Вести
Спорт
Селебрити
Лајфстајл
Дискусије
Кувар
Огласи
Дискусије
:
Труднице и мамице
+0 / -0
0
Negativnost - navika ili osobina?
Vanderbilt
(whatever)
13. август 2012. у 14.06
Ovo je deo jedne sire teme o kojoj sam razmišljala ovih dana, silom prilika, ali evo da pitam ovde, ukratko -
1. da li sebe smatrate negativnom osobom?
2. da li vas drugi smatraju negativnom osobom? da li ste dobile nekad kritiku da ne treba gledate na sve tako crno itd?
3. da li vam smeta tudja negativnost?
4. koji vam je prag tolerancije u odnosu na tudju negativnost - da li neselektivno zaobilazite takve ljude (ako vam smetaju) ili toleriste familiji ono što ne tolerisete poznanicima ?
5. da li mislite da negativan stav može biti proizvod ucenja, navika, koja se isto tako ucenjem može „odviknuti”? koji je najbolji način da se osobi da do znanja da je „zaglibila” i da joj je vreme da poradi na sebi?
Ma ima tu sto pitanja vezanih za temu. Od kako imam decu prag tolerancije mi se za neke stvari snizio a za neke povisio - tako na primer imam razumevanja za neke stvari o kojima sam pre imala zaista jako krut stav, ali vise nemam ni malo energije i volje za vecite jadikovke i negativno razmišljanje ljudi koji su mi do juče zapravo „jeli dzigericu” svojom negativnoscu i mrzovoljnoscu. To je zalosno, kad sa nekim delis razna interesovanja, inteligentna je osoba, puno može da se sazna od nje/njega, nauci, ali preko svoje negativnosti ne može da predje, i sve joj vise podleze vremenom i na kraju se pretvara u osobu sa kojom vise niko ne želi da provodi vreme prosto jer te ozraci negativnoscu da ti posle pet dana nije dobro. A kad imaš malu decu i mladu porodicu, poslednje sto ti je potrebno je da tudju negativnost donosis u svoju kucu. Dugo sam se jako uporno trudila da sacuvam neki vid druzenja sa nekim likovima ali prosto je bilo nemoguće.
E sad, u Kanadi je zapravo vrlo lako izbeci ovakve toksicne uticaje. Znam samo nekoliko ljudi (svi su nasi, slučajnost valjda) koji nikad nemaju ništa veselo na umu, nikad ništa lepo da kažu, ispricaju, podele sa drugima, nikad ne zapocinju razgovor lepom temom, odusevljenjem, entuzijazmom, već odmah u prvoj recenici sve krene nizbrdo i znaš da će da se kotrlja u ponor sve dok ne odes iz tog drustva. To se jednostavno vremenom regulise samo - kad pocnes da ih izbegavas oni nadju prijemciviju žrtvu i predju na maltretiranje nekih drugih ljudi, i cujete se jednom godisnje o Novoj godini ili tako nekoj prilici. Generalno, Kanadjani i drugi stranci kojima sam okruzena prilično su pozitivni ljudi i ako i imaju neki problem najcesce ga zadržavaju za sebe. Osim toga, retko sa kim se vidjam i čujem toliko često da bi mi bilo šta kod njih smetalo.
Ali u Srbiji sam stekla utisak da je gotovo nemoguće izbeci tu negativnost jer ona je sveprisutna - na ulici, u autobusu, u prodavnici... pri tome mi je bilo cudno sto negativni likovi za druge negativne likove vide i misle da su „suvise negativni” i izbegavaju jedni druge jer jedni drugima kvare ionako loše raspoloženje. Vide to kod drugih, ali uopste ne shvataju da su i sami takvi. Ili, nije im uzitak da sire negativnost tamo gde je ona već prisutna, već samo da je seju tamo gde je nema? Ne znam, covek bi mislio da će voleti jedni sa drugima da dele svoj cemer i jad je će se dobro razumeti, ali izgleda ipak nije tako. To je neka sasvim druga dimenzija negativnosti sa kojom sam se srela, i recimo da se podrazumeva da živeci decenijama u onim uslovima gde je dnevna politika = kafanska politika (otprilike na istom nivou se vode, samo je scenografija drugacija) i od nje ti zavisi zivot i opstanak, a vrednosti su se toliko izvitoperile da vise niko i ne zna za sigurno cemu bi trebalo stremeti u zivotu - znaci to se podrazumeva, ali ipak sam stekla utisak da je evolucija te neke reaktivne negativnosti, koja je logicna i razumljiva, dosla do tacke bez povratka i poprimila sopstveni zivot, te da sada mutira ubrzano i neobuzdano već godinama u nešto sto više ne znam ko i kako bi mogao zaustaviti, ali je definitivno kolektivnog karaktera. Terapija dobrim vestima, možda, jedno deset godina ? Ne znam, ali (mnogi) ljudi kao da su navikli da je sve sra*je i juče i danas i sutra, i uopste vise i ne pokusavaju da vide ili dozive nešto lepo. Oni izuzeci postoje, naravno, entuzijasti uprkos svemu - ali oni su tako malobrojni, i generalno vecina ih smatra smesnima i ludima.
Aj da ne dužim dalje da na brzinu odgovorim sama na svoja pitanja:
1. smatram se selektivno cinicnom, ne i negativnom
2. mislim da me drugi ne vide kao negativnu, ali povremeno dobijem zamerku (uvek opravdanu) da suvise ozbiljno pristupam nekim stvarima
3. tudja negativnost mi jako smeta, toliko da sam sa nekim ljudima prestala da se družim zbog toga
4. prag tolerancije mi je nizak kako god okrenes, mada familiji tolerisem mnogo vise i ne prekidam kontakte zbog toga
5. mislim da je proizvod ucenja, ali nemam pojma kako se može oduciti i kako se to uopste osobi može objasniti, jer kad god sam pokusala naisla sam na strasan otpor i naravno negativnost :) ljudi su strasno uvredljivi na tu temu, smatraju da imaju nepokolebljiv alibi da se osecaju s*ebano i da im oduzimas neko bogom-dano pravo kada im samo spomenes to njihovo vecito neraspolozenje u negativnom kontekstu, i ja sam to prosto prestala i da pokusavam... volela bih kad bih znala kako neke drage ljude da nateram da se zagledaju u sebe i da porade na sebi, jer su bili mnogo bolje drustvo dok nisu bili toliko u zavadi sa celim svetom
e tu dolazimo do poente mog posta - jeste li se suocavale sa tim, kako ste to resavale, imate li neki recept, dobar lek ?
+0 / -0
0
Vanderbilt
(whatever)
13. август 2012. у 14.11
au brate koji mi je djavo, neću vam zameriti ako niko i ne procita ovoliki post... stvarno sam preterala
+0 / -0
0
tweety_m
(?)
13. август 2012. у 14.20
1. ne smatram se negativnom osobom
2. ljudi me isto ne smatraju negativnom (bar ja mislim)
3.hehe ovo kao leksikon,jako mi smeta tudja negativnost i negativne osobe prenesu nervozu na mene,poslije nastave po svom i njima super,zato takve izbjegavam u sirokom luku
4.kad sam uvidjela da pojedini clanovi „familije” koriste svoju negativnost da bi meni raz... raspoloženje prestala sam sa druzenjem,ja to po kratkom postupku
5.e ovo peto zavisi,može da poradi na tome ako želi,bar ja mislim
Meni se desavalo recimo kad je stariji sin bio beba,dodju tako neke negativne osobe,super se isprazne odu kuci raspoloženi pred kraj druzenja a meni ostade nervozno dijete kuci.Tu sam napravila selekciju,stvarno ne tolerisem,niti imam volju i zelju da tolerisem,i ja ako sam neraspolozena ne idem kod drugih da im kvarim dan.Jedini recept je kod mene ignorisanje i mogu ti reći da mi dobro ide,e sad imaš osoba koje su vjecni mrgudi na njih ne gubim ni 5 minuta,a ako vidim da je neko negativan iz nekog razloga,pokusam da pomognem,ako ne želi boze moj.
+0 / -0
0
PustaZelja
(i posle mene - ja)
13. август 2012. у 15.18
Da se i ja upisem:
1. da li sebe smatrate negativnom osobom? --ne --
2. da li vas drugi smatraju negativnom osobom? da li ste dobile nekad kritiku da ne treba gledate na sve tako crno itd? -- ne --
3. da li vam smeta tudja negativnost? --veoma --
4. koji vam je prag tolerancije u odnosu na tudju negativnost - da li neselektivno zaobilazite takve ljude (ako vam smetaju) ili toleriste familiji ono što ne tolerisete poznanicima ? --- vrlo mali, skoro nikakav; od 1 do 10, sa familijom ide do 2 u zavisnosti od vaznosti osobe, a sa ostalima gotovo pa da ga i nemam ---
5. da li mislite da negativan stav može biti proizvod ucenja, navika, koja se isto tako ucenjem može „odviknuti”? koji je najbolji način da se osobi da do znanja da je „zaglibila” i da joj je vreme da poradi na sebi? -- mislim da je negativnost proizvod previse slobodnog vremena, besposlicarenja, gluvarenja, itd ---
+0 / -0
0
kia
13. август 2012. у 17.23
ako sam pravilno shvatila ono o cemu pricas je u stvari zaljenje tj kukanje nad problemima/situacijama/zivotom itd?
ne bih svrstala tu kuknjavu, koja je iz mog iskustva definitivno svojstvenija našim ljudima, i negativnost u istu ravan
to što neko ne davi sa svojim problemima/fix idejama itd ne znači da nije negativan
ja nisam od te fele kuknjave, ali recimo hvatam sebe da sam pocela vise da obracam paznju na negativne strane nečeg, bilo da su u pitanju situacije, ljudi, ispunjene/neispunjene obaveze itd, nego na pozitivne.
a uglavnom uvek ima i jednog i drugog u svemu.
po meni je to u stvari veca negativnost nego kuknjava, koja ruku na srce jeste zamarajuca.
dal ocekujem da me strefi auto iza coska, definitivno ne, dal ocekujem da šta god da se desi da će da se zavrsi loše, takođe ne, tako da rekla bih nisam pesimista, ali to povremeno nezadovoljstvo koje hvatam, koje se može nazvati ivicnim sa perfekcionizmom meni deluje kao grdja negativnost koju sirim oko sebe.
skrenuh sa teme, ti zapravo pitas kako se postaviti prema drugome ko je takav, a to je uvek lakse marginalizovati nego loviti svoje loše trenutke i raditi na njima :)
+0 / -0
0
skoljka
(student)
13. август 2012. у 21.26
Meni zapravo pomalo nedostaje ta nasa kuknjava ovdi na zapadu:)...ja ni pod razno ne mislim da sam negativna osoba, al da zakukam to volem...to mi dodje ko terapija. Skupimo se par (naših) drugarica i kad krenemo u kuknjavu uz rucak, do deserta i kafice divota, sve smo ko nove:)))
+0 / -0
0
Mayche
(ǝɥɔʎɐɯ)
13. август 2012. у 22.10
Meni je iskljucivo pozitivan stav pomogao da prođem mnoge teske situacije u zivotu. Mnogo je vrednije cijeniti i traziti dobre stvari u zivotu nego piljiti po negativnima.
Jednostavno ne mogu da se družim sa osobama koje mi donose nemir i crpe pozitivnu energiju iz mene, tako da sam Negativne osobe iskljucila iz svog zivota.
Vremenom sam naucila da probleme rijesim sa sto manje nerviranja, jer je uvijek bolji ishod kad problemu pridjes bistre glave.
Vijesti ni ne gledam osim vremenske prognoze jer su prepune negativnosti.
+0 / -0
0
Puppi
((mama))
14. август 2012. у 03.15
Negatinvost je po meni navika!
Ne smijem dalje da pišem što se tiče teme kako je to kod nas, jer imam iskustva da odmah bude paljba..ali definitivno u Srbiji kada sam bila mnogo je vise toga nego ovdje gdje sada živim. Takodjer i kritike onako direktno u lice, a bez da uopste trazis neki savjet ili imaš kakvo pitanje, cisto valjda navika, ti ne trebaš tako ti trebaš ovako itd...kažu da je napad ustvari odbrana...ali od čega odbrana?!!
Moj zakljucak: negativnost=losa navika ;o))
+0 / -0
0
resistance
(xxxxoooxxo)
14. август 2012. у 06.23
S kojim pravom nekoga preobracati da ne bude negativan?! To je gubljenje i vremena i sopstvene energije. Moj stav je da gledam svoja posla a ako me neko pita za savet onda mu ga dam. Izbegavam sve sto mi ne prija i svakoga ko me davi a isto tako i rodbinu i poznanke, sve na fin način. Puno je nevolje i narod trazi nacine da postigne svoj cilj. Ako mislim da nekome treba da pomognem kako god, pomognem ako mogu.
Mislim da je negativnost u Srba posledica zaista loše situacije u kojoj se narod nalazi finansijske i svake druge (ne znam koliko ste svi svesni), karaktera, morala i mentaliteta. Ja poznajem jako puno ljudi koji se s osmehom nose sa svim nedacama koje su ih strefile a znam i jako puno premazanih koji stalno kukaju o svemu i svačemu s odredjenim ciljem kao sto ima i onih rođenih negativaca koji prvo o lošim vestima.
+0 / -0
0
Nikonita
14. август 2012. у 09.17
Negativnost je definitivno navika, naših ljudi posebno. Godinama smo u tom zacaranom krugu i trebace vise od 10god masovne terapije da se to ispravi. Opet, valjda sto sam naše gore list, ova zapadna pozitivnost me čini mi se još vise izluđuje. Sve je super, nikad bolje, sunce sija, ruze cvetaju.. I to se tako utaman ponavlja da i ne dobijes nikakvu pozitivnu vibraciju.
Elem, sredina je zlatna! Izmislih toplu vodu :)
Obzirom da je tema o negativnim ljudima..
Nisam negativna i ljudi me ne vide negativnom, čak stavise. Mnogo se zezam i na taj način i prekidam neciju negativnost. Znaci kroz salu, tipa; uh ubi me sa radosnim temama. Cekaj da te pitam.. možda imaš neki problem koji bi hteo/la da podelis, nemoguće da ti bas sve dobro ide :)) i to upali skoro uvek. Bar se na kratko nasmejemo a i te osobe čini mi se tako lakse ukapiraju poruku, nego da sam skroz direktna.
+0 / -0
0
calla_lily
14. август 2012. у 09.27
Ja sam jedna od tih „budala” koje se non-stop smjeskaju, za svakoga imam lijepu riječ i non-stop zam u zezatorskom raspoloženju. Ne volim negativnost i potrosila sam u zivotu previse energije na negativne ljude... pokusavajuci da pomognem ili preokrenem situaciju. Zivot je tako kratak, a mi ljudska bica smo u sustini energija... neću da bacam svoje dragocjeno vrijeme i energiju.
