Вести
Спорт
Селебрити
Лајфстајл
Дискусије
Кувар
Огласи
Дискусије
:
Религија
+0 / -0
0
Razmišljanje o slobodi
cartensius
(pisac)
17. април 2011. у 19.34
Pošto se u ovim našim diskusijama često osvrćemo na pojam „Sloboda”,
čiji je temelj i oslonac ISTINA, pokušaću da dam neka svoja razmišljanja, potkrepljena takođe stavovima različitih ljudi ili zapisa koje sam zabeležio. Zamoliću uvažene učesnike da se u što većem broju uključe u ovu temu da bi se dobio što jasniji uvid.
Unapred se zahvaljujem.
«Sloboda je dobro koje nam
omogućava da uživamo u
drugim dobrima».
(Monteskije)
«Ako razborito delamo, bićemo slobodni; ako dopustimo da nama vladaju slabosti i strasti, postaćemo robovi». (Lajbnic)
U Enciklopediji, objašnjenje ili tumačenje slobode, najpre se daje u dvema odredbama: negativnoj i pozitivnoj. Negativna ne priznaje nikakvo prisiljavanje bilo ono fizičko, moralno, političko a moglo bi se dodati i versko. U pozitivnoj odredbi se daje mogućnost ili pravo svakom pojedincu ili grupi da se opredeli i da izabere način i pravac svoga ponašanja, delanja i kretanja, pravo u suđenju i odlučivanju da može izabrati ono što je sebi najprihvatljivije. Tamo se pominje i apsolutna sloboda, koja ima vrlo lepu definiciju, ali ja mislim, neostvarljivu i nedostižnu. Ona glasi: « ..., sloboda je nezavisnost od bilo kakvog poretka prirodnih ili natprirodnih uzroka (podrazumeva se da jedino čovek može biti slobodan i to jedino kao umno biće, otuda Spinozina i stoička definicija: sloboda je umno postupanje, sloboda je saznata nužnost, nezavisnost od afekata i strasti). Sa Biblijske tačke gledišta, pre čovekovog pada u greh, ova definicija bi mogla da ima svoju održivost, jer je i namera Božja sa njegovim stvorenim bićima bila da oni uživaju potpunu slobodu, potpuno pravo, da upravljaju i vladaju zemljom i budu gospodari svega stvorenog. Greh je tu slobodu u velikoj meri uskratio čoveku i nju će povratiti Onaj koji je pobedio greh. Ako smo pažljivo pročitali Biblijski izveštaj, zapazili smo, da pored velike slobode, koju je Bog dao čoveku, stoji i jedno upozorenje, naizgled u imperativu, koje uslovljava slobodu sa čovekovom poslušnošću prema Bogu. To znači da i tada nije sloboda bila apsolutna. Apsolutnost u slobodi i u mnogo čemu može se dobiti i ostvariti jedino u neraskidivoj vezi sa Apsolutnim Bićem. Čovek nije apsolutno biće, zato je ovaj pridev u zavisnosti od Apsoluta. U ogledu, «Istina i slobodna volja», pominje se stav Žan Pol Sartra, koji to jednostavno objašnjava da se sloboda i slobodna volja gube pri našem izboru, tj, neizboru. To znači: Bog je postavio ispred nas život i smrt, ako nećemo da izaberemo život, to je naše pravo, ali, iako nismo smrt izabrali, smrt i bez izbora dolazi. Zato je bolje da život izaberemo i život da imamo. Završni deo objašnjenja za slobodu stoji: «Definisana pravno, sloboda je pravo da se čini sve ono što nije zabranjeno zakonom». ( Enciklopedija 241. str. III tom, Prosveta Beograd 1978). Američki predsednik Linkoln, je u svoje vreme rekao da: « Svet nikada nije imao dobro definisanu reč sloboda «. Nije mi poznato mišljenje kasnijih američkih predsednika, šta su mislili i šta su o slobodi rekli. Možda su umetnici koji su došli do ideje i napravili veliku statuu, koju su nazvali «Kip slobode», došli do nekog svog uverenja ili možda bojazni, da će jednoga dana pojam i izraz sloboda, biti izbrisana iz svih rečnika i enciklopedija svetskih, pa bar neka ostane jedan spomenik kao sećanje na reč, sloboda. Za one koji možda nisu pročitali definiciju reči sloboda, ovi redovi će im ironično zvučiti i bolje je i treba da ovo ostane samo ironija da bi se kopija «Kipa slobode», počela dizati širom sveta. S druge pak strane, neki ljudi smatraju da je sloboda relativna stvar (pojam), koja se može njenim ostvarenjem, osetiti i doživeti ma koliko da je mala i nepotpuna. Za onoga koji je slobodu izgubio, ona je vrlo velika stvar i taj će je najviše ceniti. Ono što je vrlo važno i što posebno treba da se naglasi u ovom razmišljanju o slobodi, jeste osećaj slobode, jer sam osećaj znači više i od same slobode. Kako se postiže i kako se dobija, odkuda dolazi taj osećaj, ko ga daje, to je na prvi pogled jedna skrivena tajna, i ona jeste tajna, ona je umeće, ona je umetnost, to je mudrost a mudrost kao reka dolazi sa velikog i nepresušivog izvora. Taj izvor znamo da je Bog a mudri čovek o tome kaže sledeće: «Jer čovjeku koji mu je po volji daje mudrost i razum i radost...». Čoveku koji nije po volji Božjoj, čitamo dalje u istom tekstu, «a griješniku daje muku...». Muka nezna za slobodu, muka je robovanje grehu i grešnim navikama. Voziti bicikl je tako prosto i lako, kao i mnoge druge radnje, ali onda kada se nauči i kada se zna. Sloboda se isto treba naučiti, upoznati, pa onda doživeti. Pre više godina, na jednom skupu, govorilo se, čak i raspravljalo o slobodi. Svako je imao priliku da nešto kaže što mu je bilo na srcu a najviše oni koji su došli kao izbegli iz, tada ratom, zahvaćene Jugoslavije. Zapamtio sam dobro što je kratko i sažeto rekla jedna mlada žena, da je ona srećnija kada slobodu ima pa makar je u potpunosti i ne razumela. Ali ova žena je vrlo dobro znala i teorijski značaj slobode, jer je do početka rata i raspada Jugoslavije radila kao profesor sociologije. Pošto i sloboda zavisi od istine, i zato što je i slobodi potrebna istina, iz tog razloga je vežemo za istinu. Više istine, više će biti i slobode. Sloboda i istina imaju nečeg zajedničkog a isto tako među njima ima i različitosti, to je savim normalna stvar, jer mi u takvom svetu i živimo u svetu različitosti. Jednu dakle, različitost, smo već pomenuli a to je nemogućnost slobode da ikada postane apsolutna, osim u jednom jedinom slučaju koga možemo samo zamisliti ali ne i razumeti. Ovde se ne radi o nekoj nedorečenosti ili suprotnosti, nego o našem neshvatanju apsolutnosti slobode i davanju neke definicije. Ako već i postoji jedna takva definicija, koju smo na samom početku citirali, ona jeste apsolutna ali samo onako kako mi to možemo da shvatimo, samo sa našeg aspekta, mogućnosti i moći našeg ljudskog, neapsolutnog shvatanja apsolutnoga. Na primedbu nekih teologa, da će u budućem, novom svetu, i sloboda postati apsolutna, se ne treba protiviti, dobro je da se tamo stigne a verovatno se tamo ovaj problem neće ni postaviti. Ako nam je sloboda potpuno dovoljna, isto nam je i kao da je apsolutna. To nikako ne umanjuje slobodi njenu svrsihodnost, njen opstanak, njeno postojanje, njenu prisutnost i njenu istinitost. Sloboda nije čovekovo vlasništvo, čovek je u vlasti slobode a sloboda je u biti istine i deo je istine. Istina je zaštitnik slobode, istina se bolje oseća u slobodi, istina se jasnije vidi i prepoznaje u slobodi i bolje može da se sazna i doživi u slobodi, zato ih ne treba razdvojiti. Istina pomaže da se sloboda razvija i raste. Tek kada istina obuče svoje ruho u apsolutnost, tada, ali samo u tom slučaju, dakle u Apsolutu može i sloboda da bude apsolutna. Pojam slobode se može posmatrati, sagledavati ili doživljavati iz dva aspekta: fizičkog i moralno-duhovnog. Čovek može da živi u fizičkoj slobodi a da ne bude slobodan duhovno. Između ostalog, Tostoj je u vezi s ovim razmišljanjem rekao sledeće: «Čovek živi duhom a ne telom. Ako to shvati, onda ga možeš u lance okovati i u tamnicu baciti, on će uvek ostati slobodan». Na sličan način ovu misao iznosi Toro ovako: «Niko ne može zatvoriti čovekovu dušu - i u tamnici ona ostaje slobodna».
+0 / -0
0
cartensius
(pisac)
17. април 2011. у 19.38
nastavak:
O moralno-duhovnoj slobodi se može opširnije pročitati u eseju (ogledu) «Istina i slobodna volja». Tako se može zaključiti da moralno-duhovno slobodan čovek može da bude slobodan u zatvoru, u zarobljeništvu, i kao rob i kao sluga i kao slobodnjak. Osećaj slobode donosi i čini to i osećaj slobode nije samo nešto apstraktno, osećaj slobode se oseća i doživljava. Ako ste popili čašu vrlo hladne vode, posle hladne i mlaku vodu ćete osetiti i doživeti čak kao vruću. I najmanju slobodu kada ste dobili, ona će vas obradovati i usrećiti . Ova vrsta slobode koja se dobija u trenutku kada se čovek rasteretio nekih svojih briga i poroka čini to da se on iz celog bića raduje. Zašto je za mnoge ljude sloboda samo lep san, pojam nadanja, iluzija, nedostižnost...? Pomenućemo jednu priču: neko je, iz saučešća prema nekom robu, primetivši ga kako slatko spava, zamolio prisutne da budu tihi i pažljivi da nebi probudili roba, jer možda baš u tom trenutku sanja o slobodi, a drugi je rekao da je bolje da ga probude i da mu o slobodi pričaju. Isto tako zaključujemo da se čovek najpre treba upoznati sa slobodom, njenim značenjem a nakon toga da se to u praksi pokaže. Ako se o njoj samo priča, neće ni od pričanja biti mnogo koristi. Mnogi ljudi nisu ni čuli o slobodi koju nudi Isus Hristos a kada za nju čuju treba da je i prihvate. Neki se artikli, često puta mnogo hvale, reklamiraju, i često se o nečemu mnogo priča, nešto se nekada previše naglašava i javnost ubeđuje kako sa nečim nema nikakvih problema, a iskustvo je pokazalo da je tamo upravo neki problem i da se ustvari radi o velikom problemu. Neka se roba dobro prodaje bez da se mnogo reklamira. U današnje vreme se sve više o slobodi govori, direkno ili na poseban način, kao npr. nedostatak demokratije, ili poštovanje i nepoštovanje ljudskih prava. Zbog toga su tu velike sile, uvek spremne, da odmah pomognu i izađu u susret onima koji su ugroženi. Nekada i ne čekaju da ih neko pozove, oni znaju šta je njihova dužnost i obaveza. Sloboda je najveći neprijatelj ljudima koji po svaku cenu žele da ostanu na vlasti i oni znaju da o slobodi pričaju demosu pre nego dođu na vlast, ali sa pričom se sve završava. Oni bi znali i to o slobodi da kažu, što je Dučić bukvalno rekao: «Sloboda , to je ludilo; i samo ludaci su slobodni, ...ludilo je jedino bezgraničeno i slobodno od svih ledenih zakona svesti i saznanja». Dučić želi da pokaže da je apsolutna sloboda nemoguća za normalnog čoveka jer ga vezuju i zakoni i zabrane, dodao bih, i okovi poroka i greha, sve što lud ne priznaje i ne poštuje pa je zato slobodan. Naše se mišljenje i stav vraća na prethodni kolosek, pa kada je reč o pomenutoj, fizičkoj slobodi, ona upravo zavisi od ljudi koji su na vlasti jer, oni slobodu donose, oni je mere, oni je kroje, oni je postavljaju, proklamuju, redukuju, oduzimaju, zloupotrebljavaju...Stiče se uverenje da je danas sve manje slobode i nju ugušuju nove i nove zabrane koje slobodu ograničavaju i sužavaju. Govori se da živimo u slobodi a zabrana sve više. Bog je dao čoveku potpunu slobodu a zabranu samo jednu sa kojom je za izvesno vreme hteo da proveri čovekovu vernost i poslušnost. Čoveku je i ta jedna bila suvišna i pogazio je. Čim je čovek pogazio onu zabranu, odvojio se od Boga i izgubio je slobodu. Prekršaj, koji se u Biblijskom rečniku naziva greh je kao posledicu doveo i sve ostalo. Bog kaže čoveku da izabere život, čovek bira smrt. Bog poziva čoveka da ostavi robovanje raznim porocima i grehu da bi mu dao slobodu, čovek ne čuje i ne sluša. Čovek je vezan uz neki stub (u prenosnom značenju), Bog ga odvezuje ali ga ne prisiljava da ostavi i napusti taj stub. Ako se čovek mnogo zadržava oko tog stuba, đavo je blizu pa će ga ponovo vezati. Sveti apostol Pavle, vernicima iz Galata, savetuje sledeće: «Stojte dakle u slobodi kojom nas Hristos oslobodi, i ne dajte se opet u jaram ropstva uhvatiti». Ako nam se ovaj savet dopada, zašto ga ne bismo i mi prihvatili? Sloboda, divan je to i lep izraz. Kako objasniti ovaj pojam ljudima koji nikada nisu čuli za reč ili izraz, sloboda? Kako bismo mogli ljudima iz «Platonove pećine», da objasnimo sve ovo, jer danas, nažalost mnogi ljudi još uvek žive u pomenutoj pećini. Tamo im nije lepo, ali pošto za lepše i bolje neznaju, zato i ne žele napolju da izađu. Kako im objasniti i kako im pomoći ? To je dobar primer i dobar dokaz, koliko je neprijatelj ljudskih duša zamračio umove ljudi i uspeo da ih ubedi da je tamo u pećini, u mraku, bolje nego napolju na videlu dana, na svetlosti, i tako će za njih sloboda ostati samo nekakav san. Martin Hajdeger, nemački filozof (egzistencijalista), u svojim predavanjima tumači Platonove misli i pomaže nam da shvatimo mnoge još nerazjašnjive Platonove stavove koji se mogu izvesti iz onoga što je zapisano a još neiskazano. U mnogima se krije dvosmislenost, ali to ne umanjuje njihovu značajnost. U «Platonovom nauku o istini», vrlo uspešno se objašnjava pojam istina, njena suština kao i drugi aspekti. Između ostalog, posebnu pažnju privlači alegorijska priča pećine i ona jeste povod i motiv razmišljanja i tumačenja istine. U priči se opaža velika mudrost, naizgled jednostavna, ali to je jedan veliki i dubok izvor za razmišljanje i umovanje. Pošto se tamo pominje i sloboda, jer kao što je već rečeno da je i ona deo istine, evo ukratko priče: priča se pripoveda u dijalogu u kome učestvuju Sokrat (Platonov učitelj) i Glaukon.
