Вести
Спорт
Селебрити
Лајфстајл
Дискусије
Кувар
Огласи
Дискусије
:
Филм
+0 / -0
0
Odnos prema visokom skolstvu
pata
(milijarder)
29. март 2012. у 10.32
Postavljam i ja temu koja nije vezana za film, jer me je Sanovo pisanje od pre par dana nateralo da razmislim.
Zanima me odnos prema visokom skolstvu u sredini u kojoj živite (ako je pecalba onda tu, ako je Srbija onda u Srbiji, pretpostavljam da se ponesto promenilo u novom veku). Zanima me i vas licni odnos prema (visokom) skolstvu. Koliko je zaista neophodno?
Ovde gde ja živim je odnos uglavnom negativan (do posprdan). Skolovanje posle srednje skole se smatra izgubljenim vrmenom i nepotrebnom investicijom. Optimalan nivo skolovanja je srednja do eventualno visa skola ili peti stepen još bolje. Sa tog nivoa je mogućnost za zaposljavanje najbolja a ulozeni novac za ostvarivanje tog nivoa minimalan. Kome otac ima biznis, nalsedice ga i bez skole, a za coorporate life skola nije neophodna, tu igraju drugi faktori.
Gledala sam pre par dana emisiju na TVu o maldim ljudima u Rusiji. Emisija je bila prilično neutralna (uvek su jako negativno obojene). U emisiji su intervjuisali studente na raznim fakultetima u Moskvi. Generalno šta sam mogla da zakljucim je da oni (visoko) skolovanje dozivljavaju kao vid prestiza, elitizma, i definitivno se nije postavljalo pitanje investiranja u skolovanje i nalazenja posla. Ne znam bas sigurno da li je za to zasluzan (kriv?) komunizam, kao sto kaže Saniboj, ali definitivno je dozivljaj skolstva drugaciji nego ovde.
Hajd pa napisite nešto ako vas ne mrzi.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
29. март 2012. у 12.00
Generalni ima tendencija da je fakultet qerov qrc ako nema ko da te progura. A guraju sve vise omladine u to tako da se devalvira ono smotuljano sto dobijes na kraju, rade ljudi za sličnu platu i sa srednjom i sa fakultetom. Otimaju lekari i još po neko. Znam da je
u mnogim delovima Engleske, Srbiji i Merici kidanje oko upisa u odgovarajuce skole i fakultete a posle često bude ništa.
+0 / -0
0
Kecman
29. март 2012. у 13.51
Ontario, konkretno: osoba A, sa zavrsenim fakultetom, pušač pritom, krajem meseca biće tanjeg budjelara od osobe B, svrsenog srednjoskolca, nepušača, doduše koji voli da se otkine od votke preko vikenda.
Doduše ovde nema tako jake klasne podele kao u Evropi ili (daleko bilo) Indiji. Ovde je kinta stub tvog položaja u očima drugih. Naravno, ako ti je uopšte važan sopstveni položaj u očima drugih.
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
29. март 2012. у 14.25
Pa zavisi (Patino pitanje): već smo raspravljali o tome ovuda -secam se Fanovog doprinosa - i negde mi je stav isti. Ne mos' biti neurohirurg ili arhitekta ako nisi zavrsio taj fakultet. Ta egzaktna znanja su takva. Ali oko drugih stvari (ukljucivsi i drustvene nauke) stvar je takva postala da se već postavlja pitanje da li neko bisto dete možda zna vise od lenjog profe (mislim na Internet i fundus znanja koji je tu dostupan).
Postoji u zapadnoj civilizaciji (pa i kod nas) jedann maloogradjanski obicaj po kojem je fakultetska diploma nekakav etalon pameti (sto je blesavo, znamo svi koji smo studirali koliko neznalica i FUNKCIONALNO neukih/TEMELJNO neobrazovanih ljudi predaje na fakultetima i zavrsava iste). Dakle treba vr5atiti reputaciju working-profesijama (ne govorim lično jer veze nemam ni sa jednim zanatskim radom, ne umem a voleo bih). I onda je kod nas ucauren taj glupi fazon po kojem valjda profa u srednjoj treba da bude milioner i jao kuku sto nije, kriva država. Valjda se taj sektor i PUNI (u nekom teorijskom i nepostojecem svetu) ljudima koji ga VOLE. A bogat može da bude svaki uspesni preduzimac s osnovnom skolom. Svet je REPUN nezadvoljnih gimnazijskih profesora i kompanijskih pravnika/ekonomista, koji su zavrsili fakultete zboga mama, tata, komnsija i strine na selu. Umesto da ljudi rade nešto sto su želELI i gde bi bili srećniji. Imam dva ortaka koji su se osmamostalili oko 20te, rade auto-delove i popravke. Bukvalno imaju libertarijansku autonomiju, svoje su gazde i rade za sebe. Ne bi se menjali ni sa kim na Harvardu. I to je to. Ko bi u nsuku, treba u nauku, ko na trzite - trziste it is, ko bi da radi rukama i živi od toga, eto mu to. Potreban hje državni protekcionizam u smislu prestanka terora trzista, kvalitetno, dostupno, moderno i primenjivo obrazovanje (u državnom sektoru besplatno) i eto napretka
+0 / -0
0
AntonChigurh
29. март 2012. у 15.02
За успех у животу школованост није предуслов. Битна је мотивација, окружење у којем се налазиш (породица, пријатељи, средина, држава, економија...), фактор среће, нарав...
Високе школе могу и да убију вољу и упропасте таленат студената који су их уписали из љубави према науци или струци а буду окружени професорима и колегама који су ту из другачијих побуда.
+0 / -0
0
pata
(milijarder)
30. март 2012. у 03.28
e hvala vam... super.
i podpitanje: šta biste svojoj deci preporucili?
+0 / -0
0
Babette
(office mite)
30. март 2012. у 04.08
Uciti u svakom slučaju.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
30. март 2012. у 04.34
Zanima me odnos prema međurasnim brakovima u sredini u kojoj živite (ako je pecalba onda tu, ako je Srbija onda u Srbiji, pretpostavljam da se puno Kineza naselilo u novom veku). Zanima me i vas licni odnos prema međurasnim brakovima. Koliko je zaista neophodno?
Pošto kod Pate sve dolazi ranije ocekujem 'vako pitanje kad Kecman bude slavio 35 godina mature
+0 / -0
0
pata
(milijarder)
30. март 2012. у 05.55
pa dobro, dolazi sa zadrskom, ali ipak nekako stigne (iz dupeta u glavu)...
Mišljenje o studiranju koje sam imala u periodu kad sam se time bavila je bilo sličnije ruskom stavu (elitizam, prestiz) nego zapadnom stavu (gubljenje vremena). Pošto moja mišljenja nisu u kamenu zapisana, a i svet se menja, mislim da nije loše da ih povremeno i preispitam, ne bih li deci stvorila najboju sliku u tome šta ih ceka kasnije.
Inače o međurasnim brakovima imam licemeran stav. Uopste mi ne smetaju, neka ih, neka se vole, bas su slatki, deca cokoladna tek su ona slatka, sve dok se situacija ne primakne mojoj deci. Tu bih već dala sve od sebe da deci blagovremeno isperem mozak da je to losa ideja, ne bih li stvar predupredila. Vidis, oko međurasnih brakova uopste nemam dilemu, tu znam šta mislim, i ne sumnjam, oko skolovanja sumnjam, zato se i preispitujem.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
30. март 2012. у 06.32
Ko zna da se nisi skolovala možda bi već bila tasta nekom ugljesi ili rastafariju. Možda će statistika biti neumoljiva ako im ne dovedes zeta iz BGD.
I šta bulaznis majke ti kakav ruski elitizam vs zapadni cobanizam.
Ne znam odakle ti ta ideja možda u tvom kraju ako je nezaposlenost tako velika među omladinom kao u Spaniji, Italiji, Grckoj pa da razumem dozivljavaju nešto sto su njihove babe i dede dozivljavali.
Ovde sam je nacuo od ekipe koja nije uspela ni na najgori državni, a nema se para ni za privatne.
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
30. март 2012. у 06.32
Pato, nije kod Rusa skolovanje nikakav 'elitizam'. Sad, tamo ima ovih Miki Maus-univerziteta kao i kod nas (ustvari tako su i ajvijevske skole nastajale, i liberal-arts koledzi po SAD, ovi privatni i boarding) pa takvi dele magistrature i doktorate kontroverznim biznismenima. Ali državni univerziteti su im dobri, i komparativno jeftini. I jako obiljni. Znam za Lomonosov recimo koji je pandan nekom jakom državnom u SAD ili nekom Ajviju možda. Daleko manje para kosta jer tu je valjda ostalo od sovjetskih vremena to ubedjrenje da je državno skolstvo dostupno. Sad su možda requirements zaebaniji oko akademskih rezultata mada to ne znam tačno. Imam jedinu rezervu prema ruskom obrazovanju sto je uzasno OBIMNO. Ali je kvalitetno i temeljno (naše je recimo obimno ali je go qrac na kojem studente/doktorante uce da budu cirkuski majmuncici tojest da MEMORISU sto vise iz - nepodesnih i zastarelih - knjiga sa kojima su profesori upoznati jer ništa nisu citali nakon svog studiranja sezdesetih i doktoriranja sedamdesetih i osamdesetih).
Oko međurasnih brakova, nemam nikakav problem. Mi Srbi ionako nismo whiteys a ja bih imao manji (tojest nikakav) kulturoloski problem sa Nubian princess nego sa nekom plavookom unukom nekog SS-kapetana koji je ovde sluzbovao i pucao mi na dedu i pravio logore. Mislim male su sanse i za jedno i za drugo, mahom mejtujem sa našim curama ali ne vidim problem da sutra odgajam crnpuraste Srpcice. Rase su ionako prevazidjena forma (ponavljam, mi joj nikad nismo ni pripadali i u nasem civilizacijskom krugu je NEMA) u svetu koji se prelazi za 12 h avionom i za neku deceniju verovatno neće ni postojati u ovom formatu. Nacija je kulturoloska stvar a ne stvar krvne grupe. Drugim rečima, sutra bih voleo pedeset miliona govornika srpskog sa babama s Tajlanda, Kine i Nigerije, nego pet miliona 'rasno cistih' inbredovanih. Daleko je prirodniji proces stvaranja nacije od razlicitih etnosa kod recimo Rusa onomad (ili kod nas, doduse na manjem uzorku jer smo manji narod) ili danas Brazilaca i okolo, nego kod ovih sto mere cela i noseve a onda na silu uvode 'multietnicnost' koja opet stvara nove traume.
