Дискусије : Филм

 Коментар
Da li vam je ova scena TRIP?
Expander
(Protagonist)
18. јул 2009. у 00.56
O cemu je ovde zapravo reč? Simbolizam ili pak..?

http://www.youtube.com/watch?v=Qp3XUVx7ZZQ

Da li biste vi ucestvovali u jednom ovakom (elitnom) ritualu?

Ah, i taj Stanoje, uvek je bio misteriozan, master!
SrboPeuljanac
(Sanjar)
18. јул 2009. у 03.19
Ne.

Uzasna scena. Nema ništa tu.

Objasni, kad se pojavis

Gdje je odje Vegeta?

Pazljivo prosuta, u jednoj kasicici...

NA POD!

Ništa dva prsta i clan biblioteke...
Expander
(Protagonist)
18. јул 2009. у 04.09
Ok, kategoricno NE, meni ne smeta!
Ipak, zadjimo malo u dubiozu materije, mislim da je reditelj sa ovim kadrom ipak nešto 'teo da dokaze, poruci...?
Babette
(office mite)
18. јул 2009. у 06.43
Mislim da scena ne treba da se posmatra bukvalno, jer u tom slučaju bi bila samo jedna od brojnih raprezentacija devijantnosti elitnog sloja drustva, a da takve stvari postoje, ne treba mnogo maste da se shvati. Scena je samo jedna od mnogih u filmu koja pokazuje da odnosi među ljudima, ukoliko su pod maskama, skrivaju nešto zlo, od nas samih, ili nas od drugih. Ako si gledao film, primetices da seksa ima mnogo, ali se najcesce svodi na neku vrstu perverzije... ukljucujuci i odnos između muza i žene, Bila i Alice. Sve zato što su konstantno neiskreni jedno prema drugom (sto je možda nešto protiv čega se teško boriti, jer biti kompletno iskren prema nekome, izuzev prema samom sebi, može biti pogubno). Jedan jedini seksualni odnos u filmu ima u osnovi zdravu ljubav i strast.
Radoznala sam da li neko zna šta hoću da kažem i na koju scenu ciljam?
vocko
18. јул 2009. у 09.29
davno beshe odgledan film a i sad nemam vremena da ponovo pazljivo pogledam scenu, ali se setjam onomad, kad sam ga gledao da mi je lichio na neku inicijaciju, neshto shto mi je prichao neki pajtos - u satansko drushtvo - tako nekako
pata
(milijarder)
18. јул 2009. у 10.32
ne, nije mi trip

ne bih ucestvovala u takvom ritualu

ne znam koja scena baba?

a znala sam šta ćeš da linkujes, exp, iz naslova sam pomislila na ajz vajd sat.

mada moram da priznam da mi se film dopao, ima atmosferu, a i volim spore filmove.
magenta
18. јул 2009. у 10.52
Meni se nije dopao, ja ništa nisam skontala:((
SrboPeuljanac
(Sanjar)
18. јул 2009. у 13.07
Ma nije mi cijeli film ok, EX, pretenciozan do bola, a Kubrick ništa nije uspio reci sa njim...
Mnogo je pokusao, malo uradio, bar ovdje.

I ovo je jedan od rijetkih filmova gdje krivicu ne mogu svaliti na Tom Cruise-a...
Babette
(office mite)
18. јул 2009. у 13.17
Nisi ti to dobro gledao, Srbo.

Odlgedaj Odiseju, pa onda opet ovo... videces da je to jedan isti film, jedan spolja, jedan iznutra...

Kubrik voli da se igra i da pravi slagalice, i to u dubinu... moras da ljustis slojeve da bi dopro do sustine,.. a za to treba bar dva, tri, četiri gledanja, i nije dovoljno samo gledati... film je remek-delo ... i uostalom, pomogao je Kruzu da nauci da glumi. ... Kruz i Kidmanka su se posle njega i rastali, ko zna da li to ima neke veze.
SrboPeuljanac
(Sanjar)
18. јул 2009. у 13.22
Ti si stvarno veliki fan Kubrick-a, jel`da Babette ?

Ne znam, mene njegovo umijece nikada nije previse impresioniralo, nekako mi je tip na silu...

A gledao sam Eyes vise puta i bas nijednom mi nije „legao”...mada, doduse, to i jeste bilo prije mnogo godina, može biti da bi mi bolji bio kada bih ga sada pogledao...