+0 / -0
0
cartensius
(pisac)
17. април 2011. у 19.43
Jedna grupa ljudi boravi u nekoj pećini od ranog detinjstva, okovani oko bedara i vratova, bez mogućnosti kretanja ili okretanja glave. U takvim okolnostima mogu gledati samo napred. Dnevnu svetlost skoro da nemaju jer je pećinski ulaz vrlo daleko od njihovog boravišta. Oni ipak dobijaju neku svetlost od vatre koja danonoćno gori nedaleko iza njihovih leđa. Ima mnogo detalja na koja se nebismo u ovom razmišljanju zadržavali, ali ukratko još da pomenemo to, da iza njihovih leđa je put koji vodi prema ulazu pećine i da tim putem neprestano idu i vraćaju se isto tako neki ljudi koji raznose razne stvari i orudja, čak i neke kipove ljudi. Ljudi koji su okovani, mogu da čuju tihi razgovor onih koji iza njihovih leđa prolaze i da gledaju ispred sebe a ispred sebe ono što vide su samo siluete i senke za koje oni misle i smatraju da su stvarnost. Ova alegorija ima višestruko značenje i tumačenje. Glavni cilj je da se objasni da su siluete i senke samo slika za ideje a glavna ideja jeste sunce. Pećinska vatra je slika za sunce, svod pećine predstavlja svod nebeski, pećina je njihova kuća a ono što gledaju za njih je stvarnost. Priča dozvoljava i pretpostavku : zatvorenici se najpre delimično a kasnije i potpuno oslobađaju okova i mogu da ustanu, da se kreću i izvedu još njima potrbne radnje. Treba im za sve to privikavanje, treba da nauče neke stvari jer nemaju nikakvoga iskustva, osećali bi i neke bolove mišića i vratova a to privikavanje za njih bi bila neka vrsta obrazovanja i sticanje iskustva. Jednog od njih je neko uspeo da izvede napolje, izvan pećine. Njega je trebalo ubediti da to što sada gleda je stvarnost. Svetlost dana bi za njegove oči bio veliki problem, dugo bi osetio bol. Malo bi se privikao na uslove i na život gore ali možda, setivši se svojih drugova, poželeo da im saopšti o životu gore o boljem i lepšem svetu. Kada bi se dole vratio opet bi imao problema sa očima dok bi se privikavao. Onda bi drugovima pričao ono što je video i doživeo. Drugovi će doneti zaključak da je on poludeo i spremni bi bili čak i da ga ubiju. A sada sledeće značenje i za ovo naše razmišljanje interesntno jesu faze kroz koje ovi ljudi prolaze da bi došli do stvarnog, do stvarnosti, odnosno do istine. U priči, tj.»alegoriji pećine», primećuju se četiri stupnjeva kroz koje treba da pređu ovi zatvorenici : u prvom stupnju ljudi su u okovima i bez mogućnosti da ustanu, da okreću glave, da se kreću itd. , u drugom stupnju se skidaju okovi, imaju veću slobodu ali su i dalje u pećini. U trećem stupnju oni su slobodni i nalaze se izvan pećine. Četvrti stupanj im je potpuna sloboda da mogu birati, da ostanu tu ili da se ponovo vrate u pećinu. Ponovo pretpostavka: neki će ostati vani a neki će se ponovo vratiti u pećinu. Ovo je samo mrvica onoga što ova alegorija hoće i može da nam pruža, priča je vrlo poučna i korisna. Da bi se do istine došlo, potrebno je najpre oslobađanje od okova greha, potrebna je sloboda, zatim privikavanje, što znači obrazovanje, nadgradnja i dalje napredovanje u saznanju. Nema slobode bez istine ali nema ni istine bez slobode. Jedini izvor istine, slobode i svega, jeste Apsolutna Istina.
Kada ribolovci idu u ribolov, oni u sastavu njihove opreme imaju i po neki sud, (plastičnu kofu), ili nešto slično, gde stavljaju ulovljenu ribu. Ima jedna ribolovačka oprema koja se zove čuvarka a napravljena je od žičane mreže. Kada se ulovi riba stavlja se u čuvarku, spušta u reku ili jezero da se što duže održi u životu. Riba jeste u istoj vodi iz koje je izvučena, ali ona nema više slobodu, njena je sloboda jako sužena i dešava se da po koja riba tamo ugine. Ne znam koliko dugo bi mogle i ostale ribe da tamo opstanu kada bi se duže vreme tamo držale. I đavo ima slične čuvarke i ubeđuje ljude da im on ne oduzima slobodu, čak im o slobodi priča vrlo lepe priče. Moj sused je imao pticu koju je u kavez držao. Brinuo je o njoj, hranu davao, isto tako i vodu. Jednoga dana je odlučio da pticu pusti i mi smo bili radoznali kako će ptica da se ponaša, šta će da radi kada se nađe na slobodi. Sused je otvorio vratanca od kaveza, ptica je to primetila, polako izašla i odletela do obližnjeg drveta.
Neko je vreme posmatrala a potom je počela da peva, pevala je kao nikada do tada, slaveći svoju slobodu, verovatno je i ona tako mala sa svojim malim mozgom primetila da je na slobodi. Pošto nam je poklonila svoju pesmu u znak zahvalnosti, nakon nekoliko trenutaka, vinula se u visinu i odletela. Čuo sam da pojedine ptice kada se puste na slobodu više neznaju da se snađu u prirodi, neke stradaju a neke se ponovo vraćaju u kavez.Tako se, nažalost, često dešava i sa razumnim ljudima, nekima treba privikavanje na slobodu, neki se vraćaju u kavez. U prethodnim redovima pomenuli smo zabrane; zabranjemo je ovo, zabranjeno je ono ili u malo drugačijem obliku; nije dozvoljeno ovo, nije dozvoljeno ono; ali svaka zabrana odnosi po neki deo slobode. Posle ovoga pojavljuje se nešto što vraća nadu u lepše: nije više zabranjeno, ili, ako vadite potrebnu dozvolu prestaje prethodna zabrana. Dozvolu daje onaj koji je zabranu uveo ili onaj koji je jači od tog prethodnog koji je zabranu dao. Obično se dozvola plaća, znači sloboda se kupuje. Hristova se sloboda, koju nudi ljudima, ne prodaje. « Da pristupimo dakle slobodno k prijestolu blagodati, da primimo milost i nađemo blagodat za vrijeme kad nam zatreba pomoć». (Jevrejima 4, 16.)
Čovek je pogazio slobodu koju mu je Bog na samom početku dao, i danas isto radi sa svakom slobodom koju dobija i koju ima. Svaka zloupotreba slobode donosi strašne posledice. Zloupotreba može da bude od strane onih koji je daju, o tome je bilo reči, ali isto od strane ljudi koji bi u njoj trebali poštujući da uživaju. Zloupotreba može doneti anarhiju ili oduzimanje slobode. Isto tako može da se zloupotrebom ruši duhovni standard moralnosti i religioznosti. Ovo ću potvrditi jednim primerom: Prisustvovao sam jednom međunarodnom skupu na kome su bili i predstavnici država iz ondašnjeg istočnog bloka, što je bila retkost za to vreme, ali kako se led polako topio (povećavala verska sloboda), takvi skupovi su bili češći i sve više predstavnika je na njima dolazilo. Naročito se sećam dvojice predstavnika koji su govorili i glorifikovali sobodu koja je najzad stigla i u njihovim zemljama. Verujem da su im izveštaji bili istiniti i oni su bili presrećni, srca su im igrala od sreće i radosti dok su izveštavali. Za vreme pauze imao sam priliku da upoznam te ljude, da sa njima porazgovaram i da im postavim neka pitanja. Oni su vrlo rado odgovarali mojoj znatiželji a to su činili i za vreme dok su iznosili svoje izveštaje. Jedno od mojih pitanja, koje nisam hteo u javnosti da postavim, je bilo upravo pitanje doprinosa slobode, šta se promenilo i šta su dobili nakon dolaska slobode. Rekli su da sada, po dolasku slobode, imaju pravo na štampu i uopšte medij im je dozvoljen, njihovi vernici i sveštenici su pušteni na slobodu iz zatvora ili iz mesta gde su bili internirani i tako još mnoge druge vidove slobode koje su mogli da dobiju i da uživaju sva prava normalnog sveta. Dobro, rekao sam, to je za svaku pohvalu i zaista vrlo lepo, pa sam postavio još jedno kratko i sažeto pitanje: kada je moralno-duhovni standard bio veći, onda kada je sloboda bila ograničena i jako mala ili danas kada vam je sloboda veća i potpunija? Odgovorili su sasvim iskreno i sa tužnim tonom, «nažalost tada». Tada je bilo manje kriminala, manje nepravde, manje razvoda brakova, veća tolerancija i razumevanje među ljudima, uvek spremnost na uzajamno pomaganje, bilo je više ljubaznosti i mnogo toga. Postavlja se sada pitanje: treba li ljudima oduzeti ili smanjiti slobodu da bi se sačuvao moral i duhovno-religiozni standard? To je pitanje koje danas često mnogi ljudi postavljaju: zašto je Bog dao čoveku, prilikom stvaranja, tako veliku slobodu? Sa manjom ili ograničenom slobodom, kažu oni, nikada nebi čovek pogrešio. Isti ljudi pitaju, kada Bog nešto daje: zašto daje? kada nešto ne daje a zašto ne daje? Istina je da čovek ima pravo da pita, kao i deca kada pitaju svoje roditelje, međutim mnogo puta deca ne mogu razumeti zašto im se nekada nešto daje a nekada osporava. Dobro je da kada god postavljamo neka ovakva ili slična pitanja najpre razmislimo, pa mnoga pitanja nećemo nikada više postavljati. Kao da važi neko nepisano pravilo: što je više slobode, manje je duhovnosti i morala, ili: što je fizički (telesni) standard veći i višlji, moralno-duhovni je manji, niži, pa opet obratno. Ali, slobodu je Bog dao čoveku, sloboda pripada čoveku i zato neka čovek sa njom radi to što hoće i što mu je volja. Imati slobodu, znači imati i obavezu. Mi ne znamo zašto nekada Bog od nas nešto po svaku cenu zahteva da uradimo, ali primer proroka Jone jasno pokazuje da često puta život jednog čoveka ili mnogo ljudi zavisi od našeg uključenja u Božji plan spasavanja ljudi. Iako je ono ličilo na neki imperativ i oduzimanje slobode proroku Joni, ishod događaja pokazuje kolika je vrednost postignuta Joninim učinkom.
+0 / -0
0
cartensius
(pisac)
17. април 2011. у 19.46
Hvala na pažnji, očekujem vaše komentare, pozdrav, Cartensius.
+1 / -2
-1
Regulus_Gavrilo
(Signal from Heaven)
17. април 2011. у 21.28
Поздрав Cartensius!
Много тешко питање:) када је реч о човеку .. условљена слобода није слобода, исто тако тако и она морална-етичка, или законом одређена. „слободом” се тргује, човек чини компромис.
Међутим - универзална слобода постоји, када нешто постоји (а постоји) оно у свом постајању заузима простор тј. мора да има своје поље, свој ослонац, сваки кварк до најситније честице. Свеједно - поред толико простора додељен сваком..опет неке ствари теже сједињавању и преовладавању ..ко сад може да да мерило..када је у питању конфликt, а када хармонија.
Ми стварамо законе и мерила, ми смо створили појам зла и доброте. Исто тако, метар, килограм, време и много тога.
Не верујем да сам Космос, дуалан такав, има осећај доба и зла, ту је реч о две силе које се сливају једна у другу, где ниједна од њих није нити добра нит зла. Док је код живих бића конфликт или хармонија свесно кретање ка опоненту, много пута вођено егоизмом на путу ка својем личној стимулацији, много пута човек није свестан тога, јер се то одвија махинално.
+2 / -2
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
17. април 2011. у 23.11
Sloboda nije uslovljena.
Niko Vas ne uslovljava kada Vam omogućuje slobodu (nema nikakvih ograničenja šta ćete Vi da radite, ali ima ograničenja ako hoćete da činite zlo).
U svemiru svi poštuju Božju volju (u molitvi „Oče naš” nam se kaže da se molimo „da bude volja Tvoja i na zemlji kao na nebu”).
Očigledno je da kada svi poštuju Božju volju, da su onda ljudi zaista slobodni...
Nema ubistva (rata), nema krađa (nema brava, bezbrojnih ključeva, šifri, alarma...), nema prevara supružnika (niti predbračnog bluda), nema laži (belih, sivih, crnih, crvenih...), niko ne želi ništa što je Vaše, niti Vi želite tuđe...
Niko ne mrzi Boga, niko ga ne psuje (ne ruga mu se), niko nema idole (idol je sve ono što nam je na prvom mestu a dolazi ispred Boga)... nema samovolje u izboru poštovanja IV Božje zapovesti (svi poštuju Stvoritelja dana onako kako je zapovedio, svi se okupljaju 7. dana da odaju zahvalnost Stvoritelju na životu).