PS I ispasce da imam pik na tebe (nemam, osim tih rasistickih momenata kad ih ne držiš za sebe). Dakle, sve je u redu dok je live-and-let-live. Ja ne mislim da je neko rasista ako inklinira sebi bliskima, i to je sasvim vecinski i ocekivan trait kod svih grupa. Mada je sad već prilično relativizovan, jer ljudi su blizi jedni drugima nego nekad, i imaju (takođe prirodnu) tendenciju zblizavanja. Problem je kad se krene u eugenike. A ovo sa 'cokoladnom decom' je, recimo, nepristojno. Jel' bi volela da TEBe i TVOJE neko rasno etiketira duhovitim dosetkama? Ne bi naravno
+0 / -0
0
vocko
30. март 2012. у 07.15
po pitanju rasnih brakova: meni mama prichala dok sam bijo mladjahan 'shinko, dovedi kakvu otjesh u kutju. i crnu ciganku'
a kad je pitam 'a bash crnu ciganku, a mama?'
'ama tako se kaže shinko. dovedesh li mi crnu ciganku ja - sidjimku pa da se besim od dud u dvorishte' odgovarala bi mi
za razliku od mnogih i ovdena, koji su prikriveni rasisti (uglavnom iz ubeđenja) - ja sam otvoreni rasista. i to iz relnog zivota. posle chetres i kusur godina zivota u cigan-mali moj rasizam nije nishta vetji nego li rasizam brache cigana - po sistemu 'svaka ptica svome jatu leti'. zashto je to bitno? jer ptichitji iz meshanog braka uvek bi glumili ranjenike kad bi se ko klinci svi djumle zaigrali partizana i nemaca ili igrali dja-kere mondijal na mali golichi. ti, tzv. 'mutanti' kako smo ih od miloshte zvali, posle su rasli u vrlo problematichne tipove. svi do jednog (a bilo ih je pet/shest u ono vreme kad sam bio klinac - iz dva meshana braka ako li me setjanje ne vara) su imali debeo kriminalni dosije do ovih trenutaka danashnje zrelosti. e zato sam ja rasista i uvek kažem 'svaka ptica...'
ali, za razliku od rasizma ovih ostalih - moj rasizam ne razbija glave i ubija ljude, jer ako li je vetj doshlo do 'meshanja' unutar rasa - nema popravke, ali prichom, upornom prichom, siguran sam - i primerima u toj prichi - može da se smanji taj live and let live osetjaj globalizma koje nam nametju ovi belosvecki
daklem - shinko! samo ne crnu ciganku (i ostale chamuge) - inache - odma' tje radi sidjimka - pa od prvu dudinku...
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
30. март 2012. у 07.27
Stvarno gnusno, jer se to mesanje vrlo slabo odvija čak i među raznim granama Cigana.
Elem Sani govornici exsrpskohrvatskog su tako reci jedan stara rasa nastala davnim mesanjem i prilično je ocuvana od kasnijih upadaca iz Anadolije i Centralne Azije kojima smo okruzeni.
+0 / -0
0
pata
(milijarder)
30. март 2012. у 07.45
>> I šta bulaznis majke ti kakav ruski elitizam vs zapadni cobanizam.
mare, ovde sam pricala samo o dozivljaju visokog skolstva, ne o rusima i zapadu generalno. Ne znam zasigurno da je to dozivljaj skolstva u Rusiji (eto bila jednam emisija na TVu, a i moj osecaj naginje na tu stranu), ali sasvim sigurno znam da to JESTE dozivljaj skolstva u pitomoj vuko.bini u kojij živim. Dakle, za zavrsenu skolu se ovde ne pita, tako je to nešto nepristojno, za ocene dece se isto ne pita (isto nepristojno), ocene dece nisu javne (deca ne znaju šta drug pored njih dobija), a tako i u toku studiranja. I ja sam mislila da je to neki cobanizam pre jedno desetak godina, sad mi se nekako čini da oni svi tako misle i da je to zaista način zivota. Skupo je da se studira, a kvalitet zivota kasnije nije proporcionalan ulozenom novcu i vremenu. Da ne pricam o tome kako se posao za peti stepen mnooogo lakse nalazi. I svi tako misle, svi do jednog. I oni sto su studirali ponavljaju iste recenice. To sto u Srbiji cujes od ljudi koji nisu uspeli da se upisu je ovde opsti stav.
za sana: cokoladna koza nije bila upotrebljena da bih se sprdala, nego zato što mi se učinilo da je to ta boja. Nema u svakoj mojoj misli bas toliko mrznje i rasizma, bisam bas toliki skot da mrzim decu. Da li da upotrebim polu-bela? Polu-crna? Svetlo-braon?
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
30. март 2012. у 07.49
moj rasizam ne razbija glave i ubija ljude
_____________________
Pa onda i nije rasizam. Rasizam se i ZASNIVa na teoriji o supremaciji nekoga nad nekim drugim, jer taj neko ima 'inferiorne' nasledne odlike.
, jer ako li je vetj doshlo do 'meshanja' unutar rasa - nema popravke
________________
Pa izvini, ali ovo si srocio jako nezgrapno. Rase su 'pomesane' otkako je sveta i veka i otkako ljudi mingluju jedni s drugima. Uostalom svi poticemo iz Afrike. U ova novija, socioantropoloski moderna (tojest istorijski izmerljiva) vremena, ne mislis da se nasi daleki preci nisu naveliko mesali, i da u nama nema i tragova, ne znam, tamnoputih rimskih legionara koji su se naselili i pozenili s nekim romanskim stanovnistvom na jadranskoj obali?
Primer oko romske populacije koji navodis je najpre socijalni, pogotovo to gradsko stanovnistvo. Uostalom (a i ti to znaš) u Juznoj Srbiji u manjim sredinama Romi su se mesali sa Srbima oduvek, i ima starih porodica kod kojih ta granica i ne postoji (govorim o srbizovanim pravoslavnim NASELJENIM Romima, dakle ne nomadskim grupama). I ti ljudi će se danas (s pravom) uvrediti ako kažeš da nisu Srbi. Kao sto su i Cincari postali Srbi ovde prirodnom asimilacijom. Nacionalni proces na Balkanu je oko verskokulturnog a ne oko lingvistickog jezgra. Mislim to kaže istorijska nauka. Lingvisticki tip nacije (jugoslovenstvo tojest teorija o jednom srpskohrvatskom narodu, koja je lingvisticvki opravdana) nije prošla UPRAVO zbog postojecih versko-civilizacijskih razlika, tojest cinjenice da su u svetskim konfliktima lojalnosti uvek bile usmerene prema verski 'svojima' (kod Srba prema Moskvi a kod Hrvata prema Becu, Rimu i Berlinu) jer se neki zajednicki politicki imenitelj nije stvorio (verovatno bi da Balkan nije kasnio sa nacionalnim definicijama usled dugotrajnog oslobadjsanja od stranih imperija ovde).
Mislim, u principu šta hoću da poentiram ovde, mesanja se dogadjaju SPONTANO kad god su ljudi neuslovljeni limitima te vrste. Imaš i u ranoj kolonijalnoj Americi čak TRO-RASNE etnicke grupe, dakle beli naseljenici, crnci i Indijanci (izguglajte Lumbee, Semi dzo iz Dinastije je jedna od njih:)). A onda su engleski kolonijalni upravljaci i guverneri poceli da seku usi i noseve zbog mesanja. Zašto? Ko će da ti radi na plantazama ako ljudi shvate da nisu 'bolji' i 'gori' od drugih zbog boje kose/koze? Evo ti Rusija, koja je bila socijalno retrogradna tokom carstva, mislim klasno neprohodna. Ali ETNICKIH limita i uslovljavanja NEMA. Pa imaš ruske plemice crnce i Tatare, dok se u Engleskoj čak ni KLASE ne mesaju. Pa nešto mislim da su better off bili muzici sa svojim mesanjem nego engleska aristokratija sa ludim ujacima koji su svi međusobno rodbine
Ne znam, drugari, ali ja u ovome ne vidim ništa loše:
http://1.bp.blogspot.com/-SVnrMkwZVtk/T0GPbFQJxxI/AAAAAAAAJqM/OeU7yJkawLk/s1600/Anuncio%2BMylene%2BJampanoi...
1.jpg
http://www4.images.coolspotters.com/photos/307936/michaela-conlin-profile.jpg
http://www.absolutely.net/berr
y/index.jpg
http://www.e-hawaii.com/wp-content/gallery/tia-carrere-gallery/tia-carrere-004.jpg
http://magazine.fox
tv.it/wp-content/uploads/2008/07/ayasumika_magazine.jpg
Čak naprotiv.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
30. март 2012. у 07.59
Strasno Pato to je loše ma kako oni bili prakticari. Bolje se ipak ti drzi Babinog saveta pa šta deca urade urade.
Uvek ih možeš poslati na Megatrend.
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
30. март 2012. у 08.01
Pato, pa nisam ni rek'o da „mrzis decu” nego mi zaparalo usi to s cokoladnima. Zamislih odma' sebe kako sam knock-upovao neku Nejomi pa setam decu po kraju i neko mi kaže „de ste mali cokoladni”. Ali ponovoih, NISAM rekao ni da je rasizam inklinacija ka sebi bliskima. Jer bi to onda znacilo da su 99% posto ljudi rasisti i hitleri. A nisu. Dakle NISAM tvoju preferencu slične sebi snajke proglasio za rasizam, da ne bude zabune ovde.
A oko belo-crnih, pa kako bi onda nazvala Crnogorca ili Hercegovca tamnijeg tena, od dva metra, sa jermenskim crtama lica? A to je supstrat naše novovekovne nacije (za Hera: da, ali ne zaboravi da novovekovni „Srbin” ili „Hrvat” imaju tek POSREDNU vezu sa svojim srednjevekovnim nejmsejkovima). Kod nas Srba se čak ni u srednjem veku (kod Dusana to imaš) Srbima ne smatraju (staro)vlasi, srbizovano stocarsko stanovnistvo. Jer tada je i pojam „Srbina” (ili bilo koje „nacije” jer nacije ne postoje u danasnjem smislu) jako srednjevekovni i vise ima veze sa suverenitetom nekog vladtelina nad odredjenim komadom zemljista. A nda su ti Starovlasi SACUVALI bukvalno supstrat Srpstva za Novi vek: ti jaki plrmenski dinarski rodovi. Otud dolaze i hajduci i uskoci i iseljavanja i borba za slobodu u danasnjem smislu još u sam osvit modernog vremena
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
30. март 2012. у 08.03
Sheba bi seljacka skripta linkove. Hejl već znate (evo mi linkuje na onu groinu Andju umesto nje) a i ova druga, mala iz pandurske geek-ovske serije, opasna macka
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
30. март 2012. у 08.07
Evo vam još jedna mesana. My alltime crush, Daniella Alonso:
http://www.dailymotion.com/video/xkvqwr_behind-the-scenes-with-daniella-alonso_lifestyle
Pa ko mi kaže da nju ne bi zenio jer nije iz babinog mu sela, yebiga drugari
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
30. март 2012. у 08.07
Ajd kad kacis ribone potrudi se da bude tinyurl.