Pokusacu kada uhvatim vremena...
vocko
18. јул 2009. у 13.29
bako zar neki uceni ne reche da svaki veliki umetnik uvek iznova radi jedno te isto delo?ne može li to da se primeni u ovom slučaju i na filmske rezisere?
horatius
(konj)
18. јул 2009. у 16.31
Problem s Kubrickom je što je od svakog svog filma htio napraviti malu i genijalnu filozofsku studiju, o bilo čemu što ga je u tom trenutku zanimalo. A, ne može baš svatko u svemu biti najpametniji, pa su mu neki filmovi genijalni (Paklena naranča, Full metal jacket), a neki totalno besmisleni, poput ovog Oči širom zatvorene. Tip je beskrajno talentiran redatelj, ali, što je bio stariji, to ga je više mučilo da ostavi traga i izvan filmske umjetnosti. Njegov Spartak i Paths of glory su odlični filmovi, ali na početku karijere još nije bio toliko opterećen svojim genijalnim razumijevanjem svijeta. Nakon Paklene naranče, sve je lošiji, upravo zato šo je talent za režiju zanemario na uštrb velikih filozofskih problema. Neki od filmova nakon Naranče su mu super, ali ni približno dobri ko taj film. Samo zato jer je patio za tim da bude pametan. Usporedio bi ga s Von Trierom, koji bi želio biti Kubrick. Ali, neće to nikad biti, iako i on svoj redateljski talent troši na pretenciozne gluposti, jer nije ni približno toliko talentiran. Da je bar Pasolini imao redateljskog talenta ko Kubrick, dobili bismo filmskog Nietzschea ili nekog sličnog. Ovako, ostat će Kubrick samo dobar redatelj, ne i među najboljima, a ne netko tko je mijenjao svijet. A htio je biti ovo drugo

Ukratko, Oči širom zatvorene nikako mi nije legao. Dakako, sve ovo je samo moje skromno mišljenje
SrboPeuljanac
(Sanjar)
18. јул 2009. у 16.58
Slazem se s Horacijem.

Tačno tako.
Babette
(office mite)
18. јул 2009. у 18.51
Nije Kubrik kriv sto je bio tolko pametan.
Babette
(office mite)
18. јул 2009. у 18.54
Sad sam odgledala Ordet, obeznanila sam se od dosade, pa kad se osvestim, malo ću da razglobim o Kubriku, ako me volja ne prođe. Buona notte...
SrboPeuljanac
(Sanjar)
18. јул 2009. у 19.16
Ovaj film, jel Bab ?

http://www.imdb.com/title/tt0048452/
Nema nikakve sanse da bih i razmišljao o tome da li da ga gledam ili ne, a kamoli da ga stvarno pogledam.

Not my cup of tea.
dzilena
(student)
18. јул 2009. у 22.03
Babette:

... jer biti kompletno iskren prema nekome, izuzev prema samom sebi, može biti pogubno.
___________________________________________________________________

Бабет, зашто ово тврдиш?

Нажалост, ја не могу да одговорим на твоје питање јер сам давно гледала филм и слабо га се сећам. И ја сам једна од оних која га вероватно није укапирала, а то тумачим тиме да ми није легао и да ми је неубедљив. Уз то, нисам могла никако да се саживим са брачно-глумачким паром. Питам се зашто је Кјубрик одабрао баш њих двоје!
vocko
19. јул 2009. у 02.06
ovo gore je jasno van filma u zivotu - istina mnoge vredja i lakse im je da žive u laži. zato je put istine i najtezi. žive ga i putuju samo pojedinci

inače kad smo kod rezisera koji su ili suvise pametni ili pomereni ja uvek pomislim na onoga genijalca sto je snimio moj i zloduhov omieljeni film 'dine'
gledao sam skoro sve njegove flickove i gotovo ni jedan nisam shvatio osim ovog pomenutog
magenta
19. јул 2009. у 09.24
sad mi je mnogo lakse jer ima još nekih koji nisu film skontali pa se ne osjecam toliko glupa;)))
SrboPeuljanac
(Sanjar)
19. јул 2009. у 14.10
Ej, Bab, ako vidis ovo...kakav je italijanski film „ Gommorah ”?