...
+2 / -2
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
17. април 2011. у 23.12
...
Pitam se, zašto ljudi onda ne vole Boga, niti Njegov zakon?
Možda ne vole posledice greha koje je doneo ljudski izbor zla?
Možda nam je teško da se suočimo sa bolnom činjenicom da smo mi ljudi odgovorni za postojanje zla?
Možda se čak uselio u nas neki koren gorčine dok smo putovali širokom stazom? I možda zato sada krivimo Boga?
...
+2 / -1
+1
SDG
(Soli Deo Gloria)
17. април 2011. у 23.14
...
Ne može biti Bog odgovoran za postojanje zla, ako nas je lepo upozorio na strašne posledice koje će neposlušnost doneti.
Ne može biti odgovoran za zlo Onaj koji je dao ogradu zakona i slobodu ljudima da pažljivo postupaju.
Ne može biti odgovoran Onaj koji Vas leči (hirurg koji Vam odstranjuje rak...) On Vam spašava život!
...
+2 / -2
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
17. април 2011. у 23.15
...
Sloboda samo podrazumeva odgovornost.
+1 / -2
-1
Regulus_Gavrilo
(Signal from Heaven)
17. април 2011. у 23.25
СДГ,
Извини - мени се чини да ти сам себи постављаш питања.
„Niko Vas ne uslovljava kada Vam omogućuje slobodu (nema nikakvih ograničenja šta ćete Vi da radite, ali ima ograničenja ako hoćete da činite zlo).”
Прибери се мало па ми објасни оно твоје изнад..тј. слобода има, или нема ограничења?
+3 / -2
+1
SDG
(Soli Deo Gloria)
18. април 2011. у 00.03
Hrišćani u Božjem zakonu vide SLOBODU...
Jas 1:25 Ali koji providi u savršeni ZAKON SLOBODE i ostane u njemu, i ne bude zaboravni slušač, nego tvorac dela, onaj će biti blažen u delu svom.
Objašnjeno je prethodno kako Božji zakon omogućava slobodu ljudima.
+3 / -1
+2
cartensius
(pisac)
18. април 2011. у 03.43
Zahvaljujem na pristiglim komentarima, Gavrilu i SDG-u.
Za ovu priliku idemo redosledom uključenja:
Otpozdrav Gavrilu,
Da, zaista je ovo teško pitanje, izučava se dugo godina a iskustveno celog veka.
Da bi se ljudi u potpunosti i u svemu slagali, nebi bilo ni ove diskusije. Često puta su razmišljanja suštinski ista ali iskazana drugačijim načinom, nekada su potpuno suprotna. I u ovom slučaju pojam –SLOBODA-dolazi do izražaja i svako koristi svoju slobodu izražavanja, neko poštuje sagovornika čak i kada se njihovi stavovi uopšte ne podudaraju a neko pogazi onu crvenu liniju, takav, kao da ima posebno – specijalno pravo i privilegiju da tako čini. Ako se ovako nastavi, kako je krenulo, biće mi drago i, nadam se,biće
pravo zadovoljstvo za sve učesnike.
Gavrilo, u Tvom komentaru, pominje se «uslovljena sloboda», koju negiraš a priznaješ onu «univerzalnu», ako si mislio na apsolutnu, tu se slažemo, jer i ja branim stav, da apsolutna sloboda postoji. Uzgred rečeno, apsolutnu slobodu možemo samo pojmiti ali je nemožemo razumeti niti koristiti, apsolutno može razumeti samo apsolutno biće, čovek nije apsolutno biće.
Koristim sledeći primer, sloboda kretanja:
Vi se slobodno krećete na teritoriji jedne države, potpuno slobodno i bez ograničenja.
Ako želite prelazak preko granice, potrebna je dozvola, nekada se ona dobija, nekada ne, zavisi od «nekoga». Izdavanje dozvole može se i nečim usloviti, jedan od uslova je da sami prihvatate ličnu odgovornost za vašu bezbednost, jer u zemlju u koju želite ući vlada strašna epidemija, možda građanski rat, smrt...
Gavrilo, ima još toga u čemu se slažemo, za sada toliko.
Pozdrav i za SDG,
Sviđa mi se ovaj Tvoj način razmišljnja kao vernika.
Sigurno da bismo mogli u mnogo čemu da se slažemo, možda i obratno.
« Sloboda nije uslovljena».
Predmet za diskusiju: jeste lil nije, daklle sa kojeg stanovišta se polazi.
«Pitam se, zašto ljudi onda ne vole Boga, niti Njegov zakon?
Možda ne vole posledice greha koje je doneo ljudski izbor zla?
Možda nam je teško da se suočimo sa bolnom činjenicom da smo mi ljudi odgovorni za postojanje zla?
Možda se čak uselio u nas neki koren gorčine dok smo putovali širokom stazom? I možda zato sada krivimo Boga?
Ne može biti Bog odgovoran za postojanje zla, ako nas je lepo upozorio na strašne posledice koje će neposlušnost doneti.
Ne može biti odgovoran za zlo Onaj koji je dao ogradu zakona i slobodu ljudima da pažljivo postupaju.
Ne može biti odgovoran Onaj koji Vas leči (hirurg koji Vam odstranjuje rak...) On Vam spašava život! «.
Pozdrav za sve, Cartensius.
+2 / -2
0
strahinja
18. април 2011. у 19.50
Gospodine Cartensius,dobra tema i vrlo teško i korektno definisati „Slobodu” a specijalno onu zasnovanu na istini.U vecini zemalja postoji sloboda govora i izrazavanja ali je pitanje dali je to zasnovano na „istini”.Sjecam se jedanput je bila tema u vezi „gasenja sunca” po nestanku energije i chini mi se da je vas odgovor bio na tu temu nešto slichno ovome„nema ništa od toga,danas u to niko više ne vjeruje.Sada ispada pitanje,ako je nešto zasnovano na bazi cinjenice kako onda termin”verovanje„ dolazi na scenu i ko bi to bio ”niko„.?koliko sam upucen taj dogadjaj eksplozije zvijezda u nasoj galaksiji je van nje je uhvacen nekoliko stotina puta putem teleskopa pa me interesuje vase objašnjenje u vezi svega toga.”
+3 / -1
+2
cartensius
(pisac)
18. април 2011. у 22.41
Poštovani G-ne Strahinja,
na ovoj temi raspravljamo ili diskutujemo o Slobodi, ali nije neko
strogo pravilo, da nebismo mogli malo da se i nekih drugih stvari
dotaknemo. Pre desetak dana imao sam jedno predavanje o liku i delu
Stivena Hokinga. Upravo u njegovim knjigama možemo dobiti više
informacija o „Velikom Prasku”, Crnim rupama (bebama univerzuma) itd.
Možda bi dobro bilo da se postavi jedna takva tema. Evo mi smo ovo načeli i dali ideju za to. Pošto me lično pitaš, lično ću Ti i odgovoriti. Ja pomno pratim sve ono što se u nauci dešava i otkriva,
ali se mora biti i pažljiv, otkriću zašto. Pomenuti Stiven Hoking,
izgubio je jednu opkladu od dvojice kolega sa suprotnim stavovima i
to nakon trideset godina, kaže on (Hoking) „...trideset godina bio
sam u zabludi...”, tako da se nemožemo uvek osloniti na ono što
danas nauka tvrdi, sutra će neko jači da opovrgne.
Pozdrav, Cartensius.
+2 / -3
-1
strahinja
18. април 2011. у 23.28
Gospodine Cartensius,volio bi znati koje su opklade bile u pitanju i vezi čega.?Koliko mi je poznato Hawkingsa smatraju većim mozgom od Ajnstajna i ponesto znam u vezi njega tako da me lično impresira.Koliko mi je poznato negdje krajem prošle ili početkom ove godine je napokon odgovorio na pitanje jeli bog stvorio svemir,ovdje je njegov odgovor.
www.smartplanet.com%2Fbusiness%2Fbl
" >http://www.google.ca/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBcQFjAA&url=http%3A%2F%2F
www.smartplanet.com%2Fbusiness%2Fbl
og%2Fsmart-takes%2Fstephen-hawking-god-did-not-create-universe%2F10402%2F&ei=-gCtTZPgGYjeiAK9i4XGDA&usg=AFQjCNFCshX6z-E8 A4h87Z6SSEw2rZzCXg
+2 / -2
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 13.50
Uvaženi cartensius,
Hvala na lepim pozdravima, primite moje poštovanje,
Pitali ste:
« Sloboda nije uslovljena».
Predmet za diskusiju: jeste lil nije, daklle sa kojeg stanovišta se polazi.
Hajmo da pokušamo da objasnimo kako to da sloboda nije uslovljena, iako postoje ograde...
...
+2 / -2
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 13.51
...
Recimo da ste bili u zatvoru (zbog nekog zla kojeg ste počinili).
I recimo da ste iznenada pomilovani odlukom vrhovne vlasti (predsednika, cara...). Ukazana Vam je milost i dobili ste nazad izgubljenu slobodu.
Na izlasku iz zatvora Vam se jasno napominje:
„OD SADA ste POTPUNO SLOBODNI”
„Možete da idete gde hoćete.”
„Možete da radite šta hoćete.”
„Možete da birate šta hoćete.”
ALI...
„Ne smete da idete u xxx (tamo gde se čini zlo)!”
„Ne dozvoljava Vam se da radite zlo!”
„Ne daje Vam se pravo da izaberete zlo!”
Drugim rečima, Vi ste SLOBODAN građanin ako OSTANETE ODGOVORAN carstvu kojem pripadate.
...
+2 / -2
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 13.52
...
Vi ste slobodan građanin, SAMO AKO POŠTUJETE ZAKON carstva u kojem se nalazite.
...
+2 / -2
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 13.53
...
ALI...
Ako Vi odlučite da kršite zakon koji reguliše mir i blagostanje u celom carstvu,
Ako odlučite...
6. Da ubijate! (6. zapovest)
7. Silujete! (7. zapovest)
8. Kradete! (8. zapovest)
9. Lažete i svedočite lažno! (9. zapovest)
10. Želite tuđe! I zato detaljno PLANIRATE kako da se dočepate xyz! (10. zapovest)
Sve ovo gore je kažnjivo u carstvima koja poštuju elementarnu pravdu i slobodu.
...
+2 / -2
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 14.00
...
(primećujete svi da su danas vlasti svetovne, zato i ne postoje nikakve kazne za kršenje prve ploče dekaloga)
Zato danas u svetovnim vlastima ljudi mogu:
1. Da budu lojalni Sotoni i da njega obožavaju (niko ih ne dira.. dok reklamiraju Sotonske principe (ovo je toliko prisutno u rock muzici, filmovima, TV, novinama).. ali oni ipak svoje destruktivne planove prave u tajnosti - jasno da ih ljudi ne bi otkrili i da ne bi bili sankcionisani)
2. Da se KLANJAJU delima ljudskih ruku - idolima i slikama! (opet nisu kažnjeni)
3. Da PSUJU Boga! (i nisu kažnjeni)
4. Mogu da izaberu po volji dan bogosluženja.. PRVI DAN, šesti dan.. Nijedan dan! (i nema sankcija)
I svi ovi nisu kažnjeni od svetovnih vlasti kao prekršioci zakona.
Ali, da li će ovakvi prekršioci prve ploče zaista poštovati odredbe zakona na drugoj ploči?
Teško da će takvi voleti bližnje kao sami sebe!
(oni će uvek voleti PRVO SEBE a tek onda ako ostanu neke mrvice za ostale)
Jer samo odanost prema Bogu omogućuje ljudima da imaju ljubav prema bližnjima.
(Bog je izvor ljubavi i ako Njega volimo svim srcem, svom dušom, svom snagom i svim umom, onda ćemo imati izvor u sebi da volimo sve ljude pa i najgore ljude u kojima nema ničega dobro…)
UNLOVABLE
http://vimeo.com/groups/christianmedia/videos/9191818
Jesus said the second greatest commandment was to love others as well as we love ourselves, including the ones who don't deserve it. THIS COMMAND IS SECOND ONLY TO LOVING GOD. We must understand that if we make loving God our top priority then we will naturally love others even the unlovable.
Dakle, kako možemo imati ljubav?
...
+2 / -2
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 14.17
...
Jedino ako volimo prvo volimo Boga svim srcem svojim, svom...
(ovde bi trebali da se zapitamo kako danas savremeni svet shvata šta je ljubav? Da li svi isto misle o ovome? Očigledno ne.
Većina danas vrlo liberalno tumači Božji zakon i Njegove zapovesti (govore da je ukinut zakon na krstu). Mnogi negiraju postojanje Tvorca (ova ideologija je uspostavljena kroz teoriju evolucije). A samo manji deo čovečanstva razume i shvata šta znače odredbe zakona! I konačno, samo mali deo od ovih poslednjih, odlučuje da uskladi svoj život sa svakom rečju koja izlazi iz usta Božjih)
Ali šta je izašlo iz usta Božjih po ovom pitanju?
...
+3 / -2
+1
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 14.27
...
10 Božjih zapovesti
I PLOČA
KS (Kršćanska Sadašnost)
Exo 20:1 Onda Bog izgovori sve ove riječi:
Exo 20:2 „Ja sam Jahve, Bog tvoj, koji sam te izveo iz zemlje egipatske, iz kuće ropstva.
Exo 20:3 Nemoj imati drugih bogova uz mene.
Exo 20:4 Ne pravi sebi lika ni obličja bilo čega što je gore na nebu, ili dolje na zemlji, ili u vodama pod zemljom.
Exo 20:5 Ne klanjaj im se niti im služi. Jer ja, Jahve, Bog tvoj, Bog sam ljubomoran. Kažnjavam grijeh otaca - onih koji me mrze - na djeci do trećeg i četvrtog koljena,
Exo 20:6 a iskazujem milosrđe tisućama koji me ljube i vrše moje zapovijedi.