+0 / -0
0
pata
(milijarder)
30. март 2012. у 08.08
u razgovoru bih im se verovatno obratila sa komsija. Inače bih ih nazvala onaj Crnogorac sa III i onaj Hercegovac sa petog, ako mi već nisu prijatelji da im znam imena.
+0 / -0
0
etranger
30. март 2012. у 09.45
Ja vam mogu preneti moje zakljucke visokog skolstva u Fr jer tu sam već 10godina pa sam nešto i spoznao.
Zbog sveopshte krize koja je na snazi od 2008 mladi studenti su deprimirani.Veoma teško do dolaze do posla jer studirati bez dodatnog zaposlenja prekticno je neizvodljivo jer su troskovi studiranja ogromni.Takav sistem odgovara studentima iz bolje stojecih porodica koji nemaju takvih problema i samim tim im je olaksano studiranje.
Dolazaim do zakljucka da u Fr deca boljestojecih roditelja pre zavrsavaju nauke nego deca gologuzana.
Državni fakulteti kojih ima u svakom vecem gradu su srozani i izgubili li su bitku sa privatnim skupim univerzitetima.
Po zavrsetku skolovanja najvaznija je preporuka da bi se upalo na prvi posao koji je dobar.
Deci gologuzana ostaje mukotrpan put napretka u piramidi korporacija jer krecu od nule.
Rad u državnoj upravi nije najbolje placen (uciteljica ima platu 1600e)ali si sindikalno odlično zasticen i banke te gotive.
Moj zakljucak je da studiranje privilegija postaje odabranih i da dete mora biti super talentovano sa ogromnom voljom da bi uspelo
Upoznao sam ruskinju koja je doshla na doskolovavanje u Pariz posle zavrshenog faxa u Moskvi rukama je grebala da zadrzi radnu vizu ne bi li ostala raditi u Parizu kao prodavacica.
Meshoviti brakovi lepo na oko ali teško funkcionishe u Srbiji mislim nikako ispod save i dunava poznajem roditelje devojke koja je otisla za crnca oni su se nje odrekli i jedne moje zemljakinje koja je otishla za arapina njen je otac dao pare arapinu da izadje iz njenog zivota isplatio coveka i gotovo.
Jedan nas momak je ozenio vijetnamku ima sa njom 2sina u kuci srpska hrana total tv jezik komunikacije srpski i sve besprekorno fukcionishe tako da primeri su razliciti
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
30. март 2012. у 10.11
SitoVacija će se bitno popraviti kad uvedemo jednopolne brakove. Ovo sad jedno musko drugo zensko je već preveliki stres na brak.
+0 / -0
0
fontisa
30. март 2012. у 17.29
hahhahhaa :))
genije :D
--------
za mene je skolstvo uvek bilo da naucim. u srbiji ništa nisam naucila posto sam živela u periodu tinejdzerskih dana i kada je zadatak istih bio da se bleji.
upisala skolu jednu, zavrsila - marketing i menadzment u americi da bih mogla lakse da nađembuduci posao a onda i film, reziju da bih na tom faksu najbrze naucila zanat. i jesam.
nikada mi nije bio stvar prestiza, niti sam tako gledala ljude.
-------
kaže mi drug da sam ja rasista jer sam na njegovo pitanje 'da li bih se zabavljala sa crncem ili nekim drugim rasama' rekla ne.
ja se čak nisam zabavljala ni sa van beogradskim opstinama (snob u meni) i uvek su mi se vise svidjali smedji, plavi i ridji tipovi (u odnosu na bele sa crnom kosom). i dalje ne mislim da sam rasista već mi je afinitet tip muskarca koji mi se dopada uvek bio beo pa od toga još belji.
a dete može da mi se zabavlja sa kim kod želi, i da je gej ništa mi ne bi smetalo...muzu već ne znam. meni je važno da moje dete bude voljeno i da voli. i naravno da je zdravo. ostalo je sve manje vise nebitno.
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
30. март 2012. у 20.02
Obje tematike koje se raspravljaju na ovom topiku, skolstvo i rase, su od onih tema koje možda i najbolje potvrdjuju tezu (koju sam ja prvo čuo od Dzordz Karlina) koja kaže da normalan covjek danas nema drugog izbora nego da potpuno i namjerno izgubi svaki emotivan ulog (emotional stake, kako to Karlin kaže) u danasnji svijet i da takav sa ushicenjem posmatra ljudsku rasu i u kakvu se gomilu izmeta ona pretvara, bez previse emocija, čak i kada se radi o najokrutnijm ratovima i ostalim strahotama, jer sve smo ovo sebi sami pripremili.
I 'ajde sto sa jedne strane imamo obične svakodnevne ljude sa svim njihovim nedostacima, ali sa druge strane imamo, u skoro svim sferama ljudskog iskustva, najokrutnije socioloske eksperimente sa istim tim takozvanim normalnim ljudima. Ništa se danas ne desava slučajno, nemajte nikakvu iluziju da taj „mracni zapad” išta više prepusta slučaju. Ne pricam nasumice, živim u jednoj od najmultikulturalnijih zemalja svijeta, i bavim se i takvim poslom da sam često u srzi čitavog kanadskog multikulturalnog eksperimenta.
Što se tiče obrazovanja, u ovom post-industrijskom svijetu u kojem živim, obrazovanje je samo biznis i rijetko kad ista vise, barem u danasnje vrijeme. Ljudska rasa je definitivno krenula u pravcu stancanja „middle men”, srednjih ljudi koji posreduju, i dosljedno skoluje mlade kadrove da to i budu. Nisam siguran da li je ikad postojala zvanicnija forma ispiranja mozga od danasnjeg skolovanja. Naravno da nisu sve profesije ukljucene u to, ali polako čak i one najkljucnije profesije, recimo lijecnici, postaju dio te igre.
Na stranu to što imamo gomilu zanimanja koja nam manje-vise i ne bi bila potrebna da smo iole normalnija rasa (neću ih navoditi posto postoji sansa da se neko od vas bavi time, pa eto nepotrebne svadje), pa su danas izmislili da i za takva zanimanja treba skolovanje, jer, boze moj, to je jedna od najlaksih otimacina novca ever!!!!
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
30. март 2012. у 20.10
Evo ja nikad u zivotu nisam upotri...io riječ „lijecnici”, a u prethodnom postu jesam. That's gotta be something I read recently on the internet.
Anyway, što se tiče skolovanja...
Ponavljam već godinama da covjek treba da uci sto vise može, a onda, u jednom lucidnom momentu svog postojanja i da odluci da sve to, ili barem ogromnu većinu toga, odbaci.
Ne znam bas kako sve to djeci prenijeti, posto će svaki normalan covjek, skoro bez izuzetka, gledati da mu djeca budu srećna, a srećan jedino možeš biti ako prihvatis pravila igre koja su te docekala bez ikakvih sustinskih pitanja oko njihove ispravnosti. Naravno, to sve ima veze i sa tom vjecitom „pursuit of happiness” tematikom, koju nam opasno namecu kao osnovni cilj zivota.
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
30. март 2012. у 20.18
Tarkovski jednom rece u nekom intervjuu da covjekova duznost i smisao zivota nije da neophodno bude srećan.
Naravno, kako takvo nešto prenijeti djeci, a kad pricamo obrazovanju, pricamo o djeci. Nema tu puno dileme.
A gdje su djeca tu su i roditelji, a gdje su roditelji, svaka sustinska rasprava pada u vodu, jer roditelji neće da im djeca budu ista drugo nego srećna, pa makar i po cijenu gubljenja svega drugog sto bi trebalo da čini covjeka.
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
30. март 2012. у 20.35
Evo, posto smo na filmu, da navedem primjer koji ima veze sa filmom.
Poznato je da ovdje imaju casove kreativnog pisanja, da obucavaju djecu (i ostale) kako da pišu knjige i scenarije za film.
I ja uopste nisam pobornik takvih gluposti, ne možeš nauciti nekog da bude umjetnik. Ili si umjetnik ili nisi. Onaj koji ide u skolu da uci o umjetnosti može u najboljem slučaju da nauci da bude neki kriticar. Sigurno da nije naucio da bude umjetnik, čak i ako se desi da kasnije postane umjetnik.
I uce tako oni djecu da pišu scenarije već decenijama, a polovinom devedesetih dodje neki Tarantino i napise Pulp Fiction i razbije svaki sablon i lupi samar svakom profesoru koji je ikad predavao kreativno pisanje. Sljedece godine, 85% studenata (u nekoj skoli gdje se predaju ove gluposti) napise diplomske radove u kojima je radnja nelinearna i/ili u kojem likovi raspravljavaju o pop kulturi.
And that about explains most of it. :)
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
30. март 2012. у 20.43
Kad smo već kod Pulp Fiction, ja sam taj film, zbog ratnih prilika i neprilika odgledao tek 1998 i odgledao sam ga prije Reservoir Dogs.
Prvi i posljednji put da sam bukvalno navijao tokom filma. Sve od trenutka kad je onaj ustao da sve goste obavijesti da budu mirni jer je pljacka u toku pa do posljednje scene.
Ne znam, jedino to mogu porediti sa utakmicom sa Rusima na Olimpijadi kad je Divac zaiebao stvar i devet poena prednosti sa manje od minuta od kraja. Tada sam razbio staklo na stolu.
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
30. март 2012. у 21.01
Što se tiče rasa, ne znam koliko sam ja mejrodavan da raspravljam o tome, posto je dokazano da imam neizljecivi slučaj „of yellow fever”. :))
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
30. март 2012. у 22.45
I da preporucim dva filma. Jedan sam upravo odgledao, Our Idiot Brother, i iako je tipicna americka lagana komedija, bavi se pomalo i ozbiljnijim stvarima.
Drugi je kanadski Cafe de Flore. Vanesa Paradis je fenomenalna u ovom filmu. Obavezno odgledati.
Jel' neko gledao Mr. Nobody? Isto kanadski sa Jared Letom, i malo mu je falilo da bude remek-djelo. A možda i jeste, kad drugi put odgledam, znacu sigurno. :)
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
31. март 2012. у 04.45
I uce tako oni djecu da pišu scenarije već decenijama, a polovinom devedesetih dodje neki Tarantino i napise Pulp Fiction i razbije svaki sablon i lupi samar svakom profesoru koji je ikad predavao kreativno pisanje.