Takvo drustvo sam eliminisala, osim par žena iz familije... samo za familiju ću da pretrpim i saslusam... i opet pokusam da ukazem kako sve može da se okrene u pozitivnom smjeru.
Takvi ljudi su iz mog iskustva uglavom rezultat odgoja i okruzenja/uticaja drugih ljudi sa kojim provode najviše vremena. Zato izgleda da se u Srbiji negativnost vrti u krug. Oni i ne moraju da imaju teske situacije ili prepreke u zivotu, sami će ih sami stvoriti ni od čega. Oni su kao djeca – traže paznju, a ne znaju kako da je zadobiju na pozitivan način. Takvim ljudima je uglavnom potrebna terapija sa psihologom da bi uspjeli da otvore um i promjene ponasanje iz korijena.
A, ja... I just wanna have fun! :))))
+0 / -0
0
Teogopa
(HECTBAPHA)
14. август 2012. у 09.41
Slazem se da je negativnost navika. Ali teško je i biti pozitivan praznog stomaka. Međutim najviše onih koji kukaju i nisu praznih stomaka, ide se i na godisnje, oblace se fine krpice, sto im svakako ne zameram, ali ne žive ništa gore nego ja. Oni koji zaista nemaju i koji su na rubu egzistencije se manje i zale.
1. Sebe ne smatram negativnom osobom. U svakoj situaciji prvo tražim pozitivni stranu i uvek vidim izlaz. Koliko tezak da je, uvek ga nađemi „držim se za to.”
2. ostali treba da kažu da li sam negativna, ali mislim da me niko ne dozivljava tako, posto sam većinom ja ta koja drugima govori da nije sve crno i koja trazi izlaze iz loših situacija.
3. Ne smeta mi nečija negativnost, ako jeuzrokovana trenutnom, zaista losom situacijom i ako je razgoor o tome način da se to sabere, organizuje, sagleda i na kraju resi. Hronicna negativnost, ljudi koji su „vecitno nezadovoljni,” to je već druga prica.
4. Prag tolerancije na tudju negativnost mi je OGROMAN s obzirom na posao koji se bavim. Iz dana u dan slusam, i moram da slusam kukanja, zaljenja, ali ono što ne mogu da podnesem je konstantno samosazaljenje. Kada familija ima milion problema sa decom, mama kuka kako njoj nije sve po taman, ili Boze moj „nisam izasla milion godina sama...” Razumem ja, da živi stvor ima potrebu da se opusti i relaksira, ali svi problemi koji se gomilaju, se gomilaju zato što vecina negativnih ljudi ustvari i ne zna da funkcionise u nekom „normalnom” okruzenju. Oni najbolje funkcinisu, sto mi imamo obicaj da kažemo u tom crisis mode-u, oni drugacije i ne znaju. Pa čak i kada nema problema, oni ga naprave. Ljudi koji imaju sve, a nezahvalni su jer nemaju sitnice i koje ne znaju da zahvale Bogu za zdravlje koje im je podario, i ono osnovno. Na takve mi je tolerancija veoma mala, ali glumim-šta ću :)
5. Mislim da postoje dve vrste negativnosti: ona uzrokovana trenutnom situacijom, oja se većinom prevazilazi odmah čim se taj uzrok krize sagleda i resi. Kao sto rekoh takve razumem. I generacijska, tj ova hronicna, koja se nasledjuje iz familije, uci, posmatra od malih nogu gde se većinom sav uzrok problema vidi u nekom drugom, gde je ceo svet, država, drustvo krivo za sve, a njima uvek samo ono malo nedostaje da budu srećni...Takve ljude je teško promeniti i pomoći im da uvide da stvari oko sebe ne mogu promeniti uvek, alid a sebe mogu, I da se sa njihovim stvaom prema okolini, može promeniti njihov ceo zivot.
Što se tiče Srbije i našeg naroda dole, vecina ( ne kažem svi) su hronicno negativni, jer su godinama imali izgovor za losu situaciju u zemlji i i sad se time pravdaju. Situacija kod nas jeste losa i uzasna, ali vecina onih koji kukaku, kao stor ekoh idu na godisnje, jedu svaki dan, imaju šta da obuku, i žive saasvim ok,bez preteranog luksuza, ali im takođe nije problem da vecno budu u tom crisis mode-u. da uvek pozajmljuu, da potrose platu pre prvog, da kupe odecu za 200 evra, a plata im 300...tako su naucili. A to je nama na zapadu-nepojmljivo.
S ozbirom na standard u ovoj zemlji, kad se uporedim s njim,a moj zivt možda izgleda kao luksuz, jer imamo dva auta, jer trosim koliko trosim za hranu, idem i ja na godisnji, ali ako se uporedi moj status u ovoj zemlji, i njihov i njihovoj-dodjemo na isto. S tim sto ja sebi nikada neću dozvoliti da razmišljam negativno sve dok su mi deca zdrava. Sve ostalo će nekako biti :)
Evo Vanderbildt, sad sam i tebe zeznula duzinom posta. :))))
+0 / -0
0
Republica
(®)
14. август 2012. у 09.50
Po meni je negativnost lenjost.
Mentalna i fizicka.
Koja je uzlazna linija ka putu dekadenciji ,opadanju nivoA kulture i morala.
Ne bih pripisivala generalno narodima jer je ima svuda.Bilo je uvek i biće je. Deo je karaktera koji dolazi odgojem.Neko je porimi neko ne.Sve zavisii od samog gledanja na zhivot i shta se zheli od njega.
Zhivot je poklon ,dar prirode a nasha svest je ta koja stremi ili ka pozitivizmu i gradnji ili negativizmu i destrukciji.
Ja se ogradjujem od negativizma, neki put nadrljam ali eto i to je deo zhivota.Sada barem znam kako da se ponesem u takvim situacijama.
:0)))
+0 / -0
0
Puppi
((mama))
14. август 2012. у 10.07
Da i ja odgovorim..
Ne, ne smatram sebe negativnom
Ne, ne smatraju me ni drugi takvom! Takvu kritiku nisam dobila, osim « kritika » zašto toliko unaprijed planiras ili razmišljas ?
Ne smeta mi tudja negativnost. Ne izbjegavam te osobe i opet sa njima pricam kao uvjek.
Paaa ne smeta mi, tako da mi nije ni potrebna tolerancija. Ja akceptiram osobu koja želi da bude takva, jedino je ignorisem ako vidim da jedno isto ponavlja jer mi u neka doba dosadi prica, pa tako mogu biti prisutna a ne znam šta se pricalo ;o))
Negativan stav je kao sto rekoh losa navika. Lično smatram da ne treba nikoga „odvikavati” a savjetovati iskljucivo ako osoba potrazi savjet.
Takodjer smatram da osoba MOžE biti pozitivna samo pod jednim uslovom, a to je vjera u Boga. Sto jača vjera to jača osoba i pozitivnija.
+0 / -0
0
calla_lily
14. август 2012. у 10.39
„Takodjer smatram da osoba MOžE biti pozitivna samo pod jednim uslovom, a to je vjera u Boga. Sto jača vjera to jača osoba i pozitivnija.”
Wow, jako specificno ubjedjenje! Neću da otvaram tematiku religije, ali evo samo da kažem da sam ja jedan jako pozitivan optimista-ateista. :)
+0 / -0
0
Teogopa
(HECTBAPHA)
14. август 2012. у 10.45
pa sve zavisi od coveka. Ako si verujuci, naravno da će ti religija, vera i Bog biti osnov sreće i zadovoljstva. Ako je ateista onda verovatno taj osnov trazi u drugim stvarima, familiji, poslu, hobiju, evo kao calla da ima fun :))))
Nije osnov sreće jedan i iskljuciv, nego sposobnost da budes zadovoljan i ispunjen stvarima koje imaš, da ne izgubis iz vide one koje želiš, ali da ne dopustis da te potrebe ovladaju tobom :)))
Sto sam se sad izfilozofirala :))))
+0 / -0
0
PustaZelja
(i posle mene - ja)
14. август 2012. у 11.28
Lily, mescini da ćemo se morati početi i zaprave druziti pa da te prevedem iz ateista na nasu stranu :)
+0 / -0
0
calla_lily
14. август 2012. у 13.03
Zeljkic, za druzenje sam uvijek raspoložena... samo bez ikakve misije. :)
A nije da ne vjerujem ni u šta – uzdam se u se i u svoje kljuse!
+0 / -0
0
Vanderbilt
(whatever)
14. август 2012. у 13.09
Hvala vam na podeljenim mišljenjima. I ja se slazem da je savetovanje i pokusavanje preobracanja drugih ljudi neumesno u vecini slučajeva osim ako se to od nas eksplicitno trazi (pa i tada je vrlo diskutabilno koliko takve aktivnosti sa naše strane imaju smisla i efekta) - međutim, šta sa slučajevima bliskih i dragih ljudi (kao moj primer, brat od ujaka) , kada vam u retrospektivi postane jasno da ste zapravo godinama bili svedoci polakog padanja u kandze negativnosti i da je osoba vrlo verovatno potpuno nesvesna te promene u svom ponasanju, ili kako ona utice na druge ljude - jer u svom okruzenju nema nikoga ko bi mu to rekao, i jedino vidi da su se svi od njega distancirali a nije siguran zašto? On je sada na primer ogorcen sto su mu svi „okrenuli ledja” a svi su zapravo godinama cutali postujuci tu politiku „nemesanja u tudje stvari” i pustali ga da rasteruje sve oko sebe svojom negativnoscu. Možda da mu je neko nešto rekao ranije... ne znam. Tek vidim da je realno nepodnosljiv duže od pola sata jer je stravicno negativno nastrojen, pun loših i teskih prica, predvidjanja, ocekivanja, u svemu vidi potencijalnu opasnost, neprijatnost, ništa mu nije lepo, prijatno, svima bi „*ebo mater” i sve tako. Znaci nema ni normalne reakcije, ni normalne pozitivne akcije sa njegove strane. Ima devojku koja ga obozava (verovatno bas takvog, ne znam, bio je takav kad su se upoznali, i njoj ne deluje da to smeta) ali nema vise nikog oko sebe jer niko neće vise da se druzi sa njima zbog toga sto on ubije svako raspoloženje i u svako drustvo unese neki nemir. I sve bi to bilo ok, da njemu ne smeta sto su se ljudi oko njega osuli i okrenuli svojim zivotima, i da on generalno nije sasvim nesvestan svoje negativnosti jer on, takav, meni onda prokomentarise neku treću osobu u fazonu „e, volim je, stvarno, i sve super, ali ne mogu da se vidjam sa njom, toliko je negativna da je to strasno, ne mogu bre to da podnesem natruje me svaki put, sve su joj price ruzne, nikad ništa lepo da mi kaže”. Zato sam i pomislila da on zapravo nije svestan sopstvenog ponasanja i njegovog uticaja na okolinu. Da bi se možda trgao kada bih mu rekla -ej, ali, slusaj... ti se ponasas isto kao i ona. LJudi o tebi misle i pricaju isto to što si ti sad o njoj rekao„. I rekla sam mu, na kraju, i naravno da se uvredio, i sve smo mi to izrazgovarali na kraju i volimo se i sve, a ja se samo nadam da će možda nekim delicem svesti ipak jednog dana razmisliti o tome sto je izgleda prvi put čuo, jer stvarno mislim da mu niko ništa do sada nije rekao.
U prilog tezi da covek može biti nesvestan ruzne navike da prica i misli samo loše stvari, imam i primer zenske osobe za koju čak ni ja nisam shvatila da je to ono sto mi kod nje smeta, dok mi neko treci nije rekao - joj e samo nju da ne sretnemo tamo, upropastice svima raspoloženje. Onda sam tek shvatila da je cinjenica da ta osoba zaista nikada ništa lepo ne prica, i uvek mi je nešto smetalo u tom druzenju, uvek mi je nešto bilo zamorno i od nečeg sam bila iscrpljena a da uopste nisam shvatila zašto. I onda sam se pitala kako je moguće da to nisam uvidela mnogo ranije, a nisam uvidela, prosto, zato što je ona uvek u pravu u vezi toga sto prica. Znaci, ne zali se ona na gluposti, niti prica neistine, niti izmišlja... jednostavno sve sto ona kaže stoji, ali je sve uvek bez izuzetka neki negativan sud ili mišljenje, nikada ništa lepo. moguće je, ipak, da to onda bude jedan automatizam o kom se vise i ne razmišlja, nešto totalno podsvesno, i kad ti neko na to skrene paznju naravno da se uvredis jer ti to uopste ne vidis, ili uvidis tek kad ti neko nacrta. Pa sam krenes da preslisavas svoje primere i uvidis da je tako.
E sad jedino se ne bih slozila da samo onaj koji veruje u Boga može biti istinski pozitivan. To je suvise iskljuciv stav. I ja ne bih da sad uvodimo religiju u ovu pricu jer će nastati kurslus. Isto bih da razjasnim da mi nije bila namera da generalizujem kako je nas narod u biti negativan, jedino sam zakljucila boravivsi u Srbiji par meseci da je jako veliki broj ljudi kojima sam tamo bila okruzena izuzetno negativno nastrojen. Da li je to slučaj i kod drugih naroda, u kojoj meri, itd... ne znam o tome i ne bih ni da nagadjam, pricam samo o ovome o cemu mogu iz prve ruke. Cinjenica je da sami sebe stalno prozivamo kako nam je kuknjava i pljuvanje države nacionalni hobi. LJudi se sa time sprdaju DOK KUKAJU I PLJUJU DržavU znaci potpuno svesni svoje pozicije u toj prici, i ništa im ne smeta, ni da kukaju ni da postoje. To je možda neki samo-imidz koji smo sebi nametnuli, ili nam se bas dopada, ne znam. Ali dobro da ne sirim temu dalje. ”
+0 / -0
0
scatha
(student)
14. август 2012. у 14.21
kia, svaka ti je zlatna...
da li sam negativna-ne
da li me drugi tako vide-ne
da li sam optimista-ne
pesimista-ne
živim u srbiji i za drugo ne znam.mislim da sam realna... a sada pitanje za tebe.kada bih ti ja rekla da ne mislim da će u mojoj zemlji biti bolje još bar 3 generacije(ako tada bude i postojala), da li bi me nazvala negativnom? da li bih te -ozracila- svojim mišljenjem?
da li ti se čini negativnim kada znam da 70% ljudi u Srbiji živi na samom rubu i ispod ivice egzistencije?
ne radi se ni samo o novcu.on je ruzan , mali, glup i potpuno neophodan deo masovne negativnosti.
mi živimo u zemlji koja tone.zdravstvo, skolstvo, vojska, policija...sve ode u 3 lepe pm.nama ovde, tlo pod nogama nije sigurno.visoko obrazovani, sposobni, inteligentni ljudi mogu svakog trenutka da propadnu.a šta je sa onima koji nisu obrazovani, pametni i sposobni? zar i oni nemaju pravo na koliko-toliko normalan zivot?
svakoga dana sam zahvalna na zdravoj porodici i sticaju okolnosti koji mi je omogućio da i ovde živimo solidno.ali moja sreća ne može i ne sme biti velika, kada gledam drage ljude koji se muce i kojima je osmeh sisao sa usana. da li treba da im okrenem ledja, da bih bila zadovoljnija roze ponijima u svojoj glavi? da ignorisem drugaricu koja prolazi kroz tezak period, da me slučajno ne bi napunila negativnoscu?
uostalom, onaj ko se zali na zivot ne mora biti negativniji od onih koji nikada ništa loše ne kažu.koliko samoubistava -iz cista mira- ima?koliko depresija o kojima okolina ništa ne zna? to što te kanadjani ne smaraju problemima, ne znači da ih nemaju.samo znači da im nisi dovoljno bliska da to podele sa tobom.
na pitanje-kako si?, prosecan srbin da iskren odgovor.samo bih volela da je taj odgovor veseliji
pomoći svakome, u svakom trenutku, koliko god možeš
da je to moto svima, vise bismo paznje poklanjali jedni drugima.
ps. možda ja nisam naletela na ono sto ti smatras negativnim.vracamo se na pitanje koje je kia pokrenula.