Exo 20:7 Ne uzimaj uzalud imena Jahve, Boga svoga, jer Jahve ne oprašta onome koji uzalud izgovara ime njegovo.
Exo 20:8 Sjeti se da svetkuješ dan subotni.
Exo 20:9 Šest dana radi i obavljaj sav svoj posao.
Exo 20:10 A sedmoga je dana subota, počinak posvećen Jahvi, Bogu tvojemu. Tada nikakva posla nemoj raditi: ni ti, ni sin tvoj, ni kći tvoja, ni sluga tvoj, ni sluškinja tvoja, ni živina tvoja, niti došljak koji se nađe unutar tvojih vrata.
Exo 20:11 Ta i Jahve je šest dana stvarao nebo, zemlju i more i sve što je u njima, a sedmoga je dana počinuo. Stoga je Jahve blagoslovio i posvetio dan subotni.
+
Deu 6:4 Čuj, Izrailju: Gospod je Bog naš jedini Gospod.
Deu 6:5 Zato ljubi Gospoda Boga svog iz svega srca svog i iz sve duše svoje i iz sve snage svoje.
+
Deu 10:12 Sada, dakle, Izrailju, šta ište od tebe Gospod Bog tvoj, osim da se bojiš Gospoda Boga svog, da hodiš po svim putevima Njegovim i da Ga ljubiš i služiš Gospodu Bogu svom iz sveg srca svog i iz sve duše svoje,
Deu 10:13 Držeći zapovesti Gospodnje i uredbe Njegove, koje ti ja danas zapovedam, da bi ti bilo dobro?
Deu 10:14 Gle, Gospoda je Boga tvog nebo, i nebo nad nebesima, zemlja, i sve što je na njoj.
+
KS
Deu 11:1 Ljubi, dakle, Jahvu, Boga svoga, i vrši u sve dane njegove naredbe, njegove zakone, uredbe i zapovijedi.
Deu 11:2 Vi, a ne vaši sinovi, koji nisu ni upoznali ni vidjeli pouke Jahve, Boga vašega, danas ste se osvjedočili o njegovoj veličajnosti, o njegovoj moćnoj ruci, ispruženoj mišici,
Deu 11:3 o znamenjima njegovima i o djelima što ih učini usred Egipta na faraonu, kralju egipatskom, i na svoj zemlji njegovoj;
Deu 11:4 što je učinio egipatskoj vojsci, njihovim konjima i kolima; kako ih je preplavio vodama Crvenog mora kad su vas progonili i kako ih je zatro do današnjeg dana;
+
Deu 30:15 Gle, iznesoh danas preda te život i smrt, dobro i zlo.
Deu 30:16 Jer ti zapovedam danas da ljubiš Gospoda Boga svog hodeći putevima Njegovim i držeći zapovesti Njegove i uredbe Njegove i zakone Njegove, da bi živ bio i umnožio se, i da bi te blagoslovio Gospod Bog tvoj u zemlji u koju ideš da je naslediš.
Deu 30:17 Ako li se odvrati srce tvoje i ne uzaslušaš, nego zastraniš da se klanjaš drugim bogovima i njima služiš,
Deu 30:18 Javljam vam danas da ćete zaista propasti, niti ćete produžiti dana svojih na zemlji, u koju ideš preko Jordana da je naslediš.
Deu 30:19 Svedočim vam danas nebom i zemljom, da sam stavio pred vas život i smrt, blagoslov i prokletstvo; zato izaberi život da budeš živ ti i seme tvoje,
Deu 30:20 Ljubeći Gospoda Boga svog, slušajući glas Njegov i držeći se Njega; jer je On život tvoj i dužina dana tvojih; da bi nastavao na zemlji, za koju se zakleo Gospod ocima tvojim, Avramu, Isaku i Jakovu, da će im je dati.
&
Mar 12:28 I pristupi jedan od književnika koji ih slušaše kako se prepiru, i vide da im dobro odgovara, i zapita Ga: Koja je prva zapovest od svih?
Mar 12:29 A Isus odgovori mu: Prva je zapovest od svih: Čuj Izrailju, Gospod je Bog naš Gospod jedini;
Mar 12:30 I ljubi Gospoda Boga svog svim srcem svojim i svom dušom svojom i svim umom svojim i svom snagom svojom. Ovo je prva zapovest.
Mar 12:31 I druga je kao i ova: Ljubi bližnjeg svog kao samog sebe. Druge zapovesti veće od ovih nema.
Mar 12:32 I reče Mu književnik: Dobro, učitelju! Pravo si kazao da je jedan Bog, i nema drugog osim Njega;
Mar 12:33 I ljubiti Ga svim srcem i svim razumom i svom dušom i svom snagom, i ljubiti bližnjeg kao samog sebe, veće je od svih žrtava i priloga.
Mar 12:34 A Isus videvši kako pametno odgovori reče mu: Nisi daleko od carstva Božjeg. I niko više ne smeše da Ga zapita.
+
Luk 10:25 I gle, ustade jedan zakonik i kušajući Ga reče: Učitelju! Šta ću činiti da dobijem život večni?
Luk 10:26 A On mu reče: Šta je napisano u zakonu? Kako čitaš?
Luk 10:27 A on odgovarajući reče: Ljubi Gospoda Boga svog svim srcem svojim, i svom dušom svojom, i svom snagom svojom, i svom misli svojom, i bližnjeg svog kao samog sebe.
Luk 10:28 Reče mu pak: Pravo si odgovorio; to čini i bićeš živ.
Luk 10:29 A on htede da se opravda, pa reče Isusu: A ko je bližnji moj?
Luk 10:30 A Isus odgovarajući reče: Jedan čovek silažaše iz Jerusalima u Jerihon, pa ga uhvatiše hajduci, koji ga svukoše i izraniše, pa otidoše, ostavivši ga pola mrtva.
Luk 10:31 A iznenada silažaše onim putem nekakav sveštenik, i videvši ga prođe.
Luk 10:32 A tako i Levit kad je bio na onome mestu, pristupi, i videvši ga prođe.
Luk 10:33 A Samarjanin nekakav prolazeći dođe nad njega, i videvši ga sažali mu se;
Luk 10:34 I pristupivši zavi mu rane i zali uljem i vinom; i posadivši ga na svoje kljuse dovede u gostionicu, i ustade oko njega.
Luk 10:35 I sutradan polazeći izvadi dva groša te dade krčmaru, i reče mu: Gledaj ga, i šta više potrošiš ja ću ti platiti kad se vratim.
Luk 10:36 Šta misliš, dakle, koji je od one trojice bio bližnji onome što su ga bili uhvatili hajduci?
Luk 10:37 A on reče: Onaj koji se smilovao na njega. A Isus mu reče: Idi, i ti čini tako.
Da li je ovo odgovornost?
Jeste!
...
”
+3 / -2
+1
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 14.38
...
Koliko je onda važno da poštujemo i volimo svoga Stvoritelja (onako kako je On definisao kada je uspostavio ovaj svemir), da bi mogli da primimo od Njega ljubav?
...
+3 / -2
+1
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 14.42
...
Joh 3:33 Koji primi Njegovo svedočanstvo, potvrdi da je Bog istinit.
Joh 3:34 Jer koga Bog posla, onaj reči Božije govori: jer Bog Duha ne daje na meru.
Joh 3:35 Jer Otac ljubi Sina, i sve dade u ruke Njegove.
Joh 3:36 Ko veruje Sina, ima život večni; a ko ne veruje Sina, neće videti život, nego gnev Božji ostaje na njemu.
+
Joh 3:1 Beše pak čovek među farisejima, po imenu Nikodim, knez jevrejski.
Joh 3:2 Ovaj dođe k Isusu noću i reče Mu: Ravi! Znamo da si ti učitelj od Boga došao; jer niko ne može čudesa ovih činiti koja ti činiš ako nije Bog s njim.
Joh 3:3 Odgovori Isus i reče mu: Zaista, zaista ti kažem: ako se ko nanovo ne rodi, ne može videti carstvo Božije.
Joh 3:4 Reče Nikodim Njemu: Kako se može čovek roditi kad je star? Eda li može po drugi put ući u utrobu matere svoje i roditi se?
Joh 3:5 Odgovori Isus: Zaista, zaista ti kažem: ako se ko ne rodi vodom i Duhom, ne može ući u carstvo Božije.
Joh 3:6 Šta je rođeno od tela, telo je; a šta je rođeno od Duha, duh je.
Joh 3:7 Ne čudi se što ti rekoh; valja vam se nanovo roditi.
Joh 3:8 Duh diše gde hoće, i glas njegov čuješ, a ne znaš otkuda dolazi i kuda ide; tako je svaki čovek koji je rođen od Duha.
Joh 3:9 Odgovori Nikodim i reče Mu: Kako može to biti?
Joh 3:10 Isus odgovori i reče mu: Ti si učitelj Izrailjev, i to li ne znaš?
Joh 3:11 Zaista, zaista ti kažem da mi govorimo šta znamo, i svedočimo šta videsmo, i svedočanstvo naše ne primate.
Joh 3:12 Kad vam kazah zemaljsko pa ne verujete, kako ćete verovati ako vam kažem nebesko?
Joh 3:13 I niko se ne pope na nebo osim koji siđe s neba, Sin čovečiji koji je na nebu.
Joh 3:14 I kao što Mojsije podiže zmiju u pustinji, tako treba Sin čovečiji da se podigne.
Joh 3:15 Da nijedan koji Ga veruje ne pogine, nego da ima život večni:
Joh 3:16 Jer Bogu tako omile svet da je i Sina svog Jedinorodnog dao, da nijedan koji Ga veruje ne pogine, nego da ima život večni.
Joh 3:17 Jer Bog ne posla Sina svog na svet da sudi svetu, nego da se svet spase kroza Nj.
Joh 3:18 Koji Njega veruje ne sudi mu se, a koji ne veruje već je osuđen, jer ne verova u ime Jedinorodnog Sina Božijeg.
Joh 3:19 A sud je ovaj što videlo dođe na svet, i ljudima omile većma tama negoli videlo; jer njihova dela behu zla.
Joh 3:20 Jer svaki koji zlo čini mrzi na na videlo i ne ide k videlu da ne pokaraju dela njegova, jer su zla.
Joh 3:21 A ko istinu čini ide k videlu, da se vide dela njegova, jer su u Bogu učinjena.
...
+3 / -2
+1
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 14.44
...
1Jn 5:12 Ko ima Sina Božijeg ima život; ko nema Sina Božijeg nema život.
...
+3 / -2
+1
SDG
(Soli Deo Gloria)
19. април 2011. у 14.57
...
Evo jednostavnog testa...
Uvek nepogrešivo ustanovljava da li neko ima ljubav ili ne!
Kako se ljudi postavljaju prema svome Tvorcu?
Kako ljudi u ove poslednje dane razmišljaju... gde je njihovo srce?
Mat 6:19 Ne sabirajte sebi blago na zemlji, gde moljac i rđa kvari, i gde lupeži potkopavaju i kradu;
Mat 6:20 Nego sabirajte sebi blago na nebu, gde ni moljac ni rđa ne kvari, i gde lupeži ne potkopavaju i ne kradu.
Mat 6:21 Jer gde je vaše blago, onde će biti i srce vaše.
Gde su ljudske misli okrenute?
Ka sebi? Udovoljavanju svojim željama?
ILI
Ka Bogu? Ispunjavanju Njegove volje? (koja se ispoljava u nesebičnosti i službi prema svim ljudima (našim bližnjima)).
...
+3 / -2
+1
cartensius
(pisac)
19. април 2011. у 19.10
Gospodine Strahinja,
reč je o materiji koju proguta crna rupa da zauvek bude izgubljena
kao i bilo koja informacija u vezi s njom. To je bio Hokingov stav.
Suprotnog mišljenja su bili Džon Preskil i Kip Torn, Hoking im je
javno namirio opkladu. Podaci koji se jednom pojave iz onih zgusnutih
prostornovremenskih tačaka-ta informacija je neuništiva- i ništa je ne može zauvek izbrisati, kažu, čak ni najsnažnija „svemirska drobilica”. Tako je kasnije Hoking promenio svoje mišljenje u vezi s tim i sada smatra da informacija„ipak curi nazad u naš univerzum”.
Bez obzira što je u ovom slučaju izgubio opkladu, služeći se
dijalektičkom metodom otkrio je neke nove tajne, između ostalih i
zračenje iz crnih rupa, poznato kao „Hokingovo zračenje”.
Pozdrav, Cartensius.
+3 / -2
+1
cartensius
(pisac)
19. април 2011. у 19.23
Gospodine SDG,
hvala na učešću u ovim diskusijama o Slobodi. Komentar Vam je jasan,
koncizan, praćen Biblijskim tekstovima i vredan pažnje. Bilo mi je
zadovoljstvo da sve to pratim, uz ponovnu zahvalnost, pozivam i ostale učesnike da daju svoje komentare.
Pozdrav svima, Cartensius.
+2 / -4
-2
strahinja
19. април 2011. у 19.43
Gospodine SDG,jel vi možda imate neki posao,kako je moguće da smaratre ovde 24 sata.Ništa vrijedno nisam zapazio u vasem izlaganju izuzev naravno citiranja iz biblije.Ipak je ovo 21 vijek i takva pisanja ne pripadaju danasnjem vremenu.zalosno da od 27 postava vasih je 17.
+2 / -2
0
B-Hriscanin
(B.Evangelista)
20. април 2011. у 04.15
Razjasniti problem slobode u kontekstu ove price dole
„Biblija malo govori šta se dešavalo neposredno posle covekovog
pada u greh. Eva se opravdavala pred Bogom da je zmija preva-
rila da jede sa zabranjenog drveta , dok Adam ne kaže da ga je
žena prevarila , već da mu je ona dala , tako da je i on jeo što je
zabranjeno... Možemo zamisliti diskusiju izmedu Boga i coveka
koji je pokušavao da se zbog greha opravda ; ” žena koju si udru-
žio sa mnom „ -- kaže Adam Bogu!... Ona mu je ponudila , i on je
prihvatio da deli sudbinu sa njom... Ona je bila deo njega, i on je
već zavoleo kao dušu svoju... Ona mora da napusti vrt , a on da
ostane u raju bez nje !...Sigurno je razmišljao ; kakav bi to raj bio
ako ona ode, a ja ostanem bez nje ? To za mene više nebi bio raj !...