Odgledah strasnu reklamu za njega nocas ( ali u svim trailerima rekao bi da je film ludilo dobar, mada često puta bude - ja tamo a ono međutim )...čak se spomenu da je bolji i od Godfather-a, što se tiče istinite price o mafiji...malo morgen, ali eto, nisam gledao, verujem da ti jesi...
magenta
19. јул 2009. у 14.28
od Godfathera opet teško biti bolji...
horatius
(konj)
19. јул 2009. у 17.47
Film je dobar, Srbo, isplati se gledati, i to jako. Samo, problem je s mnogim talijanskim filmovima što se toga dosta izgubi u prijevodu-Opet, obzirom na taj napolitanski, možda tu to i ne dolazi toliko do izražaja. Imao sam čast popit piće sa scenaristom i autorom tog djela u Zagrebu lani. Tip je u Italiji pod policijskom zaštitom. Film je opak, ali opet, Kum je Kum, ne možeš protiv kuma

magenta
19. јул 2009. у 18.17
Cuj Kum? Najgori film o mafiji ikad! Ko fol neka gospoda, „operiraju” iz office-a. Mafija je bila bagra, a ne gospoda. I sami su rekli:Hvala Kopoli sto nas je super prikazao„. Daleko najbolji mafijaski film je ”Good Fellas„.”
SrboPeuljanac
(Sanjar)
19. јул 2009. у 18.31
E, hvala Horacije.
Da, pisalo je to u traileru filma da je čovjke koji je napisao knjigu (a objavljena je 2006) još od tada pod policijskom zaštitom...

Međutim, vidim da na IMDB ima nekih i jako loših kritika protiv filma, ono u stilu...„ čitaj knjigu, preskoči film..”

Mada ok, to je tako kod skoro svakog filma...

Uglavnom, znači vrijrdi gledati...ne znam kako da ga ovdje nađem, jedino da naručim preko Amazona...

A što se tiče prevoda, Englezi su užasni po tome, ne znam sa kojim jezikom si ti gledao film...

Kako su ovdje preveli Lepa Sela, došlo mi plakati.

Babette
(office mite)
19. јул 2009. у 18.50
Uh, koliko pitanja za mene, a ja dzabalebarim. Prvo laksa: Ordet, da to je taj, Srbo, smor nevidjen. Ne znam kako vernici reaguju na ovakav film, ali meni je zaista bilo veoma dosadno da ga odgledam, a filmove sa religioznim temama inače prilično rado gledam, mada, moram da priznam, radije zimi, nekako mi je leto leprsavo i lakomisleno za tako teško teme. Ovaj film, međutim, mislim da mi ni na Bozic ne bi uspeo da prenese svoju poruku, 'bem li ga.

Gomoru sam gledala. Na prvo gledanje u bioskopu odusevila sam se jer je film, realno, dobro odradjen, i fonti može da potvrdi ako proseta ovuda ovih dana. Međutim, prica iza filma je veoma sumnjiva, novac kojim je finansiran takođe vise nego sumnjiv, a i autor knjige, kad sam ga slusala, nešto mi ne deluje bogzna kako pismen. Jeste da sam po prirodi paranoik, i možda ja tu svasta nešto bezveze sumnjam, ali sve to „iza scene” ogadilo mi film, te sam već odavno prestala da ga preporucujem. Jedini plus je Matteo Garrone, reziser, od kojeg i dalje rado preporucujem „L'imbalsamatore”, mladic nije genije, ali s obzirom na kvalitet koji zadnjih godina u Italiji strmoglavo opada, mogu da tvrdim da je originalan i hrabar i želim mu dugu i uspesnu karijeru (a šta to znaci? Da snima u Holivudu, valjda)

Dzilena,
mislim da ljudi generalno beze od istine (čak mi je jednom prilikom receno u oci: „vise volim prijatnu laz nego neprijatnu istinu” - ali ovo već daleko nadilazi ovu temu). Naravno da svaki pojedinac istinu i pitanja o istini dozivljava drugacije, ali iz mog iskustva sa ljudima koje sam posmatrala, stekla sam takav stav. Kubrik nas u EWS suocava s tim, a možemo i dalje, kao sto smo navikli, da držimo oci sirom zatvorene...
Babette
(office mite)
19. јул 2009. у 19.01
Za Srbu još:
sicilijanska mafija, opisana u Kumovima i napuljska camorra, imaju razlicite korene, i nastale su iz razlicitih razloga i mada sad deluju jednako, jer su obe mocne i opasne, u svojoj sustini se bitno razlikuju... te razlike se, kad se upoređuju posledice njihovog delovanja, skoro gube, ali ipak je bitno znati da to nije potpuno ista stvar...
dzilena
(student)
19. јул 2009. у 20.17
Бабет,

ја сам изгледа и твоје опажање погрешно схватила! Да, сада ми је јасно на шта си циљала поводом искрености и погубности исте. Хвала на појашњењу.
SrboPeuljanac
(Sanjar)
19. јул 2009. у 20.39
Hvala.

Sve u svemu, znači da ga treba pogledati, i ovako i onako.