+1 / -1
0
majkakg
(mama)
14. август 2012. у 14.21
Mislim da tvoj brat boluje od depresije, kao i većina „negativnih” ljudi koje znam. A na ovim prostorima je sramota tražiti stručnu pomoć, pa tako ljudi boluju, niko ih ne razume, ni oni nikog, i sve dublje tonu.
Generalno, ovde sam među komentarima „nisam negativna, izbegavam negativne” pričitala gomilu najcrnjih negativnosti, sve zavijenih u „
životu se treba radovati, što smo živi, evo kako ja... pa gomila svojih problema”. Šta sad to znači, da nemaš pravo na tugu i negativnost ako nisi preživeo rak/smrt bližnjeg u porodici/bedu...? I kojim se očima sudi „negativnima”?
„Idu na letovanje, kupuju garderobu, a žale se” - pa da li je to jedina životna radost, i jedini izvori pozitive? Izaći iz „ja”, čuti šta to drugog muči, gde je uzrok njegovih problema, to je empatija, i način da se i razume i pomogne. Suditi nekome, na osnovu svog iskustva i svog života, postavljati se iznad nekog zato što ne može kao „ja” da se bori sa životom je za mene negativno, pa čak i odurno.
Tačno je da na svim ovim prostorima postoji ubacivanje u „ulogu žrtve”, i da je za neke ljude, pa i nacije, to postala jedina životna uloga, ali je pitanje koje su im još uloge ponuđene? I mogu li svi da se nose sa tim društveno prihvatljivim ulogama „borca, veseljaka, pozitivca”?
Ta neoliberalna postavka „svako je kovač svoje sudbine, kad sam mogao ja sa planine da stignem u Amerike, moj otac koji je pešačio 15km do škole...” je samozadovoljstvo i gordost, koja je i religijski, na kraju, greh.
Niko ne voli da kuka i da se žali i da mu sve smeta, ali postoje ljudi koji nemaju, ili im okolnosti nisu dale, kapacitet da budu drugačiji.
Živeti u Srbiji poslednjih 20 godina nije bilo ni u jednom trenu lako, a nije ni danas. Kad neko ima platu 300 evra, taj zna da u životu neće imati ni svoj krov, ni kola, niti će sebi moći da priušti stvaran odmor... ma koliko bili štedljivi. Onda preostaju jeftina zadovoljstva, kratkotrajna i nedovoljna, ali predstavljaju neku sreću. Osuđivati ljude, iz daleka procenjivati njihov život i sa sladostrašću se osvrtati na svoj nije nikakva pomoć. Ni onome što kuka, ni onome koji se pravi da razume. Šatro.
Iza svake negativnosti stoje neke tuge i neki problemi, kojih čovek i ne mora da bude svestan. Izbagavati ljude sa problemima je izbegavanje života. Koji nikome nije uvek lak - pitanje je samo ko se sa kojom mukom sreo i kako se sa njom nosio. A kako ljudi nisu isti, ni njihove muke nisu iste, ni načini rešavanja. Ili nerešavanja.
+0 / -0
0
Teogopa
(HECTBAPHA)
14. август 2012. у 14.51
Ej nije fer da vadis moje komentare iz konteksta i da ih tuimacis onako kako ti odgovara da se uklopi sa tvojim stavom ovde.
Pošto si mene citirala, kad sam pomenula odecu i odlaske na godisnji odmor i sl. Ja sam jasno naparavila razliku imeđu ljudi koji su situaciono negativni, znaci uzrokovano situacijom,i što se resava resavanjem iste, i onih koji su hronicno negativni, a takvih znam milion. Koji ne vide ništa dobro oko sebe, a pri tome živi isti zivot kao recimo ja.Ništa bolji ništa gore. I stojim iza onoga, ako si zdrav, zdrava su ti deca, nisi gladan i imaš krov nad glavom, i pri tome možeš da kupis neke krpice, mzoes da odes na godisnji bar jednom godisnje...pa šta vise hoćeš??? ne možeš da ides 5 puta godisnje, ne nosis LV, Pradu, ne jedes iz zlatnog posudja??? Šta je u svemu tome razlog za negativnost??? I to onu hronicnu? A od takvih najviše čujem negativnih komentara.
I nemoj molim te tako tolerantno da mi kažeš „nikada nisam videla toliko negativnosti kao u vasim komentarima...” to nije negativnost, nego ona moja veoma mala tolerancija za samosazaljenje i pohlepu. Kome još na svetu cvetaju ruze svaki dan? Ko još na svetu nema ni jedan problemm, ni jednu brigu? Ko to još, čak i onaj koji ima neverovatne sume novca može da kaže da se nikad u zivotu nije suocio s problemom. Samo sto je nekima malo potrebno da kukaju danima, a drugima to isto malo da budu pozitivni i zadovoljni.
jedno je zaliti za preminulima, biti u brzi zbog bolesti, empatija, a nešto sasvim drugo biti hronicno negativan, kao da crnje ne može biti, a u Srbiju iz rasejanja stizu milijarde dolara godisnje. Meni još niotkud dzaba nije dosao ni jedan jedini dolar, pa nikada nisam nazvala nekog da mu se zalim za to. I plus ako ne platim kucu isterace me iz nje, nemam tetke, babe, strine komsije, nemam neki back up plan oslanjajuci se na drugem, nemam rodjaka u inostranstvu da nazovem da mi pozajmi...a u Srbiju iz rasejanja stizu milijarde dolara godisnje-da ponovim da se ne zaboravi.
+0 / -0
0
sharlota
(bez zanimanja)
14. август 2012. у 16.22
vjerujem da sve doalzi iz glave odnosno iz stanja covjekove svjesti.
praviti paralelu između sjevernoamericke pozitivnosti i srpske negativnsoti je pomalo apsurno ako se uzmu u obzir kulturloske razlike ili recimo istoriske razlike.
srpski narod je narod koji je prezivo četiri veca rata u sto godina,koji je 5 vjekova bio u potlacenom polozaju i vrlo je moguće da se to sve odrazilo na svijest ljudi koji žive na našim prostorima.
dalje,anglosaksonci su tradicionalno superironiji u odnosu na druge narode,pa je njima laske da budu i samim tim pozitivniji.
neko nadje utjehu u crkvi i religiji iz nje crpi svu pozitivnost,neko jedostavno promjeni film u glavi i natjera se da razmišlja pozotvno.
lično mislim da je zdravije promjeniti film u glavi i jedostavno razmišljati pozitivno, natjerati sebe na pozitivne misli, naći nacina da se pomogne samome sebi,nekim alternativnim srestvima bez uplitanja svakojakih med terapija.
ja vjerujem da smo svi dio univerza, i da je bog u svima nama, i da negativne misli privlace negativne akcije
najbolje je po bosanski ,prstu uho i gurati dalje
da, i imati na umu da velika ocekivanja donose velike frustracije
+0 / -0
0
out_of_control
(desno pomoćno smetalo)
14. август 2012. у 17.53
Ja sam okruzena negativcima cijeli svoj zivot i svako malo iskrsnu neke situacije poslije kojih dugo mozgam i razmišljam šta je uzrok njihovog nezadovoljstva i stalnog gundjanja i neuzivanja u zivotu, i vjerujte da ne znam.
Meni se sve čini da je mix navike, odgoja, gena, depresije, možda nekih zalova za mladosti ili potracenim zivotom, pa su sad ljuti na čitav svijet... nemam pojma.
Pokusvam da pobjegnem od njih i da ih se ogradim, ali posto su mi u familiji to teško ide. :) Npr. moja mama je kao crna rupa, kuda prođe sva pozitiva nestaje. Takav joj je bio i otac, još gori. Sad utice na tatu i na brata, i oni su slični njoj, to je ono s kim si takav si i tako se to prenosi i dalje. Ti tako generalno mrzovoljni ljudi i depresivni uglavnom ne razumiju sami sebe niti vide sebe u istom svjetlu kako ih mi vidimo. Ni kilometarski razgovori niti objašnjavanja ne mogu da im dokazu da nešto s njima nije u redu niti da treba da se mjenjanju.
Ja imam svoju djecu i familiju i meni je nekako to sve izgleda kao trosenje zivota na ništa. Zašto da se nerviram i sve oko sebe davim zato što mi se nešto desilo u zivotu prije 20. godina i da me to još uvijek grize, ili da sam ljuta na čitavu Australiju i (beep) im svima sve zato stu banane poskupile $1 itd itd...
Iz iskustva mi se čini da vise kukaju i siju oko sebe negativnu energiju oni sto imaju vise i sto su situirani. Kao sto Teo rece, znam ih ovdje dosta, ne fali im ništa, ne žive u izobilju u vilama i ne zaradjuju milione, ali psuju sve od australske zastave pa nadalje. Ali još uvijek su tu... rade, primaju plate, dolar im još jedino nije mrzak. ;) Znam ljude, rade na crno, mlate fine pare, a stalno bacaju drvlje i kamanje na državu ovdje, ljude, i još ti se smiju u facu sto radis za njih i placas taksu. Svako ljeto su tamo i svima pricaju kako zivot u Australiji ne valja, ali se ipak poslije svakog odmora vrate ovamo. :) A to je primjer vise bezobrazluka nego neke depresije ili generalnog nezadovoljstva.
Mada ni oni tamo kod nas ne zaostaju puno, to je vise suvisno i komentarisati. Selo moje mame, e pa to vise niko s nikim ne govori niti nema nikoga da nije s nekim u svadji. A zašto, uglavnom zbog ničega,... uzas. A šta je pokretac, ne tako lak zivot, ali umjesto da se bore i budu donekle slozni, ono je obrnuto.
+0 / -0
0
Vanderbilt
(whatever)
14. август 2012. у 18.12
I ja mislim da je depresivan, i pricali smo o tome i ako predje preko tog srama o kom pricas, onda će valjda pozvati osobu na koju sam ga uputila i za koju verujem da bi mogla da mu bude od pomoći. Ali to je sve ako-onda.
Ali da otklonim zabunu, niko nije rekao da je okretanje ledja drugarici u nevolji da se ne bi skidale pink naocari,pozeljan način da se ocuva licna sreća, niti je o takvim primerima bilo reci. Govorim o ljudima koji su hronicno nezadovoljni i napizdjeni na čitav svet i tu svoju otrovnu energiju sire oko sebe gde god da se nadju. Nije naivno ako vecina odjednom pocne da te izbegava. Takođe, ni „napacen narod” ne pogadja bas u sustinu - posto mislim da nam je svima poznato da u tom napacenom narodu ima i onih koji istrajavaju, koji guraju, koji nisu izgubili sjaj u ocima i koji su pozitivni UPRKOS svojim okolnostima, a ne zahvaljujuci njima. Ja tamo znam i ovakve i onakve ljude, samo mi je palo u oci da je tamo mnogo teze izbeci negativnost jer je masovna i kolektivna i zato sam postavila pitanje da li je to zapravo navika kojoj se ljudi ne umeju oteti posle ovoliko godina maltretiranja, navika koje nisu svesni a bez koje bi bili mnogo srećniji (u kakvim god okolnostima da žive) jer razume se da istorija - dalja i bliza - ima nešto sa tim, ali to ne može biti alibi da se zauvek samo isprazno egzistira i da se covek odrekne zivota i radosti. Na kraju, i u Kanadi gde je standard mnogo bolji a istorija bila mnogo naklonjenija ziteljima, ima ljudi koji UPRKOS tome sto nemaju ni desetinu nedaca i briga kao prosecan covek u Srbiji, u svemu prvo traže i nalaze negativno, i to plasiraju u komunikaciji sa ljudima oko sebe. Ima svega i ovde i tamo - pitanje je isto svejedno, da li se takav stav može oduciti, i kako?
+0 / -0
0
Gala06
(......)
14. август 2012. у 19.01
Daj bratu da pogleda ovaj film
http://tinyurl.com/bthdyv3
+0 / -0
0
MAKPO
(uljar)
14. август 2012. у 19.51
Ne, nisam negativan tip.
http://www.youtube.com/watch?v=ydfJ_yHLn8o
Pozdrav
+0 / -0
0
mona_liza
15. август 2012. у 00.02
Uzasavam se od hronicnih negativaca i njihovog pesimizma.
Nekim ljudima sve i da hoćeš ne možeš da pomognes ,jer im status quo odgovara a tako im je i lakse.
Mnogima je negativizam izgovor za zivotni neuspjeh.
+0 / -0
0
ninocka
15. август 2012. у 04.25
Volela bih da mogu da kažem da je sve to stvar odluke, tj. da sami možemo doneti odluku da li vidimo polupraznu ili polupunu casu. Da sami možemo odluciti da li ćemo siriti pozitivnu ili negativnu energiju.
Ali, mislim da to nije bas tako lako. Sve mi se čini da dosta zavisi od toga kako je ko 'nasadjen', a to opet zavisi u kakvoj smo srediti odrastali i da li je na nasu licnost vise uticala majka koja je veciti pesimista i panicar ili otac koji je uvek nasmejan i pozitivan i sve mu je lepo i lako. Znaci, odgovor je kompleksan.
Vanderbilt, što se tvog brata tiče, ti kao da si opisala mog brata od tetke. Trenutno sam u Srbiji, često ga vidjam i bas sam mu pre neki dan rekla (i njemu i snaji, njegovoj ženi), da mislim da treba da poseti neuropsihijatra. Pored uzasne negativnosti koja postaje gora iz godine u godinu, on je prilično popustio sa zivcima, vrlo brzo pada u vatru i jako je naporan kao sagovornik. Sto je najgore, oni imaju dvoje male dece koja rastu pored njega takvog i bas bi mi bilo zao da od oca pokupe sve te negaivne stavove i kuknjave. On nije imao lak zivot, ali ni drugi pored njega nisu, pa su opet nekako drugaciji. Definitivno mislim da mu treba pomoć psihijatra ili u najmanju ruku psohologa.