Bilo mu je teško ... I njemu, i njoj... Ali , plata za greh je smrt,
i u životu, do te smrti covek može mnogo da učini da bi se ponovo
vratio tamo odakle je isteran..Adam nije želeo da ostane sam u raju .
Pošao je dobrovoljno sa svojom ženom u grešni i mracni svet...
Pored njih je tada bio i Isus -- njihov tvorac, koji ih je takode voleo
kao dušu svoju... On im porucuje : Neće te otici sami u svet ;
Idem i ja sa vama !... Delicemo zajedno tugu i bol ,i tako ću biti uz
vas , pomagati vam , uciti vas , i položiti najvecu žrtvu za vas !...
Covek, u mracni i grešni svjet nije otišao sam !...Sa njim je pošao
i Bog da bi bio uz njega , i pomogne mu da se vrati u izgubljeni dom”.
-- Koji teret i koje preimutsvo je uslovila sloboda ?...
-- Kada se vratimo u izgubljeni DOM, da li ćemo imati istu slobodu kao ovi gore ?
-- Kakvu ulogu poboznost ima u vezi predstojece slobode u rajski dolazecim uslovima?
-- Koliko sanse za novouslovljnu rajsku slobodu uopste imaju individue kao ovaj „strahinja”?
-- Koju opasnost bi nepobozni svojom slobodom uneli u rajski dolazecim uslovima?
Biblijski hrišcanin
+1 / -2
-1
Regulus_Gavrilo
(Signal from Heaven)
20. април 2011. у 07.50
B-Hrišćanin: „Adam nije želeo da ostane sam u raju .
Pošao je dobrovoljno sa svojom ženom u grešni i mracni svet...
Pored njih je tada bio i Isus -- njihov tvorac, koji ih je takode voleo
kao dušu svoju... On im porucuje : Neće te otici sami u svet ;
Idem i ja sa vama !... Delicemo zajedno tugu i bol ,i tako ću biti uz
vas , pomagati vam , uciti vas , i položiti najvecu žrtvu za vas !...
Covek, u mracni i grešni svjet nije otišao sam !...Sa njim je pošao
i Bog da bi bio uz njega , i pomogne mu da se vrati u izgubljeni dom”.„
ГАВРИЛО: браво мајсторе! твоја библија већ на нешто личи - постаје разувљива, твоја верзија је пуно боља, уз то показао како је Библија написана. ”
+1 / -3
-2
Regulus_Gavrilo
(Signal from Heaven)
20. април 2011. у 08.22
Б. Хришћанину!
ајде да ја и ти пошемо неки бестселер..неки серијски роман о авантурама Христа и Бога?
Не шалим се - видим да имаш смисао, ради ти машта..
+1 / -0
+1
revizor
(pilot)
20. април 2011. у 10.42
„ Ljudsko biće nije po prirodi slobodno,već jednostavno >>> jest <<<.Osim toga,ono treba apsolutno biti svjesno svoje slobode.Sloboda nije spontana u njemu(kao bitak u postojanju),ali ona dolazi iz dubine njegovog bica.Sloboda je nešto slozenije nego samo jednostavno biti slobodan,jer ona oplemenjuje covjeka, ona ga uzdize iznad ostalih bica,ona mijenja njegov zivot,obiljezava njegovo postojanje i utice na samo njegovo biće.Slobodan covjek je iskreno biće.Zarobljenik je neiskren već po svome ropstvu.Zivot proveden u ropstvu zamracuje dubine bica.I kao u dodiru sa svijetom, osnovno biće postaje covjek jednom uzlaznom linijom, silan i slobodan;isto tako covjek postaje zivotinja kad ova prevladava, a slobodna i otvorena atmosfera iz dubina njegovog principijelnog bica se zamracuje.
Biće slobode je najdublji dio covjekovog bitka,jer je biće slobode da bude stvarno ono sto jesmo.Biti,znaci,prije svega,biti slobodan.
Svijest o slobodi nagoni covjeka da trazi dubinu svoga bica.
Svijest o slobodi je neophodna, itovremeno u korist slobode i za dobro bica.
Trazenje Boga je neprestano i dinamicno premjestanje bica iz bezdana u beskonacnost.
Može li savjest postojati bez slobode?
Ako covjek izgubi svijest o slobodi,kako će postojati sloboda savjesti?
Kako da sloboda napreduje bez savjesti koja je usmjerena prema dobru?
Šta vredi zarobljena savest,kojoj je oduzeta>> bozanska << sloboda?"
" Kad bi covek bio podlozan zakonima sličnim onima koji upravljaju kamenjem i zivotinjama, ne bi bilo moguće ciniti hvalu iz srca.Sto je sloboda veca, vise će stvarnosti i cene imati hvala iz srca i vise će stvorenje razviti stepen savrsenstva koji mu je dan da ga dosegne.Cilj je Uzvisenog bica da osigura coveku najveci mogući stepen slobode,da bi mu pomogao da dosegne najvisu tacku savrsenstva.Savrsenstvo će uvek biti u proporciji sa slobodom.
"Svakako nema slobode tamo gde se covek ogranicava da>>sledi svoje nagone<<.
” Prema popisu stanovnistva bilo je ,1939.godine, 16763000 Jevreja u svetu,od čega 10 mil.(ili 59,65%) u Evropi.Od toga je 6 mil,možda i vise ,stradalo u logorima smrti ili u getima.U okupiranoj Evropi tri od četiri Jevreja izgubila su zivot.
Nijedna nacija nije dozivela toliko ponizenja i torture, okrutnu smrt; nijedna nacija nije podnela masovno istrebljenje žena,dece i starijih osoba;nijedna nacija nije izgubila trećinu stanovnistva,nijedna nacija nije bila podvrgnuta preciznom planu koji nije dopustao nijednom clanu da umakne i spasi svoj zivot.
Ova nas tragedija podseca kako se dobri obiteljski ocevi mogu pretvoriti u krvnike.Danasnja istorija o tome svedoci.Borba za slobodu dostojanstvenog zivota odnosi se na svakog coveka i nikada nije zavrsena.„
” Ne verujte onima koji vam savetuju da prolevate krv u ime religije i hoće da vas učine krvnicima.Budite sigurni da bi vam drugacije savetovali kad bi oni sami bili progonjeni...Macem koji vam je Bog dao učinite da vlada mir!Kaznite ubice,izdajice,lazne svedoke i njima slične.Ali što se religije tiče, stitite Bozju decu od nasilja njihovih neprijatelja;eto vase uloge...Ako je jedan dobar lecnik sposoban da dokaze istinitost svoje znanosti,zašto teolozi ne bi isto tako mogli?Ako je to Hrist učinio,kao i njegovi apostoli, njihovi sledbenici isto su tako sposobni.„
” Sada je sigurno da ni jedna osoba niti zajednica nije primila od Boga , ni prirodnim zakonom ni na bilo koji drugi način da bi uspostavila zakon prema kojem bi svako bio primoran da veruje iste stvari u svim tackama hrišćanskog verovanja ili da podredi svoje mišljenje,u pitanju vere i bogosluženja, odluci nekolicine, i to pod uslovom gradjanskog kaznjavanja.U stvari Bog nikada nije dao jednom coveku ili grupi ljudi vlast da vladaju nad ljudskom savjescu na polju na kojem je On jedini Gospodar.„
”
+1 / -1
0
B-Hriscanin
(B.Evangelista)
20. април 2011. у 15.49
Bravo Gavrilo; Dobra ideja ; Evo ja nešto napisah, a ti slobodno uzmi ucesca ;
Od covekovog pada u greh, i Božjeg odvajanja od njega, ljudi su na
zemlji ostali bez Boga ; Ali zajednica izmedu Boga i njemu vernih
ljudi nikada nije prekidana...Preko Enoha , coveka koji je uvek
živeo po Božjoj volji , pa zatim velikog propovednika Noja,dolazimo
do Mojsija i početka plana za ponovni susret coveka i Boga...Kada
je Bog dao Zakon Mojsjju i Izraelskom narodu , zemlja je tada bila
puna bezbožnika i idolopoklonika. Izraelski narod je u to vreme bio
jedini narod koji je Zakonom Božjim imao zajednicu sa pravim Bogom.
Tokom njegove istorije , i oni su se odvojili od Boga tako da je jednom
prilikom jedan prorok pomislio da je jedini , i da i njegovu dušu traže...
Bog ga je ohrabrio,rekavši mu da On ima još mnogo svojih vernih koji
nisu priklonili kolena idolima ... Zajednica izmedu Neba (Boga)
i Zemlje (ljudi), i u najkriticnijim trenucima se nije prakidala - nikada...
Rođenje Isusa je pojava Boga u covecjem telu, i Njegovo druženje sa ljudima.
To je ucvrstilo još više vezu izmedu Boga i ljudi , a izlivanje Svetoga
Duha na njegove ucenike, stvorilo je pravu harmoniju izmedu Neba
i Zemlje...Sam Bog je tada rekao da se ova zajednica mora propove-
danjem da proširi po celome svetu, i da oni koji uzveruju i krste se,
spašce se...(Marko16,15.16.) Bog je tada rekao da će znak onima
koji uzveruju biti upravo sila Duha Svetoga koja će se izliti na njegove
ucenike i osposobiti ih za razlicite darove...(Marko 16,17.)
Rođenje Hristovo doprinosi početak prve Hristove crkve sa clanovima iz celog
sveta...Ta Hristova Crkva , sa ljudima svih rasa i klasa, rasprostranjena po
čitavom svetu , uz Zapovesti Božje i veru Isusovu - održava divnu
harmoniju izmedu Neba i Zemlje... Pocev od prvih apostola, koji su
odmah postali cekaoci povratka svoga Gospoda, pa do danas, clanovi
Hristove crkve u divnom jedinstvu cekaju povratak svoga Gospoda,
koji će ih ponovo vratiti u zajednicu sa Bogom - za sva vremena.
Ta divna nada ovih cekalaca održava izvanrednu harmoniju izmedu Neba
i Zemlje, dok ne dodje naš Gospod...Ima nas mnogo koji ga cekamo ;
Među njima sam prvi ja ; Ko je sledeći neka se pridruzi !...
Biblijski hrišcanin
+1 / -2
-1
Regulus_Gavrilo
(Signal from Heaven)
20. април 2011. у 16.35
B-Hrišćanin: „Adam nije želeo da ostane sam u raju .
Pošao je dobrovoljno sa svojom ženom u grešni i mracni svet...
Pored njih je tada bio i Isus -- njihov tvorac, koji ih je takode voleo
kao dušu svoju... On im porucuje : Neće te otici sami u svet ;
Idem i ja sa vama !
Гаврило: чекај пријатељу - немој да журиш, има да нас провале - не иде ово изнад с овим испод, треба да то мало наштелујемо.
Od covekovog pada u greh, i Božjeg odvajanja od njega, ljudi su na
zemlji ostali bez Boga..
ИИИ - , и нисам се шалио с оним ”можемо да пишемо о авантурама Бога, Мојсија И Христа..серијски романи, нешто налик на Мирко и Славко, Фантом, човек Паук, Винету..да и децу заинтересујемо, да им буде интересантно и разумљиво.
+1 / -1
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
20. април 2011. у 17.02
...
Gde je ljubav na ovom svetu? Šta će Vas najviše usrećiti?
$$? Udovoljavanje željama? Da svakodnevno pobuđujete (potstičete) OSEĆANJA zadovoljstva, da bi osećali sreću?
ILI
Da budete iznutra srećni.. tako što ćete tražiti i dobiti ljubav od svoga Tvorca?
...
+1 / -1
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
20. април 2011. у 17.02
...
A kako se može dobiti ljubav od Tvorca?
Tako što ćete ODLUČITI (POTPUNO SLOBODNO) da IZABERETE LJUBAV umesto sebičnosti...
...
+1 / -1
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
20. април 2011. у 17.03
...
Kako izabrati ljubav umesto sebičnosti?
Kako ovo praktično učiniti ako su svi oko nas sebični? Nije li ovo samoublički princip?
Ne! Nije! Bog je obećao da će biti sa nama u svim našim problemima (probama, ispitima, iskušenjima - trials, troubles, temptations)...
Možda će doći do totalne promene, ali nas Bog neće ostaviti...
...
+1 / -1
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
20. април 2011. у 17.11
...
Da bismo imali ovo poverenje u Boga, On nas poziva da VERUJEMO u Njega:
Joh 14:1 Neka se ne plaši srce vaše! VERUJTE u Boga i - VERUJTE u mene!
...
+1 / -1
0
SDG
(Soli Deo Gloria)
20. април 2011. у 17.17
...
Dimitrije Stefanović
Joh 14:1 Neka se ne plaši srce vaše! Verujte u Boga i - verujte u mene!
Joh 14:2 U kući Oca moga ima mnogo stanova. Da nije tako, zar bih vam rekao: Idem da vam spremim mesto?
Joh 14:3 I kad otidem i spremim vam mesto, opet ću doći i uzeću vas k sebi, da i vi budete gde sam ja.
Vuk Karadžić
Joh 14:4 I kuda ja idem znate, i put znate.
Joh 14:5 Reče Mu Toma: Gospode! Ne znamo kuda ideš; i kako možemo put znati?
Joh 14:6 Isus mu reče: Ja sam put i istina i život; niko neće doći k Ocu do kroza me.
...
+0 / -3
-3
Regulus_Gavrilo
(Signal from Heaven)
20. април 2011. у 17.59
СДГ,
јест греота и жалосно, то не спорим, млад човек (Христ) криви су они „троје Мудрих”, по неком пророчанству и без компаса запуцали да наћу Месију, упали људима у кућу и ево га! „нашли га”.