Možda zvuči kao besmislena paralela, ali izvlačim zaključak da je tip opasan otprilke baš onako kao što je bio Salman Ruždi sa svojim stihovima...par balija popizdilo na knjigu i htedoše ga ubiti pa ga proslavilo, kao što i mafijaši popizdiše na ovo pa žele da ucmekaju Talijana...

Ok, uglavnom sam dovoljn o zainteresovan da nađem film.

Expander
(Protagonist)
20. јул 2009. у 08.00
Jel to prosao vikend? Biće da jeste :)
Ehh, pa pre svega drago mi je da na ovoj prilično 'fusersko'j temi vidim dosta zrelh, i konstruktivnih komentara kao i diskutanata, stare skole, cast mi je ! .)
Pod pojmom 'simbolizam', naravno da sam se odnosio na maske!

On topic. Sama scena koju sam postavio putem ever-reliable youtube je zapravo, diskretna provokacija! Zašto? Cisto da razmenimo mišljenja tj utiske o ovom kontraverznom i oprostajnom Kubrickovom (remek delu)! Za mene jeste!
Horatius ga je objektivno opisao, sa većinom njegovih izlaganja se slazem! Samo bih još dodao da je Stanley vrhunski manipulant karaktera svojih izabranih filmskih protagonista, jer ume da izvuce iz njih upravo ono sto je i sam skovao u zamisli, dakle sama njihova ekranizacija/transfer iz fikcije u realnost!
Naravno, njegova najveca boljka je to što vrlo često ima tu samo sebi svojstvenu tendenciju (kao i svaki drugi egzibicionista) da se izgubi u svom tom ludilu unutrasnjeg konflikta licnosti pa samim tim i samog gledaoca navede na stranputicu i zabludu.
Slazem se i sa tvrdnjom sa su njegova ranija ostvarenja kvalitetnija jer su značajno prevazisla i mimoisla njegove novije tj zavrsne plejade kao da je jednostavno posustao u svom tom sopstvenom spektru bunila (besa) i konfuzije, izgubio smisao i supstancu?

Toplo preporucujem i ovu opustajucu komediju koju sam sinoć premijerno odgledao, sto bi rekli slag na tortu za porodicno nedeljno poslepodne .)
http://www.imdb.com/title/tt0792975/
vocko
20. јул 2009. у 14.50
gomora je jedan od nekoliko u zadnje vreme koje sam pokushao da gledam i odustao. ne znam. možda mi nije bilo vreme za takva ostvarenja. suvise mi je dokumentaran. ne mogu da razlikujem glumce od naturshchika. brutalne scene. ne razumem taj svet - digoh ruke na kraju.
s kumom nema veze. kum je umetnichki prikaz. ovde je sve ogoljeno do jaja (na osnovu onih pola sata odgledano)
39sa2
(lud)
22. јул 2009. у 18.53
pozdrav na diskutanti,

da kažem nekoliko reči na temu, pošto mi je Kubrick omiljeni režiser zato što je za života važio za perfekcionistu koji je sadistički mučio celokupnu filmsku ekipu sa kojom je radio... bez pardona i izvinjenja. Bila je na tv emisija o njemu, o tome koliko je detaljno i studiozno pripremao svaki film.

Kao što znate EWS je njegov poslednji film, koji je snimio 10 godina posle Full Metal Jacket. Ostaće upamćeno da ga je snimao više godina, i da je u jednom trenutku pred dogovorenu distribuciju zatražio da se neke scene ponovo snime što je podiglo pritisak Kruzu koji je u tom trenutku radio na drugom filmu, a neka koka koja nije htela da se vrati na reshooting zamenjena je drugom po kratkom postupku.

Kidman i Kruz u ovom filmu verovatno ostvarili svoje životne uloge, pošto je sve što im je preostalo MI: 4, 5, 6... ili BMX banditi ;-)

elem, na ceo film gledate suviše duboko i analizirate ga tamo gde ne treba. 2001. je adaptacija knjige. i EWS je adaptacija knjige. Artur Klark je pisac koji je bio opsednut naukom kao nekom vrstom nove religije, ko je čitao njegove romane shvatiće. Pa samim tim 2001. mnogo dublja i simboličnija. Arthur Schnitzler koji je pisao roman ekranizovan u EWS opsednut seksom :)

kao mali podsetnik, EWS se komplikuje u trenutku kada Kidmanka potpuno nehajno i neobavezno saopšti svom mužu Tomu kako je sanjala da se ševi sa nekim mornarom kojeg je videla na nekom krstarenju na kojem su bili. i ovaj odlepi. zato što mu žena SANJA da se ševi sa nekim...

