia da je taj period doshao na proleće/leto. Znaci od nekih 16 meseci nasheg sina. I sad isto kao i Kia , dete po ceo dan samo u majci i bez icega dole.Juri po dvorishtu,kad odemo kod bake i „zaliva” cvece.Uvenulo neko koje nije bilo istrajno. :0)) E sad kad krene kakA, bio mu je potreban balans.Uhvati se on ko Tarzan za granu od treshnje koje su visile do zemlje, i obavi covek radnju.Vice kaka,kaka i dalje se drzhi dok ne bude obrisan.I onda pomazhe ili meni ili baki da to pocisti. I tako smo ulovili ritam.Inače uvek ispod treshnje kaka a najvishe kad je jurio prema jednoj ruzhi , znali smo da je mokrenje u pitanju.Znaci mogao je da uzdrzhi i dotrci do nje-te ruzhe.I uvek trcao ka tresnji kad je kaka. A-ha. Znaci zna mesto i vreme.
Do kraja jeseni moja mama je to zaokruzhila i uspesno zavrshila i sa noćnompelenom. Samo mogu da kazhem svaka joj cast.Jer njoj je to bilo vishe vazhno nego meni u tom trenutku.Imala vremena, obozhavaju se i moj sin je snjom imao uvek extra vreme a ne ishta pod moranje.Imali su oni i zezancije kad se njemu nekad otme pa uradi i u kuci.Pa baka karikira,zezaju se a on se valja od smeha.
Znaci nakon jedno nedelju dana kad smo uhvatili ritam za dnevnu potrebu nije bilo problema.

Ali naravno to je nashe iskustvo.Imali smo i luxsuz dvorishta.Ali Milice koliko znam i ti imash pa eto pokushaj tako isto.Posebno sada po ovim vrucinama.

:0)))
majkakg
(mama)
20. jun 2012. u 15.37
Milice, ja sam proces počela kada je noćna pelena ujutru bila suva. Obe su tada imale 2 godine. Sa mlađom sam uzela nedelju dana odmora (haha, jun, ostatak odmora od prošle godine). Ovde sam od nekog pametnog pročitala foru sa lepljenjem stikera na poklopca wc šolje za svaki uspeh. Prvih pet dana uspeha nije bilo. Mislila sam da odustanem, da sačekam. U šestom i sedmom danu sve je završeno. Mamama u oklini savetujem da ONE budu strpljive :) Ujedno i noćna, kad smo ih skinuli, sve smo skinuli. Bez vraćanja.

Što se obdaništa tiče, ovde deca uobičajeno kreću u jaslice sa godinu dana (tad prestaje odsustvo radi nege deteta mamama koje rade). Tad niko ne forsira skidanje pelena, tek naredne godine se počinje, dakle kad deca imaju već pune dve, i to se završi u jaslicama, ne znam da je neko dete iz jaslica prešlo u vrtić, a da nije skinulo pelenu. Ja sam dete upisala sa 2,5 godine u jaslice, ona već nije nosila pelene, ali tada, u septrembru, vaspitačice su počele sa drugom decom da rade na tome.
PustaZelja
(i posle mene - ja)
20. jun 2012. u 15.52
Ja sam primjetila da gdje god se spominju pelene, tu su najzucnije rasprave. :)
blondinka
(ekspert za sve)
20. jun 2012. u 16.07
Ma samo ne dajte deci da piju toliko vode, zaboga:)
smaragdi
(mama jednog prelepog decaka)
20. jun 2012. u 16.15
Milice ne opterecuje se.na silu ne možeš ništa.ako se iko mucio sa skidanjem pelena to sam ja.poceli smo 2011 a uspeli 2012.godine :)ja sam bila uporna zelela sam da moj sin ne nosi pelene i da se to desi leta 2011.celo leto je prošlo u mokrim gacicama i neuspehu.bila sam očajna.preko zime sam skidala u stanu pokusavala ali bre ništa!i onda ove godine napuni u martu tri godine u aprilu odjednom zavrsismo sa pelenama za tri dana.jednostavno ih je sam skidao,odlazio u kupatilo namestao sam svoj poklopac za wc i piskio i kakio.decacima generalno vise odgovara kupatilo od nose,moj je zakljucak.kako je otisla dnevna tako i nocna pelena.znaci,sa tri godine i mesec dana mi smo bili spremni do tada nismo i ja sam gresila sto sam mucila i sebe i dete pokusavajuci.
Milica83
(raspevana)
20. jun 2012. u 16.32
Smaragdi izgleda da će tako biti i kod nas, on ne pokazuje interesovanje za piskenje van gaca sad se ljuti kad vidi da hoću da mu ih obucem. Probacu još neke vreme ali vidim da nam ide traljavo
PustaZelja
(i posle mene - ja)
20. jun 2012. u 16.34
Milice operi ga hladnom vodom. :) Sto hladnija, to bolje. :)
smaragdi
(mama jednog prelepog decaka)
20. jun 2012. u 16.41
da,vidim i gore da si pomenula vrtic.pa vaspitacice generalno bar kod nas nemaju problem sa pelenama čak im je i lakse.sada su granice pomerene po pitanju „dokle je normalno da dete nosi pelene”i ide se do četiri godine.to mi je rekla i nasa pedijatrica a i vaspitacice u vrticu.moj sada ima 3 god., tri meseca i još je u jaslicama i biće tako do septembra.znam samo jedno-mnogo sam gresila nije prosto bio spreman ja sam se plasila kako će skinuti a kada je dosao taj magicni dan-dete je prosto postalo svesno da mu smetaju pelenice da se piski i kaki drugacije jedino sto insistira na samostalnosti od početka znaci sve pocev od namestanja za wc solju svlacenja i oblacenja gacica jedino mi dozvoljava da ga obrisem posle kake ali ne i da ga obucem.posle prvog dana piskenja u wc skinula sam i nocnu pelenu-do sada se upiskio samo jednom nocu i to jer je bio prehladjen..ali se odmah probudio i tražio da se presvuce potpuno je svestan da mu mokro ne odgovara.a nećeš verovati do tog dana otpor prema nosi,prema wc solji prma gacicama,neće i kraj.zato predlazem-cekaj trenutak kada on bude spreman,upisanko jedan mali...
Gala06
(......)
20. jun 2012. u 16.45
Milice ne opterecuje se.na silu ne možeš ništa.ako se iko mucio sa skidanjem pelena to sam ja.poceli smo 2011 a uspeli 2012.godine :)ja sam bila uporna zelela sam da moj sin ne nosi pelene i da se to desi leta 2011.celo leto je prošlo u mokrim gacicama i neuspehu.bila sam očajna.preko zime sam skidala u stanu pokusavala ali bre ništa!