Прича се: Христ је путовао у Индију да се школује, онда у Египат код окултних Свештеника, овладавши знањем и вештинама, вратио се у Јерусалем, почео да паметује (философира)..у почетку импонирао, коме? па необразованим људима, обичним дангубама и тамо неким рибарима. Осилио се са тим својим успехом који је све више прерастао у илузију, мислећи да је он Бог и батина, све док није привуко пажњу Ферисеја.
Са ферисејима је требао да буде опрезнији, уопште није здраво било коме говорити да си Бог, то је веома глупо. Шта се десило, Феризеји су га ставили на неколико тестова. И од тог трена почиње све наопако и против. Не добивши признање Ферезеја да је он (Христ) мудрији и са вишим ауторитетом „Бог” Христ почиње да буде дрзак, почиње да унижава Фересеје, Христ осећа да му „гори под ногама”..почиње да прети смрћу и уништењу над онима који су се окренули од бога. То све прераста још у већу параноју код младог Христа.
Христ није успео да реформира Бога Јехву, јер његов наук и наук Јехве се у многоме разликује. Немој да то никога чуди, јевреји су увек увек постизали једну врсту компромиса са својим Јехве, научили да тргују с њим.
Какви бре богови - реч је о неуспелој револицији (преузимања власи)
Кастро је испао пуно паметнији од Христа. Чак је и овај Мухамед извукао поуку, чуо како је Христ прошао, зато Мухамеду није пало ни на крај памети да каже да је „бог”..Христ је први и једини шарлатан који је направио ту Глупост.
Хвала на шажњи..изволите сад с вашим минусима , ако вам је суђено да кипите, онда шта вам ја могу, а ја сам обећао мом пријатељу Б.Хришћанину, да ми почнемо да пишемо серијске романе „стрипове” о авантурама Јехве, Мојсија, Христа и Мухамеда.
+0 / -1
-1
B-Hriscanin
(B.Evangelista)
21. април 2011. у 03.45
U pravu si Gavrilo ; Idemo dalje !... Pročitaj sada ovo što mi pade napamet ; Napiši i ti nešto !... Pozdrav tebi, prijatelju.
„Osnivanje Hristove crkve , i hrišćanske religije nije prošlo bez
uzbudjenja. Znalo se da je umrli Hristos ustao iz mrtvih ; Deša-
valo se da je i do pet hiljada ljudi u jednom danu prelazilo u Hri-
šcanstvo. Hrišcanske crkve su se , kako blizu , tako i daleko -
veoma brzo osnivale. Za kratko vreme postaje gradjanska re-
ligija u koju ulaze i ” teški vucu„ koji razvodnjavaju izvorne istine
Svetoga Pisma i apostolskih predanja... Kao takva , odvaja se na
dve , pa četiri , pa osam, šesnaest itd. razlicitih pravaca, i svaka
uzima svoju masku pobožnosti... Vreme je uzelo svoj danak;
Svaki voda (teški vuk) , (” svetac„) je uveo svoje sopstveno pre-
danje, i tako Hrišcanstvo doveli do haosa... Ljudi , podstaknuti ne-
prijateljem Hrišćanstva, omalovažili su religiju uopšte... Ali , Hri-
šcanska crkva ima obecanje da je ni vrata paklena neće nadvladati.
U jednom periodu vremena dolazi do verskog probudenja...
Izdvaja se ” ostatak„ hrišcana, koji ne osnivaju neko novoverstvo,
već se grupišu u pokret cekanja Isusa Hrista , osvežavaju prvobitno
ucenje Hrista i prve crkve , a to je : -- ” Ako hoceš da budeš spasen ,
drži Zapovesti„ , i ” Verujte u Boga , i mene (Hrista) verujte„...
Izdvajaju se od celokupnog Hrišcanstva, (deset devijaka) i prakticnom
pobožnošcu daju neke nove perspektive hrišcanskoj religiji...
Religijske maske su pale;... Hrišcansko ” siromaštvo„ trese ne samo
hrišcane;... Neki zbog obaveza prakticne pobožnosti (deset zapovesti
i vere Hristove) napuštaju Hrista , ali drugi vrlo brzo popunjavaju nji-
hove redove...
Jevandelje se propoveda;.. A kada se ispropovedi , tada će doći posledak”...
Biblijski hrišcanin
+1 / -0
+1
Balamory
21. април 2011. у 14.40
cartensius
(pisac)
Uprkos definiciji slobode datoj na wikipediji mi nismo nikada Slobodan bica. Ograniceni smo zkanima prirode I vremenom. Mi smo ulovljena bica. Jedinu slobodu gde koju imamo je Sloboda u u izboru delvovanja. Slobodan da odulcimo kavuovu akciju ćemo akciju. To delovanje nije bez odgovornosti.
Dakle bazirano na akciji I rekaciji delovanje jedne osobe ma koliko malo to delovanje bilo i relativno utice na ponasanje celog sistemea čitaj univerzuma našeg ovog sada vreme prostor. To je sloboda u izboru delovanja. Takodjhe zakon ovog univerzuma prirodan zakon.
Zato je i kod nas kada se neko trudi da izvrshava Bozije zakone dobija slobodu. Jer ti zakoni su dizajnirani da ocuvaju druge.
Anarhija niej sloboda već to je bazakonitost . Sloboda ima puno veze sa p[rvadmom i kako bi ta prvda trebala da bude. Dakle istitucijom suda i sudije i un oiverzalne prvade.
SDG
(Soli Deo Gloria)
18. april 2011. u 00.03
deca Yisraela vide u Bozjem zakonu slobodu.Zakoni prihvaceni konzenzusaom dobrom voljom pojedinca .
Razlika između definicije dece Ysreala i ''hrišćana'U je u definicji koje Bozeje zakone treba se truditi da se drže i kako ti Bozji zakoni trebaju da se primene na drustvo i zvot danas grdjanske zakone
.Dakle mi se neslazemo u kolicini broju zakona sa vama I da je vasje tumacenje bozije . Dakle po nama da vi nema autoritet Boga da namecete vashe razumevanje te definicije i kolicine broja zakona kako ih vi razumete.
Druga stvar Fraiseji nisu predstavnici Boga niti svestineci kako po Jovanu vi tvrdite. U isuovo vreme Svestenici u Hramu su Bili Postav ljeni od Rimljana.istorijska Istina. iste svetenike su ubili jevreji kakda su iz Jerusalima isterli Rimljane.I to je istorijska istina.
Dakle fundametalna razlika u nacinu kako mi shvatamo i prihvatamo autoritet i kakvo vi to radite.Svestenici nikada nisu bili pre4dstavnici Boga na zemlji. Svestinici su bili samo usluzna delatnost
da bi sluzili na oltaru i dredjivali šta je vcisto šta necisto. samop to. Bog ih nije birao. Originalno sva prvo rodnjea deca izrela su bili svetenici posle su samo potomcoi arona to radili plus prvorodjni.
Dakle bog se nije meshao i postavljao svestenike već ljudi Bog je samo dao zakone regulacije šta bi ta osoba morala da ispuni pre nego sto obavi ritual na oltaru.
fariseji nemaju veze sa svetenicima. To je jedna sekta koja je postojala od 2 veka BCE do 4 veka CE koja je imala svoje tumacenje bazirano na tradiciji ''otaca''
Iz te sekte kasnije su se stvorili rabaji kao novi stalez. Iako reč je postojala i pre.
Regulus_Gavrilo
(Signal from Heaven)
20. april 2011. u 17.59
Slazem se sa tvojom tvrdnjom da je Socijalizam Fidekla Castra na Cubi blizi idejama pravde i hrsicantvu nego iz zemlje koja je 50 milja nautickih dalje zbog razlicitih definicija šta je sloboda u stvari. Možemo zakluciti da sloboda ima veze da li je sistem drustva pravedniji.
+1 / -0
+1
Balamory
21. април 2011. у 15.11
definicija proraoka je jasno data?
Prorok samo pominje da se ljudi drže zakona Bozijeg ? Prorok je poslat ljudima od Boga?
Prorok ni jedan nije ucio ljude da zakoni Boga nisu vazeci.
Ako prorok ili proroicica tvrde da su zakoni ne vazeci
onda nisu prorok.
Dakle to su ljudi koji su imali autoritat Boga.No njihov autoritat je ogranicen jednom stvari ZAKONOM.
SDvi drugi ljudi nemaju autoritet Boga. Svetenici ,rabaji Fraiseji Crkve Države i državne istitucije . To su isto ljudi i podlkozni su kritici i napadu i manjanju. napad na njih nije napad na BOga.
Uprkos predrasidi proprok ne prorice buducnot. Prorok je samo dao opomenusta može da se desi ako se deca ysraelau pojdedinim delovima zemlje ne pocnu da drže zakona ili promene ponasanje. Samo to. Ništa drugo
.No kada je prvda u pitanju Gloria zar ne izgleda
ne pravedno da Bog na sudjenju koji nije odrzano nije po vashem shvatnju neutralanlan i objetivan već zastupa shvatanje jedne grupe nljudu ''ljudsko shvatanje'' dogmu???
Dakle to je betovanje proricanje nečega ishoda što se josh nije dogodilo na osnovu ljudskog tumacnja i razloga da strashi ljde i manipulishe dabise prikljucili ljudskoj organoizacije radi materijalne koristi???
sa ponete univerzalne prvade na bilo kom sudjenju prvo se se osudi na osnovu uradjenog već uradjenog prošlo vreme i ako je to uradjeno protivno zakonu nikada ne nasnovu uverenja, drugo
svaka strana ima pravo na odbranu i tek onda sudija koji je uvek neutralan i objetivan donesde presudu na zakonu i cinjenicama ne na uverenju??
b gloraia ne moze da razume fundametalnu razliku zasnovanu na osnovnom principu ravprovanosti i slobode izbora da osnovni princip jednakosti ljudi dat u je da su svi ljudi ravnopravni, D anijedan covek ili grupa ljudi nisu bolji ili veci od drugih bez obizra na ''dogmnu 'i uverenje i da se nagrada i kazna uvek idu na osnovu već uradnjene akcije delovanja ne na osnovu uverenje ili asumpcije.
Zašto onda ljudi Bili ''hrišćani'' uopste americki hrišćani???
Iz pukog uverenja da neka crkva iz amerike iza njihovog razu,evcaja stoji Bog? Šta ako ne stoji? Šta ako imaju pogreshno razumevanje????
Kako vi mozete da znate u unapred nešto što se nije desilo
??? I kada je to Bog idge rekao da mi vas sledimo samo tako na subjetivnoj tvrdnji vasheg mišljenja??? Dogme??
Uzeci to k znanju možda je sada jasno zašto su deca izrela ne prihavtaju vashe tumacenje jer vas vide kao tumacnje ljudi. Običnih greshnih ljudi? Ni gorih ni boljih koji rade iste greshke kao sama deca Yzrela a da nisu svesni??
jedne organizacije koja je nastala samo 150 godina pre i koja postoji samo iz puke igre slučaja da je ekonomskiizajn takav da istitucije u zemlji gde je organizacija nastala imaju prvao zakonom da kreiraju kridit ni iz čega i da taj krdit daju jednoj religijskoj organozaciji korporaciji
kao sredstvo da bi finasirara shirenje stapmanjem knjiga, tv i medijima i slanjem mislionara u razlicitim zemlajma ove planete i u svim zemljama gde gore pomenuta zemlja ima svoju vojnu bazu i gde je kao oruzana sila prisutna i tamo gde nije ????
+0 / -1
-1
revizor
(pilot)
21. април 2011. у 21.18
„ Pokusaj pojasnjenja hrišćanskog shvatanja slobode pozivanjem na biblijski tekst Luka 15>> Prica o izgubljenom sinu<<(Prica o izgubljenim sinovima)
Kao sto je Jahve izbavio izrailjski narod iz egipatskog ropstva,tako i nas Gospod Isus Hristos otkupio narod>> Novog zaveta<< i izbavio ga od mocnih sila greha,smrti.Svojom smrcu pomirenja na Golgoti i vaskrsenjem ON je pomirenom gresniku podario novi zivotni prostor.Mi smo pozvani da taj novi zivotni prostor ispunimo najboljom mogućom licnom odlukom-i ličnim razvojem.
Ukratko:covek je pozvan da postane sin u Bozjoj kuci.To podrazumeva sve prednosti koje samo deca imaju.Ona nikada ne mogu postati robovi.
Raniji americki predsednik Ruzvelt govorio je 1941 godine nacelne slobode ljudi:
biti slobodan od svake potrebe
slobodan od straha
slobodan da govoris i uzivas versku slobodu,
Sve to čini prava i prednosti clanova kuce.
Sloboda od potreba-U pomenutoj prici otac podseca sina: " TI SI SVAGDA SA MNOM, I SVE JE MOJE TVOJE."stih 31.
Tako se sin- koji je daleko od svoje kuce-podseca:" KOLIKO NAJAMNIKA U OCA MOJEGA IMAJU HLEBA I SUVISE." stih 17
Sloboda od straha-Biti kod kuce, to znaci uzivati u mestu sigurnosti, zastite, brige i ljubavi.Kod kuce je otac koji ceka, kome može da dodje čak i duznik i da trazi oprostenje.
Sloboda govora-Jedan sin trazi svoj deo imovine i zaista dobija ga(stih 12).Drugom se se ne dopada oceva darezljivost i on to ne taji (stih 29)
Verska sloboda-(sloboda upraznjavanja ili neupraznjavanja religije) Jedan sin se odvraca od doma i Gospod mu dopusta da ide.Drugi je odan i pouzdan ali nije nikad shvatio znacenje Bozje milosti.Bio je pozvan da bogosluženje kao slavlje ali on to ne želi pa Otac izlazi iz kuce da bi se nasao s njime napolju i>> pozvao ga<<.
Zapamtimo: ON ga ne prisiljava da udje.
Ne treba predvideti kako ta ogromna sloboda nije nešto sto svaki pojedinac zaista želi.Mnogi ljudi- naročito mladi pitaju:
Zašto me Bog nije stvorio tako da cinim samo dobro?
Zašto sam izlozen iskusenju da cinim zlo?