nastavak filma uvlači nas u niz bizarnih događaja u koje Tom upada usled ludila i bunila koje ga je obuzelo zbog zlehudih i nastranih misli njegove žene.

događaji se nižu kao neki bizarni san, baš kao što je njegova ženica fenomenalne i fantastične guze sanjala mornara...

kada je shvatio koliko je bedan vratio se njoj i počMeo da plače ;-)

Sydney Pollack perverzno fenomenalan u svojoj ulozi. Posmatrajte ga kao glas razuma koji pokušava da probudi Toma iz njegovog sna. Scena koju si stavio mora da bude mistična da bi napravila tenziju, sumnjam da je na svingerskim žurkama tako mistično ;-) mada, ko zna... :-))

REMEK DELO.
laku noć
SrboPeuljanac
(Sanjar)
22. јул 2009. у 23.18
Добар опис, мада све то и даље није оставило утисак на мене.

Ма нек је Шербеџија био у Кјубриковом филму, све остало ме не занима.:-)
Babette
(office mite)
23. јул 2009. у 02.54
You've got the point, Srbo :)
SrboPeuljanac
(Sanjar)
23. јул 2009. у 03.23
Što bi Šinter rekao

Omakne se i meni. :-)
39sa2
(lud)
23. јул 2009. у 03.43
što je sasvim ok, pošto je tema jako specifična...

volim tematiku koju obrađuje EWS i mislim da je besprekorno urađena. kako samo Kubrick to ume, perfekcionistički :)
SrboPeuljanac
(Sanjar)
23. јул 2009. у 03.51
Ma svakom svoje, brate.

Nego, kakav je to nick kod tebe...jel se to misli na temperaturu i Cecinu pesmu xexexe...
39sa2
(lud)
23. јул 2009. у 09.03
Ceca... :))
car_dusan_silni
(srednjovekovni roler ruler)
12. август 2009. у 14.29
Pregledah ga sinoć (mislim na Eyes Wide Shut).

Pravo mi je seo.

Odmah posle filma sam zaspao jer sam bio umoran.

Jutros kad ustadoh, ne secam se mnogo jer sam kao sto rekoh bio umooran.

Pogledacu opet kad budem imao vremena.

I da, bih ucestvovao u ovakvim obredima...jedino ne bih banuo nepoznat kao Tomi.
arije
(sozidatelj stolpa serpskjago)
28. септембар 2009. у 09.34
haha kolko gluposti ovde možeš procitati :) ...pre svega d abi covek shvatio kjubrika mora da dobro zaroni u svet njegove istina do kraja neobjasnjene mistike ,fantazije,perfekcionizma jednom recju nekog specificnog ludila na granici sa genijalnoscu.svaka scena kjubrikovih filmov je remek delo samo po sebi ...bez icega ostalog samo scena kao scena ...al sad sto vecina vas gleda narativnu stranu filma to je već nešto drugo ,možda problem vremen akad je sve hitno ,kad se svuda trci kad ništa nije opusteno ...lik gore vam kaže pravui stvar ...pogledajte film vise puta i razmišljajte o njemu ,ljustite te slojeve kjubrikove i otkrivajt eono između redova sto je covek hteo da kaže...po mom mišljenju nijedna od scena koje kjubrik pravi nije slučajna ,nije suvisna ,svaka je do perfekcije odradjena ...krajnje studiozno i zacujudjujuce precizno ...kjubrik je poznat kao najstudiozniji reditelj svih vremena i savaki film je nafilovan ogromnim brojem studija ,proba eksperimenta dok nije dobio konacan rezultat...kjubrik nist an eostavlja slučajno imajte to u vidu kad gledate film ...obracajte paznju i na detalje ... i još nešto kjubrik je kao imao neku stvaralacku krizu kako enki tvrde u psolednjem razdoblju karijer ejer je snimao malo filmova sa sve većim pauzama ,ali istina je u tome da kjubrik NIJE MOGQAO DA NADJE OZBILJAN SCENARIO .igrom slučaja recimo maznut mu je kompletna tema od strane spilberga i sindlerove liste ...sve u svemu ne odbacujte tako olako ovaj film ...mozd aje i gori od mnogih kjubrikovih filmova ali sigurno da je remek delo ... a to kako je nekom film „legao ” zavisi od licnog senzibiliteta coveka i od njegovog znanja naravno i uopste osecaja za umetnost...mnogima laske legne americka komedija b produkcije od kjubrikovog filma sto opet ne znaci d aje poslednji los samo zato što nije nekom legao :)
 Коментар Запамти ову тему!

Looking for Lava Rock Bracelets?
.