_______________________
Ziva istina. Evo danas dva najuticajnija olivucka reditelja, jedan od skole ima mali odmor (Tarantino, hschool dropout) a jedan valjda samo srednju (Fincer). Moj omiljeni savremeni americki reditelj (Pejn) zavrsio je valjda knjizevnost, pa tek posle MFA iz filma. Da me ne shvatite pogresno, nije loše zavrsiti reziju (ovo sto kaže Andja, nauce te zanat i to je najbolja stvar s americkim filmskim skolama). Kod Rusa je, opet, od filma napravljena nauka još pre prvih petoletki :D i ko zavrsi VGIK, mahom bude bas siroko, siroko obrazovan covek. Kod nas je, pak, iz vidjenih filmova FDU-reditelja, uzeto najgore iz oba sveta, ni zanata ni sirokog obrazovanja.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
31. март 2012. у 05.30
Oćeš da kažeš na polufinalu svetskog prvenstva sa Sssr kad pickica Dražen nije smeo da uzme i da vodi loptu pa najmladji i to centar
mora da pruzme to.
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
31. март 2012. у 08.57
U pravu si Markiz. Pravo pitanje je zašto je lopta uopste isla do Divca u nasoj polovini. Onda je vjerovatno Svjetsko Prvenstvo 1986 u pitanju. Realno smo i to trebali uzeti.
Iz Tarantino primjera ne treba izvuci pouku „nemojte se skolovati”, nego „uvijek radite ono sto volite na svoj način i sa velikom strascu”.
Tarantino je poseban zato što je„jedan od nas”, filmofil, filmski geek, bio i ostao do danasnjeg dana. Covjek je filmska enciklopedija i zna sve o svakome u filmskoj i televizijskoj industriji, i to do u najsitnije detalje.
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
31. март 2012. у 11.19
Iz Tarantino primjera ne treba izvuci pouku „nemojte se skolovati”, nego „uvijek radite ono sto volite na svoj način i sa velikom strascu”.
______________
Nisam to ni rekao, daleko od toga. Pazi, svaki veci grad je (bio pogotovo u VHS-eri) kuca nekom Tarantinu. Klasicni movie-geek iz videoteke, koji bi danas grant narezivao filmove ili tako nešto. Nego je on klasicni LA-produkt, covek je radio u nekoj olivudskoj videoteci (ona nemoguća linija između selebritija i klosarskog sveta se valjda i sudarala bas na tim mestima). Bio je dovoljno napaljen da veruje u srebe, dovojno lud da ne odustaje, i dovoljno dosadan da navaljuje sa svojim trejlerima (pritom lisen svakog blama nakon svog prvenca, Birthday Party ili tako nešto, kažu oni sto su ga videli da je verovatno najgori film ikad, ona sitina iz osamdesetih mogu da zamislim). Kako sve ovo znam? Citao sam neku njegovu ranu biografiju, ne znam jel' autorizovana ali je pisac razgovarao sa njegovom kevom, ortacima iz ranih filmskih dana, prvom agenticom... Pritom je stvar iz neke polovine 1990ih (recimo iz Dzeki Braun-dana, znaci Tarantino nije bio ovo danas nego tek zanimljiv mladi reditelj koji je skrenuo na sebe paznju). od tada do danas je mogao da bude zaboravljen pa bi ta biografija opet bila ista. Ali danas ne bi bila napisana ovakva. Zanimljivo stivo jer nema tu dioptriju kakvu bi knjiga o Kventinu danas imala.
Upalo mi je u oci da nije previse lojalan, uglavnom je okrenuo ledja svima koji su mu pomogli. Ne bih rekao da je naročit covek u tom smislu. Ali fakat veliki entuzijasta i covek koji je taj uspeh napravio jer je PRVO kucao na SVA moguća vrata. Gomila ljudi se uopste NE USUDI da zove, ne znam, Kajtela ili Tirnija, kad prave prvi film, sa malo para. On zvao oni pristali. Pritom je bio i na pravom mestu u pravom trenutku sa tim flmom, i to je nezaobilazan sastojak svakog uspeha. Pamtim dosta talentovanih reditelja iz te generacije, neki su zaboravljeni, neke usisao sistem pa se i ne zna šta prave.
A oko filmskog obrazovanja, pazi, on je produkt upravo Holivuda u video-eri. Čini mi se da osim hongkonskih filmova (iz kojih je krao za svoje, bas Reservoir Dogs, ima onaj film Sonija Cibe koji je maznuo scenu po scenu) i ponecega i Francuske, on nema NIKAKVO filmsko obrazovanje (realno i koji će mu). Od klasika (vanamerickih) poznaje Kurosavu čini mi se. A ovo, italijani, Rusi, Bergman... ne verujem da zna ista. A mislim da je i s literaturom tu negde, omiljeni pisac mu je Edi Banker (opet, ne tvrdim da je trebalo da doktorira na uticaju Sekspira na Ibzena, Strindberga i Cehova, šta će mu).
Nego pomenuh za njega i Fincera vise kao kuriozitet a ne pravilo
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
31. март 2012. у 11.27
Ringo Lam, nije Soni Chiba (Sonija citiraju u Kventinovim dijalozima, ucesnici). Film City in Flames, izvinjavam se
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
31. март 2012. у 13.01
Sani on kopira Seijun Suzukia iz perioda Nikkatsu studija i sve mu je prošlo.
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
31. март 2012. у 14.29
To ovo sa Kill Bill? Da, sve „omaz” do 'omaza', scena po scena yebote
+0 / -0
0
etranger
31. март 2012. у 16.43
5 godina sam živeo sa Poljakinjom bela ko slanina ali raz...asmo se ;moj kurvaluk volim garave u sustini nema pravde sve su hormoni za...i rasizam
+0 / -0
0
vudu2-lenjin2
01. април 2012. у 06.49
Studirati? Naravno. Svakom srednjoskolcu bih preporucio da upise faks i zavrsi ga.
Zašto studiranje kod mnogih izaziva odbojnost? Zato sto studiraju samo iz razloga da dodju do boljeg posla. Ili da udovolje roditeljima. Ili da nekome (sebi) nešto dokazu. Treba studirati iz ljubavi prema doticnom predmetu, makar se nikad i ne dobio posao u struci. Znam, zvuci idealisticki, pogotovo za mlade u tim godinama kada svako želi da ZIVI a ne da sedi pred knjigom.
Ima faksova idiotskih kao sto je tamo kod nas bilo (i možda je još uvek). Brucosi vide apsolvente, ocelavele i sa teglicama, i naravno da ih to odbija. Studije na Zapadu, npr. ovde u Kenguristanu, oslobodjene su tenzije i te hamletovske dileme biti ili ne biti. Svako studira za sebe. Ima dosta mladih iz Indije, Japana i dr. azijskih zemalja ciji su roditelji ocigledno malo imucniji pa su mogli da decu posalju na studije u Australiju. Taman kad zavrse ceka ih spreman Permanent Residence pa mogu i da ostanu u Australiji za stalno da rade izve, sto mnogo njih i čini. I eto, svima lepo.
A jedan tip u prosloj firmi gde sam radio je studirao za Civil Engineer uz rad i mogu da kažem da to nije Miki Maus kao sto neki misle, bazirano na knjigama koje mi je pokazivao.
Kad bi mi neko dao stipendiju jednaku plati koju zaradjujem kao Software Developer, tako da mogu da hranim porodicu i placam kredite, slatko bih otisao na juni i nešto studirao, nešto cool, kao istoriju umetnosti, engleski jezik, možda i ekonomiju. Tek da uposlim vijuge i proverim da me memorija još sluzi. I ne bih se opterecivao da li ću i kada da zavrsim.
A cerke ću kad porastu obavezno da saljem na juni, ne (samo) da ga zavrse nego da nadju muzeve..
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
01. април 2012. у 07.47
Nemoj da lupetas da su studije na Zapadu oslobodjene tenzija. Prosecno vreme zavrsavanja je 6 i po godina u USA. Studenti se ubijaju i od ucenja i od stresa i ne mogu da prave strajkove ko u Srbiji. Opterecenje za studente i roditelje je sve vece, još su svukli
predmete sa prvih godina u srednje skole. Mrsh u kucicu i stedi
pare za tu decu.
+0 / -0
0
vudu2-lenjin2
01. април 2012. у 08.32
Cmarkiz, jedno su Stenford i MIT a drugo je ostatak od jedno 90% drugih junija ukljucujuci razne Oral Roberts evangelisticke koledze koji se teze padaju nego vojska. Dzaba ja tebi pricam. Pusti Australiju jer mi smo ovde zasebna prica.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
01. април 2012. у 09.50
Ne znam te tvoje znam po evropi i us radi se. I optereceni su studenti ne mora da je ta elita.
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
01. април 2012. у 11.09
Ajviji i važe samo utoliko sto Vudu kaže (da se tamo klinci ozene/udaju, social climbers isklajmbuju, a ambiciozni brokeri/pravnici/lekari dobiju bolje sanse za prvi posao koje idu uz te diplome). Ali u ovim social studies i okolo, državni univerziteti su često bolji, i to ne samo ovi što se smatraju Ajvijima ravnima (Michigan, North Carolina, Berkli..) nego i razni drugi. Cenim da tamo takođe nisu ništa gori ni, ne znam, pravnici ili doktori koji izlaze otud. Sve zavisi od znanja koje se poseduje. Znam i iz ovih nekih meni bliskih struka (nacitao sam se g/ovana sa Ajvija recimo, i sjajnijih stvari od profesora po Sanijima i kjunijima) a i neki drugari i kolege koje znam (i nasi i Amerikanci rođeni). U samoj struci/profesiji, Ajvi je tek početna stepenica, ali nikako surogat za reputaciju koju moras steci SAM. Posle 10-15 godina ionako ljudi gledaju šta si napisao/uradio/gde si citiran, a ne koliko si para puk'o na studije.
+0 / -0
0
nameless
(menadzer stada)
03. април 2012. у 16.34
slazem se sa Vudu-om,
studiranje je luksuz i kao takav sebi treba da ga uprilice samo oni koji stvarno to mogu, time sto će odabrati ono sto zaista vole i studirati iz zadovoljstva, a ne zbog puke egzistencije. Ako je kojim slučajem ipak zbog egzistencije i nalazenja boljeg posla, onda je stvar prosta:
u Srbiji: Prava i Ekonomija
u Americi: Medicina i Prava
sve ostale studije su poprilično gubljenje vremena i novca, bez ikakve garancije da će vam to kasnije bilo šta pomoći u zivotu, što se obično i ne desi. za skoro sve druge struke se može osposobiti uz kurseve i ucenje, kroz posao ili samostalno...
znaci, ukratko, ako neko nema bas posebnih afiniteta za neke studije, i pri tome nema bogate roditelje, bolje neka se lati zanata ili kakvog posla.
+0 / -0
0
Fan
04. април 2012. у 03.09
Pošto trenutno živim sa tajlandjankom kmerske nacionalnosti(kambodzanka) u etnicki cistoj(od belaca) sredini ovde na thai-kambo granici možda bih mogao da dam uvid kako nas drugi vide.
Kako ja vidim druge rasno mesane parove, pa prosto, kao druge kolege na motoru. Nešto su kao posebno jer vise ljudi vozi auto nego motor alu ipak ništa naročito posebno jer puno ljudi vozi motor isto...ali nekako ih razumem, jer na motoru može da bude i hladno,i da dune vetar, i da te zabolu ledja, i da te ubije kisa. Hoću da kažem razumem ih.