+0 / -0
0
Teogopa
(HECTBAPHA)
15. август 2012. у 08.57
Vanderbildt, da ti ne pišes za blic??? Ovo je već treca ili četvrta tema koja se povede ovde, odmah sutradan osvane sličan clanak na blicu.
Šta ja znam, mora da je neka od nas ovde „kriva” za to.
http://žena.blic.rs/Zdravlje/12095/Koje_ljude_treba_da_udaljite_iz_svog_zivota
+0 / -0
0
kia
15. август 2012. у 09.14
put ka blicu > naslovna strana sca
hahahaha
ekstra :))))))))))))))))
+0 / -0
0
Teogopa
(HECTBAPHA)
15. август 2012. у 09.24
Kia, Kia, sad si mi i ti sumnjiva :)
+0 / -0
0
oceania
15. август 2012. у 09.35
U vezi ove teme i pitanja gore, jedino sto mogu da kažem da nije uopste na osobi da kaže da li je 'negativna' i te stvari :) Mislim da negativci sebe ne dozivljavaju tako , nemaju neku objektivnost pa tako dzaba sto daju odgovor „ne , nisam negativac”.
Primer tog rodjaka negativca je komplikovan jer ima tu svačega i depresije i naše urođene navike da se zalimo i pljujemo. Lično mislim da nema spasa za ove ljude jedino da ih stave na prozac i tamo neki serotonini i ta cuda i onda gledaju svet sa roze naocarima. :)
Ja ope patim od suprotnog sindroma, opkruzena sam pozitivcima i to me dovodi do ludila.. recimo tim ljudima sve je super, udju u prodavnicu prodavacica ih opcuje i pokrade a oni srećni i ni jednu ruznu reč ni za prodavnicu ni za ženu. Odu na odmor dobiju nešto ispod ocekivanja, ma supeeer im je.. ne nervira ih sto ih je neko istretirao kao stoku :) I sad ja dodjem i ispricam neki dogadjaj sa nekim bzvze dogadjajem i gledaju me i dozivljavaju cudno ili osecaju se neugodno jer misle da ja to pricam jer želim da indirektno uvredim zemlju (buduci da sam emigrant) Problem je sto živim u podneblju u kojem ljudi su stvarno bezobrazni (nemaju smisao customer service) i te stvari i ja imam stalno puno loših dozivljaja:)
+0 / -0
0
oceania
15. август 2012. у 09.57
Vanderbilt , iako nema možda direktnu vezu sa tvojom temom tako bih htela da ti dam link do jednog eseja jednog americkog sociologa ili nešto sl. ne mogu da se setim , u kome on piše o toj francuskoj aroganciji ili zašto se francuzi ne smese u svakodnevnom zivotu. (link ne mogu sad da nađem
Opisuje on da je to ta cultural différence u vezi osmeha kao komunikacije. On kaže da englezi(i ameri) koriste osmeh kad su u nezgodnoj situaciji ili kada sa strancem pocinju razgovor i razviju kontakt. U nekim kulturama osmeh uopste nije komunikacija i ljudi su čak malo namrsteni .
Mi na balkanu smo jako slični jer ne koristimo osmeh u komunikaciji i sasvim je normalno da svi oni koji rade na salterima,prodavnicama,profesori itd itd. ne koriste osmeh i to nije deo našeg svakodnevog zivota. Tako (mi kao i francuzi) imamo razvijeniji domen za kuknjavu i pljuvanje,psovanje svega i svačega nego recimo anglosaksonci. Paradoks lezi u tome (ovo je moje razmišljanje) je to da anglosaksonci imaju jednako problema ali i solucija pa tako njima dan prođe ipak u kontaktu sa osobama koje sa osmehom i pristojnoscu te usluže i slično dok u ovim drugim zemljama ne samo da su namrsteni i neljubazni još posteno znaju da te iznerviraju pa na kraju dana ozbiljno si na kraju nerava.
Paralelu podvlacim time da francuzi poznati su kao arogantni a i mi smo isti pa nije ni cudno da eto svi imamo par komada tih „negativca” u familiji koji gledaju sve crno.
ja evo nisam uspela da napisem tri reci a da nisam 10puta prekinuta sa „mama vidi ovo” „vidi ovo” pa tako izvinite mogla sam bolje da napisem sve ovo gore ali eto..
+0 / -0
0
Vanderbilt
(whatever)
15. август 2012. у 11.08
Nikako. Ali je vrlo verovatno da neko drugi ovde piše za Blic pa odavde kupi ideje.
+0 / -0
0
Vanderbilt
(whatever)
15. август 2012. у 11.21
E u vezi uvek pozitivnih ljudi, ima i tu raznih podvrsta. Jedno je biti optimista i docekivati se na noge, u svakoj situaciji traziti lepo i dobro... a drugo je biti „happy-go-lucky all the time” bez ikakvog udubljivanja u zivot i svet. Davno sam se zabavljala sa jednim takvim tipom, koji je imao sve sto možeš da zamislis da je poželjno kod muskarca, osim sto nije umeo da se uozbilji ni na sekund, i sto uopste nije registrovao ni jednu ozbiljnu situaciju u zivotu kao takvu. Jedno je kad ti vidis da je stvar teska ili nepovoljna a onda u njoj trazis dobre stvari za koje bi se uhvatio itd... a drugo kad uopste ne vidis niti si zainteresovan da vidis. Covek pored tebe u dubokoj tuzi jer mu je neko umro, na primer, a ti uopste ne mislis da na trenutak treba da prestanes da pricas viceve i da se od tebe tu nešto ocekuje. To je zapravo neki oblik egocentricnosti, potpuno odsustvo iskrenog interesovanja i saosecanja za druge ljude. Mislim da takvi ni za sebe nemaju „saosecanje”, bitno im je samo da im niko i ništa ne probusi mehur od sapunice u kom su vecito kao uduvani.
A ko je gore spomenuo kako ti prođe dan kad te usluzuju vestacki nasmejani i iskreno nadrndani ljudi. I ja lično vise volim da me usluzuju vestacki nasmejani. Uopste ne izadjem ustresirana i isfrustrirana iz radnje, poste, banke itd... sto su mi se boze moj vestacki smesili i poželeli mi radi reda dobar dan. Znaci ja nemam od toga nikakvu stetu, a od tudje nadrndanosti i te kako imam - bas tako isto dodjem kuci na kraju dana - na ivici nervnog sloma jer nema ko se nije istresao ili pokusao da se istrese na mene bez ikakvog povoda. Znaci, ako ćemo realno, od iskrenog neraspolozenja imam samo velike stete a od neiskrenog raspoloženja nemam ni stete ni koristi, pa bih uvek radije birala da mi se smeskaju bez da su iskreno radosni sto me vide. Samo da mi ne podizu pritisak i da mi ne potpaljuju fitilj.
+1 / -0
+1
Teogopa
(HECTBAPHA)
15. август 2012. у 11.36
Ja sam majke mi mislila da je njima osmeh ugradjen. Meni nije bilo logicno da se neko non stop smeje. Kažu da je to posebno specificno za ovaj mid-west gde ja živim. Pojedinci koji dodju sa istocne ili zapadne obale, ne mogu da se nacude kako ti nepoznati ljudi, u po grada kažu zdravo i nasmeju se. Valjda je to u većim gradovima toliko cudna stvar. Ovde se zaista svi smeju, čak i previse. Ipak, mnogo je ugodnije poslovati sa nasmejanim ljudima, pa makar i lažno.
ne bih volela da mi se prijatelji lažno smeju, a ovi koji su placeni za to...neka, neka.
Što se negativnosti tiče, zaista može da bude u pitanju depresija, ali može da bude i mehanizam za sticanje paznje, ono samosazaljenje...koje me stvarno izbaci iz takta. Imam jednog klijenta takvog, maximalno se trudim, ali na kraju tog sastanka uvek izadjem, kao da me neko cedio tamo, sva mentalno iscrpljena. Sto god kažeš, sto god pokusas zavrsi se sa onim „but...that is not going to work, we tried that it is not good, but he does not do that...” čak i kad pokusas da ih pitas šta je dobro, oni prvo krenu od onoga sto je loše.
A da pri tome, nisu ni depresivni, niti imaju neki poseban razog za kukanje. :(((
+0 / -0
0
Vanderbilt
(whatever)
15. август 2012. у 11.54
Daj im da procitaju „Games people play”, i zadaj im zadatak da na sledeći susret dodju spremni da odgovore koje igre oni igraju. Prepoznace se svakako, naročito osoba koja igra „da, ali” igru:)
+2 / -0
+2
ivanaikai
15. август 2012. у 14.27
Zanimljiva tema... Vanderbilt, naterala si me da razmišljamo o njoj malo duže, nikad nisam previse razmišljala o tome.
Ja mislim da od mene negativni ljudi jednostavno beze, jer ih verovatno smorim svojim kostruktivnim idejama kako da im se zivot popravi na bolje, i posto sam prilično uporna u tome, operisana od sentimantalizma, i nekad vrlo direktna u tome šta mi se svidja, a šta ne, sigurno razmišljaju „Nema leba od ove”.
Ima slučajeva da je u pitanju depresija, ali kod našeg naroda je to nacionalna crta. I ne samo kod nas. Mislim da je uglavnom problem u nerealnim ocekivanjima. Ima vala ljudi koji misle da je svet pravljen za njih, i posto se stalno suocavaju sa suprotnim, padaju u velika razocarenja. Recimo emigranti... kad dodju u neku zemlju obično imaju velika ocekivanja, jer naravno u Srbiji misle da je svuda mnogo bolje nego tamo... kad se suoce sa realnoscu neki padnu u depresiju i kuknjavu, neki rade na tome da skapiraju sistem i izvuku iz njega najbolje za sebe.
Nasi ljudi koji žive u inostranstvu a kukaju zbog toga, ali neće da se vrate u Srbiju, su po mom mišljenju sizofrene osobe. Moram da priznam nije mi ih uopste zao.
Ja sam odrasla u manje vise pozitivnoj atmosferi tako da je meni negativizam veoma stran. Kod mog muza nije bas tako, ali on se izvukao... valjda zbog mene.
Mislim da je važno za coveka da bude trezven i realan, a kada su problemi u pitanju glasam za optimizam, čak i onaj povrsan.
Moji prijatelji, nasi ljudi, kada se vrate iz Srbije prvi i najaci utisak im je sveopsta kuknjava. Bukvalno, uvek ista prica. Potpuno odsustvo empatije, boze sacuvaj da im padne na pamet da se pitaju da li nekome dosadjuju, važno je da su se oni „izduvali”. Jeste, stanje tamo je loše, ne samo finansijski, ali nekako je uvek bilo vise manje tako... Teodora, je lepo zapazila... ljudi odande uvek misle da ljudi na Zapadu mnogo bolje žive zato što jednostavno mnogo vise zaradjuju od njih... sto je vrlo relativno... u kvalitet zivota spadaju mnoge stvari, ne samo finansijske... da ne pominjem koliko je ovde sve mnogo skuplje. Realno, ljudi u Srbiji mnogo bolje žive od onoga koliko zaradjuju... postoji vrlo velika podrska porodice i familije, pa i države ako ćemo realno... šta mislite koliko ovde kostaju vrtici... ako imaš dvoje dece skoro ti se i ne isplati da ides na posao.
Ipak, ja se nikad ne bih menjala za zivot u Srbiji, upravo zbog te negativnosti. Iz nekog mazohistickog poriva svaki dan čitam vesti iz Srbije (iskljucivo clanke o ekomiji, drustvu, kulturi) i ja se toliko nakupim negativne energije da je to neverovatno. Ne znaš šta je iritantnije clanci, loše prevedeni, izvadjeni iz konteksta, itd, ili komentari citalaca... puni mrznje i ostrascenosti prema ženama, deci, Americi i ostalim proverenim neprijateljima, puni teorija zavere, itd. Veoma tuzno.
Ipak ima lepih primera. Komunikacija sa mojom dobrom drugaricom je ranije zavrsavana „lako je tebi... uvek za sve ti treba novac... ne može to da prođe ovde”... naravno da sam je smarala sa idejama kako da se organizuje u mestu gde živi i da zivot učini ispunjen i lepim, bez para... I onda mi je jednog dana rekla... „ ne mogu da kažem da sam srećna gde živim, ali to je najbolje sto trenutno mogu, resila sam da se potpuno posvetim deci, jer mi to donosi najviše zadovoljstva”... i od tada moja drugarica stalno je u nekoj akciji sa decom, čak je pocela i bicikl da vozi sa njima, idu na izlete, itd. Mogu da kažem da je srećnija. Mislim da je tome pomoglo i moja prica kako nije sve ovde idealno, i da ti treba mnogo truda i rada da bi nešto postigao, i žrtvovanja, a ona realno na to ne bi bila spremna.
Mogla bih o ovome još ceo dan da pricam... i o laznim osmesima, koji su za mene mit... i o tome koliko volim sto živim ovde gde sam, volim opustenost i zadovoljstvo kod ljudi, i o radosti sto ću opet ko zna gde živeti... a svaka promena u mom zivotu je dobro dosla. Živeli!
+0 / -2
-2
Gala06
(......)
15. август 2012. у 15.02
Ipak, ja se nikad ne bih menjala za zivot u Srbiji, upravo zbog te negativnosti.
-----------------
Juuu, meni je zaista, ali zaista fino u Srbiji(i emotivno i financijski).
I sada kada te čitam šta pišes o Srbiji i negativizmu, ispada da nisam normalna jer sam srećna tu gde jesam, hehehh.
ivanaikai, pa nemoj onda da čitaš vesti koje te deprimiraju.
+1 / -1
0
majkakg
(mama)
15. август 2012. у 15.22
Izvinjavam se ako neko ne razume strani jezik na kojem je tekst pisan:
http://matrixworldhr.wordpress.com/2012/08/15/moc-negativnog-razmi
šljanja/
Jedna moja prijateljica bi rekla: „Imperativ ”misli pozitivno, a živi bedno.„ A pod bedom ne smatram samo ekonomsku bedu, čovek može biti jako bogat, i jako bedan u isto vreme.
A što se teksta iz ”Blica„ tiče, kad bih sve takve osobe odstranila, pa, verujem, prestala bih da komuniciram sa ljudima. No, važnije je u koju bi grupu neko mene stavio, te jesam li ja toliko idealna, koliko mislim, i zašto mi, avaj, tih 500 evra po glavi stanovnika koji iz dijaspore stignu u Srbiju konačno ne učini život lepšim? E, sad, kad bih otvorila pitanje koliko je Srbija, pa i ja sa njom, jer radim 20 godina i plaćam poreze isto toliko, uložila u te koji sad šalju, i bez čije darežljivosti bi mi ostali bez 'leba, to bi bila tema...”