Zašto sam primoran da uvek odlucujem između dobra i zla?
Jedini mogući odgovor:Kad je stvarao coveka,Bog je u stvari ,zeleo coveka sličnog sebi- ne robote koji su prinudjeni da cine njegovu volju.Covekova slobodna volja je sastavni deo njegovog dostojanstva.
Covek kao pojedinac stvoren je tako da može da razume Bozje poruke i da odgovori.Prema tome,njegovo biće je odgovorno.
On jeste i ostaje - Bozji sin- čak i kad je daleko od doma.Međutim,udaljen od doma,on živi zivotom odvojenosti od Boga,sto znaci: bezboznim zivotom.Gotovo je neverovatno, ali je istinito da je coveku data ogromna sloboda>> da raspe svoje imanje živeci besputno<< ali zato mora da snosi posljedice.On mora da podnese izvestaj o svom zivotu,a to je ogranicenje njegove slobode.On tako konacno,mora da prizna kako je zgresio svome ocu i kako>> vise nije dostojan nazvati se sin<< (stih 18.19.)
Drugo ogranicenje slobode izrazeno je u cinjenicom zajednice, posto je covek kao jedinka stvoren za zivot u drustvu.Niko ne živi sam, jer ima oca ili majku.Svako potice iz zajednice sa ocem i majkom,radja se kao clan porodice.Svakom pojedinom coveku potrebna je zajednica i druzenje,kao bi naucio da napreduje i živi.To je jasno već kad posmatramo malo dete.Dete ne može da živi bez icije pomoći.Svaki covek kao jedinka ne samo sto mora da se integrise u zajednicu već mora i da bude sluga zajednice.Ja sam pozvan>> da služim<<.
U prici stariji brat ne posmatra mladjeg sina kao svog brata- zato je razlicit.Biti drugaciji ,to smeta,pa ponekad čak vodi otudjenju ili pretnjama.Ako osoba nije prihvacena sa svojom razlicitoscu ,pojedinac ne govori sa bratom, već o njemu.Pojedinac,tako,više ne govori sa bratom, veco>> onom,tvom sinu<<.Prekinuti i razoriti zajednicu i bratski odnos znaci zloupotrebu slobode.Biti kriv za to, znaci postati autsajder.(stih 28).
Covek kao jedinka tezi samo odlucivanju, samoafirmaciji i samostalnom razvoju- odvojen od doma, daleko od>> budnih ociju<<.
Konacno, on sebe pronalazi pod diktatorskim svoga>>ja<<.On postaje>>Herrn-Mensch<<(Nice)>>Covek-Gospodar<<,koji jedino želi da poznaje sebe, da živi za sebe i da mu svi drugi služe.On zna samo jedan greh,a to je sazaljenje,pa konacno govori o sebi:" Ja Dionisije,protiv onoga koji je raspet.<<
Covek koji sebe smatra centrom sveta nikada neće biti srećan covek,posto njegovo>> ja<< igra suvise značajnu ulogu.On želi da prisvoji sve sto mu dodje pod ruku.On želi da bude srećan, a ipak nikada nije zadovoljan,>> sto vise ima,to vise želi<<.Vilhem Bus kaže:Svaka zelja ispunjena radja novu zelju."
Covek koji je odvojen od Boga, bezbozni-covek koji nema Boga ,postao je>>stranac<< ne samo Bogu nego i samome sebi.On ne upoznaje svoje providjenje, pa se nalazi okruzen samocom i zavisonscu.
Međutim postoji i>>pobozno ja<<-pobozni i pravedni covek koji, u stvari,gleda samo sebe...:" eto te služim toliko godina, i nikad ne prestupih tvoje zapovesti, pa meni nikad nisi dao jareta da bih se proveselio sa svojim drustvom<<.(stih 29).takav stav uvek će biti teško breme zajednici, jer ukida>> slobodu dece Bozje<<.
Sloboda se uvek gubi kad covek vise nije ziv- već se nalazi u vlasti cudnih sila i moći-bilo to diktaturstvo njegovog>>ja<<- čak i onog poboznog>>ja<<-ili sila i moći koje su izvan njega.
Covek mora da se suoci sasolama svoga>>ja<<:grehom,negativizmom, nasiljem predaka, raznim vidovima zavisnosti i bremenom dojucerasnjeg zivota.
Međutim,covek isto tako mora da se suoci sa vlastima i silama koje namecu drustvo-zakonom i redom koje diktira duh vremena(neko to čini neko ne)- pravilima politickog ili drzvnog poretka koja uniformisu i onemugucavaju coveka kao jedinku i u velikoj meri ogranicavaju njegov licni zivotni prostor.Ipak, covek koji je izgubio svoju slobodu, još uvek raspolaze nekom vrstom>>secanja<< na ono sto je izbubio.On sobom nosi sliku onoga sto je u stvari zeleo da bude i šta bi ,shodno svom dostojanstvu, trebalo da bude,tezi za slobodom.
Romanopisac Golsvorti opisuje mladog coveka koji kaže svojoj ženi ubrzo posle vencanja:""" Od kad se osecam veznim za tebe znam šta znaci sloboda.Sada sam oslobodjen naredjenja usamljenog ja."""
Isto to iskustvo dozivljava sin koji se vraca kuci.On ponovo oseca da je vezan za svog oca, a to je upravo način da ponovo povrati svoju slobodu.Oseca slobodu da se obrati svom ocu i da mu prizna greh svoj.Cineci tako, on već dozivljava slobodu.On ponovo postaje clan domaćinstva i dobija punu vlast( prsten-22 stih)-prednost koje se daje samo sinu ,nikada robu.
Prica se zvrsava prikazivanjem>> otvorenih vrata<<.
Nas Gospod želi da pozove ljude da se vrate kuci i uzmu ucesca u gozbi radosti i slobode.
Bog,u Hristu Isusu napusta dom i dolazi nam u susret-moli ,preklinje:
” MOLIM TE ,VRATI SE KUCI.„
Ipak, ON nas ne prisiljava.
Mi imamo slobodu da donesemo svoju spostvenu odluku.
”
+0 / -2
-2
strahinja
21. април 2011. у 22.19
Gospodine Revizor,puno toga napisaste u vezi ničega i to još sa autoritetom kao da to ima neke veze sa istinom.U toj prici o spasenju još od strane osobe koja vjerovatno nikada nije postojala nego cisto djelo maste običnih smrtnika kao i ostali bogovi iz historiskih mitologija.Dakle dansnje vjere ,religije i bogovi će takođe sutra biti svrstani u mitologiju kao i svi predhodni kroz čitavu istoriju covjecanstva.
+1 / -1
0
Balamory
22. април 2011. у 03.43
Revizor onog trnutka kada su deca izraela bila oslobodjena YHWH je dao deci gradjsnski zakon.upustvo kako taj zakon da prakticno sprovedu.sa zakonom je dao definiciju greha.delo krsanja zakona je definisano kao greh.jasna definicija greha.za neke od takvog delovanja određena je sankcija posle prVilnog procesa sudjenja.stA vi tvrdite je da je isus ukinou tu definiciju pa je ljudima dozboljeno da usvoje gradjanske zakone koji su krsenje bozijih.???ti zakoni su usvojeni od „predstavnika hrišćana većinom”I onda vi se pozivate d
na slobodu verospovesti?nemamo mi ništa protiv sa vashim pravom da verujete u vashe razumevanjem koje je ljudsko ?mi vam ne ukidamo to pravo? Šta mi tvrdimo da vashe verovanje nema autoritet boga I da vashi zakoni nisu pravedni jer kreiraju nepravdu nisu usaglasheni sa bozojim zakonima I da ste te zakone vi koncezusom hrišćaske vecine po hrišćanskim zemljama ...promenite zakone ili Dozvolite isti shansu. Nama da ukinemo pravna lice I zabranimo kamatu raspustimo vojsku svu vojsku pa neka ljudi referedumom odluce da li žele zajmove bez kamate I drustvo bezpravnih lica I vojskiili žele vash„hrišćanski sistem”politicke demokratije sa nacinalni
državama I vojskama ???? Vi to ne želite da nam dozvolite jer bez mehanizma kreiranja novca niko vam se ne bi prikljucio?kao što se neprikljucuje hrišćaskoj crkvi eritreje????
Interesatno kada je u pitanju vashe razumevanje bozijih zakona greha I šta treba da se uradi da se promeni onda je pravo slobode izbora kada je u pitanju Nashpokusaj samo da iznesemo model pa ljudi svojom voljom da usvoje onda te slobode nema????kakva je to onda Pravda koja samo daje pravojedoj grupi ljudi ??
+1 / -1
0
revizor
(pilot)
22. април 2011. у 07.34
„ Nekadasnja jevrejska plemena učinila su svoj istorijski doprinos civilizaciji objavljujuci svojim susedima da postoji jedan Bog.Ogromni značaj tog saznanja nalazio se u ideji da, ako postoji samo jedan Bog,svi smo mi njegova deca, a time i jedni drugima braca i sestre.
Značajno je da zapazimo kako bi stari Jevreji danas možda bili i zaboravljenio, osim ucene>>fusnote<< u istoriji Bliskog istoka.(Sigurno je da bi njihovi potomci bili izgubljeni u neizmernoj provaliji istorije da to novo i prodorno saznanje nije izvrsilo uticaj na nove verske grupacije;da ga nisu objavljivali veliki rabini ,a da, onda nije bilo i izrazeno u Isusovom propovedanju i u nauci Muhameda)
Nadam se da ćete mi dopustiti da to obrazlozim.Jevrejski talmud postavlja pitanje:>> Zašto je Bog stvorio samo jednog coveka?<<
Zato da bi svi ljudi imali istog pretka, i da se nijedan covek ne bi osecao nadmocnijim od drugog<<,glasio je odgovor.U ono vreme mogla je biti izgovorena zapovest(3 Moj.19,18.): " NE BUDI OSVETLJIV I NE NOSI SRDNJE NA SINOVE NARODA SVOJEGA;NEGO LJUBI BLIZNJEGA SVOJEGA KAO SAMOGA SEBE;JA SAM GOSPOD."
U istom poglavlju u Bibliji nalazi se jednako snažan zahtev za ljubavlju prema strancu koji boravi kod tebe, kao prema samome sebi(19,33.34.)Povlaceci razliku između ljubavi i licnog interesa,Isus je nedvosmisleno ucio da treba voleti svoje neprijatelje i moliti se za one koji nas gone.
Versko nacelo ljudskog bratstva ima neizbezne socijalne i politicke implikacije.Demokratija je postala politicki izraz te verske etike.
Misao da su ljudska bica Bozja deca i da ona time imaju mogućnost da razviju u sebi ono sto je slično bogu,nedvosmisleno je proklestvo za svaki politicki sistem koji ne postuje dostojanstvo ljudskog bica.Razvoj demokratije, kao politicke filozofije i sistema vladavine,bio je neizbezna posledica verovanja u dostojanstvo, slobodu i postenje ljudskog bica.
Postoji jedan drugi srodni element verovanja,zajednickog svim glavnim religijama,koje se ovde mora istaci.Reč je o tome da ljudsko biće ne samo sto je sposobno da postigne dimenzije sličnosti Bogu procesom rastenja, iskustva,dostizanja i vere, nego i da postoji nizi i manji deo ljudskog bica.Drevni jevrejski rabini govorili su o onome sto je dusi dobro i sto je u njoj zlo.Rejnold Nibur,veliki hrišćanski teolog moje zemlje, nazvao je to>> deca svetlosti i deca mraka <<.Tu takođe imamo i koren savremene psihijatrije.Ta podvojenost u ljudskim bicima prirodno se nalazi i u drustvima koja covek formira.
U stalnom evolutivnom razvoju>> ljudskog bica <<, mi dobijamo izazov u svakoj generaciji da sezemo ka prevlascu nam nama samima i našim institucijama onoga sto je slično Bogu.Prepreke na koje nailazimo mogu ujedno biti i prilike koje nam se pruzaju da dostignemo tu evolutivnu sudbinu.Jednom sam čuo kako je neko rekao da nas Bog snadbeva beremenom tereta, ali i ramenima da nosimo to breme.
Tako, kao sto je demokratija politicki izraz religiozne ideje o ljudskom drustvu, tako je i totalitarizam izraz destruktivne strane našeg bica.Time se objašnjavaju uzasi nacistickog fenomena, kao i brutalnosti nekih drugih sistema.
Kroz sve vekove podizale su se sile koje su bile odlucne da se oduprui okrenu ledja progresivnom kretanju civilizacije.Međutim,istorija je pokazala da se ne može trajno poricati covekova moc da seze ka oblicju koje je blize onom koje je slično Bogu.Sile koje su delovale nasuprot humanizaciji, uvek su bile zaustavljene, zato što je snažno u nama prisutan izuzetno snažan nagon ka ljudskoj slobodi i dostojanstvu.
To čini da je za one koji su bili pozvani da nose vrednosti naših vera, postalo utoliko neophodnije da vode racuna da se nikada ne umore od te naročite odgovornosti.
Nas zadatak je da uocimo izazov tamo gde je prisutan a zatim da nađemoi mogućnosti da to pobedimo.Gajeci podanicku vernost svojim vrednostima, mi doprinosimo naprednom evolutivnom razvoju ljudskog bica i njegovog drustva.To je najbolji način da obezbedimo trajni mir s dostojanstvom kojem svi tezimo.
Mi ćemo se pribliziti svom cilju ukoliko shvatimo da su naše religiozne vrednosti u samom sredistu svega toga.Nasa potraga za mirom treba da zastiti ljudsko biće i civilizaciju koju on i dalje gradi,kako bi razvojni proces,kojega smo sastavni deo, mogao da nastavi da jača ono sto nasi verski ucitelji nazivaju sličnim Bogu u nama samima.