Kako nas dozivljavaju drugi...pa pitanje je možda bolje kako ako se formulise kako mene dozivljava „njena” a nju „moja” sredina.
Pa svakojako. Meni se njeni ishchudjuju kako mogu da jedem isto ljuto ko i oni(he, pa jel sam ja juzna pruga tamo prema Leskovac ili jok?) jer posle svakog jela ocekuju kako ću da otrchim u wc da se proserem. U stvari najveca fascinacija je kako nisam stranac na koje su oni navikli(ono malo holandjana sto sam imao prilike ovde da vidim) koji jedu posebnu(zapadnjacku) hranu, piju posebnu(zapadnjacku) vodu i ne može koza da im pocrni na suncu, jedino da izgori. Onda telesno sam blizi njima jer nemam 2 metra i 200 kila tako da su česti komentari „tvoj momak lici na tajlandjanina” i to je kao kompliment.
Od komentara sam pa bas sve chuo jer tajlandjani vole da komentarisu a i nemaju bas mnogo dlake na jeziku, pa mi je u početku i bilo interesantno ali više ne obracam paznju, bez obzira da li su komentari pozitivni ili negativni. A oni negativni nemaju mnogo veze sa rasom nego sto sam onog castio picem a ovog drugog nisam i slične stvari.
Što se nje tiče kako je „moji” dozivljavaju, pa nisam je još vodio u Srbiju ali „moji” Svedjani dozivljaj nje vezuju uglavnom za njen izgled. Tako su žene ili fascinirane ili ljubomorne a muski bi uglavnom voleli „ da se upoznaju”. Egzoticna lepotica u Svedskoj ovde(Tajlandu) je ruzno pache zbog svoje tamne puti koja se smatra nizom klasom a ona ima izrazeno tamnu put.
Tako da razni ljudi, razne cudi, mogo bih knjigu da napisem da ovo ne nabadam na mobilnom.
Kao i obično sebe okruzujete ljudima sa kojima imate neke dodirne tacke a svako ima pravo na svoje mišljenje i kada bih se bavio time s' kim Pata lega u krevet stvarno bih za sebe mogo da kažem da si nemam zivot.
+0 / -0
0
Babette
(office mite)
04. април 2012. у 03.32
Extremely interesting, ali nije to tema. Ima li ta tvoja ganchica skole?
+0 / -0
0
Fan
04. април 2012. у 03.55
Pa pod tema je mesovito rasni brakivi. Sto te boli mindza za njenu skolu?
+0 / -0
0
Babette
(office mite)
04. април 2012. у 04.24
Ne boli me. Ali kad si se već raspisao na podtemu, reda radi.
+0 / -0
0
vocko
04. април 2012. у 04.28
shteta! a ja taman 'teo da se ponudim da ljoobnem da prođe :))
+0 / -0
0
Fan
04. април 2012. у 05.07
Dobro da te ne boli, bas mi je drago.
Pa ja sam ovde na filmu,kolko znam, jedini u vezi sa osobom druge rase, plus ne živim u velikom gradu gde je multirasnost i multinacionalnost normalitet nego u rasno „chistoj” vukoebini kao pripadnik neke leve rase...pa reko možda nekom moj pogled i bude interesantan. Izvini sto te ubih dosadnim textom, ubuduce ću posebno da razmišljam kako tebe da zabavim kad budem nešto pisao.
+0 / -0
0
Babette
(office mite)
04. април 2012. у 05.34
Srećom nisam spala na to da me ti zabavljas.
Mada cenim tvoje malobrojne postove o filmu, kao i zanimljive reportaze sa egzoticnih mesta, nisi u poziciji da budes arogantan prema meni koja te vracam na temu, kad već zavrsavas svoje postove sa dilemom s kim pata leze u krevet. Nema nikakvog razloga da budes bezobrazan.
+0 / -0
0
vocko
04. април 2012. у 06.22
ej, kad smo vetj kod leganja u krevet tj. sanjanja (el si na to misleo, komsho, kad si pomenuo pache?) - znate li shta sam notjaske sanjao? (marki, d' me ubijesh ako nije istina)
sanjao sam kako gledam nasheg precednika taditja kako se na ekranu te-ve aparata udvara nekoj cici u nekoj selendri (ne znam, možda je bila i dimljena cica, ali mi ovaj put san nije bio u boji i stereo dolby surround sistemu. ja ki dete iz cigan-male sve vidim crno-belo, nema duginih boya) i tako se on udvara ovoj i to vetj biva navalentan i ja se zgrazavam, kad on okretje glavu u pravcu mene (odakle li zna da ga ja posmatram u reklami u mom snu?) i kaže 'jeste dragi moji! nisam ja peder. samo sam preispoljna lopovchina, namazana svim mastima i bojama...i zato ponovo glasajte za mene...iako ovaj put to netje biti legalno - tretji mandat uzastopce - pa 'di to ima?'
...i onako pokazuje svojim prstom u pravcu mene. ja se (u snu) uplashim i pogledam iza syebe da vidim obratja li se možda nekom drugom. kad...iza mene niki. samo maleni ja.
tu sam se probudio u znoju. odo' do kujnu da pinem vodicu i da se izdzoram, pa nazad na spavanje...al' san nikako na ochi da mi dodje.
'bem ti politiku! i taditja! pocheli su i u san da mi dolaze. chekam josh gicu-dachitja da dodje i da mi kaže kako niko ne sme da nas bije iako je kosovo odavno izgubljeno...i chedu i onu danicinu pichkicu da me obradjuju da glasam za preokret - u grob se, daBogda, preokrenuli...i onog grobara da razvuche svoje veshtachke klocne u grobarski osmeh...i onda...ma onda sam, valjda zreo za topaju.
shta vi mislite? el sam zreo za topaju?
ili i vi sanjate crno-belo u zadnje vreme?
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
04. април 2012. у 06.35
Dobrovece Fane mislim ok je to, al ja sam za to mogao da odem kod zemunskog buvljaka da se raspitam za neki takav rasno mesani brak. Nekako kapiram da si u kraju koji nije bas se ubio od zelje za
ucenjem. Ne mogu da poreknem da ni to nije loše upravo je Sioran objavila još jedan tekst gde se slazemo da forsiranje fakulteta
nije neko univerzalno dobro kome treba teziti kao drustvo. Opet
sa druge strane dobio sam uveravanja da je dobro imati ga čak i
za poslove koje naizgled bi mogao i sa pravnobirotehnickom.
Tvoji Svedi su rasisti u pi.cku materinu, ali su za poslednjih 60 godina uspeli lepo da se presvuku da se to ne vidi. Teze je ovim
iz industrijskih oblasti gde ima vise dosljaka. Mislim ebali bi ti ženu to je sigurno i tu ti zavide pa kao i sto bi recimo Babine zemljakinje sa juga ako bi ih još poslusno sluzile i da ne larmaju
po kuci možda bi ih i zenili.
Slično je i u Merici ali najveci rasisti su po tom pitanju crnci
oni tek od skoro u veoma malom procentu žene one su samo za bambusanje. Ja primecujem kod naših koji su u paru sa strancima
da su često u podredjenom polozaju čak i kad su u trecoj zemlji
ne odakle im je partner. Kao da vuku neki kompleks a dok su u
Smrdiji sve preziru. A pri tome smo po realnim parametrima, a
ne kuknjavi cemu su svi ovdasnji skloni bar je ispred 20-30
zemalja u koje su plasirane bolje na raznim listama kvaliteta
zivota.
Dok se u USA grci sa grcima jevreji sa jevrejima svedi sa svedima nasi gledaju da se sto brze utope a posle pricaju kako ima meleone našeg porekla. Nema. Takav primer je i Blago koji ode na robiju.
Opet znao sam momak koji je crofjrm porekla a totalno cemerikanizovan i ima jedan superioran odnos u odnosu
na zemljake bas zbog porekla.
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
04. април 2012. у 08.14
To sa crncima je interesantno (sa amer. crnicima). Njihova rasisticka mitologija je izmastana prakticno kao deo OTPORA jer su tada živeli pod aparthejdom, i onda su tipovi poput Farda (koji i nije bio crnac), Elajdze i Malkolma bili ventil, tipovi koji vracaju milo za drago verbalno. Opet je druga prica DuBois ili Markus Garvi, koji su bili blizi nekom socijalizmu. Zanimljiva je, recimo, geneza crnacke price u okviru komunisticke scene u USA, koja je bila malobrojna ali paradigmaticna. Mogao bih o tome nasiroko ali ugnjavicu vas. Jer americki komunisti su u ono vreme JEDINI govorili da rasa nije bitna i da su ljudi braca nezavisno od toga. A to ti je doba kad kjukluksklanovi imaju MILIONE clanova (situacija do tridesetih) i kad je one-drop rule zakonski vazeci standard u pola SAD. I razbijanjem leve scene u SAD, država je NAMERNO ispod zita podrzala crni rasizam bas tokom Civil Rights-borbe, kako bi se sprečila stvarna integracija (recimo imaš Nation of Slaves koji imaju bas onu ljutu retoriku a placa ih FBI). Dakle poenta je bila da se belci, sa ionako rasistickim bekgraundom kulturoloskim, dodatno rezervisu taman kad je pocela da se uvodi ravnopravnost, a crnci ostanu perpetualna potklasa. Ovo danas sto imaš tamo, socijalni cekovi, getoi i AA, je ustvari najmetastaziraniji rasizam samo se drugacije zove.
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
04. април 2012. у 09.43
Malo je pretjerano americke crnce nazivati rasistima. Rasizam je vjerovanje da rasna superiornost jedne rase nad drugom opravdava diskriminaciju ove druge rase.
Dakle, da bi se jedna cjelokupna rasa proglasila za rasisticku ona mora imati moc da diskriminise druge rase, a to americki crnci u americkoj državi nikada nisu imali. Da bi imao moc da diskriminises, moras, prije svega, imati politicku dominaciju. E sad do toga se dolazi ili revolucijom ili da ostvaris neku ekonomsku dominaciju pomoću koje možeš ostvariti politicku dominaciju. Americki crnci nikad nisu bili ni blizu nijednog od ovih ciljeva. Sunchaser je naveo neke od razloga.
Naravno, pritom ne kažem da americki crnci ne bi bili rasisti da se ostvare preduslovi. Ne kažem ni da pojedini nisu pokazivali rasisticke predispozicije u nekim mikro situacijama.
Tako da postoji mogućnost da je, naprimjer, gradonacelnik Detroita bio rasista prilikom zaposljavanja svoje administracije. Ovo je, naravno, samo primjer, i nemam pojma da li je on to radio, ali on je, realno, imao neku lokalnu politicku moc da bude rasista.