+0 / -0
0
Teogopa
(HECTBAPHA)
15. август 2012. у 15.31
Nije polemika oko toga šta je beda, a šta bogastvo i koliko covek treba da ima da se smatra bogatim, kako se živi u srbiji i je li lakse njima nego nama (btw dobro ti nisi jedna od njih, ali jaaaaaaaaaaaako mnogo živi i ceka samo taj dolar ili evro od rodjaka u međuvremenu dzabalebare jer za njih je sve ispod ponizenja da rade-ni o tome nije tema). Ne radi se o tome šta ko podrazumeva pod srećom, nego je žena pitala za ljude koji uslovno receno nemaju mnogo razloga za kukanje i negativnost, a takvi su, i koliko treba biti tolerantan prema takvim energetskim vampirima.
Ljudi koji nemaju mnogo razloga da se zale, a posle svakog razgovora s njima izadjes iscedjen ko stara krpa. Ja mislim da je to jednostavno stvar licnosti...nema mnogo veze sa državom, samo sto je balkan, s obzirom na istoriju, mnogo pogodniji za razvoj takve licnosti.
+1 / -2
-1
blondinka
(ekspert za sve)
15. август 2012. у 16.30
Neverovatno, ajd ljudi koji nikada nisu živeli u Srbiji ili u regionu, pa to i razumem ali živeti u ovoj zemlji ili bilo kojoj od zemalja bivše Jugoslavije neki period, znati kako narod živi, kroz šta smo sve prošli i ovako pisati...ma nemam reci.
Emaptija na delu, nema šta.
Šta da kažem, stvarno mi vas je zao, pogotovo kad vidim kako komentarisete zivote ljudi koji žive sa 200 eura plate - te velikodusna pomoć prijatelja i rodbine, te vrtici dzabe, te država brine o nama, skoro pa da im i zavidite kad tako žive, ma sve med i mleko.
Meni su ove teme super, tačno vidis kakvi su zapravo ljudi, sve nekako fini i dragi ali kad opletu.
Ma neka ste vi svi za sebe rekli da niste negativci a oni momenti kad se za kose cupate po SC, to su vam valjda flash backovi iz proslosti, šta li:))))
+1 / -1
0
bi-kej
(dokona)
15. август 2012. у 16.30
Potpisujem Teodorin poslednji komentar, sto ljudi - sto cudi.
Bilo da su u Srbiji, Americi, Kini...
Imam takvu osobu u blizini, koja jednostavno ima potrebu da se zali na sve, da se sikira za sve (druge ljude i njihove brige), vremenom sam naucila da ignorisem, posto ne mogu da tu osobu iskljucim iz zivota. I rodica te osobe ima isti karakter, sto mislim da je nasljedno, jedino eto ona je na drugom kontinentu.
A što se ljudi iz Srbije tiče, ti za koje vi govorite nisu slika svih ljudi u Srbiji. Znam da je nekima teško, ali ja iz primjera moje rodbine (a ima ih mnooogo) vidim da ljudi rade, vole, hoće, žele i srećni su, i žele da ostanu tamo, govorim o onima koji su ratnih godina izbjegli u Srbiju. Ne mogu da izdvojim ni jednu porodicu kojoj nešto fali. Svi su se skucili, imaju solidne poslove ili svoje biznise sada, djeca idu na fakultete, idu na odmore svake godine po par puta, putuju, imaju manje kredita nego moji roditelji ovdje u Kanadi. Uglavnom su svi stacionirani u Beogradu i okolini, jedan rodjak sa porodicom je zavrsio u jednom selu u Vojvodini, prvih par godina je bilo chupavo, ali sada se bavi poljoprivredom i u tom selu je glavni proizvodjac sto rakije, sto voca, sto povrca... Smatram da i dalje ko hoće - može. I niko od njih ne želi da ode iz te Srbije.
Ja im svima skidam kapu jer su uspjeli da se podignu i u drugoj zemlji bez igdje icega svi sada imaju nešto. Niko ih nije pazio ni mazio, pogotovo ne država.
Znaci ne pricam o 4 porodice, nego o siroj rodbini, stricevicima, tetkama i strinama, daljnim stricevima i njihovim porodicama. Sto sa mamine, sto sa tatine strane.
Ti koji se zale ili su lijeni, ili je stvarno doslo stani - pani, ali mislim da je vise ovih prvih.
I ne, nisam negativna osoba ;)
+1 / -0
+1
Teogopa
(HECTBAPHA)
15. август 2012. у 17.42
Daj Blondi ne izvrci molim te, niko nije rekao da nekom ne treba pomoći, ili da pomazem a neću, neko me tera. Ne radi se o tome. Naravno možemo mi ovo na napravimo o raspravu kako jedni rade vise, drugi manje, ili obratno nije poenta. Poenta je da ljudi koji nemaju razloga da kukaju-kukaju. Oni koji dzabalebare (pa na bilo kojem kontinetu da žive) kojima kaplje sa svih strana, radije žive od te kapljevine i kukaju na sve ostalo nego da nešto učine. I onda se sami ugnezde u svoju negativnost i sire je drugima. Možda zato što ja ne pricam s nekim iz Kine, ili Koreje, ili Japana, već s ljudima sa Balkana (namerno nisam rekla samo Srbije), i sto posecujem te krajeve, pa mogu da kažem da se najviše susrecem sa negativnoscu kod naših ljudi. To ne vazi samo za one koji žive dole.Čak i oni koji žive ovde isto se ponasaju. Uvale se u kredite, dugovanja, morgidze i sl, pa iz dana u dan samo rade i samo kukaju (naravno sve sa pesmom, „kad se vratim u Srbiju...ma sve će biti bolje” a ne vracaju se. U međuvremenu ne možeš dve sastavit da ne zakukaju koliko duguju, koliko rade-a kako je teško.
Zato nemojte molim vas da ove koji komentarisu iz inostranstva da pravite nekim negativnim i notolerantnim babarogama samo zato što imamo priliku da zivot u toj zemlji, ili zivot ljudi iz te zemlje vidimo iz drugacije perspektive.
Ne stremim tome da se ovo pretvori u raspravu vi, mi, oni i sl. Govorim o ljudima koji su pateticari, pesimisti i prave problem tamo gde ga nema jer su naucili da žive u toj svojoj negativnosti.
Slobodno nastavite da se pravite budale i napravite od ovoga raspravu kako mi vas jadne dole koji se borite za komad hleba napadamo i kako vas uopste nerazumemo. Sram nas bilo, mene pogotovo- posto sam je l „rođena ovde i živim već 100 god, pa ne znam kako ljudi dole žive” sve ovo samo „pretpostavljam. Evo sramim se, sva sam se zacrvenila.
”
+0 / -0
0
Teogopa
(HECTBAPHA)
15. август 2012. у 17.54
eh da, drago mi je da si konacno uvidela kakva sam. Sad mi je lakse ne moram vise da se pretvaram.
+1 / -1
0
blondinka
(ekspert za sve)
15. август 2012. у 18.00
Nešto razmišljam, bas zavidim onom siromasnom tipu iz Ugande koga sam juče gledala na National Geographic, sto nema vode i hrane ali mu sunce sija cele godine. On, pravi se budala, pa se zali i kaže da mu je loše. Nema pojma kako je meni, sneg u decembru do kolena, pa imam struju, gas, hranu, toplu vodu ali nemam leto cele godine kao on. Bas me nervira, totalno je netaktican. I još se zali pred kamerom da je gladan. A lepo mu vreme cele godine. Uzas.
Ih, lako njemu, decu mu cuvaju plemenske babe besposlicarke, ne mora da placa lekara jer ima lokalnog vraca, ne treba da je pismen kad ionako nema niti šta da cita niti šta da gleda, a ja se ovde mucim, skolujem decu, placam obdaniste. Njemu ne treba ni letovanje kad mu je stalno leto a on negativan, ne može negativniji biti. A vidi mene, pozitiva teska.
Ma samo nek mi pisne jednu reč da mu je loše, cuce me, bogami:)
ps. a svake godine koliko tek para UN odvajaju za hranu u njegovoj zemlji? Bruka.
+1 / -0
+1
bi-kej
(dokona)
15. август 2012. у 18.06
Blondinka, ne glupiraj se i još jednom procitaj temu ove diskusije.
+0 / -0
0
Teogopa
(HECTBAPHA)
15. август 2012. у 18.08
ja sam ti već rekla blondi da si prmasila temu i ocigledno si promsila vrstu ljudi o kojma sam ja pisala. Mogle bismo da nastavimo raspravu i da teramo vodu na tvoju vodenicu da još jednom ispadnes kao veliki pobednik ovih verbalnih duela, ali nismo ti i ja od iste „fele,” blodni. ja evo javno priznajem da ne smem s tobom da se raspravljam.
Sad izvoli nastavi sama, il s nekim drugim, ja sam svoje već izgovorila, ako hoćeš shvati onako kako sam mislila, ako nećeš, e ne moras. ja ne spadam u onu grupu u koju mislis da me uguras.
Sportski pozdrav
+1 / -1
0
blondinka
(ekspert za sve)
15. август 2012. у 18.09
bi-kej, ne sikiraj se, ja sam ti udarila plus, još dva sata pre ovog tvog komentara.
+0 / -1
-1
blondinka
(ekspert za sve)
15. август 2012. у 18.15
Teogopa, meni samo nije jasno zašto se ti uporno obracas meni a ja uopste ne govorim tebi?
Ajd pustila sam te jednom, ajd dva puta ali evo sad ti moram reci - moj post nema veze sa tobom.
Na kraju, možda je i dobro sto si mi se na ovaj način obratila:) I da znaš, prilično sam iznenadjena.
+1 / -0
+1
bi-kej
(dokona)
15. август 2012. у 18.17
Kul, plusic! ;)
Bezveze se prepucavate o nečemu o cemu uopste nije tema, zakuvavate,
to što je rekla ona osoba povise nije mišljenje svih nas preko grane,
nemojte mjesati babe i zabe.
+0 / -1
-1
Gala06
(......)
15. август 2012. у 18.20
Mamice iz dijaspore, bez uvrede, ali procitajte svaka svoj post, i izbrojite koliko negativnih reci, kritika i osuda pljuste iz vas, pa onda za sebe kazite da niste negativne :)))
+0 / -0
0
Vanderbilt
(whatever)
15. август 2012. у 18.21
Kao i obično tema ode u racku čim dodje do miniranja. jebiga. Vise sreće drugi put. Ima ljudi koji bas NEćE da pricaju o tudjoj već samo o svojoj temi. Ok. Idem ja da postavim onda neku drugu, možda se bolje primi. Hvala konstruktivnim ucesnicama.
+0 / -0
0
Teogopa
(HECTBAPHA)
15. август 2012. у 18.28
gala, ovo je uzrokovano situacijom, nisam hronicno obolela :))) još uvek.
Totalno sam netolerantna kad se izvrcu moje reci...jer imam mnogo uspesnih i optimisticnih prijatelja „ u regionu.”
:)))
+0 / -0
0
bi-kej
(dokona)
15. август 2012. у 18.32
Jesam ja nešto negativno rekla??
+0 / -0
0
Gala06
(......)
15. август 2012. у 18.36
bi-kej, pa recimo ono tvoje u zagradi 'dokona'. To bas i nije pozitivan opis tvog zanimanja.
+1 / -0
+1
Teogopa
(HECTBAPHA)
15. август 2012. у 18.37
pa istina nije uvek lepa. ja ne znam zašto je biti negativan reci ono što se zaista desava kad nazovem dole ili kada odem dole? Da čujem samo kukanje, ali od ljudi koji nemaju razloga za to.
još jednom, ne govorim o ljudima s kojima komentarises njihovu situaciju, ako je teska, neki gubitak, tragediju. Govorili smo o ljudima koji su jednostavno vecito negativni, ima ih svuda, bez pravog razloga. Za naše krajeve je to karakteristicno, ali kao sto sam već rekla, s obzriom na istoriju tog dela zemlje, lako se može naći uzrok.
+0 / -1
-1
bi-kej
(dokona)
15. август 2012. у 18.42
hahaha, mnogo jako Gala
(...) hm
+0 / -0
0
mona_liza
16. август 2012. у 00.08
Al' je Gala udarila psihoanalizu odgovora ...heheee..e
+0 / -0
0
tweety_m
(?)
16. август 2012. у 00.20
Ops izgleda smo opet na naslovnoj strani,sad će pacijenti da se nakace.
+0 / -0
0
oceania
16. август 2012. у 00.37
umrecu od smeha Gala... da mu puste filmic Sikret :)))) pa možda da ga pretplate na ceo opus Ljubica , secate se onih po trafikama se prodavali... i coveka izlece od depre!!!! :))))
ja imam recept za tog rodjaka od vanderbilt.. coveku kupiti komp+internet i pravac Politika, da vidis kako ima da se izleci preko noći:)
+0 / -1
-1
Gala06
(......)
16. август 2012. у 03.34
heheh, pa bolje da gleda Sikret nego da se nervira. :))
Salu na stranu,ako je zaista u depri, tu jedino psihoterapija + antidepresivi pomazu.
+0 / -0
0
safira
(.)
16. август 2012. у 03.37
Bolje da ne dolazi ovde, pasce u još veću depresiju od ovolikog pozitivnog razmišljanja.
+0 / -0
0
Gala06
(......)
16. август 2012. у 04.15
Dobro, ne mora bas da cita ovu temu, ali ne bi bilo loseda dolai ovde. Meni je ovde bas zabavno :)))
Ima dosta simpaticnih, duhovitih i zabavnih mamica i iz Sbije i iz dijaspore :))) Na primer Oceania, ja nju kada čitam stomak me boli od smejanja :))
+0 / -0
0
Republica
(®)
16. август 2012. у 06.48
Pocinjem da tripujem tremu od kada nam teme izlaze na naslovnoj .A citajui sada ima nas i u Blicu...:0)))
Ihhh kad me majka provali , „biće batina”...:0))
Vidim sad se zvanicno delimo na SC-dijasporu i Sc- matica.
Ko je nasha ministarka?
:0)))
+0 / -0
0
Gala06
(......)
16. август 2012. у 07.04
Cekaj, Rep, prvo da saznamo ko je onaj tajni moderator, a sa mimistrima ćemo lako...
+0 / -0
0
Republica
(®)
16. август 2012. у 07.12
:0))) To je samo na Ministarkama da znaju...:0)))
+0 / -0
0
safira
(.)
16. август 2012. у 07.16
Mi u matici moramo biti negativni, kad se drogiramo na svakom cosku, pusimo, vozimo losa kola, a i ne znam šta sa ovim mojim metroseksualcem da radim.
+1 / -0
+1
Pantija
16. август 2012. у 07.22
Naravno da niko od vas nije negativan, sve ste savrsene i samo osmehe sejete oko sebe:)
Inače, razumem negativnost kod ljudi. I sebe sam nekoliko puta uhvatila da sam pomislila ili rekla nešto sto zaista zvuci negativno. Dodje mi tezak dan, sve mi se nakupi, nemam zivaca za stalnu borbu i trku i stvarno se ponekad pitam odakle mi snaga. Sef skace po zivcima, porodica skace po zivcima, nemam bre snage za sve. A onda kada se dobro naspavam (ili još bolje, vratim sa odmora), potpuno drugacije razmišljam i osecam:)
Inače, moja je majka jedan od onih tipova koji svaku recenicu zapocinje sa 'jeste, ali...' Razumem i nju, imala je tezak zivot, pa ponekad ocutim, ponekad joj skrenem paznju, ali generalno znam da je takva i suvise stara da se menja.