Na kraju Drugog svetskog rata istrazivaci su uz pomoć snaznih svetiljki uspeli da pronadju put u podrum jedne ostavljene kuce.Tamo su na već upola razrusenom zidu,nasli urezanu nezgrapnim slovima ovu poruku:
”Verujem u ljubav - čak i kada nije pokazana;
Verujem u Boga -čak i kada ne govori.„
Ljudsko biće raspolaze da seze, da ostvaruje, da snuje i da deluje.Mi tezimo ka svim tim vrednostima za svu Bozju decu.Nas zadatak, vas zadatak kao verskih ucitelja i vodja, je da se naprezete kako biste još vise priblizili ostvarenje toga,i time pomogli onima koji od vas ocekuju vodjstvo, za ispunjenje svojih odgovornosti kao Bozje dece.
Hvala vam i svima vam želim blagoslove od Boga.”
+2 / -0
+2
revizor
(pilot)
22. април 2011. у 08.21
„ TAKO JE ( BOZJI ) ZAKON SVET I ZAPOVEST SVETA I PRAVEDNA I DOBRA” Rimljanima 7,12.
„ A ZNAMO DA JE ZAKON DOBAR AKO GA KO DRZI KAO STO TREBA.” 1 Tim.1,8.,pisao je apostol Pavle.Pravedni i ravnopravni zakoni svih civilizovanih država, zasnovani su na Bozjem zakonu,dato preko Mojsija na gori Sinaju.Trebalo je da ti zakoni budu jednaki kako za zakonodavce, tako i za ostale gradjane.
„ PRAVDA ( ZASNOVANA NA BOZJEM ZAKONU ) PODIZE NAROD, A GREH( I NEPRAVDA) JE SRAMOTA NARODIMA.”(Price 14,34)
U knjizi proroka Jezekilja, nalazimo jedan tekst koji nas na prvi pogled dovodi u delimicnu nedoumicu.
On glasi:
„ ZATO IM I JA DADOH UREDBE NE DOBRE I ZAKONE KROZ KOJE NEćE ZIVETI.”(20,25)
Gospod ne daje rdjave uredbe i zakone,jer su zasnovane na ljubavi.Oni su dani za dobro, blagoslov i spasenje pojedinaca i naroda koji ih drže i izvrsavaju.(stihovi19.20)
Međutim udaljavanjem od Boga i ignorisanjem Njegovih uredbaba i zakona, njima su losi zakoni nametani, da bi uocili razliku(stihovi 24.25.)To su većinom cinili njihovi neprijatelji i porobljivaci.Izrailjeva neposlusnost i nama bi trebala da posluzi za pouku.To se može i nama dogoditi radi neposlusnosti, ili kao probni test.
Prezir prema zakonu, pokazuje i prezir prema zakonodavcu.
Oni ,koji Bozji autoritet bacaju pod noge, i otvoreno ispoljavaju prezir prema Zakonu objavljenom u takvom velicanstvu sa Sinaja, na taj način prakticno preziru i samog Zakonodavca,velikog Jehovu.
Prestupanjem Zakona kojeg je sam Bog objavio u takvoj velicanstvenosti i slavi kojoj se nije moglo pristupiti, ljudi ispoljavaju prezir i prema velikom Zakonodavcu i time se izlazu opasnosti od smrtne kazne.„
” Medj' sobom su ljudi braca,tako kaže svet nam ceo.
Ja ne mogu to poreci, iako bi možda hteo.
sad verujem i ja u to, i s dvojicom kad sam biv'o,
U jednom se uvak Avelj, a u drugom kajin skrivo.„ Manajev
”
+1 / -1
0
Balamory
22. април 2011. у 14.59
Ezekiel je Bio prorok YHWH on je imao autoritet Boga za razliku od crkava propovednika i rabaja svestenika hodza koji nemaju ali se prodaju kao da imaju f ? To je stvar neslaganja. jezikilja je Govorio o Mosjijevim zkaonima .hrišćantvo nije postojalao/
ne jednom su deca izreala prigovarala Bogu da su im date odredbe teshke i komlikovane.i da deo tih upUstava nemaju neke logike????
U celom dizajnu drutva postoje četiri grupe ljudi i nijedna nije van zakona. Svestenici su Koheni i prvorođeni od dece Izrela . Ko je heto da mu sin ostane na polju morao da plati otkup tvz otkup prvorođenih. leviti su pomagaci Kohenima.Al;i i opstinaska administracija i ucitelji. Uloga levita je da vrshe popis stanovnista ubiru porez od 10% posle rashoda. 10% od njihove plate ishlo je Kohenima tako da Koheini nisu kostali običan narod ništa .
Sudije su se posle Mojsija birale na 10,50 ,100, 1000,10 000, i milion ljudi, Direkna demokratija Muskarci i žene od 20 godina na vishe. Uloga sudija je da sudi i da privede ljude na javno sudjenje.
Sudije nieu bile van zakona i nusu primale posebnu platu. Koheni nisu bili van zakona. Sudija je mogao da privede Kohena i ako je Svestenik uradio nešto sto nosi smrtnbu kaznu odeb glava. Ako bi levit ukaro pare od poreza morao je da vrati ili bi bio prodan u ropstvo za dug. Stareshine gradova i plemena . To su obično bili mudrije straije osobe . Oni su vodili staranje o gradu. Leviti su bili njhova administracija. Strashine nisu primale nikav novac već su živeli od svoje delatnosti. Gradovi su imali zajednicku svojinu kao zemlja kko grada. ali una sudu prvano lice kao kocept nije pstaojalo.
.Sudija je sazivaola vosjku koja je ekvivalent danas od teritorajne armije i ishli su muskarci i žene od 20 plus godina. Ko nije hteo da ide nije morao. Niej postojala sankcija za neozivanje na poziv sudije.
To je čest bio problem jer Izreal se teshko odazivao u poziv da cratuje jer su ljudi bili zauzeti svojim poslovima. Osim ako nije neka opsnost da svima preti čest je opsi malog odziva. Nravno danas znamo da vecina ljudi nikada ne bi ishala u bilo kakav rat protiv ikoaga.vecina ljudi na planeti bez obizra na religiju i naciju ne želi rat .Taj rat im je silom nametnut.
To sto su postavljni od 10 do milion ljudi u ratu su kao cin iako sudije nisu ikada bile van zakona.
Ako se pazljivo analizira od zabrane kamate do sece drveca Taj sistem je bio dizaniran da oduzme ljudima ego i zastitii priroda,. Osim levita i Kohena koji su bili placeni niko drugi nije bio placen. Zbog toga leviti su imali uvek sudije na vratu u vezi pronevere novca.Jer leviti nisu imali ni politicku niti sudsku vlast osim ako ih neko nije glasao.
Novac je bizdavao kovao shtor ili nhram u tezini srebra. ima puno raqzloga zašto srebro ne zlato.Prvo zato što ga vishe ima.
Shekel je tezina u srebnru. Hram je mogao da izda samo onoliko srebra koliko ima. Dakle imamo nezavisnu instituciju kaoja kreira Zavod za idradu novca novac baziran u plemenitom metalu .Insititrucije koja nema interes za to kovanje i koja mora da ima strogu fiskalnu discip[linu jer moza da kuje samo onoliko novca koliko ima srebra. Kamate su zabranjene.
Šta je značajno za srebrni stanard u Novcu. Srebrni standard provocira postenje i kreativnost jer novac ne gubi vrednost.
Zapsoleni su po Biblijkloim izrealu bili isplaceni svakog dana pre zalaska sunca za taj dan sto su radili. zaposleni su mogli da jedu
na polju ono sto raste bez toga da im se vrednost te hrane odbije od plate.
na pitanje da li ljudska ccivilizacija mora da ima prvna lica da bi
postojala. ne mora. Na piatnje da li mora da ima sistem koji kreira novac papir niz čega pa nto pozajmulje uz kamatu po zakonu?? Ne mora?
na pitanje da li mora da ima državu kao instituciju? Na mora?
da li moraju ljudi da se naticu i imaju konkurenciju kao model nemoraju. To nije prirodni zakon.
Zadto onda revizor Hrsicani( barem vecina koji su po poreklu ''hrišćani i tako se deklerishu) imaju takav zakon i onda parve pricu kako zlo vlada kada su zakonom državnim to dozvolili mehanizam za zlo. Sto hrišćani ne zbarane sve te stvari zakonom po uzoru na Bozji zakon dake adpatiraju na svaremeno drustvo. ?????
Šta mi jednostvano tvdimo da zakone koje vi ste doneli kreiraju zlo baziran na mehanizmu kako s ekreira novac i ekonomija i tu je uzrok svih zla ratova gladi i nepravde i ako vi većinom ne promenite te ljudske zakone i neusaglasite za Bozijim barem u glavnim stvarima zlo se neće moći iskoreniti. Bozije karaljestvo na zemlji ne pada na tačni od Boga bez koncezusa ljudi sa neba . Bozjije Kraljestvo na zemlji se stavra promenom ljudskih gradajankih zakona .
+1 / -0
+1
Balamory
22. април 2011. у 15.25
da li hrišćani mogu da zakonon da zbrane kamatu , vezu novac za srebro ukinu parvna lica, Izaberu direknom demokratjom lokalnu sampouprvi opstina gde izbarani nisu placeni.Uvedu bezkamatnu ekonomiju gde svi dobaju zajem vebz ikakave kamate???
bez politickih partija.Ozbareu sudije direknom demokratijom koncezusom ljudi
Mogu.No neće ne žele. Slataka i m je konkurecija ljudi kao u dzungli gde ##jači#'pobeduje' bez ikavih emocija radi ''profita' ratovi iz profita firmi koji p[rozvode oruzije i banaka koji pozajmulju državama novac koji kreiraju ni iz čega samo sto im zakon ljudi daje tako povlasteno prvao da kupe to oruzije i medija koji prave novac tako što izvestavaju o ratu
i patnje drugih ljudi nastale iz njihovog sistema koji su sami doneli zakonom????? Tu je i profit crkava koji trebaju da da ju ljudima 'nadu' jer kada se narevda namerno zakonom kerira
mora neko da daje nadu za novac..
kako su milsite da vcam ''Isus'' promeni vashe zakone silom i uvede Bozije kraljestvo protv volje vecine kakda sami ne želite da promenite svoje zakone pod kojima živite????
ne samo da nezelite već ne dozvoljavate da se gore opisan model stavi kao opcija stanvnistvu da da odluce refredumom. U Bilo kojoj zemlji da se stavi refrendum da li zselite zajem bez kamata da vam da vash pralamenat da kupite kuce zaposlite se ili želite to da vam banke daju ?? Šta mislish kolko bi hrišćana glasalo za promenu zakona???
+1 / -0
+1
revizor
(pilot)
22. април 2011. у 18.59
„ I blizu bjese vazam Zidovski i izidje Isus u Jerusalim.
I nadje u crkvi gde sede oni sto prodavahu volove i ovce i golubove, i koji novce mijenjahu.
I nacinivsi bic od uzica, izgna sve iz crkve i ovce i volove; i mjenjacima prosu novce i stolove ispremeta;
I rece onima sto prodavahu i ne cinite od doma oca mojega doma trgovackoga.
A ucenici se njegovi opomenuse da u pismu stoji: ' REVNOST ZA KUCU TVOJU IZJEDE ME.' (Psalam69,9.) Jovan2,13-17.
” Niko ne može dva gospodara sluziti;
jer ili će na jednoga mrziti,a drugoga ljubiti;
ili jednome voljeti ,a za drugog ne mariti.
Ne mozete Bogu sluziti i mamoni.„ Matej6,24.
” Nikakav pak sluga ne može dva gospodara sluziti;
jer ili će na jednoga mrziti a drugoga ljubiti ili će
jednome voljetia za drugoga ne mariti.
Ne mozete sluziti Bogu i bogastvu.„ Luka 16,13.
”
+1 / -0
+1
revizor
(pilot)
22. април 2011. у 19.23
„ Nama,kao i Petru, upucene su reci: ” EVO VAS ISTE SOTONA DA BI VAS CINIO KAO PSENICU.A JA SE MOLIH ZA TEBE, DA TVOJA VERA NE PRESTANE.„Luka 22,31.32
Hristos nikada neće odbaciti one za koje je umro.Mi ga možemo ostaviti i dopustiti da nas savladaju iskusenja, ali Hristos nikada neće odbaciti nijednu dusu koju je otkupio svojim zivotom.Kada bi se nas duhovni pogled razbistrio, tada bismo videli duse pritisnute nevoljama,opterecene zalostima,natovarene kao kola puna snopova,gotove da klonu pod teretom obeshrabrenja.Tada bismo mogli videti i andjele koji brzo lete da pomognu onima koji se nalaze u iskusenju, da potisnu vojske zla koje ih okruzuju, a njihove noge postave na siguran temelj.Bitke koje se vode između vojski ovoga sveta i od ishoda ovog duhovnog sukoba zavise vecne ljudske sudbine.
U viziji proroka Jezekilja pojavljuje se ruka između krila heruvima.Bozijim slugama ta slika treba da pokaze da bozanska sila daje uspeh.Oni koje Bog zaposljava kao svoje vesnike ne smeju da pomisle da Njegovo delo zavisi od njih.Smrtnim bicima nije prepusteno da nose teret ove odgovornosti.Onaj koji ne drema,koji se neumorno trudi da ispuni svoje ciljeve, obavice svoje delo.On će osujetiti namere zlih ljudi i poremetiti savete onih koji se udruzuju protiv Njegovog naroda.Onaj koji je CAR,GOSPOD NAD VOJSKAMA,sedi između heruvima i usred sukoba i vike naroda i dalje stiti svoju decu.Kada carske tvrdjave budu osvojene,kada strele gneva budu pronasle srca Njegovih neprijatelja,Njegov narod biće siguran u Njegovim rukama.”
Looking for Oil Diffuser Bracelets?
Изаберите државу:
Аустралија
Аустрија
Босна и Херцеговина
Велика Британија
Европска Унија
Канада
Немачка
Сједињене Америчке Државе (САД)
Србија
Француска
Холандија
Хрватска
Црна Гора
Швајцарска
Шведска
Ћирилица |
Latinica
|
English
© Trend Builder Inc. и сарадници. Сва права задржана.
Terms of use
-
Privacy policy
-
Маркетинг
.