Ovo sto mnogi zovu rasizam americkih crnaca bi se vise moglo okarakterisati kao otpor prema sistemu koji ih je ugnjetavao. I koji je poslije ublazio to ugnjetavanje, pa onda insistirao na ravnopravnosti, ali sve je to bilo opste sviranje kyrcu. Nema ravnopravnosti ako se prvo ne uspostavi barem neka ekonomska ravnopravnost, pa onda, kao rezultat ide politicka ravnopravnost.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
04. април 2012. у 11.38
Ama nema veze sa tim, ti crnci koji mlate belkinje uglavno
i jesu jači kao muzjaci i od svojih i od belih. I ne mare
da se brinu o deci. Potpuno drugi kod od bele i crne im
brace manje alfa mujacke. Uglavnom belkinje sa njima i
nemaj decu, nema sema kao sa belim mukarcima one su tu
samo zbog seksualne gladi ne za potomstvom. Sad ćeš ti
biti dobar cale brinuces i starces se o meni i deci pa
si mi privlacan i zbog toga i zato što izgleda da imaš
dobre gene toga tu nema. Oni idu okolo i osemenjavaju
crnkinje kao slobodni strelci, a bele im dodju kao sport
i trening za ego. tu je taj rasizam zasnovan na tome.
Verovatno uzasno grozno zvuci.
+0 / -0
0
Sunchaser
(Legendarni producent)
04. април 2012. у 12.27
Her, pa navodis cinjenice, nema šta da je 'grozno', to je lifestyle koji postoji i ta uloga alfa-crnca koji mlati bele bitches a 'svoje' osemenjava bez odgovornosti, jeste upravo taj 'golden cage'-rasizam o kojem sam pricao: TO je ono u šta je crna zajednica pretvorena 'integracijom'. Dakle, rasizam stare skole, sa kukuljicama i lincovanjem, hendlovan je tako što je SISTEM promenio plocu, u fazonu 'od danas smo jednaki' a u STVRNOSTI samo perpetuizovao segregaciju. Pritom ODUZEO sansu za protest jer sad vise NEMAS Dzim Kroua i rasne zakone i onda na papiru crnac nema protiv čega da se buni. A pritom je cela zajednica starana u etnicki uslovljen geto, obrazovanje na nuli, razoreno SOCIJALNO tkivo i to je najstrasnije. Tu bih se nadovezao na ovo sto Dolazivrijeme prica: crnac iz doba segregacije je imao ZA STA da se bori, i ODAKLE da krene. Bili su potlacen ali ponosan i aktivan narod, sa jakom narodskom kulturom, jakom porodicom i pravima koje treba da ostvare. A sad je tamo usla droga (koju je u getoe gurala DržavA sezdesetih kad su se uplasili emanvipacije crnaca) i od 1960ih naovamo su rođene tri generacije sa teenage-roditeljima koji su po zatvorima
+0 / -0
0
etranger
04. април 2012. у 12.59
reč dve o benetonu:
nisu svi crnci isti oni koji sto su rođeni na Martiniku ili Fr Gvineji nemaju ništa zajednicko sa onima iz Malija ili Muritanije ili ne daj boze Sudana.
Jermenke opasno prave sarmu,kreolke ustipke, francuskinje ljubomoru itd...
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
04. април 2012. у 13.17
Nismo ni pricali o svim crncima, pricamo o americkim crncima.
+0 / -0
0
etranger
04. април 2012. у 13.35
zato su Francuzi rafinisani oni znaju razlike ne guraju crnce u isti kos kao ameri
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
04. април 2012. у 14.03
Pa mala je razlika u tome da su Francuzi bili kolonijalna sila, te prave razliku između crnaca koje su kolonizacijom siebali, crnaca koje kolonizacijom nisu siebali i crnaca kojima se nisu uspjeli ni pribliziti.
Amerikanci su svoje crnce doveli kod sebe da bijelcima pojeftine troskove radne snage.
+0 / -0
0
etranger
04. април 2012. у 14.07
a ovi su u Francusku dosli sami to je razlika
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
04. април 2012. у 14.15
Pa sad, o tome se da raspravljati šta je gore.
Americki način nije rasturio cjelokupne jedinstvene kulture, nego je izrabljivao pojedince.
+0 / -0
0
etranger
04. април 2012. у 18.35
sve su to žive duse ima mnogo vrednih ljudi među njima provereno
+0 / -0
0
Fan
04. април 2012. у 23.10
Herre, generalishes stvari mnogo i to što prichas(meni) uglavnom nema veze sa stvarnoscu(mojom) nego sa nekim tvojim mikrokosmosom i kako ga ti dozivljavas. Al sto reche baba „very intrtesting” ili tako nekako. Inače kakav crni fakultet i ja? I naravno biram sebi samo glupache bez osnovne, pa neće doktorka za radnika, žene su vrlo prorachunate po tom pitanju.
Ne mog' ti odgovorim adekvatno jer nema ni qurca od diskutovanja telefonom, ništa dok ne sednes za pravu makinu, možda nekom drugom prilikom.
+0 / -0
0
Fan
05. април 2012. у 00.55
Pa ne, ono „s kim Pata lega u krevet” se odnodilo na njeno shupacko pitanje šta mislite o rasnoj meshanosti parova. Šta smo bre mi, freaks of nature? Cirkus?
Mislim, jel neko ono reche da je Pata nazi ili nije? Ako jeste onda je u pravu. Ljudima kaO ona uvek će neko da smeta. Ako nisu pederi, onda su rasno meshani parovi, ako nismo mi onda su komunisti...itd. Da može istrebljivala bi dok ne bi ostali samo bogati kapitalisti. Onda bi pocela od onog koji ima najmanje para od bogatih kapitalista dok ne ostane samo ona. Ništa nOvo.
Mislim ništa persinalno Pato, ima ovde puno Pata i ne samo ovde. Kad bi se ljudi malo vise bavili sobom a malo manje drugima možda bi manje bili ogorcheni na sve oko sebe.
+0 / -0
0
pata
(milijarder)
05. април 2012. у 04.50
Fane, napao si me, a da ja tebe nisam napala. O rasno mesanim brakovima nisam zapocela ja, nego mare, u sali, zavitlava me jer mi je i inicijelno pitanje bilo na ivici glupog, pa je onda postavio još jedno glupo u istom stilu, ne bih li shvatila kakvo mi je bilo prvo pitanje (shvatila sam). Onda se diskusija oftopicovala na drugu stranu, dobro, može, i treba, nije prvi put.
Nemam problem sa rasno mesanim brakovima i ne mrzim ljude koji su u takvim vezama, as said before. Pokusala bih da svoju decu stimulisem da se odluce za veze iz iste (bliske) kaste, ako je takav vid stimulacije uopste moguć. Daleko je to od rasizma i mrznje.
Kad bi se malo temeljnije citalo šta je ko rekao, ne bi bilo ovog napadanja i prosipanja zuci. Inače hvala svima koji su imali mišljenje o skolstvu.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
05. април 2012. у 05.17
Ja ti lepo naznacih šta te možda ceka po populaciji ovi iz visih slojeva to malte ne tempiraju slanjem u odredjens skole i internate.
I ovo sto kaže Fan o zenskom biranju e toga sam se nagledao u Srbiji dvedesetih da već nisu mogle da biraju i bilo je daj šta das na trzistu pod raznim pritiscima sve je to sad uglavnom razvedeno recimo vrlo uslovno da srećnije imaju decu. Cudo je šta se desava a o tome niko ne snima filmove kao kod kineza.
+0 / -0
0
pata
(milijarder)
05. април 2012. у 05.21
mare, ne mogu da te pratim, wtf pisac hteo da kaže?
hajde refocus, pls, svaka nova misao u novi pasus.
+0 / -0
0
lapislazuli_
(ne zanimam se)
05. април 2012. у 06.15
potreba za visokim obrazovanjem, onosno sam put sticanja znanja ne ostavlja nikoga bez rezultata, nagradjivanja, jedino sto u tom slučaju ne mora to isto stecheno znanje da ima svoj ekvivalent u novcu. Zar nije samo znanje dobitak?
znanje je alat kojim se radi na svesti a svest može a i ne mora da ima veze sa umecem sticanja novca.
odnos prema visokom skolstvu u zemlji gde živim je takav kakav treba da bude: ko šta trazhi, on to i dobije.
karakteristicno za drustvo u kom živim je ne nipodashtavanje odredjenih zanimanja i profesija. ovde je svaki poziv bitan, sto opet ne znachi da su jednako rangirani.
to što mi se svidja je, jednostavno ostvariva mogućnost nonstopnog napredovanja u struci, u smislu samorealizacije, u smeru koji svakom od nas odgovara. to isto podrazumeva doskolovavanje kao i razne vidove usavrsavanja. to ne moraju da budu velike stepenice ali su za tu osobu bitne, a tocak su koji pokrece ceo proces dalje.
to što drustvo u kom živim otvoreno kritikuje, je, precenjena vazhnost akademskih titula, sto opet lično aspektovano otvara diskusiju u nedogled.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
05. април 2012. у 06.25
Gde je to da se odma iselim.
Pato obe recenice su o potencijalnim mladozenjama treca je onako komentar. Možeš ti to.
+0 / -0
0
pata
(milijarder)
05. април 2012. у 09.27
mare, tu mislim da ima istine, može izborom skole donekle da se utice. Što se 90tih tiče, ne znam zašto mislis da su se bas tad žene udavale pod pritiskom? Šta je sa 2000 ili sa osamdesetim? Tad nije bilo pritiska?
lapis, a sad ozbiljno, za nas ostale? Imam jednog sefica, hjuman risors menadzer, uvek provalja neke parole o samorealizaciji i aspektima rasta. Epilog: plata nikako da poraste.
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
05. април 2012. у 09.46
Kad sam govorio o zanimanjima koja su suvisna, tu su Human Resource palamudi na vrhu spiska.
Neka mi ne zamjere oni koji se tim bave.
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
05. април 2012. у 09.47
I nije valjda da kod vas Human Resource Manager odlucuje o povisicama?
+0 / -0
0
dolazivrijeme
(Sve moze ali i ne mora.)
05. април 2012. у 09.51
A ovo o cemu lapislazuli prica je vjerovatno Kanada.
Samo ona pritom uzima liniju manjeg otpora. :)
Još i kako treba ukinuti minimum 50% zanimanja u danasnjem svijetu.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
05. април 2012. у 10.13
tad sam bio mali pa su me mogli naterati da idem na svadbe. Posle nisam pratio scenu. nešto je pobeglo u svet i pozenilo se strankinjama nešto izginulo u ratu i tako to bio manji izbor one omatorele zbog skole i karijere, starijih i ocuvanih mladoznja slabo tamo da je bilo sad je vise, ali oni biraju drugu mladju ženu obično.