--------------------

Fali ti STOP između recenica, pa da tvoj post posaljemo kao telegram.

Za ovo je kriva Oceania, garant.
Zezala da ne koristis tacke,pa sada ti krenula da joj dokazes :P
Gala06
(......)
20. jun 2012. u 16.46
*te
ninocka
20. jun 2012. u 17.06
Uhhh Milice, nije lako, tebi naročito jer imaš dvoje male dece u pelenama.

Nasa cerka je prestala da koristi pelene sa 2,5 god. Kod nas je bilo leto (idealno) i jednog dana sam joj samo skinula dnevnu pelenu. Do toga dana nismo uopste pokusavali. A secam se da smo se malo pre toga vratili iz Srbije gde su sve strine i tetke kolutale ocima u fazonu:„ kako to da ti dvoipogodisnje dete još uvek nosi pele?”. bacile me žene u bedak totalni sa pricama kako su već svoju jednogodisnju decu poceli da navikavaju na nosu!

Mi smo cekali da devojcica postane koliko-toliko spremna, da pocne da prihvata tu ideju. Koliko čujem kod decaka ide sporije (videcu za godinu dana :), ali ni u kom slučaju nije za cudjenje kako to da on još uvek nosi pelene. Pa nema ni 2 ipo godine.

Budi uporna i iskoristi lepo!

ninocka
20. jun 2012. u 17.10
*leto
tweety_m
(?)
20. jun 2012. u 19.06
Moj mladji evo danas zvanicno kakio na solji.Molim da udje u zapisnik.2 godine i 9 mjeseci skoro.Do danas je piskio sjedecke a kakio stojecke.Danas je prvi put kakio kako treba na solji i od tad piski kao veliki bata.Vidje ćemo kako će da nastavi.Aleksa je imao pull ups nocu dugo dugo,i kad je bila suva jedno 2 nedelje tad smo je skinuli,dok sa Andrejom ne smijem još da pokusam.
oceania
21. jun 2012. u 07.21
„ pa da tvoj post posaljemo kao telegram.”
:)))))))))))
ahahahah umirem od smeha.. telegram,ziva istina :d
megi35
(Eurokrem +Plazma=Palačinka)
21. jun 2012. u 07.49
Ja sam primjetila da gdje god se spominju pelene, tu su najzucnije rasprave. :) .

---------------------------------------------------

Pa čim se radi o (da izvineš ...ovnima) odmah je žučna rasprava. Tako je i u državi nam ;-)
NavyGirl
21. jun 2012. u 08.44
Uh skoro 100 postova, ma ne mogu sve da iscitavam :)
Mi smo skinuli dnevnu pelenu nešto pre treceg rođendana, rođena je krajem Avgusta pa je taman bilo toplo i kod nas je skidanju istih dosta doprineo i vrtic. Tamo su ih isto svakodnevno stavljali sto na nose sto na one male WC-e i tako ih pripremali za stariju grupicu,jer u starijoj nema pelena. Secam se da smo mi skinuli ranije pre rođendana i odmah nas prebacili :) Nocnu je skinula par meseci posle toga :) Mislim da je kod nas bilo presudno i to što su u vrticu isto radili jer joj je to bilo zanimljivo pa je onda i kod kuce ponavljala šta su tamo radili, šta su ima vaspitacice pricale i tako. Pre toga nosa nam je tu bila od rođenja i nije joj bila zanimljiva, uglavnom je sluzila za skladistenje sitnih igrackica :)
bt
24. jun 2012. u 07.14
Ja sam za to da se djeca oko 18 mj pocnu polako odvikavati od pelena.Ako ide-ide,ako ne pokusati opet kroz par mjeseci.I sve tako dok djete ne prihvati ideju.Nisam za siljenje,dreku,batine itd.Da se razumijemo djete neće ostati u peleni cijeli zivot.Evo ja lično ne poznajem nikoga odrasloga da nosi pelene:)Budi uporna,strpljiva
i ne sekiraj se.Ponekada mjesec-dva pauze napravi veliku razliku.

Srećno!
Gala06
(......)
24. jun 2012. u 18.09
Mico, kako vam ide?
 Komentar Zapamti ovu temu!

Looking for Lava Rock Bracelets?
.