Nikada ne znate zašto neko ima takve poglede na svet kakve ima. Ljudi su možda depresivni zašto sto su hronicno u besparici, zato što su usamljeni, umorni, isfrustrirani dugogodisnjom losom situacijom na poslu, odnosima u porodici koji se ne objavljuju javno... Možda ih neko konstantno ubija u pojam, nipodastava, vredja... Možda im je toliko tezak zivot da im je ozbiljno uzdrmano samopouzdanje i vera u sopstvene mogućnosti da nešto promene.
Shvatila sam da je i moja najbolja drugarica jako negativna, ali kada vidim kakav joj je zivot, pitam se kako ne bi bila...
Slusam dok mogu, kada ne mogu, malo se izmaknem, probam da okrenem pricu na neku vedriju temu, da malo i njih opustim.
Da rezimiram, verujem da je negativnost posledica zivota koji donosi mnogo vise ruznih i loših nego lepih dana. Veliki uticaj može da ima i sredina, jer negativnost radja negativnost. Ljudi generalno ne reaguju dobro na konstantno losu situaciju u svom zivotu - neko postaje verbalno negativan, neko se okrece flasi, cigareti, frizideru, kompjuteru, a neko se zdere iznutra i onda dobije kojekakve psihosomatske bolesti.
+0 / -0
0
Republica
(®)
16. август 2012. у 07.27
Nekako sam mishljenja da mnogi meshaju kritiku i negativu.
Mi smo vishe izlozheni kritici i udeljujemo je ovde , u ovim prostorima.Deo je i nacina zezancije i prevazilazhenje teshkih momenata.Meni to ich ne smeta.Prepoznajem notu.
Ne znam da li je tvoj V. brat u depri ili ne. Primetila sam isto medj'mushkima vanKa da imaju tu percepciju prema svetu i dogadjajima oko sebe slično tvom bratu. Ja to gledam na neku neispunjenost svojih ciljeva i prebacivanje odgovornosti.Mali poduhvati za neke mushke su bezvredni.Ne kapiraju da tu sve kreće da bi onda kasnije mozhda njihov uspeh bio prepoznaT.
+0 / -0
0
sharlota
(bez zanimanja)
16. август 2012. у 08.47
pantije sa kometarom dodje ko reality chack:))
htjela sam nešto slično da napisem,ali me je bil ostrah da me ne proglase za pacijenta sa propustenom terapijom:))
stanje svjesti zavisi od okolnosti u kojima smo odrastali,sazrijevali,ali i od okolnosti sa kojiam se susrecemo kasnije u zivotu.
istina sjeveroamerikanci imaju osmijeh namjesten za svaku priliku,vrlo su uctivi i izuzetno ljubazni, ne zale se puno ili ni malo,stavise ne ispoljavaju suprotno mišljenje,jer imati i stav mimo grupe odnosno rulje ovdje često biva okaraktereisan negativnoscu ili kukumacanjem-zaljenjem.
ali zato kada kada puknu bas puknu,otisnu se u beskucnike,armije i armije ljudi koji su nekada bili ljubazni,kojima se desio zivot a nije niko htio da ih saslusa.
posto sam ja lično prošla golgotu 90-tih,sito i reseto sto u ratu sto u srbiji pod emabargom,potom snalazenje u emigraciji,ja zaista imam razumjevanja za svakog, i mogu saslusati u meni je ostalo dovoljno susojecanja i volje da pomognem koliko mogu,a nekad je sagovornik bas ono sto covjeku treba.
ali,to ne mogu da znaju osobe koje se nisu pomucile u zivotu, kojima je najveci problem bilo kakve ciple kupiti napr,ili kako stici savladati gradivo- sto je super, ja se sa sjetom sjecam tih mladalackih dana.
možda se u srbiji zale vise nego ovdje iz prostog razloga sto je nas narod neposredniji i iskreniji,ali meni se čini da su oni ispunjeniji i zadoovljniji od ovih ovdje,i vrlo bitno tamo nema breskucnika.
+0 / -0
0
Puppi
((mama))
16. август 2012. у 09.00
Ako sam dobro povezala: Imaju kucu, imaju da jedu i piju, imaju vodu i struju, imaju da se obuku, imaju i za internet i mobilni i još sto šta, ali opet kukaju?
Ja naprimjer nemam kucu.
+0 / -0
0
oceania
16. август 2012. у 09.34
Ne znam zašto uvijamo sve ovako kad sa druge strane jasno je, muskarci sa 35+ oni koji postaju teski naporni gnjavatorna gundjala su oni koji nisu uspeli u onome o cemu su sanjali ,želeli a vide prijatelje i sl. sa uspehom (ili zale za necim) i onda izbije kurslus i ništa im nevalja.
Ja recimo volim onaj tip grumpy osoba ali osobe koje imaju i smisao za humor i sve dobije neku drugu dimenziju.
Gala ahahaa samo se ti zezaj sa mnom...plus pliz nemoj da mi rusis imidz jer ovde mi redovno pevaju na uvce „svadjalice moja malaaaa” i više ne trosim pare na pevacice po kafanama :d :))
+0 / -0
0
Puppi
((mama))
16. август 2012. у 09.53
A žene koje takodjer nisu postigle šta i drugarice a 35+?
A žene oko 45 plus minus par godina?
Kad nastupa hormonsko ludilo pa hormoni vladaju sa njima..Malo njih uspije ipak vladati mozkom pored lude hormonske slike
+1 / -0
+1
Pantija
16. август 2012. у 10.51
Puppi, možda imaju kucu, imaju da jedu i piju, imaju vodu i struju, imaju da se obuku, imaju i za internet i mobilni i još sto šta... Ali imaju i supruznika/roditelja koji ih redovno oplavljuje. Ili svakodnevne svadje u kuci. Ili svakodnevno cutanje u kuci. Ili su odrasli uz roditelje koji su se stalno svadjali. Ili nikada roditeljima nisu bili dovoljno dobri, retko su dobijali pohvale. Imaju sefa i atmosferu na poslu koja ih ubija u pojam, ali zbog ko zna kog razloga ne mogu da promene posao, već svakodnevno trpe tu pasivno-agresivnu torturu.
Razloga milion i obično nisu poznati okolini, jer su intimno veoma bolni. Ljudska je psiha osetljiva rabota i nije sustina zivota u internetu i mobilnom. Neko se sa takvim zivotnim situacijama nosi lakse, a neko je osetljiviji i dugogodisnje muke mu isisaju svaki optimizam.
A na zapadu se deca od malih nogu uce da ne pokazuju previse svoja osecanja, kako pozitivna tako i negativna. Što ne znači da su oni manje negativni, nego to samo manje pokazuju. Onda oni kada sve to u sebi nakupe i puknu, uhvate puske i pobiju pola skole, svoje firme ili bioskopske sale. U kulturi našeg naroda je da se osecanja javno iznose, pozivitna, negativna, jača, slabija, nismo previse stidljivi i selektivni:) Zato vise gundjamo ali se i kod nas jako retko čitaju price o tinejdzerima masovnim ubicama.
+0 / -0
0
Gala06
(......)
16. август 2012. у 11.36
Pogledajte ovog coveka bez ruku i nogu, kako ima pozitivan stav prema zivotu.
http://www.youtube.com/watch?v=Wad3fpUJGD0
+0 / -0
0
JoannaL
16. август 2012. у 20.05
Ja sam ekstreman pozitivac, uvek mi je casa pola puna, i uvek se nadam da će sve biti u redu. Ljudi oko mene kažu da im punim baterije:))Nadam se da je tako.
Jeste da nam je u Srbiji kukavni folklor veoma zastupljen i nekada me to malo nervira, ali ne toliko koliko FORSIRANA pozitivnost ovde na zapadu! Mislim, ja sam sefica na poslu i ako neko kuka čak i u sali da ne voli neki aspekt svog posla, ja moram da to prijavim(sto naravno obilato ignorisem jer realan svet ne funkcionise na ovaj način). Znaci legende da te na zapadu mogu otpustiti je nisi bio nasmejan dovoljno su -tacne.To je po meni prava bljuvotina i imam sreće te su mi koleginice iole normalne,mada se prikrade neki kukolj ponekad u grupi koji mozga kako je uvek bitno ne isticati negativnosti u izvotu i da je pametno cuvati sve negativno u sebi.
Po meni biti negativan i konstruktivno kukati su dve razlicite stvari. Konstruktivna kuknjava je vrlo zdrava,cisti dusu i dize energiju. Negativna licnost je suprotno tome, to je neko ko će vam posisati zadnji atom energije i te ljude zaobilazim u sirokom luku.
+0 / -0
0
Republica
(®)
17. август 2012. у 06.49
Hahaha ja pokushala iznad da „üpakujem” a Oceanija ...bingo!
Yes-U namcori pa to ti je,neki.
Zato mislim da se pojmovi „brkaju”.
Ja ovog mog „namcora” obozhavam ali nije negativac iCh, dobrica al'namcor...pa sad vi vidide tu kombinaciju..:0))0
http://www.youtube.com/watch?v=zO1mNbseSew
A najceshca recenica...„uhh kako ne volem gluposti,ne mogu da slusham gluposti vishe”...:0))
+0 / -0
0
EasyNote
18. август 2012. у 02.00
Šta kažu ljudi sto sve promatraju sa strane, pa se ne hvatajte vi iz dijaspore na prvokacije ovih ljudi. Negativnost je dosla iz raznih razloga i proširena je balkanskim zemljama. Najviše su pogodjeni: Srbija, Makedonija i delimicno Bosna.
Kad putujes u Srbiju, stavljas glavu u torbu, grobar je na vlasti, pripazi klopke u toj balkanskoj zemlji svuda unaokolo vrebaju, klopke u pojavnom obliku:
tehnicki: rupe po putevima kao u doba cara lazara, djubre i otpad tamo gde mu nije mesto, zagadjen vazduh..
Humanisticki: frustriran, psihotican, moralno dezorijentisan narod.
Srbija je zemlja propalog naroda u svakom pogledu, dakle, ne zadržavaj se dole duže od 24 sata.
Ne zadržavaj se dugo dole, možeš doziveti mentalne opekotine visokog stepena.
Da ovih iz dijaspore nije, sto fizicki prisutnih sto putem doznaka frankona, dakle virtualno, odavno bi Srbijaneri ugasili i onaj patrnjak od svece sto još gorucka...1 evro im ne bi vredeo sadasnjih +/- 117 dindzi, nego 200 okruglo ako ne i vise. Dakle, njihove dinarske platice bi se srozale za saku evrica i sa tom kolicinom novca ne bi mogli sebi priuste ni fice iz 1957 a kamoli nešto kvalitetnije.
Oni pametniji su odavno pobegli iz te neprosperitetne zemlje, ostali su starci, zenturace i nemocna decurlija i tu da nadjes sreću? Budite realni, pogledajte istini u oci, prdnite na iluzije, koje vam zamracuju realno gledanje na stvari.
Narod prgav, frustriran, kiseo, nemocan, u naletu ludila okrivljuje čitav svet za sopstvenu mizeriju, a ne vidi ocigledno od najocevidnijeg a to je da su „totalno moralno, meterijalno i u svakom drugom pogledu” posrnuo.
Dakle, sto vise iz dijaspore, to vise radosti, vas iz dijaspore sto ovde po internetu pljuju i mrze vas sto imate vise nego oni. Neka serbendijanci spreme crven tepih za dockek svoje dijaspore i naravno neka profitiraju od svega sto su ovi NAUCILI po stranim naprednim zemljama, od jezika, preko radnih navika do elementarne kulture (ne bacaj smece van korpe) i to je to.
U Srbiji je lepo boraviti pogotovu ako imate svoj novac. Puna sunca, planina, termalnih bazena, reka, jezera…U zemlji koja najviše na svetu ima bogomolja ali najmanje pravih vernika. U nemogućem porastu su ateisti, pored svoje lepe religije, oni je napustaju i prikljucuju se praznoverstvu ili raznim sektama.
Zemlja koja je vise od pola veka gazena nogama bezboznika a do danas su državu iskljucivo vodili i igzradjivali je upravo naslednici komunistickih bezboznika, koji su uz pomoć sotone za svoj licni interes sve cinili da obezvrede sopstvenu državu i narod.
Time su Zapadu sve cinili da sotonski zajase Srbiju, da bi Srbija zavisila samo od Zapada koji su sve cinili da je potcine.
Zato Zapad i ucenjuje Srbiju kako bi usla u propalu EU, pod jednim uslovom, da rasparca sopstveno državu.
Zapadne ucenjivace koji su bombama trovali Srbiju ne interesuje kako narod živi u Srbiji, ne interesuje narastajuci kriminal, pljacke, korupcija nego samo slepa poslusnost.
Srbija je definitivno postala najopasnija destinacija u Evropi.
Puna lopova i kriminala. Ubistva se dogadjaju gotovo svaki dan, ako ne i vise puta na dan. Na ulicama većih gradova u Srbiji ne smete
da nosite markirne torbice, lancice oko vrata, malo bolji sat na ruci.
U delicu sekunde kriminalci zaskacu i otimaju sve sa vas.
Na svakom uglu stoje prevaranti, zovu vas telefonom nude razno razne « nagrade » samo da se domagnu vas i vase naivnosti..
U velikim gradovima poput Beograda neka vas ne iznenadi zaustavljeno vozilo na sred kolovozne trake, bahati vozaci ga tako ostavie i odu do prodavnice. Ako se nađeteiza zaustavljenog vozila, niko vas neće pustiti da se ukljucite u drugu traku. Morate cekati sve dok sva vozila odu.
Pazite na semafore koje će te uociti tek kad pridjete na deset metara, izbledeli su i uopste se ne vide. Pazite na raskrsnicama a imate otvoren semafor, da se neka budala prolazeci kroz crveno ne zakuca u vas.
Morate znati ako prođete samo kroz zuto sleduje vam kazna…
Ako se kojim slučajem i dogodi neka saobracajka, resavajte to odmah inače će da rade nozevi i pistolji… Ako vas druga strana nešto malo osteti bolje begajte nego da se raspravljate…
Inače u Srbiji najcesce vandali automobilima prolaze kroz crveno, gaze pune linije, seku vam put, to je uobicajena praksa bahatih vozaca odnosno NEHRISTA i tatinih sinova koji voze kako oni hoće a država im ništa ne može…
I nije cudo sto u Srbiji svakog dana pogine po nekolikmo vozaca u saobracaju samo zato što je sve vise bahatosti, ludaka i drogerasa na čestama, naravno i loših puteva.