+0 / -0
0
lapislazuli_
(ne zanimam se)
05. април 2012. у 13.05
pata
(milijarder)
05. april 2012. u 09.27
...
lapis, a sad ozbiljno, za nas ostale? Imam jednog sefica, hjuman risors menadzer, uvek provalja neke parole o samorealizaciji i aspektima rasta. Epilog: plata nikako da poraste.
------
zavisi o kakvim on aspektima rasta govori, u poslu kojim se ja bavim, npr. rast i samorealizacija podrazumevaju neshto sto sa dobitkom novca uglavnom veze nema. jedino nas koji se u to upustamo kosta.
ali to je cena takvih radnih mesta-stalno ulaganje u obrazovanje.
+0 / -0
0
lapislazuli_
(ne zanimam se)
05. април 2012. у 14.37
dolazivrijeme
dolazivrijeme
(Sve može ali i ne mora.)
05. april 2012. u 09.51
A ovo o cemu lapislazuli prica je vjerovatno Kanada.
Samo ona pritom uzima liniju manjeg otpora. :)
Još i kako treba ukinuti minimum 50% zanimanja u danasnjem svijetu.
------------
nije Kanada.
Gresish DV, po pitanju tog manjeg otpora , radi se o energetskoj usmerenosti:)
+0 / -0
0
lapislazuli_
(ne zanimam se)
05. април 2012. у 15.17
a shto se tiche broja/raznovrsnosti zanimanja, sve suvishno i nepotrebno je ukinuto, koliko da se ikome navike sablazhnjavaju. aktivno je samo to shto je drustvu potrebno, upotrebljivo, korisno.
sve se koristi stedljivo i racionalno.
kao i sve drugo, ima svoje dobre i loše strane.
u bilo kom izboru, poenta je uzeti to shto choveku, svakom od nas, najvishe odgovara, ako je ikako moguće.
+0 / -0
0
nameless
(menadzer stada)
05. април 2012. у 18.59
dakle, da rezimiramo temu.
niko nigde na svetu neće pasti u nesvest od odusevljenja sto ste vi zaboga zavrsili nekakav fakultet, niti će vam zbog toga prostrti crveni tepih.
+0 / -0
0
Fan
05. април 2012. у 21.54
Pato, izvini!
Babo, i ti si meni uvek bila suvoparna i dosadna ali cenim tvoje postove o filmu, korisni su za diskusiju.
+0 / -0
0
pata
(milijarder)
06. април 2012. у 07.15
>> zavisi o kakvim on aspektima rasta govori, u poslu kojim se ja bavim, npr. rast i samorealizacija podrazumevaju neshto sto sa dobitkom novca uglavnom veze nema.
lapis, zaista me zanima koji je to posao u kome rast i samorealizacija (whatever that is be) nemaju veze sa lovom. Od kad je sveta i veka (uradjeni) posao je bio meren novcem i još nisam čula za poslove druge vrste. Evo sad je trenutak da nešto naucim. Kojim se poslom bavis?
+0 / -0
0
pata
(milijarder)
06. април 2012. у 07.18
fane, sve ok.
+0 / -0
0
lapislazuli_
(ne zanimam se)
06. април 2012. у 11.25
svaki posao pato.
sad se malo zbilja zamislih...izgleda da sam tim u retkom krugu ljudi koji dobrim delom uopshte ne idu za tim da unovche svo stecheno znanje.
rade tek da nechim isfinansiraju svoje zhelje za nekim dodatnim znanjem.
uostalom, praksa i pokazuje da je stecheno formalno obrazovanje samo podnozhje brega na koji ciljash da se popnesh.
zaraditi novac je dodatno umece, najgrublje recheno: umeti prodati svoj rad na trzhishtu rada;(
(od umetnosti preko prosvetnih do medicinskih zanimanja sam zaposlena, kako mi kad odgovara/kako sam u mogućnosti da uskladim obaveze)
+0 / -0
0
SrboPeuljanac
(Sanjar)
07. април 2012. у 20.09
Srećom pa me ova tema nije zanimala uopste.
Sto manje znam, manje me glava boli.
To je sve.
+0 / -0
0
antologia
(svakog dana, u svakom pogledu,)
08. април 2012. у 06.12
:) moj Srbo, jest, tako se kaže i to vazi, kao sto vazi i ona: Znanje je snaga, znanje je moc- UCITE djeco dan i noć!Šta god to znanje podrazumijeva- dodajem ja. A mojoj djeci sam na vrijeme objasnila da moraju biti za tri koplja bolji i imati za tri koplja vise (skole, znanja, sposobnosti) da bi sa svojim imenom i porijeklom bili uspjesni, tj. slobodni ljudi u ovoj ili nekoj drugoj izabranoj domovini.
Ps. Modus vivendi i samo realizacija je SLOODA, ne sreća.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
08. април 2012. у 11.14
Pazi vako nama koji dolazimo iz manje vise besklasne exYu USA i Kenjada sa izvesnom socijalnom pokretljivoscu zvuce kao obecana zemlja u odnosu na Jevropu gde porodicne i ortacke veze traju vekovima pa si često papak sa sve vecom skolom i znanjima od njih. trudis se radis ali ti vrata se ne otvaraju. Ko nam je onda kriv sto dosta loše odnose još pogorsavamo bezanjem od zemljaka pa i „dokazivanjem” prezirom istih. Pa čak i tamo bolje je uciti ako imaš para i vremena, ali pritisak je veliki. Diskriminacije će uvek biti, ali eto ti primer Obame ako
ništa drugo.
Ako ti deca traže ikakvu slobodu kroz zanimanje i ucenje onda moraju da znaju bar dva zanimanja na nivou fakulteta (može jedno na dodiplomskim drugo kroz magistarski ili master) i bar 3 jezika. Mnogo je to truda. Forsiranje jednog makar i na najprestiznijim skolama može ih dovesti u corsokak previse titula premalo radnih mesta. Ponegde ljudi imaju i sreću i zanimanje kroz vestine i zanate ni to ne treba zanemariti.
+0 / -0
0
antologia
(svakog dana, u svakom pogledu,)
08. април 2012. у 13.51
ps. Samorealizacija- pardon.
Vrlo dobro, nisam ni ja rekla ništa drugo, samo sto je Sloboda ili „sloboda” za mene kljuc svih egzistencijalnih, duhovnih, kreativnih...šta god, izbora i postojanja,. Nije sreća. Ne znam šta je sreća, to je nešto sto slijdi, rezultat... nije nikakav izbor.
Neko je gore pomenuo da samo želi da mu djeca budu srećna. Mislim se,
biće da ih tek planira:)
+0 / -0
0
antologia
(svakog dana, u svakom pogledu,)
08. април 2012. у 15.06
I nisam razumjela odlomak o zemljacima:) Znaš, danas je to relativan pojam, ili si kao oni sto sve iz ex Yu zovu „nasi”. Ja to ne radim ni u sali, a nisam nešto primjetila ni da mene svojataju.
+0 / -0
0
bozanapat
(lekar)
10. април 2012. у 15.08
Evo jedno pismo koje dobih putem e-maila, a koje je trebalo biti objavljeno u dnevnim novinama „Blic”. Nije bas vezano samo za visoko skolstvo. Uopsteno, al htedoh da podelim sa vama.
MILOŠ JEREMIĆ: PISMO BEZ IZVINJENJA
Nam et ipsa scientia potestas est. (Frensis Bekon)
Svim svojim sadašnjim i bivšim đacima želim da saopštim da sam u svemu čemu sam vas učio i čemu vas učim bio u pravu, sve što sam govorio na svojim časovima sada naglašavam i stojim iza svega toga svojom strukom, savešću i celokupnom egzistencijom. Svoj posao sam nekada radio za tridesetak maraka (petnaestak evra), nekada za nešto više od pet stotina, radim ga za nešto manje od četiri stotine, a radiću ga za više hiljada ili besplatno sa istom predanošću.
Kad bih imao priliku da ponovo biram profesiju izabrao bih ovu istu – možda ne u istoj zemlji ili sa istim uzrastom – ali bih se svakako opredelio da podučavam (kao što jednom reče Herodot da bi svako narod kada bi mogao da bira bogove izabrao svoje, tako bih i ja izabrao svog „boga” ). Ne kajem se nizašta i ne osećam se krivim, sve sam uradio smišljeno i preuzimam odgovornost za svoje postupke.
Naravno, ima prostora za izvinjenje. Ako sam nekada u trenutku slabosti tvrdio da se znanje ne isplati, ako sam dao ocenu višu od one koju ste zaslužili, ako je na nekom od mojih časova bilo dosadno (ja znam da je bilo dosta takvih časova), ako nekome od vas nisam posvetio dovoljno pažnje zbog svog neznanja ili manjka iskustva i stručnosti, ako nisam uspevao da vas motivišem ili da vam objasnim gradivo – onda se izvinjavam.
Znam da mnogi nastavnici posustaju u svojim ubeđenjima i idejama i to mogu da razumem. Pre više od dvadeset godina jedna pevaljka upravo pristigla na državnu televiziju sa Ibarske magistrale je izjavila: „Škola je za one koji ne umeju da se snađu u životu”. Danas se ta ideja odomaćila, a prosvetni radnici su postali oni koji ometaju učenike koji su došli u školu da uzmu svedočanstva sa visokim ocenama i diplome. Zato su počeli da se otvaraju fakulteti čija imena više liče na nazive supermarketa i sportskih saveza nego na nazive obrazovnih institucija, a uskoro će se to dogoditi i sa srednjim školama. U škole se dakle, ne dolazi po znanje, već po ocene.
Naravno, pomislićete, normalno je da se u škole dolazi radi znanja. Grešite! U škole se dolazilo po znanje do kraja prve polovine dvadesetog veka. Danas škole treba da kod učenika razvijaju veštine, kreativnost, društvenost, slobodu mišljenja, empatiju. Škole danas moraju da deluju svim svojim snagama kao zdrava zajednica koja u saradnji sa državom, lokalnom samoupravom, učenicima i roditeljima ojačava učenike u svakom pogledu.
Nije nezdrav odnos prema obrazovanju nastao pre deset ili dvadeset godina. Kult nepismenosti u Srbiji razvija se vekovima. Naši najobrazovaniji sunarodnici su bili ili progonjeni ili su sami napustili Srbiju. Dositej je u Srbiji proveo četiri godine (i dan danas ga pominju kao „kugu koju treba iskoreniti”), Vuk je uglavnom živeo u Beču, Tesla je izdržao trideset šest sati, Milankovićev kalendar kao izmenjen julijanski kalendar prihvatila je većina pravoslavnih crkava, ali ne srpska. Imena ovih naučnika znamo, imena progonitelja su nestala... Komunistička ideja „dobrih partijskih drugara” samo je stigla na plodno tle, pa je omogućila svršenom mašinbravaru i nesvršenom agronomu da postanu članovi Srpske akadekmije nauka i umetnosti. U ovom ludilu se izgubila veza sa realnošću – potomci „partijsko-drugarske” elite počeli su da umišljaju kako su zaista veliki intelektualci. Lažovi su počeli da veruju u svoje laži, naravno zahvaljujući onima koji su odlučili da im veruju, jer prijatno je imati elitu blizu sebe koja deli tvoje ideje – posebno ako su fašističke. Umišljeni intelektualci poveli su umišljenu naciju. Kuda? Pokušajte sami da se setite kuda mogu da stignu, a ako ne možete prisetite se sjajne Domanovićeve pripovetke „Vođa” (hmmm, naslov ove pripovetke na nemačkom je „Firer”). Nije Domanović bio toliko genijalan koliko se mi ne menjamo...
Obrazovanje nije ni jednostavno ni lako, a ponajmanje je vredno uverenje o obrazovanju. Zamislite da su vam dali uverenje o završenom alpinističkom kursu koji niste pohađali. Da li biste se usudili da se penjete po vertikalnoj steni? Poslušajte me sada: neka se alpinisti sa lažnim uverenjima penju po toj steni i čekajte. Ne gubite u tom čekanju vreme, učite se alplinizmu, vežbajte makar i ne dobili nikakav sertifikat. Posle izvesnog vremena popećete se tamo gde lažnjaci pokušavaju. Ne brinite za njih, neće biti njihovih leševa oko stena, samo vrhunski alpinisti ginu od pada sa velike visine. Lažnjaci nemaju odakle da padnu. Videćete ih kako komično skakuću oko dna stene sa čijeg vrha ćete im se smejati...
Dakle, ne bojte se obrazovanja. Obrazujte se, onda nećete morati da se snalazite u životu. Obrazovanje je snaga, snalažljivost je iluzija. Iluzija je efektna, ali ne traje i lažna je. Otkriću vam tajnu uspeha u tri reči: rad, upornost i vera. Šta ste očekivali? Tarot karte? Kristalne kugle? Leteće ćilime? Partijske knjižice? Čarobne lampe?
+0 / -0
0
vocko
11. април 2012. у 03.57
dva pitanja ako li može?
šta je sloboda?
šta je znanje?
+0 / -0
0
pata
(milijarder)
11. април 2012. у 06.16
lep tekst, imalo je šta da se cita. Malo je otisao sa fokusom od plate prosvetnog radnika do komunista i primera sa alpinizmom, ali nije bitno. Lepo.
+0 / -0
0
MarkizDeNoviSad
(Sinter)
11. април 2012. у 08.26
Deca su super sa kakvim kretenima provode najveci deo dana.
+0 / -0
0
bozanapat
(lekar)
11. април 2012. у 12.44
Znanje je i moc i sloboda, al i obveza da se koristi pravilno u dobre svrhe. Sloboda je kad si zdrav, nezavisan, nikome ništa ne dugujes (naročito banci ili bankama) i možeš u tome slobodno da uzivas i možeš slobodu da udruzujes sa prijateljima ili sa voljenom osobom pri cemu ta slodoba dobija novi kvalitet. Tako ja skromno mislim
+0 / -0
0
foucault
16. април 2012. у 12.31
i „znanje” i „sloboda” su ideologije. i kao takve nemaju veze sa stvarnom realnoscu, odnosno specificnim uslovima i relacima u kojim živimo.
što se tiče formalnog viseg obrazovanja, pocelo je polako da puca sa ulaskom zapadne civilizacije u modernu fazu razvoja. sve prije toga ljudi su zivjeli po tradicijama (prvo porodicnim, a ove zauzvrat socio-kulturoloskim) znaci zivot im je i prije rođenja unaprijed bio predodređen/isplaniran u zavisnosti od tradicionalnih vrijednosti i uloga koje su tada vladale u porodici i drustvu.
sa prelaskom zapada iz tradicije u modernost teziste se prebacilo sa coporativnosti i svevisnje ili dustvene preodredjenosti na individudalnost, licni identitet, teznji ka sreći i samorealizaciji. to se cinilo ne samo boljim (čitaj uzbudljivijim!; sto ja moram raditi u rudniku, zeljezari ili u brodogradilistu samo zato što sam se rodio u grenoblu, pitsburgu, ili liverpulu.. sto ja ne bi živio u brazilu, jeo mango, i karao brazilke na plazi? er, kod žena, zašto sam ja florence nightingale, a ne kim kardashian?) nego i vise fer.
kao takvo 'modernost' (gledano naravno iz ugla modernog zapada) se ne mjeri industrijskim i tehnoloskim napretkom datog drustva, nego stepenom uslova koje barem u teoriji omogućavaju da se covjek samorealizuje. drugim rijecima, covjek nije covjek dok mu drustvo ne dozvoli barem misliti da može realizovati da bude ono sto HOćE*. *sasvim druga prica je kritika da su ti uslovi, i kad oni na prvu ruku postoje, zapravo iluzorni jer maskiraju raznorazne realnosti i drustvene razlike koje i dalje postoje i koje zapravo ne dozovoljavaju vecini da se samorealizuje. ali im zauzvrat daje 'iluziju mogućnosti', koju oni zamjenom teza prihvate kao 'mogućnost per se'. (tako svaka ideologija funkcionise.)
elem, zato se danas tzv. liberalne zapadne demokratije smatraju modelom modernog projekta, a shiptarijade sa svojim 'besama', arapi sa svojim zamotanim ženama i ubistvima iz 'casti', kine sa konfucijanskim 'obrazom' i komunistickom paranojom, indije sa kastama, i raznorazni recimo dubai-ji, bez obzira ne njihove blistave molove, rols-rojsove i skajskrejpere, ne mogu svrstati u moderna drustva*. (*ocigledno je i da su sva ta drustva ona u kojima je značaj 'porodice' i 'tradicije', naravno uvijek patrijarhalne, i dalje oslonac socijalne niti).
dakle, procvatom industrije i ekonomije polako ide i procvat visokog skolstva (jer kako da se samorealizujem ako ne znam kako i na koji način-) i to je trajalo otprilike skoro čitav 20-i vijek, sve do nekih 10-15-20 godina prije kraja istoga.
ulaskom o novi milenijum, implozijom postmodernog senzibiliteta ka licnom interesu, sebičnom htjenju i hednositicim zeljama, kao i deregulacijom zapadnog kapitala, i visoko skolstvo, kao sto je ono možda bilo poznato prethodnih 50-100 godina, ulazi u fazu negaciju svoje vrijednosti i generalne irelevantnosti. situaciji nije pomoglo ni to što su visokoskolske ustanove (govorim o americi) od nekadasnjih bastiona znanja prebacile teziste na proizvodnju para, i to da slika bude ociglednija u javnom partnerstvu sa privatnom industrijom i na svim nivoima. nije pomoglo ni to što je amerika, u teznji da 'pomogne ljudima da se samorealizuju', na federalnom nivou omogućila djeci da se zaduže ne bi li si omogućili 'iluziju' skolovanja, jer način na koji se fakultetsko obrazovanje u amerci danas vodi je farsa najtezeg oblika, obzirom da su administratori bosevi odnosni ti koji kolo vode i u saci drže profesore. iz razloga sto je adminstraciji, kao svakom kapitalisti, najvazniji sto veci finansijski obrt u sto kracem roku, pritisak na profesore da pune klupe i ne obaraju ucenike je ogroman. zbog toga sto su profesori u sah poziciji u vezi svog sopstvenog napretka, oni bukvalno razvodnjavaju gradivo i lekcije, tolerisu studentsku nepaznju, ispade, i izostanke, i ocjenjuju vise i manje kriticko nego sto bi realno trebali. rezultat te sistemske politike je vrzino kolo u kome profesori da ne bi ostali bez posla i karijere idu niz dlaku g'self-entitled' generaciji koja danas ocekuje da ne radi gotovo ništa, a ne samo da prođe dalje, zavrsi i dobije diplomu, nego i dobije visoke ocjeneu procesu.
za tu privilegiju s druge strane adminstracija npalati na cupriji, jer onda visokoskolsko obrazovanje zauzvrat iz godine u godine postaje sve skuplje i skuplje, i u ogromnim procentima koja ne slijede nikakva pravila ni sire ekonomije, ni ljudske logike (osim kapitalistickog trzista). znaci sveopsta i paradoksalna tragedija je da su americka djeca danas istovremeno i vise glupa i vise obrazovana nego ikad, i da se za taj fenomen danas zaduzuju u prosjeku preko 100k (četiri godine na prosjecnom javnom faxu) samo da bi dobili diplome koje im u vecini slučajeva ništa neće znaciti. americka drustvena slika je da je na tom početnom putu ljudske samorealizacije studenstki zajam najtoksicniji, odnosno da se istoga ne možeš rijesiti nikako, nikad, pa čak ni putem bankrotacije. dakle ironija toga je da samorealizaciju americki covjek pocinje u odnosu koji je dakle opet u samom startu izbalansiran protiv njega. i to ne samo sto će biti u debelom minusu, nego sto ćeš imati diplomu koja prakticno ništa ne znaci na trzisu.
barem privatnom trzistu.
jer gotovo sve vladine agencije i organizacije kao preduslov zaposlenja traže da ima bilo kakvu diplomu faxa. znaci ako hoćeš da radis u „ministarstvu za istrazivanje ruda i gubljenje vremena” onda trebaš imati to. ali koliko je državno trziste? veoma malo procentualno u usporedbi sa privatnom industrijom.
elem, zakljucak je da americka fax diploma danas gotovo ništa ne znaci u americi. odnosno znaci, kao sto je možda nekad znacila srednjoskolska diploma, tj. kao neki simbolicni minimum koji zapravo znači da ništa ne znaci.
izuzetak su samo profesionalne diplome sa top univerziteta (koje će te opet baciti u 150-200k minus, ali u ovom slučaju placas da bi tebe kasnije). pri tom optprilike mislim inzinjerstvo i kompjuteri sa mit, caltech, stanford; prava sa yale, harvard, chicago; medicina sa harvard, columbia, berkeley; i na kraju biznis sa manje-vise bilo kojeg od tih.
moje cvrsto ubjedjenje je da amerika punom parom ide ka drustvu u kome će opstajati samo elite sa gore nabrojanih programa, i zanatlije sa prakticnim i konkretnim vjestinama. svi ostali će kurtzem po gloginjama. zapravo tako nešto je već tu, a u buducnosti će još vise i dramaticnije biti izrazeno.
a što se tiče rusa?
nas i njih 200 miliona...
Looking for Tassel Keychain ?
Изаберите државу:
Аустралија
Аустрија
Босна и Херцеговина
Велика Британија
Европска Унија
Канада
Немачка
Сједињене Америчке Државе (САД)
Србија
Француска
Холандија
Хрватска
Црна Гора
Швајцарска
Шведска
Ћирилица |
Latinica
|
English
© Trend Builder Inc. и сарадници. Сва права задржана.
Terms of use
-
Privacy policy
-
Маркетинг
.