Putujuci kroz Srbiju pokusace da vam se prepreci na putu toboz „policija” skupocenim automobilom pokazujuci nekakve legitimacije, ni u ludilu ne stajite. Vozite do prvog izlaza i pravo među narod ili u policiju. To su najcesce pljackasi koji presrecu vozila strane registracije.
Ako ste na benzinskoj pumpi a preporucljivo je samo po danu, pazite kako vam toce benzin, ako ostavite auto na parkingu obavzno pre polaska prekontrolisite gume, da li je neki ekser postavljen ispod gume. Čim krenete guma će da ispusti a prevaranti će da se ponude kao pomoć i tako će da vas opljackaju.
Kada placate putarinu posle placanja uzmite racun i pogledajte koliko ste dali radniku a koliko piše na racunu.
Sve kriminalne radnje na putu, da li je u pitanju policija koja trazi mito, odmah je prijavite na telefon : 011 - 31 21 355…
Mada je policija najcesce dosta korektna i kulturna, pa ipak povedite racuna. Da znate i ovo, na prometnim putevima u Srbiji postoje civilni ali pravi presretaci koji prate vozace na putevima. Njih ima najviše na auto putu.
Na putevima kroz Srbiju je 80km/h a na auto putu je ogranicenje 120km/h. Ukoliko dakle vozite 20-30 ili vise kilometara na sat, ocekujte da će da vas presretaci zaustave…
Kad ste u prodavnici nikako nemojte da se bunite ako neki divljak pre vas udje na kasu. Inače biće guzve. Kad tovarite hranu u kolica nemojte da imate toliko da vam racun bude deset hiljada dinara i vise, jer će mnogi da gundjaju a mogu i da vas zaprate. Deset hiljada dinara je polovina nečije plate u Srbiji.
Ako vam zatreba nešto u opstini u supu, najbolje platite nekog da vam to odradi. Inače će te danima cekati na najkomplikovaniju administraciju u Evropi. Naj duzi redovi u Evropi su na državnim salterima u Srbiji a papira vam treba puna vreca a obavezu ne mozete srediti ni za mesec dana.
To se posebno odnosi na vadjenje ličnih dokumenata. Ako vam je neophodan samo pasos, najbolje je vadite ga u ambasadi.
Ako vam zatreba lekar, nikako nemojte ići u državne ustanove. Tamo vam je kao u logorima. Guzve do iznemoglosti a usluga gora nego u Africi. Platite privatnog lekara, inače su oni postali kao Svajcarci. Jeste skupo al se isplati.
Jedan pregled je 2500 din terapija 2200 dinara a noc boravka u bolnici je od 8000 i do 15000 dinara. Kad kupujete lekove u apotekama odmah na licu mesta pogledajte vazeci rok na pakovanju.
U Srbiji za sada imate najviše banaka, menjacnica i apoteka.
U Bankama ne menjajte novac jer je to dosta nize nego u menjacnicama. Nikad ne menjajte odjednom vece svote novca u menjacnicama.
Dakle, Srbija je potonula a glavni grad Beograd je najopasniji grad na svetu.
Grad urusen, prljav pun smoga najneuredjeniji grad u Evropi: isaran grafitima, nema zgrade u gradu a da nije isarana. Grad cije su fasade najopasnije u Evropi, otpadaju i padaju na glave prolaznika…
Grad pun rupa na česti, otvorenih sahti.. Grad u kome vozaci preticu i sa desne i sa leve strane u kome kroz centar grada voze 80km na sat.
Grad pun guzvi i zastoja, ne zbog velikog saobracaja nego zbog ne sredjenosti i ne funkcionalnosti semafora.
Grad u kome se svaki dan dogodi po nekoliko pljacki. Grad u kome smecari u pola noćiprazne kontajnere.
Grad u cijim zdravstvenim ustanovama ceka se satima da dodjete na red. A na operaciju i razne skenere ceka se do smrti. Grad u kome za izgradnju jednog mosta ulozi se toliko koliko bi moglo na zapadu da se izgrade tri mosta.
Država u kojoj državni cinovnici imaju plate oko sedam do deset hiljada franaka a njihovi radnici deset do petnaest puta manje.
Dakle, Beograd je za strance samo Terazije, Knez Mihajlova ulica te ulica Kralja Aleksandra, Skadarlija i Kalemegdan. Država samo to održava jer turisti samo tamo dolaze i nose sliku o Beogradu a verovatno i o Srbiji.
+0 / -0
0
doncorleone
(moto)
18. август 2012. у 04.03
JBG, JA NISAM ZNALA DA POSTOJE DVE SRBIJE U OVOM UNIVERZUMU.EASYNOTE, bAS JE STRASNA I MNOGO SE RAZLIKUJE TA TVOJA OD OVE NAšE
+0 / -0
0
blondinka
(ekspert za sve)
18. август 2012. у 06.48
E nek si nam rekao EasyNote, sad ćemo svi da pljunemo u tu svecu i da podjemo tvojim putem prosvetljenja:)Možda i uzmemo i neku od tih psihoaktivnih supstanci koje koristis pa da se razveselimo za sve pare:
A posle toga svi da odselimo na zapad, tamo nije bilo ni jednog ubistva...hm, petnaest minuta?:)Svi socijalno zbrinuti, sve rupe zakrpljene, sve zemlje sigurne, svi krediti otplativi, svi koji imaju dozvolu da nose oruzje imaju potvrdu lekara da su zdravi, svi koji ostanu bez posla mogu da racunaju na to da će Obama lično da im dodje na kucni prag. I na kraju, svi će propasti verovatno zato što su nekom jadnom rodjaku koji leba nema da jede poslali 20, 30 ili 100 dolara mesecno (ne znam kako ali ja ne znam nikoga ko toliko salje svojoj rodbini, hvala bogu, nikog nemam napolju, mogu da zamislim kako bi mi bilo da mi je neko ikada iz inostranstva, znan ili neznan, poslao malu pomoć i ovako posle pisao, roknula bih se, verovatno...)
A to što ih je taj rodjak primio u kucu kad su poslednji put dolazili ovde, spremao im rucak bolji nego sto je njegova familija jela poslednjih 365 dana, sto je precutao kad su mu zimus iskljucili struju, sto je ostao pride na nekom Kosovu gde ni lud covek ne bi ostao da cuva srpsko ognjiste i srpske svetinje, to što skoluje decu u istim skolama gde ste se vi za dzaba skolovali i u istim klupama koje nisu promenjene 25 godina, ma sve to obesi macku u rep, jel tako? Ma cela poenta našeg bivštovanja je da mi vama zavidimo, zavidimo vam na jeziku, obrazovanju, kolima, kucama, verovatno isto onako kao sto ti, EasyNote, zavidis anglosaksoncima sto imaju sve bolje i vise od tebe, što se ne prezivaju na ic, sto su svoji na svome.
Tačno, svi treba da se iselimo iz Srbije, svi mi ludi, prljavi, odrpani, psihoticni, ubice i narkomani, i da dodjemo tu kod tebe, lično kod tebe, da ti razbijemo tu tvoju smrdljivu nafuranu njusku. Neki te IOM izabrao da odselis iz svoje selendre bogu iza nogu koja nije bila ni upisana u karte u neku Ameriku, koju ne bi video da rata nije bilo, dao ti soc. pomoć da bi na mala vrata sproveo najgoru rasisticku politiku koju svet pamti, drtis svakog prvog da li ćeš moći da otplatis kredit za kucu, kola, zeninu bundu koja mora da vristi sa slike radi rodbine u SRbiji ili letovanje na Bora Bori . I da stvarno svi odselimo u neku virtuelnu zemlju, i onda bi opet napisao post od 275 redova u kojima bi kukao da smo dosli za vama. Gde god smo, ne valja, eto bas sam ja tebi na grbaci, ne možeš da živis od mene, ja eto tebi zavidim:)
Živela sam u inostranstvu, imam prilično prijatelja u inostranstvu i rodbine, dosta sam i putovala poslednjih godina ali nikad ne sretoh takvog pacenika kao ti.
ps. u ovoj zemlji vlada grobar, kažeš. E jesi nas zayebao svojom izjavom, evo suze mi krenuse:) Ti verovatno dolazis iz zemlje u kojoj je vladao covek koji nije mogao niti jedan jedini put da pogodi u kojoj se zemlji nalazi niti je znao da sastavi dve prosto-proširene recenice za ceo mandat. PRe njega je bio tip kome je vaznije bilo da ga oralno zadovoljava debela sekretarica nego mala MIlica koja je ubijena dok je bila na nosi. Sad njegova isfrustrirana žena, u cijoj zemlji se još uvek izvrsava smrtna kazna i to uglavnom nad crncima ili Latinoamerikancima, razmišlja gde pre da udari - na Arape ili na Koreance. Daj poklopi se tim klempavim usima i cuti.
Ništa gore od pokondirene tikve.
O tome u kom mentalnom stanju svesti mora da bude covek koji je odselio iz Srbije a u stanju je da napise ovoliki post i da toliko intezivno mrzi tu zemlju u kojoj ne živi, bolje da i ne pricam. Koliki bednik moras da budes da pored svog normalnog i lepog zivota ovako crno pišes.
Upravo smo, zahvaljujuci tvom i sličnim postovima o Srbiji,konacno dobili pravu definiciju negativizma koja se tražila na ovoj diskusiji kroz razne komentare. Ništa bolje nego kad upremo prstom u druge a definisemo sami sebe.
Dakle, negativizam je kada imaš sve a izjedas se zbog onih koji nemaju ništa. Umesto da uzivas u dobru koje imaš, ti razmišljas i jedes se zbog tudjeg lošeg, ne posedujes empatiju nego te hrani prica o tudjoj nesreci jer tvoj uspeh se meri tudjim neuspehom.
Pozitivni i srećni ljudi su srećni u svojoj sreći.
+0 / -0
0
doncorleone
(moto)
18. август 2012. у 07.05
Eh koliko je samo tacna izreka:
Magarac u Carigrad, magarac iz Carigrada.
*samo da napomenem da se ne odnosi na Blondi, posto je napisala da je putovala i živela u inostranstvu.
+0 / -0
0
doncorleone
(moto)
18. август 2012. у 07.09
Eh da zaboravih da napisem još nešto. Post ovog frustriranog tačno prikazuje sliku frustriranih ljudi zbog sopstvenog neuspeha u nekoj tudjini. Onih godina kad imaju para da dodju u Srbiju, u njoj im ništa ne smeta. Onih godina kada nemaju para da dodju u Srbiju ta ista Srbija im je zemlja tamo nekog sestog sveta, pa eto laganja samog sebe i ubedjivanja ostatka sveta da eto nisu dosli jer je veliki rizik po zivot.
+0 / -0
0
blondinka
(ekspert za sve)
18. август 2012. у 07.11
ps. jao, izvini , ti verovatno živis u Svajcarskoj kad si toliko zapeo za franke. To je druga stvar - cuvas nacisticko zlato, peres pare nemackih poreskih obveznka, guverner daje ostavku zbog skandala sa kupivonom dolara ispod ruke a fudbalu da i ne pricamo..Ovako bi mogli u beskraj, da svakoj zemlji nađemomanu i da je opljujemo.
Neverovatno ali svi su zahvalni zemlji u kojoj su morali da se dobro pomuce da žive pristojno u njoj, u kojoj sve placaju, svaku sitnicu, svaki osmeh, svaku uslugu a pljuju po zemlji u kojoj su dobili besplatno lecenje, besplatno skolovanje, u kojima su im se majke besplatno porodile, imale godinu dana placenog odstustva da ih podizu, gde su isli u vrtice koji su bili gotovo dzabe, gde su letovali na osnovu partijskih knjizica svojih roditelja...to je sve zaboravljeno.
Meni to lici na onu decu koja zaborave roditelje ili krive roditelje za sve.
Na svu sreću, odoh na odmor.
(G)lozite se:)
+0 / -0
0
EasyNote
18. август 2012. у 07.54
Ovo je još bolja grupa neuspelih, živeli u inostranstvo, ali na njinu stetu nisu se snasli ovamo i vratili se matici o kojoj uporno tvrde kako je dobra. Grupa zatucanih zenturaca sto sede ovde na internet i okacile se nekom jadniku na vrat pa mu dusu vade. Nedao Bog da sam ikada ozenio neku iz matice!
Pricaju o nekim godinama kako je bilo, a ceo tekst govori Tako da ova macka Blondi može ovu pricu da okaci macku o rep. Ovde se radi o aktuelnom statusu naše matice.
Porede Srbiju sa starom Jugoslavijom, kao da je Jugoslavija bila onako DOBRA zahvaljujuci Srbiji? Ne, malo ste se prevarili. To je bilo zahvaljujuci jadranskoj obali.
Bahatost i mrzovolju su zapazili ne samo mi iz dijaspore, nego i stranci koje je zanimalo šta se dogodilo sa bivšom YU. Ovde u juznoj Francuskoj posebno imaju distancu prema Srbima! Smatraju da smo nekulturni i prokleti. Zar odlaskom u Srbiju možemo da dokazemo suprotno??? Ovde kao i u drugim zapadnim zemljama, ljudi još uvek imaju morala, postovanja i nema toliko bezboznika i sektasa kao kod nas. Tačno da se novac gleda, nedaju ga, a kod nas ga otimaju, to je „mala” razlika.
O kriminalitetu, evo ne trebam mnogo ni da se trudim, prelistajte domaću stampu. Evo i naslovne od danas:
http://www1.serbiancafe.com/lat/vesti/14/104182/nis-krvavi-pir-posle-vencanja.html
Uopsteno samo ukucaj ubistva i naselja sirom Srbije, ja sam evo izvuko još dva, tri naslova:
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.291.html:393260-U-Srbiji-godisnje-1000-iznuda
http://www.pravda.rs/2012/08/17/zapretio-ubistvom-babe-i-dede-pa-silovao-devojcicu/
http://www.kurir-info.rs/komsije-mi-prete-sekirom-zbog-zida-clanak-369068
+0 / -0
0
sharlota
(bez zanimanja)
18. август 2012. у 08.00
a francuzi su,inače, jako ljubazni i odmjereni
moja rodbina u sred beograda živi američk isana ni ogranku u bosni odnosn ors nije loše,naprotiv
ovdje u kaandi,odnosno ontariu i quebecu nas srbe onako bas gotive vazi mišljenje da smo vrijedni inteligentni i veseli
men ise povrca od djece iz mjeseani brakova,ciji su ocevi srbi- kada pocnu ovako da kritikuju srbe krajnje realno i neprsitrasno,,ili djece ciji su roditelji bili srpski komunisti- ovi su mi još gori
bljak fuj
+0 / -0
0
blondinka
(ekspert za sve)
18. август 2012. у 08.29
EasyNote, pa što ne rece, druže, da imaš problem sa tim kako te juzni Francuzi vide? Da si drugarski rekao da si besan sto te smatraju smrdljivim i prljavim nekulturnim srpskim olosem (ybg, istina boli), pa da te drugarski utesimo nego ovako, drvlje i kamenje na zemlju iz koje si potekao,nije to lepo a ni kulturno:)
I šta kažeš, to-be-ekonomisto, Jugoslaviju je drzala jadranska obala? Ne, brale, Jugoslaviju su drzale srpske sume, srpski (kosovski) i bosanski rudnici,srpsko voce i povrce, vojvodjanska zitna polja. A ti radnici sa tih polja, rudnika i vocnjaka su te pare, mukom stecene pare, redovno TROSILI na toj jadranskoj obali gde je svaki levi bodul mogao da napravi kucerak i iznajmi je tom tadnom radniku da bi on uzivao sledećih 9 meseci dok ovaj rmbaci „tamo daleko”. Srbija je platila cenu da, primera radi, Zadar danas bolje izgleda nego Kragujevac koji je pet puta veci od njega i imao 20 puta vise RADNIKA. Zato ću ja radije da gurnem evrice Grcima u dzep nego da placam ono sto su drugi znojem i krvlju platili a sad mi moji neprijatelji prodaju pod „tako lepa, tako blizu”. Meni nikad dalja, hvala joj.
Uostalom, ko ti je kriv sto si poleteo da za papire ozenis neku francusku kalasturu koju niko nije hteo pa se za pare udomila i koja ti sad skace po zivcima, umesto da si lepo uzivao u našim mackama kao sto je Blodni:)
Lep pozdrav iz suncane Srbije, EasyNote, i ugodno rmbacenje po francuskim vrletima ti želim,a ja odoh grckoj braci u pohode, da se iz bedne Srbije izbrckam posteno u Egejskom moru. Može mi se:)
Mrnjauuuuuuuuuu!
+0 / -0
0
EasyNote
18. август 2012. у 08.45
sharlota pa evo i ti potvrdjujes gornji tekst:
„ovdje u kaandi,odnosno ontariu i quebecu nas srbe onako bas gotive vazi mišljenje da smo vrijedni inteligentni i veseli”
Gore i jeste lepo napisano: „Zapadne ucenjivace koji su bombama trovali Srbiju ne interesuje kako narod živi u Srbiji, ne interesuje narastajuci kriminal, pljacke, korupcija nego samo slepa POSLUSNOST.”
Znaci vole kako SLUžIMO, SLUSAMO i raditi ćemo i najgore poslove, samo da nas prime u EU.
U juznoj FR nema mnogo Srba, nije ovo region gde treba jeftina radna snaga, ovde živi ipak druga Elita, pa pre nego što se pljuje po svima redom, treba da se zahvali sto je uopste neko obratio paznju i dao svoje mišljenje, a ne kao po Srpski, svi su nam krivi.
Mesani brak nije ništa negativno. A upitaj svabu, austrijanca i ostale, šta pamte iz stare YU? Oni će ti reci, da pamte more, dobru uslugu i ostalo. Niko neće pricati kako se vozio na kocije kroz Nis ili Kragujevac. Znaci devize su pljustale na jadranskom moru, a hteli su svi dobro da žive. Eto nije moglo. Zato smo ovde gde jesmo. Sada nema ko da nas hrani, mi navikli da lezimo kao sto je Blondi napisala: besplatne skole, trudnicko bolovanje po godinu, dve...pa o cemu se ovde radi??? Zar je lepo biti nekome na teretu?
Čega se pametan stidi, budala se ponosi.
Evo svakim komentarom ste potvrdile golu istinu..
Sada nam je ceo svet kriv i svi su protiv Srba, a Srbi su žrtve jer ne mogu vise da leze i neko da ih hrani, a oni da posecuju besplatne skole, kurseve, da radjaju male Srbcice i leze kuci i vise na internetu po godinu dana i duže i pljuju sve ljude sirom sveta radi njihove situacije.
+0 / -0
0
EasyNote
18. август 2012. у 09.03
Jeste Blondi, mi smo žrtve, a drugi su nam sve uzeli :-) a mi smo tako slepo svima verovali i davali. Jadni Srbi! Svi su tako losi i bezobrazni. Da ne kukamo još vise, dosta je.
Pošto Srbiju ovi stranci više ne fermaju ni pet posto, sada ste nasli da pljujete po nama u Dijaspori i da nas ubedjujete kako ste vi pleminiti kako vam je super u državi bez reda, bez zakona, bez posla, bez perspektive..
Vi frustrirane zenturace iz matice, probajte da naucite nešto od ljudi sto govore vas jezik a žive vani, možda ćete nauciti osnovnu kulturu, da lepo razgovarate, da dajete konstruktivna objašnjenja, da ne psujete, ma da ne nabrajam šta sve mozete da naucite, samo ako hocete :-)
Vi ste POSLUSAN narod, u to je i zapad ubudjen!! Mi u dijaspori smo dokazali da se možemo i prevaspitati, pa ne sumnjam da vas neće uzeit u EU.
Evo i ti potvrdjujes da smo mi Srbi i Zadar izgradili..Brali smo vocke, sadili kukuruz pa smo sada spali da uvozimo pilece meso iz brazila i da uvozimo beli luk iz kine..da kupujemo papriku od madjara i ostalo. Sve to, zato što smo mi vredni.
Zao mi je sto nisi uspela u inostranstvo i potpuno razumem da si tako besna sto si vracena u maticu. Šta je tu je, ako nisi još „zagorela” i nemas preko 30 banki, možda te neki i „dovede” u juznu FR, da vidis šta je zivot :-)
Uhhh, srećom pa sam ja odande izvuko zivu glavu
+0 / -0
0
doncorleone
(moto)
18. август 2012. у 09.39
U bre al se nalupa za sve pare ovog sveta. Daj majketi zar mislis da si jedini koji je video juznu Francusku? Tu bio, živeo i prao njihove wc-e. Tačno je da srba ima minimalno oko tebe ali ne znači da ste privatnici, 99% vass tu radi u njihovim hotelima peruci wc ili serpe. Francuska je država u koju je minimum ljudi otisao sa diplomom. Svi odose na crno da žive i rade pa posle x godina stekose pravo na desetogodisnju vizu, ili se ozenise i udase za vizu.
Ne zaboravi da tikva koja se stidi svojih korena nema bas lepu perspektivu buducnosti.
+0 / -0
0
oceania
18. август 2012. у 09.49
Auuuu , jao Repy daj molimte idi stavi od onih dijetalnih kokica, show je poceo ovde :))
Držite mi temu do veceras duboko u noc kad ću moći da malo i ja se zabavljam ovde:)
U međuvremenu ,umrecu od smeha..juzna francuska ahaha:))) tuga i jad
plate su tamo najmanje, sami franuczi su cisti trash.. marsej da ne pricam..to je katanga.. svakodnevno bude par ubijenih u sred belog dana,obracuni mafije..alzir,tunis,besposlica,prljavo... katastrofaaaa
E sad ako nas ovaj ovde drug želi da nam isprica o nekom tako mirnom zalivu gde kuce kostaju od 1.5mil pa nadalje i fensi smensi fore , to je druga prica...to nema sa francuzi ili englezi i ko već.. i sami oni ni ne predstavljaju drustvo u socioloskom smislu
ajde odoh a svima jedan,
huggić @ kissić
:)
+0 / -0
0
doncorleone
(moto)
18. август 2012. у 09.59
e vidis oceania, podsetime da veci smrad kanalizacije nigde u svetu nisam osetila vise nego u francuskoj i to zamisli po azurnoj obali i u parizu. elsas za divno cudo ne smrdi
+0 / -0
0
EasyNote
18. август 2012. у 10.53
Hahaa, pa smesno je hvatati se za moju platu, ispitivati kakav je WC u j.FR. Evo dobro je, plata je solidna, dosta dobar zivot vodimo. WC su cisti, bar ovde u mom gradicu. Ali ovde je tema Srbija i negativizam a ne j. FR.
Mislim smesno, pravo ono ponasanje, da ponizite druge, sebe da uzdignete. Ne volite tudja mišljenja, moramo vas dizati i hvaliti jer sve drugo vam smeta, svi su protiv vas ako nije po vasem itd.
Srećom, Srbi su dokazali u Dijaspori, da se mogu i drugacije ponasati, poceli da gledaju svet drugim ocima, da uzivaju cari ovoga sveta iz drugog ugla.
ZATO se ne trebate cuditi kada ovi iz Dijaspore pitaju se, ZASTO U SRBIJU SVI KAKJU? Pa cudno im je!! Ako ne razumete zašto im je cudno, vrati se i procitaj kako su neki ljudi doziveli Srbiju. Gore sam ostavio duzi tekst.
A vama neka je Bog dragi na pomoći, možda jednom i progledate i prdnete na iluzije, da je svako sam krojac svoje sreće i nesrece.
Toliko se trudite da udjete u EU, pa zašto?? Toliko vam muka sto na zapadu se živi bolje, da se prosto više ne kontrolisete.
Poljubac ali samo damama iz Dijaspore :-)
+0 / -0
0
doncorleone
(moto)
18. август 2012. у 11.14
Poljupce od dijasporasa primam samo petkom popodne :-)))))
Kad je toliko Francuska dobra zašto behu one studenske demonstracije pre par dana? I one od pre godinu?
E ajd molim te objasni nam kako ćeš i šta ćeš deci da ispricas o svom poreklu. KO si , šta si, ko su ti roditelji i rodjaci i zašto ih se stidis i pljujes po njima? Zar te nije sramota samog sebe kada pljujes po svom poreklu?
+0 / -0
0
majkakg
(mama)
18. август 2012. у 14.41
Hahahaha! Sjajno, no još kad bi naučio da govoriš srpski bez gramatičkih i pravopisnih grešaka, kao što ni francuski ne govoriš bez naglaska, možda bi imao maticu, i možda bi, bar jezički, negde pripadao.
Ovako, noga lička, a cipela bečka.
Razumem tvoj bes, jes' to teško. Zeza te žena, ne pripadaš njenoj klasi, zeza te šef, i komšija, a prijatelja nemaš, razumem te, nije lako. No, i za tu bolest ima leka. Jes' skup, ali za mentalno zdravlje se da prištedeti. Od usta da se odvoji, da se identitet nađe. Naravno, ako te žena pusti. Ako ne, onda... ništa.
+0 / -0
0
oceania
19. август 2012. у 11.22
E Easy Note, čitam ja tebe i mislim ma ovo paljevika neka ,trollcina dosla malo u provod. Ali ovoliko da neko melje to ne može da bude trollić pa ajde ovako proceduralno:
tvoja prica o srbiji,ex-yu, jadranska obala i sl. su poprilično plitke i glupo je da pricas takve price. Naravno da možeš naći puno elemenata pozitivnih iz tamo zap.evropskog drustva u poredjenju sa srbijom ili balkanom uopste. Te velike sile kojima se ushicujes u zadnjih par vekova su krali i pokrali i poklali (za zlato,dijamante,naftu,sirovine) dok mi smo se još raspravljali sa turcima.. pa nemcima.(i još bili njihova kolonija).. da sasvim je normalno da oni eto imaju sve puteve asfaltirano i tako te stvari koje tebe odusevljavaju.
Što se radi toga o kriminalu, kako je smesno sto si se uhvatio za srbiju.. pa upravo sada kada smo se otarasili glupog socijalizma evo imamo i kriminal po zapadnom modelu,trgoviju narkoticima,sivi market ,ubijanja. Pa i ovako sa ovim statistikama ima daleeeeko manje kriminala nego i najsiromasnija država u Americi recimo.
Deluje mi da Easy Note pati od onog emigrantskog sindroma, „ja sam otiso ,otarasio se tih seljaka tamo i sad sam veci francuz(englez,nemac šta i da je) od samih francuza. klasika. Sad time sto bogzna kako zgrazava se i pljuje srbiju kad je u razgovoru sa tim tamo francuzima veruje da sto vise pljucka to oni će vise gledati u njega kao u nekog otmenog gospodina koji nema veze sa tim prostacima tamo.
”
+0 / -0
0
LeaDiKaprio
(shumska)
24. август 2012. у 13.06
1. da li sebe smatrate negativnom osobom?
- Ne, apsolutno ne.
2. da li vas drugi smatraju negativnom osobom? da li ste dobile nekad kritiku da ne treba gledate na sve tako crno itd?
- Nisam, odavno.
3. da li vam smeta tudja negativnost?
- Trudim se da mi ne smeta. Teško mi pada kod ljudi do kojih mi je stalo jer je negativizam otrov i zao mi je kada izjeda nekoga ko mi je jako drag.
4. koji vam je prag tolerancije u odnosu na tudju negativnost - da li neselektivno zaobilazite takve ljude (ako vam smetaju) ili toleriste familiji ono što ne tolerisete poznanicima ?
- Ne radi se tu o toleranciji... Tudj negativizam me ne dotice u smislu koje se implicira u pitanju. Sa ljudima koji na svet gledaju kroz crne naocare nemam dodirnih tacaka, pa se tako ni ne javlja porteba za nekom komunikacijom ili druzenjem preko nekog minimuma.
A komunikacija na minimumu je ona koja ne može da se izbegne prema tome tu opet nema šta da se prica o toleranciji. Od nadrndanog konduktera moras da kupis kartu, bio on nadrndan koliko mu drago.
5. da li mislite da negativan stav može biti proizvod ucenja, navika, koja se isto tako ucenjem može „odviknuti”? koji je najbolji način da se osobi da do znanja da je „zaglibila” i da joj je vreme da poradi na sebi?
- APSOLUTNO!!!!
Ja sam živi primer za to. Postoje nacini da se negativizam smanjuje iz dana u dan. Pozitivan pogled na svet nije nešto sto pada s neba, dolazi sa genima, itd. moguće, ali nije jedini način.
Zelela sam promene u svom zivotu i usredsredila sam se kako da ih ostvarim. Zajednicka početna tacka svih promena bila je drugi pogled na svet. Pocelo je polako, korak po korak. Negativni pogled na svet je - navika.
Ne znam zašto pitas kako DRUGIMA reći da se promene? Jedina osoba koju možeš da promenis si ti sama. Drugi se menjaju kada im samima to padne na pamet kao dobra ideja.
Looking for Lava Rock Bracelets?
Life Press
Sočno pecivo sa spanaćem i lososom
Posna čorba sa pasuljem i testeninom
Torta od krofnica sa kremom od kafe
Brzi prirodni lekovi protiv upale žučne kese
Hrana koja je zdravija u kuvanom nego u sirovom obliku
7 biljaka koje morate imati u kući
Изаберите државу:
Аустралија
Аустрија
Босна и Херцеговина
Велика Британија
Европска Унија
Канада
Немачка
Сједињене Америчке Државе (САД)
Србија
Француска
Холандија
Хрватска
Црна Гора
Швајцарска
Шведска
Ћирилица |
Latinica
|
English
© Trend Builder Inc. и сарадници. Сва права задржана.
Terms of use
-
Privacy policy
-
Маркетинг
.